Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Gemeente Sint-Pieters-Leeuw
Postadres : Pastorijstraat 21, BE- 1600 Sint-Pieters-Leeuw
Contactpersoon: Melissa Vanlaethem
Tel: +32 23712290
Fax: +32 23712299
E-mail: melissa.vanlaethem@sint-pieters-leeuw.be
Internetadres(sen): www.sint-pieters-leeuw.be
Adres van het kopersprofiel:
I.3. Communicatie
Officiële benaming : Haviland - Cel Gemeentelijke Bouwwerken
Postadres : Brusselsesteenweg 617, BE- 1731 Zellik
Contactpersoon: Els De Jonge
Tel: +32 477689182
E-mail: els.dejonge@haviland.be
Internetadres(sen): www.haviland.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
OPDRACHT VAN WERKEN: NIEUWBOUW JEUGDLOKALEN KLJ VLEZENBEEK Referentienummer: 10576/AANN
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45000000
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE241
Voornaamste plaats van uitvoering: Dorp 43, 1602 Vlezenbeek (Sint-Pieters-Leeuw)
II.2.4. Beschrijving
Huidige opdracht van werken betreft de realisatie van nieuwbouw jeugdlokalen voor KLJ Vlezenbeek. De bouwwerkzaamheden omvatten . de voorafgaandelijke sloop van de huidige lokalen (containers + garagebox) op de site, alsook de ontmanteling van het bijgebouw; . de ruwbouw, afwerkingen, technieken, vast meubilair/ eerste uitrusting, omgevingsaanleg enz., conform de opdrachtdocumenten, voor de realisatie van de jeugdlokalen, de buitenberging en de buitenkeuken; . inclusief alle bijhorende leveringen en werken overeenkomstig de technische bepalingen als losse bijlagen bij de opdrachtdocumenten voor huidige opdracht van werken gevoegd.
II.2.7. Looptijd
200 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Door in te schrijven voor deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de Wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.De als aannemer in aanmerking komende inschrijver zal vóór de gunningsbeslissing gevraagd worden volgende attesten te bezorgen :- Uittreksel uit het strafregister (of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst) niet ouder dan 6 maand op de uiterste datum van indiening van de offertes, waaruit de professionele integriteit blijkt van de zaakvoerder of de afgevaardigd bestuurder en/of de gemachtigde ondertekenaar van de offerte.- Uittreksel uit het strafregister (of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst) niet ouder dan 6 maand op de uiterste datum van indiening van de offertes, waaruit de professionele integriteit blijkt van de inschrijver (indien inschrijving van rechtspersoon).Conform artikel 73 §4 van de Wet van 17 juni 2016 zal de aanbestedende overheid vóór de gunningsbeslissing controleren of de als aannemer in aanmerking komende inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting bevindt door het digitaal opvragen van de attesten m.b.t. niet-faillissement, RSZ en het attest van de FOD Financiën m.b.t. de fiscale verplichtingen.OPGELET :Buitenlandse inschrijvers die zelf, of hun personeel, niet onderworpen zijn aan de Belgische regelgeving, dienen bij hun offerte eveneens de bewijsstukken te voegen dat zij hun verplichtingen (inzake niet-faillissement, fiscale verplichtingen, sociale verplichtingen enz.) hebben vervuld :- Attest waaruit blijkt dat de inschrijver zich niet in staat van faillissement, liquidatie, gerechtelijk akkoord of een soortgelijke toestand bevindt.- Attest waaruit blijkt dat de inschrijver voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is (zoals bepaald in art. 68 van de Wet van 17 juni 2017).- Attest waaruit blijkt dat de inschrijver voldaan heeft aan de vereisten inzake betaling van de sociale zekerheidsbijdragen overeenkomstig de bepalingen van art. 68 van de Wet van 17 juni 2017.Bovenstaande bepalingen m.b.t. het toegangsrecht zijn toepasselijk op alle deelnemers van feitelijke verenigingen of tijdelijke handelsvennootschappen, alsook op andere entiteiten (bijv. onderaannemers) waarvan de draagkracht wordt ingeroepen om te voldoen aan onderstaande kwalitatieve selectiecriteria.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. OMZET : Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. De jaaromzet moet minimaal tweemaal de waarde van de opdracht (exclusief BTW) bedragen.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. REFERENTIELIJST : Een lijst van werken die de afgelopen vijf jaar werden uitgevoerd door de inschrijver, vergezeld van attesten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren en tot voldoening van de opdrachtgever(s)/bouwheer zijn uitgevoerd. Deze attesten van goede uitvoering dienen afgeleverd en ondertekend te zijn door de bevoegde overheid, instantie of vennootschap die als bouwheer optrad. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon betrof, dienen de attesten door die persoon zelf afgeleverd en ondertekend te zijn. De attesten dienen het bedrag van de werken, de plaats waar en de periode wanneer ze werden uitgevoerd, te vermelden. Verder dient aangegeven te zijn of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en op regelmatige wijze tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval kunnen de attesten rechtstreeks door de bevoegde instantie of privépersoon aan de aanbestedende overheid toegezonden worden, in zoverre dit tijdig / voor het uiterste tijdstip voor indiening van de offertes gebeurt.
Eventuele minimumeisen:
1. Op deze lijst worden 2 (twee) referenties aangeduid van een soortgelijke openbare opdracht (vergelijkbaar qua aard - utiliteitsbouw - en bouwkost), telkens gestaafd met een attest van goede uitvoering.
Vereiste erkenning: Categorie D (Bouwwerken), Klasse 5
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-12-06 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2023-04-05
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2022-12-06
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: E-Tendering
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: Via e-tenderingPlaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: Op straffe van nietigheid van zijn offerte, wordt de inschrijver verwacht een bezoek te brengen aan de plaats waar de werken zullen worden uitgevoerd. Een ondertekend attest van plaatsbezoek, in overeenstemming met het model vervat in de bijlage bij de opdrachtdocumenten, moet - correct ingevuld - worden toegevoegd aan de offerte.De potentiële inschrijver wordt gevraagd een plaatsbezoek uit te voeren in volgende periode : van 17/10 tem 21/10/2022 ofvan 24/10 tem 26/10/2022.Teneinde een afspraak vast te leggen, dient de potentiële inschrijver contact op te nemen met:Els De JongeHAVILAND Intercommunale IgSv, dienst Gemeentelijke BouwwerkenGSM: 0477/68 91 82Mail: els.dejonge@haviland.beDoor het feit dat hij zijn offerte indient, erkent de inschrijver dat hij zich ter plaatse op de hoogte heeft gesteld van de bestaande toestand van de bouwplaats, de ligging, de omgeving en de toegangswegen. Hierdoor wordt de inschrijver geacht zich volledig rekenschap te hebben gegeven van de omvang van de aanneming en de moeilijkheidsgraad van de uit te voeren werken, mbt (niet-limitatieve oplijsting):- de algemene coördinatie van de werken;- de inrichting van de bouwplaats;- de gemeentelijke voorschriften en nutsleidingen;- de noodzakelijke veiligheidsvoorzieningen op de werf;- de mogelijkheden tot de aanvoer en het stockeren van bouwmaterialen;- het plaatsen van stellingen;- de opstelling van aangepast materieel (graafmachines, kranen, …);- de voorafgaande sloopwerken;- de fasering;- de gebeurlijke aanbouw tegen en de bijhorende afwerkingen van scheidingsmuren of bestaande constructies,…;- de eigenlijke bouwwerken;- de verbouwingswerken;- .De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad Van State
Wetenschapsstraat 33, BE- 1040 Brussel
Internetadres(sen): http://www.raadvanstate.be/?page=e-procedure&lang=nl
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-10-14