Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Procurement & Logistics Department

Raamovereenkomst voor de levering van rijdraden en bovenleidingskabels voor de trams van de MIVB.



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres :  Koningsstraat 76, BE- 1000  Brussel
Contactpersoon:  Antonino Ceraulo
Tel:   +32 495616202
E-mail:   Antonino.Ceraulo@stib.brussels
Internetadres(sen):   www.stib.be  
Adres van het kopersprofiel:   https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=460490


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst voor de levering van rijdraden en bovenleidingskabels voor de trams van de MIVB.  
Referentienummer:   MIVB - STIB Procurement & Logistics-CW4360_AL5163/ST/ACE-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  34632300
II.1.3. Type opdracht :  leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
Het onderwerp van de onderneming is het afsluiten van een raamovereenkomst voor de levering van:
Artikel 1: Gegroefde rijdraad van 120 mm² van koper met zilver op trommels;
Artikel 2: Gegroefde rijdraad van 120 mm² van koper met zilver in staven van 3m;
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE10
Voornaamste plaats van uitvoering:   Verschillende adressen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en de aangrenzende gemeenten.
II.2.4. Beschrijving
Het onderwerp van de onderneming is het afsluiten van een raamovereenkomst voor de levering van:   Artikel 1: Gegroefde rijdraad van 120 mm² van koper met zilver op trommels;   Artikel 2: Gegroefde rijdraad van 120 mm² van koper met zilver in staven van 3m  
II.2.7. Looptijd
96   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
De kandidaat mag zich niet in een van de situaties bevinden zoals beschreven in artikels 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016 (conform artikel 70 van de wet van 17/06/2016 mag elke kandidaat die in een van de situaties verkeert zoals beschreven in artikels 67 of 69, mag bewijzen afleveren om aan te geven dat de maatregelen die hij genomen heeft, volstaan om zijn betrouwbaarheid aan te tonen, ondanks het bestaan van een relevant uitsluitingsgrond. De kandidaat levert dat bewijs op eigen initiatief. Als die bewijzen door de aanbesteder als voldoende beoordeeld worden, wordt de betrokken kandidaat niet uit de plaatsingsprocedure uitgesloten) :zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage bij de aankondiging van opdracht: moet verplicht geïmporteerd en ingevuld worden op de website https://ec.europa.eu/tools/espdDe MIVB heeft het recht om op elk moment van de plaatsingsprocedure van de opdracht de informatie in het UEA (verklaringen op eer) te controleren.- Om het UEA in te vullen :1. Nadat u onderhavige aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), vergewist u zich ervan of u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.2. Nu moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het .PDF-document en anderzijds het .XML-bestand opslaan (= eruit halen).3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies uw taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op “Choose file” (bestand kiezen) en selecteer het bestand “espc-request.xml” dat u onder punt 2 uit de .ZIP hebt gehaald8. Klik op “Volgende”9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit van en de hoeveelheid gevraagde informatie te bepalen10. Klik op "Overzicht"11. Downloaden in “beide formaten”12. Dit bestand “espc-request.zip” met daarin uw UEA opslaan13. Voeg dit UEA-bestand, “espc-request.zip” genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan. o Opgelet: de MIVB moet het .ZIP-bestand ontvangen dat zowel de .PDF als de .XML bevat!o Het UEA moet ondertekend worden.In principe volstaat één enkel ingevuld UEA.Een of meerdere UEA’s die door de betrokken ondernemingen zelf ingevuld zijn, moeten evenwel ingediend worden als u uw kandidatuur voor deze opdracht wilt indienen samen met één of meerdere andere personen in het kader van een combinatie van ondernemers en/of in geval van een beroep doen op de draagkracht van andere entiteiten en/of in het geval van aangeduide onderaannemers. In dat laatste geval volstaat het om voor de aangeduide onderaannemers de volgende delen in te vullen:o deel II afdeling A (“Gegevens over de ondernemer”)

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De economische en financiële draagkracht van de kandidaten zal gecontroleerd worden op basis van de financiële gegevens (de omzet, balansen en resultatenrekeningen). De stavingsdocumenten betreffende de economische en financiële draagkracht moeten bij uw kandidatuur en het UEA gevoegd worden (de verklaring op eer in het UEA volstaat niet).De kandidaat moet aan de MIVB zijn balansen en resultatenrekeningen die hij voor de laatste 3 boekjaren ingediend heeft (modellen neergelegd bij de NBB) overmaken of de link meedelen naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen die afkomstig zijn van de balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover deze gepubliceerd werden.De kandidaat moet zijn specifieke gemiddelde jaaromzet voor de gevraagde prestaties doorsturen, en dit voor de laatste 3 beschikbare boekjaren (in te vullen in het UEA Deel IV Selectiecriteria punt B).OPGELET: de kandidaat moet de bewijsstukken bij de aanvraag voor deelneming voegen.De specifieke gemiddelde jaaromzet komt overeen met de jaaromzet die gerealiseerd werd met het deel waar de aankondiging van opdracht betrekking op heeft.
Eventuele minimumeisen:
De specifieke gemiddelde jaaromzet voor de gevraagde prestaties, berekend voor de 3 meest recente beschikbare boekjaren, moet ten minste 1.500.000 EUR zBTW bedragen.
De MIVB zal de kandidaten uitsluiten waarvan de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet aantonen dat zij over de capaciteit beschikken om een opdracht zoals onder II.1.4 beschreven tot een goed einde te brengen. Zij zal.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De kandidaat moet verplicht de volgende documenten overmaken:1° Een lijst met referenties van minstens twee gelijkwaardige opdrachten voor leveringen van materiaal dat deel uitmaakt van bovenleidingen voor een minimumbedrag van 500.000 EUR in de voorbije 5 jaar, met vermelding van:- de beschrijving van de opdracht (inclusief de eventueel gebruikte technologieën)- het bedrag (zBTW) van de opdracht- de looptijd, de datums van de opdracht- de naam van de betrokken onderneming (+ de gegevens van een contactpersoon in verband met de betrokken opdracht).De kandidaat moet de attesten van goede uitvoering in verband met die referenties bijvoegen. De attesten van goede uitvoering moeten ondertekend zijn door de betrokken bouwheren en de gegevens bevatten van een contactpersoon voor de betrokken opdracht.(In te vullen in het UEA Deel IV : Selectiecriteria, punt C).2° Certificering NBN EN 50149 of gelijkwaardig, afgeleverd door een organisme dat erkend wordt door de ministeries en normalisatieorganen op Europees niveau (CERTIFER, AFNOR, …).

Eventuele minimumeisen:
De kandidaat moet minstens 2 recente tevredenheidsattesten (van minder dan 5 jaar oud) doorsturen, opgemaakt door zijn klanten onder de in punt 1° aangehaalde referenties.
De MIVB behoudt zich het recht voor om elke kandidaat uit te sluiten van wie de gegevens ontbreken, onvolledig zijn en/of niet beantwoorden aan de hogergenoemde criteria.
• De kandidaat moet een bedrijfspolitiek inzake milieubeheer doorgevoerd hebben die minstens gelijkwaardig is aan een ISO 14000 of EMAS-certificaat. De kandidaat geeft aan waar de aanbesteder gratis over de stavingsdocumenten kan beschikken. Gaat dat niet, dan levert de kandidaat die documenten mee af in zijn aanvraag voor deelneming.
• De kandidaat moet een bedrijfspolitiek inzake kwaliteitszorg doorgevoerd hebben die minstens gelijkwaardig is met een ISO 9000-certificaat. Hij geeft aan waar de aanbesteder gratis over de stavingsdocumenten kan beschikken. Gaat dat niet, dan levert de kandidaat die documenten mee af in zijn aanvraag voor deelneming.

III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
Zullen gespecificeerd worden in het bestek



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-11-14  16:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   FR, NL


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
1. Wijze van indienen – e-procurementHet indienen en ontvangen van offertes en/of aanvragen voor deelneming verloopt volledig en uitsluitend via elektronische weg en via https://eten.publicprocurement.be.Met elektronische indiening wordt indiening bedoeld via de e-tenderingapplicatie en niet per e-mail!De offertes en/of aanvragen voor deelneming dienen digitaal ondertekend te zijn, conform met het e-tenderingsysteem.Gelieve voor buitenlandse kandidaten rekening te houden met de procedures en termijnen die nodig zijn voor het verkrijgen van een certificaat voor de elektronische handtekening van uw dossier. Het is eveneens mogelijk om een andere persoon te machtigen om elektronisch te ondertekenen. In dit geval moet het bewijs van de volmacht bij de offerte en/of aanvraag voor deelneming worden gevoegd. Voor meer informatie: surf naar http://www.publicprocurement.be.Als u dit dossier aan uw favorieten toevoegt, zult u per e-mail op de hoogte gebracht worden van alle veranderingen.2. Door hun kandidatuur in te dienen, aanvaarden de kandidaten zonder voorbehoud de inhoud van de aankondiging van opdracht en de begeleidende documenten, en aanvaarden ze door de beschikkingen daarin gebonden te zijn. In het geval dat de kandidaat dienaangaande een bezwaar zou hebben, moet hij dat aan de aanbesteder melden (via de contactpersoon die opgegeven wordt onder I.1 in deze aankondiging van opdracht), en dit schriftelijk, met een beschrijving van de reden en uiterlijk 5 kalenderdagen vóór de uiterste datum voor ontvangst van de aanvragen voor deelneming.3. De gevraagde gegevens dienen in het UEA ingevuld te worden. Enkel bewijsstukken waar in de UEA of de aankondiging om is verzocht mogen en moeten als bijlage bij de aanvraag voor deelneming worden toegevoegd. Ongevraagd verstrekte informatie zal niet worden beoordeeld.4. Voor de criteria inzake economische en financiële draagkracht, technische en beroepsbekwaamheid, mag een kandidaat desgevallend, onder de voorwaarden van artikel 72 van het koninklijk besluit van 18 juni 2017 betreffende het plaatsen van overheidsopdrachten in de nutssectoren, de draagkracht van andere entiteiten laten gelden, ongeacht de juridische aard van zijn banden met die entiteiten. In dat geval moet hij bewijzen dat hij over de nodige middelen zal beschikken voor de uitvoering van de opdracht, en dit door voorlegging van de verbintenis van die entiteiten om voor deze specifieke opdracht die middelen aan hem ter beschikking te stellen. Onder diezelfde voorwaarden kan een combinatie van ondernemers de draagkracht inroepen van de deelnemers aan de combinatie of van andere entiteiten. Onverminderd de wettelijk toepasselijke bepalingen die desgevallend een hoofdelijke aansprakelijkheid voorzien, geldt dat als een kandidaat zich beroept op de draagkracht van andere entiteiten voor wat criteria betreft die op de economische en financiële draagkracht betrekking hebben, die entiteiten hoofdelijk aansprakelijk zullen zijn voor de uitvoering van de opdracht. Die hoofdelijke aansprakelijkheid moet schriftelijk worden aanvaard door de entiteit waarvan de draagkracht wordt ingeroepen. En die schriftelijke aanvaarding moet worden meegeleverd in de aanvraag voor deelneming van de kandidaat. (Zoals reeds vermeld onder III.1.1, moet elke entiteit van wie de draagkracht wordt ingeroepen, een afzonderlijk Uniform Europees Aanbestedingsdocument voorleggen.)

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33,  BE- 1040  Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be

VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33,  BE- 1040  Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
In overeenstemming met artikel 23 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, informatie en rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten worden de verhaalprocedures, op straffe van niet-ontvankelijkheid, ingesteld binnen de in §2 tot §4 bedoelde termijnen vanaf de bekendmaking, de kennisgeving of de kennisneming van de rechtshandeling, naargelang het geval.De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van zestig dagen.De in artikel 15 bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van vijftien dagen. Ingeval toepassing van artikel 18 wordt gemaakt, bedraagt de termijn tien dagen.De in artikel 16 bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van vijf jaar.

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33,  BE- 1040  Brussel
Tel:   +32 22349611
E-mail:   info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen):   http://www.raadvst-consetat.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-10-07

Vergelijkbare advertenties van BDA