Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Universitair Ziekenhuis Brussel
Postadres : Laarbeeklaan 101, BE- 1090 Brussel
Contactpersoon: De heer Maarten Vandeput
Tel: +32 24775950
Fax: +32 24775800
E-mail: maarten.vandeput@uzbrussel.be
Internetadres(sen): www.uzbrussel.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Technisch beheer en onderhoud in totale waarborg voor het geheel van de bovengrondse technische installaties van het UZ BRUSSEL Referentienummer: 18005.023 OND
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 50700000
II.1.3. Type opdracht : diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
De aanneming omvat het onderhoud, technisch beheer en de herstelling van de installaties van het UZ BRUSSEL en deze in het beheer van het UZ BRUSSEL, zowel binnen als buiten de gebouwen van het Universitair Ziekenhuis UZ BRUSSEL te Jette, doch allen gelegen op de terreinen van de VUB campus Jette (met uitzondering van het Palliatief Centrum Topaz, Polikliniek Dilbeek en Radiologie Dilbeek). Er zal zoveel mogelijk worden gestreefd naar een technisch beheer in totale waarborg. Voor installaties waarvoor vernieuwingsprojecten lopende zijn of die in de nabije toekomst vernieuwd zullen worden, zal het contract na de vernieuwing van de installaties met de totale waarborg op de nieuwe installaties worden uitgebreid. In deze aanneming zijn begrepen alle leveringen, het vervoer, het ter beschikking stellen van arbeidskrachten en alle andere uitvoerings- en veiligheidsmiddelen nodig voor onderhoud, het technisch beheer en de herstelling met totale waarborg correct en zonder onderbreking uit te voeren. Onder technisch beheer en onderhoud wordt in eerste instantie verstaan het planmatig en preventief onderhoud van de installaties en dit in de ruimste zin van het woord (inclusief controlemetingen voelers, uitlijningen, debietsmetingen enz…) alsook het uitvoeren van herstellingen, indien er defecten aan de installaties optreden voor, tijdens en na planmatig en preventief onderhoud. Dit alles binnen de scope van de aanneming.
II.2.7. Looptijd
180 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* De inschrijver legt het door hen ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken inschrijver aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet :1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016;2° hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016.Voor wat betreft deel IV van het UEA moet de inschrijver louter verklaren dat hij voldoet aan de voorgeschreven selectiecriteria.De inschrijver moet tevens:• een ingevuld UEA voorleggen voor elke deelnemer van een combinatie van ondernemingen die optreedt als inschrijver, en voor elke onderaannemer of andere entiteit op wiens draagkracht de inschrijver beroep doet;• in geval de inschrijver een combinatie van ondernemingen is, aanduiden welke deelnemer aan de combinatie zal optreden als vertegenwoordiger naar de aanbestedende overheid toe, in deel II.B van het UEA;De opdrachtgever kan de inschrijvers tijdens de procedure ten allen tijde verzoeken de vereiste ondersteunende documenten geheel of gedeeltelijk in te dienen.Het Uniform Europees Aanbestedingsdocument kan aangemaakt worden op de volgende website:https://ec.europa.eu/tools/espd?lang=nl* Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Bewijs van verzekering tegen burgerlijke aansprakelijkheid en beroepsrisico’s.
Eventuele minimumeisen:
1. Deze verzekering dient geldig te zijn tijdens de uitvoeringsperiode. Verzekerd zijn voor de bedragen per schadegeval van minimum 1.500.000 euro per jaar en van minimum 1.500.000 euro per schadegeval, voor lichamelijke en materiële schade. De opdrachtgever doet een afstand van verhaal ten opzichte van de opdrachtnemer voor dat deel van de schade die de bovenstaande limieten overschrijden.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. De inschrijvers leggen 3 referenties voor die gestaafd worden met een attest van goede uitvoering. Deze referenties bevatten alle elementen die nodig zijn om een beoordeling te maken van selectie of niet selectie. De contactpersoon wordt vermeld op de referentie, waarbij het opdrachtgevend bestuur het recht heeft om de correctheid van de opgegeven informatie over de referentie te verifiëren. Het is niet de verantwoordelijkheid van het opdrachtgevend bestuur om informatie die ontbreekt op de referentie te achterhalen. Enkel de eerste 3 toegevoegde referenties zullen worden beoordeeld. 2. Beschikken over een helpdesk of registratiecentrum voor het aannemen van oproepen voor klachten of storingen, 24/24h en 7/7d bemand. Dit registratiecentrum is bereikbaar via een nationaal geografisch nummer of een nummer met maximaal nationale taxatie (dus geen 0900-nr of gelijkaardig nr. met verhoogde taxatie). Dit registratiecentrum staat tevens in voor het doorsturen van de oproep naar de storingsdienst of –verantwoordelijke. Opgelet : een GSM die wordt doorgegeven tussen techniekers van wacht is geen registreercentrum.De helpdesk moet Nederlandstalig zijn. Indien dit niet het geval is zal de kandidaat niet geselecteerd worden. 3. Er wordt een korte bedrijfspresentatie toegevoegd bij de kandidatuurstelling. Deze bedrijfspresentatie bevaten minimaal een aantal gegevens.
Eventuele minimumeisen:
1. - De referenties moeten minstens over een periode van 4 jaar zijn uitgevoerd.
- 1 van de 3 referenties moet een waarde hebben van minsten 1,5 miljoen euro per jaar
- 2 van de 3 referenties moeten een waarde hebben van minstens 1 miljoen euro per jaar
- De referenties moeten betrekking hebben op de uitvoering van onderhoud en totale waarborg, met een deel op HVAC-installaties.
- De referenties moeten betrekking hebben op ziekenhuizen of labo's gelegen op het Nederlands grondgebied (dit laatste is belangrijk om te weten of de kandidaat voldoende de Nederlandse taal machtig was om de diensten tot een goed einde te brengen.
- De beginduur van het contract waarop de referentie slaat is beginnen lopen tussen 2012 en heden.
2. Een verklaring op eer toevoegen met de naam van de helpdesk of helpdesksysteem en de vermelding in welke taal de helpdesk bereikbaar is.
3. De bedrijfspresentatie bevat:
- de totale omzet en het deel omzet op het vlak van onderhoud van de kandidaat
- Of het nog moeder- of zusterbedrijven heeft en dewelke
- Hoeveel medewerkers in FTE's de kandidaat in dienst heeft met hierbij de verhouding in functies en personen die specifiek worden ingezet op onderhoudsdossiers
- Hoeveel vestigingen er in België zijn en waar deze gelokaliseerd zijn
- Op welke markten/diensten de kandidaat actief is
- Hoeveel uren opleidingen volgt een medewerker gemiddeld op jaarlijkse basis
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-11-29 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg van Brussel - Gebouw Montesquieu
Quatre Brasstraat 13, BE- 1000 BRUSSEL
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-10-26