Brussels Agentschap Voor De Ondersteuning Van Het Bedrijfsleven

Oprichting van pop-upstores om de Brusselse huizen en merken in 2023 in Londen te promoten als gevolg van de Brexit



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Brussels Agentschap voor de Ondersteuning van het Bedrijfsleven
Postadres :  Charleroisesteenweg 110, BE- 1060  Brussel
E-mail:   gmarsily@hub.brussels
Internetadres(sen):   https://hub.brussels/fr/  
Adres van het kopersprofiel:   https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=462548


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oprichting van pop-upstores om de Brusselse huizen en merken in 2023 in Londen te promoten als gevolg van de Brexit  
Referentienummer:   ABAE-MPD20220010-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  79000000
II.1.3. Type opdracht :  diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Deze Opdracht kadert in de Brexit Adjustment Reserve (BAR), de Europese fondsen die bedoeld zijn om Europese bedrijven te ondersteunen om de gevolgen op te vangen die verband houden met de uittreding van het Verenigd Koninkrijk uit de Europese Unie.
In deze context heeft de regering van het Bussels Hoofdstedelijk Gewest de Opdracht gegeven aan hub.brussels, het Brussels Agentschap voor de Ondersteuning van het Bedrijfsleven om te zorgen voor een reeks concrete acties om de Brusselse bedrijven te promoten bij Britse klanten of om hen te informeren/op te leiden over de nieuwe procedures en normen die van kracht zijn voor de uitvoer van goederen of diensten naar het Verenigd Koninkrijk.

Een van de acties die werd beslist, is om in 2023 in Londen verschillende pop-upstores te openen die specifiek gericht zijn op Brusselse producten en knowhow: voeding, mode & design, ambachtelijke producten en een Brusselse bar. Deze actie zou de bedrijven de mogelijkheid bieden om hun producten te tonen en lokale zakelijke contacten te ontmoeten (agenten, distributeurs, potentiële importeurs).
Er wordt voornamelijk gemikt op een B2C-cliënteel. Deze tijdelijke winkels kunnen ook dienen voor het organiseren van evenementen, workshops en recepties voor een B2B-publiek.
Het doel van de pop-upstores is dus tweeledig: enerzijds de merken bekend maken bij het Britse publiek (met name om de concepten te testen) en anderzijds fungeren als uitvalsbasis voor B2B-evenementen, bedoeld om de Brusselse bedrijven aan te moedigen om zich duurzaam te profileren op de Britse markt.

Er wordt uitgegaan van maximaal 4 pop-upstores:
• Voeding: verkoop van lekkernijen en delicatessen van Brusselse producenten, waaronder ook bioproducten (voorbeelden uit het Brussels aanbod: chocolade, wafels, chips, snacks, ontbijtproducten …).
• Mode en design: voorstellen van jonge Brusselse ontwerpers en designers.
• Ambachtelijke producten: voorstellen van Brusselse topproducten (lingerie, alcoholische producten, meubels, huisaccessoires, juwelen …) .
• Een Brusselse bar.
Ze worden elk op een ander tijdstip georganiseerd, gedurende 2-4 weken, en dit zal geval per geval worden bepaald, naargelang het thema en de sector.
Deze overheidsopdracht is een Opdracht voor diensten in de zin van artikel 2, 21°, van de wet van 17 juni 2016 en wordt gesloten in de vorm van een raamovereenkomst. Deze raamovereenkomst zal worden gesloten met de inschrijver die het best gerangschikt is volgens de regels uiteengezet in punten 2.4 en 2.5, van wie de regelmatige offerte het voordeligst is gelet op de hierna uiteengezette gunningscriteria.
Het doel van deze raamovereenkomst is het organiseren van tijdelijke pop-upstores om de Brusselse vakmensen en ontwerpers in 2023 in Londen te promoten (04/2023-12/2023).
hub.brussels is op zoek naar een ervaren partner met kennis van het Brussels economisch weefsel en de Britse markt, die zijn team kan bijstaan bij de voorbereiding en de uitbating van deze pop-upstores, inclusief hun inrichting. De prestaties worden meer in detail beschreven in de technische bepalingen van dit Bestek.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   UKI
II.2.4. Beschrijving
Bij de bestelling van de eerste pop-upstore:   - voorstel van een visueel design voor de pop-upstores, in samenwerking met de Aanbestedende Overheid. Indien nodig kan het team ter plaatse een onderzoek van maximaal 3 dagen uitvoeren;   - algemene werken voor de installatie van de pop-upstores voor een gebruik tijdens volgende pop-upstores (algemene set-up van de pop-upstores in het begin van de Opdracht);   - werken om de pop-upstores na de laatste pop-up in hun oorspronkelijke staat te herstellen;   - de implementatie van een systeem voor het beheer van de voorraad en de bestellingen, evenals een systeem ter bevordering van de uitklaring van de producten;   - een plaatsbeschrijving bij de in- en uittrede.   Per pop-upstore:   - de opstelling van een communicatieplan voor een maximaal budget van 40.000 euro (inbegrepen in het budget van 175.000 euro per pop-upstore) om de pop-upstore te promoten bij het Londense publiek. Dit communicatieplan moet uit 4 delen bestaan:   o digitale communicatie, met digitale reclame (zoekmachine en sociale netwerken om het Londense publiek te bereiken);   o een klassieke printcommunicatie met impact;   o een communicatie op de uitstalraam van de pop-upstore om de komst van een pop-upstore aan te kondigen (creation - stickers - verwijdering en schoonmaak inbegrepen);   o creatie van een virtuele catalogus waarin de aanwezige ondernemingen in de pop-upstores worden vermeld en indien nodig wordt doorverwezen naar de onlineverkoopwebsites van de bedrijven;   - de inrichting van de binnenruimte (meubilair - decoratie - verlichting - uitstalramen) om een unieke handelservaring aan de bezoekers aan te bieden, in overeenstemming met de grafische en visuele identiteit van hub.brussels. In het geval van een voedingspop-up moet het voorgestelde meubilair aan de verkoop van voedingsmiddelen zijn aangepast, met inbegrip van verse voedingswaren;   - de inrichting van de buitenruimte (uitstalraam - uithangbord - logo);   - de raming van het lokaal personeel om de pop-upstore een volledige week open te houden, voor de duur van elke pop-upstore (2 tot 4 weken), wetende dat hub.brussels een voltijdse werknemer zal aanwerven, die de belangrijkste tussenpersoon in de pop-upstores zal zijn en de werking van de pop-upwinkels zal coördineren;   - de productie van werkkledij voor de lokale personeelsleden;   - de verplaatsing en logies en prestaties van de manager;   - de organisatie van een openingsevenement voor 100 personen (met inbegrip van de catering, het personeel, de decoratie, een fotograaf, de visuele sfeer en de muziek, evenals de uitnodigingen en de promotie van het evenement);   - de organisatie van een happening in het midden van de pop-upstore (met inbegrip van de catering, het personeel, de decoratie, de visuele sfeer en de muziek, evenals de uitnodigingen en de promotie van het evenement)   Voor elke pop-upstore worden meer bepaald de volgende prestaties verwacht:   - de bepaling van de modus operandi van de pop-upstore (multimerkenruime of corner per merk te bepalen met de deelnemers), evenals een voorstel voor het delen van recepten;   - de opstelling van een factsheet voor de deelnemers (ter beschikking gesteld meubilair, beschrijving van de plaatsen en de beschikbare ruimte, programma van de activiteiten);   - de opstelling van een praktische gids voor de deelnemende merken: logistiek, vervoer, verzekeringen, .;   - de bouw / inrichting van de pop-upshowroom naargelang van de thema's: blijk geven van originaliteit, creativiteit en duurzaamheid/circulariteit om de ruimte binnen het budgettaire kader voor een tiental Brusselse merken in te richten, in overeenstemming met de grafische identiteit van hub.brussels;   - zorgen voor lokaal personeel om de bezoekers te verwelkomen, de pop-up te monitoren en de merken voor te stellen wanneer hun vertegenwoordigers afwezig zijn. Deze mensen moeten zich perfect in het Engels kunnen uitdrukken, zich kunnen laten informeren door de vertegenwoordigers van het merk om hen bij hun afwezigheid te vertegenwoordigen, moeten hun producten kunnen voorstellen en bezoekers beleefd in de pop-upstore kunnen verwelkomen. Indien er een tijdelijke bar aanwezig is, moet er 's avonds een bewakingsdienst worden voorzien om te vermijden dat het te druk wordt in de winkel;   - de werking van de pop-up;   - de bepaling van een onlinecommunicatieplan (deel digitale marketing): mogelijkheid om met een onderaannemer te werken voor het digitale marketinggedeelte en de virtuele pop-upshowroom (sociale media, lokale media, betrokkenheid van de merken, onlinecatalogus);   - de organisatie van een openingsdrink en een happening halverwege;   Optioneel (afhankelijk van de resultaten van de lopende haalbaarheidsstudie): indien in het kader van de pop-upstore een rechtstreekse verkoop aan de consumenten wordt voorzien, zal de dienstverlener een verkoopsysteem voor de producten voorstellen dat het volgende mogelijk maakt:   - de naleving van de lokale wetgeving, met inbegrip van het stelsel voor de btw, accijnzen en andere lokale belastingen;   - een eerlijke verdeling van de inkomsten tussen de deelnemers van de pop-up;   - een gemakkelijke boekhouding;   - zo weinig mogelijk uitwisseling van geld.   De huur en de lasten (elektriciteit, gas, water, internet) maken geen deel uit van deze Opdracht.  
II.2.7. Looptijd
13   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming


III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Eventuele minimumeisen:
Klasse: N/A, Categorie: N/A


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-11-28  14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   FR, NL
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2022-11-28
Plaatselijke tijd:   14:00

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van state
wetenschapsstraat 33,  BE- 1040  Brussel
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be/?page=contact&lang=fr

VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van state
wetenschapsstraat 33,  BE- 1040  Brussel
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be/?page=contact&lang=fr

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van state
wetenschapsstraat 33,  BE- 1040  Brussel
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be/?page=contact&lang=fr

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-10-24

Vergelijkbare advertenties van BDA