Go! Onderwijs Van De Vlaamse Gemeenschap
NIEUWPOORT Campus Nexus - Het opmaken van een ontwikkelingsplan, het ontwerp, uitvoeringsdossier, de aanbesteding en de controle op de uitvoering en nazorg voor GO! campus Nnexus - Nieuwpoort - Studieopdracht
Ter informatie: de tekst van deze opdracht werd oorspronkelijk geschreven in NL.
1. Koper
1.1 Koper
Officiële naam: GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap
Rechtsvorm van de koper: Overheidsonderneming
Activiteit van de aanbestedende dienst: Onderwijs
2. Procedure
2.1 Procedure
Titel: NIEUWPOORT Campus Nexus - Het opmaken van een ontwikkelingsplan, het ontwerp, uitvoeringsdossier, de aanbesteding en de controle op de uitvoering en nazorg voor GO! campus Nnexus - Nieuwpoort - Studieopdracht
Beschrijving: De door het Studieteam uit te voeren diensten betreft: Het opmaken van een ontwikkelingsplan, ontwerp, het opmaken en indienen van een omgevingsvergunningsaanvraag, het opmaken van het uitvoeringsdossier, de aanbesteding en de controle op de uitvoering van de opdracht voor de herinrichting, deel nieuwbouw en renovatie van de GO! campus nexus te Nieuwpoort. overeenkomstig de opdrachtdocumenten en de toepasselijke wetgeving.
Identificatiecode van de procedure: 3ab4f654-d1fe-4f57-a43d-f3b10240c9a5
Interne identificatiecode: PPP095-6280/4265/GO/14101/28003001/2024/6280/NK
Type procedure: Niet-openbaar
Rechtvaardiging voor de versnelde procedure:
Belangrijkste kenmerken van de procedure:
2.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 71000000 Dienstverlening op het gebied van architectuur, bouwkunde, civiele techniek en inspectie
2.1.4 Algemene informatie
2.1.6 Gronden voor uitsluiting
Louter nationale uitsluitingsgronden: (zie UEA)
5. Perceel
5.1 Technische ID van het kavel: LOT-0001
Titel: NIEUWPOORT Campus Nexus - Het opmaken van een ontwikkelingsplan, het ontwerp, uitvoeringsdossier, de aanbesteding en de controle op de uitvoering en nazorg voor GO! campus Nnexus - Nieuwpoort - Studieopdracht
Beschrijving: De door het Studieteam uit te voeren diensten betreft: Het opmaken van een ontwikkelingsplan, ontwerp, het opmaken en indienen van een omgevingsvergunningsaanvraag, het opmaken van het uitvoeringsdossier, de aanbesteding en de controle op de uitvoering van de opdracht voor de herinrichting, deel nieuwbouw en renovatie van de GO! campus nexus te Nieuwpoort. overeenkomstig de opdrachtdocumenten en de toepasselijke wetgeving.
Interne identificatiecode: GO/14101/28003001/2024/6280/NK
5.1.1 Doel
Aard van het contract: Diensten
Belangrijkste classificatie (cpv): 71000000 Dienstverlening op het gebied van architectuur, bouwkunde, civiele techniek en inspectie
5.1.2 Plaats van uitvoering
Postadres: ARSENAALSTRAAT 35
Onderverdeling land (NUTS): Arr. Veurne (BE258)
Aanvullende informatie: Domein GO! - NIEUWPOORT
5.1.6 Algemene informatie
Voorbehouden deelname: Deelname is niet voorbehouden.
De namen en beroepskwalificaties van het voor de uitvoering van de opdracht ingezette personeel moeten worden vermeld: Niet vereist
Aanbestedingsproject dat niet uit EU-fondsen wordt gefinancierd
De aanbesteding valt onder de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA): ja
5.1.9 Selectiecriteria
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Referenties architectuur: Minimumeisen: De architect ontwerper zal zijn technische bekwaamheid aantonen aan de hand van exact drie (3) unieke referentiefiches en twee attesten van goede uitvoering, waarvan: • één (1) referentieproject betreffende de nieuwbouw en/of renovatie van een school. Onder “school” wordt begrepen: basis- of secundaire school, hogeschool of universiteit, technische school of kinderdagverblijf. De voorlopige oplevering van de bouwwerken vond plaats na 1 januari 2016 OF moet zich op het moment van indienen minstens in fase van uitvoering of van opmaak van aanbestedingsdossier bouw bevinden. • twee (2) referentieprojecten betreffende de nieuwbouw en /of renovatie van een publiek gebouw met een bouwkost van minstens 6 miljoen euro excl. BTW en erelonen. De voorlopige oplevering van de bouwwerken vond plaats na 1 januari 2016. • voor minstens twee (2) referentieprojecten wordt er, naast de referentiefiche, een attest van goede uitvoering bijgevoegd. Het attest is op straffe van nietigheid ondertekend door de bouwheer en vermeldt minimum de volgende gegevens: naam van het project, bouwplaats, bouwheer, bedrag van de werken, naam van het studiebureau met desbetreffende discipline, datum van oplevering. De vermelding van handhaving en opvolging van de budgetten en termijnen zijn een belangrijk gegeven en kunnen eveneens op dit attest worden vermeld. Attesten ondertekend door de opdrachtgever, voor zoverre deze niet de bouwheer is, worden geweigerd. Scholen van Morgen wordt aanvaard. Een project uitgevoerd binnen een DB of DBFM wordt aanvaard.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Referenties stabiliteit: Minimumeisen: De Ingenieur Stabiliteit zal zijn technische bekwaamheid aantonen aan de hand van één referentiefiche en één (1) attest van goede uitvoering, waarvan: • Eén (1) referentieproject stabiliteit uitgevoerd voor één publiek gebouw met een bouwkost van minstens 6 miljoen euro excl. BTW en erelonen, waarbij de voorlopige oplevering van de bouwwerken plaatsvond na 1 januari 2016. • Naast de referentiefiche, wordt er een attest van goede uitvoering bijgevoegd. Het attest is op straffe van nietigheid ondertekend door de bouwheer en vermeldt minimum de volgende gegevens : naam van het project, bouwplaats, bouwheer, bedrag van de werken, naam van het studiebureau met desbetreffende discipline, datum van oplevering. De vermelding van handhaving en opvolging van de budgetten en termijnen zijn een belangrijk gegeven en kunnen eveneens op dit attest worden vermeld. Attesten ondertekend door de opdrachtgever, voor zoverre deze niet de bouwheer is, worden geweigerd. Scholen van Morgen wordt aanvaard. Een project uitgevoerd binnen een DB of DBFM wordt aanvaard.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Referenties gebouwtechnieken: Minimumeisen: De Ingenieur gebouwtechnieken zal zijn technische bekwaamheid aantonen aan de hand van exact twee (2) unieke referentiefiches en één (1) attest van goede uitvoering. Waarvan: • één (1) referentieproject betreffende de nieuwbouw en/of renovatie van een technische school. De voorlopige oplevering van de bouwwerken vond plaats na 1 januari 2016 OF moet zich op het moment van indienen minstens in fase van uitvoering of van opmaak van aanbestedingsdossier bouw bevinden. • Eén (1) referentieproject gebouwtechnieken uitgevoerd voor één publiek gebouw met een bouwkost van minstens 6 miljoen euro excl. BTW en erelonen, waarbij de voorlopige oplevering van de bouwwerken plaatsvond na 1 januari 2016. • Voor minstens één (1) referentieproject wordt er, naast de referentiefiche, een attest van goede uitvoering bijgevoegd. Het attest is op straffe van nietigheid ondertekend door de bouwheer en vermeldt minimum de volgende gegevens: naam van het project, bouwplaats, bouwheer, bedrag van de werken, naam van het studiebureau met desbetreffende discipline, datum van oplevering. De vermelding van handhaving en opvolging van de budgetten en termijnen zijn een belangrijk gegeven en kunnen eveneens op dit attest worden vermeld. Attesten ondertekend door de opdrachtgever, voor zoverre deze niet de bouwheer is, worden geweigerd. Scholen van Morgen wordt aanvaard. Een project uitgevoerd binnen een DB of DBFM wordt aanvaard.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Referenties akoestiek: Minimumeisen: De Ingenieur akoestiek zal zijn technische bekwaamheid aantonen aan de hand van één (1) referentiefiche. Waarvan: • Eén (1) referentieproject akoestiek uitgevoerd voor één publiek gebouw met een bouwkost van minstens 6 miljoen euro excl. BTW en erelonen, waarbij de voorlopige oplevering van de bouwwerken plaatsvond na 1 januari 2016. Scholen van Morgen wordt aanvaard. Een project uitgevoerd binnen een DB of DBFM wordt aanvaard.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Technische en beroepsbekwaamheid
Beschrijving: Referenties landschapsarchitect: Minimumeisen: De landschapsontwerper zal zijn technische bekwaamheid aantonen aan de hand van één referentiefiche: • Eén (1) referentieproject betreffende het landschapsontwerp van één publiek domein met een bouwkost van minstens 250.000 euro excl. BTW en erelonen. De voorlopige oplevering van de bouwwerken vond plaats na 1 januari 2016. Scholen van Morgen wordt aanvaard. Een project uitgevoerd binnen een DB of DBFM wordt aanvaard.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Economische en financiële draagkracht
Beschrijving: Niet van toepassing.Minimumeisen: Niet van toepassing.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Criterium: Type: Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen
Beschrijving: * Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016. Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
Gebruik van dit criterium: Gebruikt
Informatie over de tweede fase van een procedure in twee fasen: Minimumaantal gegadigden dat voor de tweede fase van de procedure moet worden uitgenodigd: 5
5.1.10 Gunningscriteria
Criterium: Beschrijving: Visie op het Ontwikkelingsplan
Gewicht (punten, exact): 60
Criterium: Beschrijving: Budgettaire haalbaarheid
Gewicht (punten, exact): 25
Criterium: Gewicht (punten, exact): 15
Beschrijving van de methode die moet worden gebruikt als de weging niet aan de hand van criteria kan worden uitgedrukt:
Rechtvaardiging voor het niet vermelden van de weging van de gunningscriteria:
5.1.11 Aanbestedingsstukken
5.1.12 Voorwaarden van de aanbesteding
Voorwaarden voor indiening: Elektronische indiening: Vereist
Talen waarin inschrijvingen of verzoeken tot deelname kunnen worden ingediend: Nederlands
Elektronische catalogus: Niet toegestaan
Varianten: Niet toegestaan
Inschrijvers mogen meer dan één inschrijving indienen: Niet toegestaan
Beschrijving van de financiële garantie: Borgtocht (5 % van het oorspronkelijk bedrag van de opdracht (excl. btw), afgerond naar het hogere tiental)
Uiterste datum voor de ontvangst van verzoeken tot deelname: 13/08/2024 11:00 +02:00
Uiterste datum tot wanneer de inschrijving geldig moet blijven: 120 Dag
Voorwaarden van het contract: De uitvoering van de opdracht moet plaatsvinden binnen het kader van programma’s voor maatwerkbedrijven: Neen
Elektronische facturering: Vereist
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische orderplaatsing: neen
Er zal worden gebruikgemaakt van elektronische betaling: ja
5.1.15 Technieken
Informatie over het dynamische aankoopsysteem: Geen dynamisch aankoopsysteem
Elektronische veiling: neen
5.1.16 Nadere inlichtingen, bemiddeling en evaluatie
Bemiddelingsorganisatie: Raad van State
Organisatie voor beroepsprocedures: Raad van State
Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt: GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap
Organisatie die meer informatie geeft over beroepsprocedures: Raad van State
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt: GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap
Aanbieder van aanbestedingsdiensten: 3P Aanbieder van diensten
TED eSender: FPS Policy and Support
8. Organisaties
8.1 ORG-0001
Officiële naam: GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap
Postadres: Willebroekkaai 36
Contactpunt: Team Aanbestedingen
Rollen van deze organisatie: Organisatie die nadere inlichtingen over de aanbestedingsprocedure verstrekt
Organisatie die verzoeken tot deelname ontvangt
8.1 ORG-0002
Officiële naam: 3P Aanbieder van diensten
Registratienummer: BE 0475.480.736
Telefoon: +32 3 294 30 51
Rollen van deze organisatie: Aanbieder van aanbestedingsdiensten
8.1 ORG-0003
Officiële naam: FPS Policy and Support
Registratienummer: BE 0671.516.647
Telefoon: +32 2 740 80 00
Rollen van deze organisatie: 8.1 ORG-0004
Officiële naam: Raad van State
Registratienummer: BE 0931.814.266
Postadres: Wetenschapsstraat 33
Rollen van deze organisatie: Organisatie voor beroepsprocedures
Organisatie die meer informatie geeft over beroepsprocedures
11. Informatie over een aankondiging
11.1 Informatie over een aankondiging
Identificatiecode/versie van de aankondiging: 89f06786-6149-4eef-abf8-69ff840cf3b9 - 01
Type formulier: Mededinging
Type aankondiging: Aankondiging van een opdracht of concessie – standaardregeling
Verzenddatum van de aankondiging: 19/06/2024 00:00 +02:00
Aankondiging datum verzending (eSender): 19/06/2024 00:00 +02:00
Talen waarin deze aankondiging officieel beschikbaar is: Nederlands
11.2 Informatie over de bekendmaking