Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : SC en Bord de Soignes
Postadres : Houlettelaan, 93, BE- 1160 Brussel
Contactpersoon: Mevrouw Gaëlle Guyomarch
Tel: +32 24352382
E-mail: g.guyomarch@ebds.brussels
Internetadres(sen): www.enborddesoignes.be
Adres van het kopersprofiel:
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Aanpassing van de elektriciteits- en gasinstallaties, in overeenstemming brengen van de brandveiligheid, heraanleg van de omgeving, uitbreiding van de keukens en renovatie van de buitenschil van een gebouw met 46 woningen te Emile Rotiersstraat 5 en 7, 1160 Oudergem. Referentienummer: 2040/2019/05/01
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45000000
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
De werken betreffen de renovatie van de buitenschil van een flatgebouw in gebruik met 46 woningen, te Emile Rotiersstraat 5 en 7 - 1160 Oudergem, evenals de aanpassing van de elektriciteits- en gasinstallaties, het in overeenstemming brengen van de brandveiligheid, de uitbreiding van de keukens en de heraanleg van de omgeving. (Project 2040/2019/05/01).
PERCEEL 1: Renovatie van het gebouw. (ZIE II.2.4 perceel 1)
PERCEEL 2: Heraanleg van de omgeving. (ZIE II.2.4 perceel 2)
In het kader van onderhavige aanbesteding wenst de A.O. de sociale cohesie te versterken en de duurzame ontwikkeling te bevorderen door, in de marge van deze werken opleidings- en (socioprofessionele) inschakelingsmogelijkheden te creëren.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Perceel 1: Renovatie van het gebouw II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Emile Rotierslaan 5/7 - 1160 Oudergem
II.2.4. Beschrijving
PERCEEL1: (Niet-exhaustieve lijst): Isolatie van de gevels; vervanging van de kozijnen; isolatie- en waterdichtingswerken aan het dak; vergroting van de keukens door de afsluiting van de huidige terrassen aan de rechterzijde van de gevel; stabiliteitswerken; in overeenstemming brengen van de brandveiligheid en de nooduitgangen; plaatsing van brandwerende binnenvoorzieningen; afsluiting van de trappenhuizen; in overeenstemming brengen van de elektriciteitsinstallatie; toevoeging van schakelkasten; vervanging van kabels, in overeenstemming brengen van de ventilatie; verwijdering van gasinstallaties in de appartementen; verwijdering van de gasleidingen; werken aan de verwarmingsinstallaties; vervanging van de radiatoren aan de gevelzijde; onderhoud van de verwarmingsbuizen enz.
II.2.7. Looptijd
460 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 2II.2.1. Benaming
Perceel 2: Aanleg van de omgeving II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Emile Rotierslaan 5/7 - 1160 Oudergem
II.2.4. Beschrijving
PERCEEL 2: De renovatiewerken betreffen hoofdzakelijk de volgende punten (niet-exhaustieve lijst): - aanleg en opwaardering van de omgeving; aanleg van conforme toegangswegen voor brandbestrijding (grondwerken, nieuwe bestrating, snoeien enz.); - plaatsing van ondergrondse afvalcontainers.
II.2.7. Looptijd
92 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
De inschrijvers mogen zich niet in één van de in de artikelen 67 t/m 69 van de wet van 17 juni 2016 bedoelde uitsluitingsgronden bevinden.Door de indiening van hun offerte verbinden zij zich ertoe op eenvoudig verzoek van de aanbestedende overheid om binnen de 10 dagen onderstaande documenten te bezorgen (die documenten worden gevraagd in het geval de [inschrijver/kandidaat] in aanmerking komt voor de gunning van de opdracht en indien deze documenten niet rechtstreeks toegankelijk zijn voor de aanbestedende overheid) :A/ Naleving van art. 68 van de wet van 17 juni 2016 en art. 62 van het “plaatsingsbesluit”: De inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 voegt bij zijn deelnemingsaanvraag een attest van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid waaruit blijkt dat hij voldoet aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen. De inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie tewerkstelt dat niet hierboven wordt bedoeld, sluit een attest in dat werd uitgereikt door de bevoegde buitenlandse overheid en dat bevestigt dat de inschrijver voldoet aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.Het attest heeft betrekking op het laatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor ontvangst van de offertes. B/ Naleving van art. 68 van de wet van 17 juni 2016 en art. 63 van het “plaatsingsbesluit”:De inschrijver voegt bij zijn aanvraag tot deelneming een attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóórde uiterste datum voor de ontvangst van de offertes.Voor een Belgische inschrijver moet het attest afkomstig zijn van de FOD Financiën. C/ De eventuele corrigerende maatregelen bedoeld in art. 70 van de wet van 17 juni 2016 D. Strafregister Uittreksel uit het strafregister of een gelijkwaardig document dat is afgeleverd door een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie van het betreffende land. E. Bewijs van afwezigheid van faillissementEen door de bevoegde instantie van het betreffende land afgeleverd bewijs dat aantoont dat de inschrijver niet in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt, een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, er voor hem een procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is, of hij in een vergelijkbare toestand verkeert ingevolge een soortgelijke procedure die bestaat in andere nationale reglementeringen.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Neen
Eventuele minimumeisen:
1. Neen
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Enkel voor perceel 1: >> De aannemer dient te bewijzen in staat te zijn de opdracht tot een goed einde te brengen, aan de hand van een referentie-opdracht die hij binnen de vijf jaar voorafgaand aan de publicatie van onderhavige aanbesteding voltooide. De renovatie-opdracht die als referentie wordt opgegeven, dient aan de volgende eigenschappen te voldoen:- ten belope van een totaalbedrag gelijk of hoger dan 1.000.000 euro;- uitgevoerd in een residentieel gebouw met minstens 20 wooneenheden;- gerealiseerd in een woonomgeving in gebruik;- betreffende de demontage en vernieuwing van delen van de gevelbekleding;- betreffende de vernieuwing van technische installaties.De referenties zijn pas ontvankelijk wanneer de volgende informatie en/of documenten worden voorgelegd:---1.1) een attest van goede uitvoering uitgereikt aan de aannemer, ondertekend door de bouwheer en daterend van na de voorlopige oplevering van de werken, met vermelding van de datum van voorlopige oplevering. Het attest moet zijn uitgereikt na (datum van publicatie, min vijf jaar) en vóór de datum van indiening van de offerte.---1.2) documenten die de volgende informatie bevatten:a. het totaalbedrag van de werken, exclusief btw;b. het aantal wooneenheden;c. de vermelding dat het om werkzaamheden ging in een woonomgeving in gebruik;d. de vermelding van werkzaamheden aan de gevel;e. de vermelding van werkzaamheden aan de technische installaties.------------------------------------------------------------------------------
Eventuele minimumeisen:
1. ---De offerte vermeldt, voor lot 1, voor PUNT 1:
1.1) en 1.2) a, b, c, d, e.
---------------------------------------------
Vereiste erkenning: >>
2: D klasse 6 (voor perceel 1) “en”/”of” G klasse 3 (voor perceel 2)
----De offerte vermeldt, voor PUNT 2:
2.1° hetzij dat de inschrijver over de vereiste erkenning beschikt;
2.2° hetzij dat de inschrijver houder is van een attest of ingeschreven staat op een officiële lijst van erkende aannemers uit een andere lidstaat van de Europese Unie. Desgevallend kan de kandidaat of inschrijver bij zijn deelnameaanvraag of offerte een attest of bewijs van inschrijving voegen, uitgereikt door de bevoegde instantie in de lidstaat in kwestie, evenals elk document dat de gelijkwaardigheid kan staven van dit attest of deze inschrijving met de erkenning beoogd in 2.1. De daartoe voorgelegde documenten vermelden de realisaties die als referenties werden vermeld bij inschrijving of bij uitreiking van het attest, evenals de klasse op de lijst in kwestie;
2.3° hetzij dat de inschrijver de toepassing inroept van artikel 3, 1e alinea, 2e lid van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken.
2.1°, 2.2° of 2.3°.
In toepassing van artikel 39 van het besluit omtrent overheidsopdrachten, dat stelt dat de opdrachtdocumenten het toepassingsgebied van de verklaring op erewoord kunnen uitbreiden. Bij indiening van zijn offerte verklaart de inschrijver op erewoord in het bezit te zijn van de onderstaande documenten en deze op eenvoudig verzoek van de aanbesteder binnen de 10 dagen voor te leggen. (Er zal naar deze documenten worden gevraagd wanneer de offerte van de inschrijver in overweging wordt genomen voor gunning van de opdracht.)
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-10-19 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2023-04-17
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2022-10-19
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: ELEKTRONISCH
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De termijnen worden uitgedrukt in kalenderdagen.LOT 1: 460 kalenderdagenLOT 2: 92 kalenderdagenLOT 1 + LOT 2: indien beide loten aan dezelfde inschrijver worden gegund, zal de globale opleveringstermijn 480 kalenderdagen bedragen.Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: 23/09/2022 om 10.30Op straffe van nietigheid van zijn offerte neemt de inschrijver deel aan het verplichte plaatsbezoek, dat zal beginnen aan de ingang van het gebouw Emile Rotiersstraat 7 te 1160 Oudergem, op 23 septembre 2022. Een presentatie bij de offerte is verplicht op 27/10/2022: een technische commissie buigt zich over de kwaliteit en pertinentie van de offerte, en deelt haar conclusies met de aanbestedende overheid, die op basis van die conclusies de offertes evalueert.De technische commissie bestaat uit:# minstens 2 vertegenwoordigers van de aanbestedende overheid# minstens 1 vertegenwoordiger van de BGHM# minstens 2 vertegenwoordigers van studiebureausDe technische commissie behoudt zich het recht voor een beroep te doen op specialisten om uitleg te krijgen over bepaalde specifieke aangelegenheden.Het dossier dat voor de presentatie door de inschrijver wordt voorgelegd, zal uitsluitend de documenten bevatten die werden ingediend in het kader van de offerte. Er mag geen enkel bijkomend document worden toegevoegd voor de presentatie. De presentatie mag maximaal 30 minuten duren.Op e-procurement zal een forum geopend worden. Aan de inschrijvers wordt gevraagd om alleen via deze weg vragen te stellen. Er zal ook uitsluitend via deze weg worden geantwoord.De termijnen worden uitgedrukt in kalenderdagen.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
RECHTBANK VAN EERSTE AANLEG VAN BRUSSEL
Quatre Brasstraat 13, BE- 1000 Brussel
E-mail: info@just.fgov.be
Internetadres(sen): https://justice.belgium.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-09-09