Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Imelda VZW
Postadres : Imeldalaan 9, BE- 2820 Bonheiden
Contactpersoon: De heer Johan Desmidt
Tel: +32 15506129
E-mail: johan.desmidt@imelda.be
Internetadres(sen): www.imelda.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Aankoop en installatie van immuunhematologie analyzer met reagentia, onderhoud en bijhorende randapparatuur voor het Imeldaziekenhuis te Bonheiden Referentienummer: 2022-1265
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 33127000
II.1.3. Type opdracht : leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE212
Voornaamste plaats van uitvoering: Imeldaziekenhuis, Imeldalaan 9 te 2820 Bonheiden
II.2.4. Beschrijving
De opdracht betreft de levering en plaatsing van een immuunhematologie analyzer met bijhorende randapparatuur in het Imeldaziekenhuis te Bonheiden. Het totaal gewenste platform moet bestaan uit: - een automatische immuunhematologie analyzer waarop de volgende onderzoeken minimaal mogelijk zijn: ABO/D bloedgroep, rhesus antigenen (incl. Kell), uitgebreide antigeen bepaling, screening en identificatie van irreguliere antistoffen, kruisproef, directe antiglobuline test (= DAT) (screening en uittypering) - randapparatuur om in een back-up systeem te voorzien om ook in noodsituaties, tijdens onderhouden,… in een 24/7 operationaliteit te kunnen voorzien bij urgene stalen - software en/of middleware die bidirectionele koppeling toelaat met het LIS (Glims), inclusief licenties De opdrachtnemer voorziet de programmatie van het toestel, de connectie met het LIS (eventueel via middelware), de inbedrijfstelling, de validatie en implementatie. De opdracht omvat de levering van reagentia en een onderhoudscontract voor de ganse looptijd. Tijdens de waarborgtermijn van minimaal 2 jaar zal er een omnium onderhoudscontract worden voorzien die volledig ten laste is van de aanbieder. De initiële looptijd van de opdracht is 8 jaar, tweemaal stilzwijgend verlengbaar met telkens één jaar.
II.2.7. Looptijd
120 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. De ondernemer geeft de specifieke omzetcijfers van de productcategorieën die het voorwerp uitmaken van deze opdracht, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.2. De inschrijver bewijst zijn financiële draagkracht door voorlegging van de jaarrekeningen van de voorbije drie jaren, te voegen bij zijn offerte. Voor de inschrijvers uit België zal de aanbestedende overheid de nodige balans en resultatenrekeningen zelf digitaal ophalen via Digiflow na opening van de aanvragen tot deelneming3. Document uitgaande van erkend accountingkantoor of revisor (gelieve naam en ondernemingsnummer toe te voegen aub) met vermelding van Z-score (Altman) van de aanbiedende partij. Berekeningswijze in geval private onderneming: 0,717 x Werkkapitaal / Totale bezittingen + 0,847 x Totaal van ingehouden winsten / Totale bezittingen + 3,107 x Winst voor belastingen en interest (*) / Totale bezittingen + 0,420 x Boekwaarde van de bezittingen / Boekwaarde van de schulden + 0,998 x Omzet / Totale bezittingen. (*) indien er een verlies is, dient dit bedrag van een minteken te worden voorzien. De score dient bevestigd te worden door een erkend boekhouder of revisor, met vermelding van naam en erkenningsnummer
Eventuele minimumeisen:
1. de specifieke omzetcijfers zijn minimaal drie keer de waarde van de aanbieding
2. De kandidaat moet voor minstens twee van de afgelopen drie boekjaren een positief operationeel resultaat van de bedrijfsuitoefening voor aftrek van rente en belasting voorleggen: code 9901 - EBIT - courant resultaat
3. Uit de behaalde score moet een gezonde financiële toestand blijken. Deze score dient dan ook hoger te zijn dan 1,8. Wanneer de score lager is, is een expliciete verklaring van de boekhouder / revisor vereist waarbij uitgelegd wordt waarom de score lager ligt en waarom dit geen probleem vormt voor de uitvoering van deze opdracht. De financiële diensten van de ziekenhuizen, zullen aan de hand van deze verklaring oordelen, of de ondernemer al dan niet verder kan weerhouden worden. In voorkomend geval dient de boekhouder / revisor ieder jaar bij het neerleggen van de jaarrekening een update van deze verklaring te geven én zal de aanbieder toch een borg van 5% stellen gedurende de looptijd van de overeenkomst. De Aanbestedende Overheid heeft, bij vaststelling van een lagere Z-score dan 1,8 tijdens de looptijd van het contract, steeds de mogelijkheid de overeenkomst kosteloos en met een nader af te spreken einddatum te verbreken en dit zonder enige schadevergoeding verschuldigd te zijn.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Een lijst van de voornaamste vergelijkbare leveringen/installaties, uitgevoerd in eigen beheer van de kandidaat, die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van de inhoud van de levering met verwijzing tot de opdracht, de gunningsdatum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties (met vermelding van contactcoördinaten) waarvoor zij bestemd waren. 2. Verklaring of bewijzen inzake maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking3. De kandidaat beschikt over een telefonische klantenondersteuning waarbij de communicatie met dispatch- en servicemedewerkers altijd in de Nederlandse taal verloopt.4. De inschrijver bewijst dat hij als leverancier voor medische hulpmiddelen is geregistreerd bij het FAGG.5. De inschrijver bewijst dat de betreffende analyses in regel zijn met de op dat moment geldende CE-IVDR wetgeving gedurende de volledige looptijd van de opdracht.
Eventuele minimumeisen:
1. a. Uitvoeringen in volledig eigen beheer van de kandidaat van analytische systemen voor het bepalen van parameters van immuunhematologische analyses
binnen chemie en immunochemie, gecombineerd met geautomatiseerde pre- en postanalyse.
b. enkel leveringen en installaties in opdracht van een laboratorium voor klinische biologie
c. lijst met minimaal 5 Europese referenties, waarvan minstens 1 Belgische referenties binnen een termijn van drie jaar, te tellen vanaf de publicatiedatum van de opdracht
d. attesten/certificaten van goede uitvoering die de bevoegde autoriteit heeft afgegeven of ondertekend van de (Belgische) leveringen uit de referentielijst
e. vertegenwoordigd zijn in een wettelijk erkend Belgische of gelijkwaardig Europees extern kwaliteitsprogramma (waarvan inzage in de rapporten mogelijk is).
2. Aanleveren van minimaal 1 kwaliteitsattest, ISO 9001 of gelijkwaardig
3. De kandidaat voegt hierover een bevestiging toe met naam van de Nederlandstalige contactpersoon; incl coördinaten en anciënniteit
4. FAGG-certificaat
5. CE-IVDR
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
In het geval van raamovereenkomsten – motivering voor een looptijd van meer dan vier jaar:
IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2023-01-24 00:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 4 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van eerste aanleg van het arrondissement Mechelen.
Keizerstraat 20, BE- 2800 Mechelen
Tel: +32 15288111
Internetadres(sen): https://www.rechtbanken-tribunaux.be/nl/rechtbank-eerste-aanleg-antwerpen-afdeling-mechelen
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-12-12