Cnuz Cvba

Oproep tot aanvraag tot deelneming - DESIGN & BUILD: ENERGETISCHE RENOVATIE VAN EEN 130-TAL SOCIALE WOONEENHEDEN



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  CNUZ CVBA
Postadres :  MENEGAARD 60-61, BE- 3300  Tienen
Contactpersoon:  De heer Jayson Jonckers
Tel:   +32 16822727
E-mail:   jayson.jonckers@cnuz.be
Internetadres(sen):   www.cnuz.be  
Adres van het kopersprofiel:  

I.3. Communicatie

Officiële benaming :  Studiebureau Rimanque
Postadres :  Kabbeekvest 73A, BE- 3300  Tienen
Contactpersoon:  De heer Benoit Surinx
Tel:   +32 16822440
E-mail:   benoit@rimanque.be
Internetadres(sen):   http://www.rimanque.be  
Adres van het kopersprofiel:  

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - DESIGN & BUILD: ENERGETISCHE RENOVATIE VAN EEN 130-TAL SOCIALE WOONEENHEDEN  
Referentienummer:   2022/004
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45000000
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE242
Voornaamste plaats van uitvoering:   KAPUCIJNENHOF 1-130
II.2.4. Beschrijving
De opdracht omvat een volledige design & build opdracht in die zin dat zowel de studie en uitvoering van de werken wordt toevertrouwd aan één partij.   Er dienen in totaal ca. 130 wooneenheden (appartementen) gerenoveerd te worden:   1) De renovatiewerken omvatten in eerste instantie een energetische renovatie met als doel de klimaatdoelstellingen 2050 te behalen. Dit houdt in dat de verschillende wooneenheden een energieverbruik van maximaal 100 kWh/m² per jaar dienen te realiseren. De ingrepen die hierbij kunnen worden uitgevoerd zijn bijvoorbeeld vervangen van het buitenschrijnwerk, isoleren van de gebouwschil, vervanging van de bestaande accumulatiekachels, installatie van een ventilatiesysteem, …). Het is aan de opdrachtnemer om een studie op te maken waaruit blijkt welke ingrepen noodzakelijk zullen zijn om dit doel te halen. De meeste wooneenheden zijn bewoond.   2) In tweede instantie bieden de renovatiewerken ook de opportuniteit om tegelijkertijd enkele aspecten van het interieur te vernieuwen (badkamers, keukens, vloerafwerking).   De opdrachtnemer zal in deze opdracht instaan voor het volledige uitvoeringsontwerp, het doorlopen van de noodzakelijke stappen om een FS3-financiering te bekomen en de effectieve uitvoering van de werken (design & build).   De meeste van de te renoveren wooneenheden zijn momenteel bewoond. Het bouwteam zal in overleg met de aanbestedende overheid de meest geschikte manier bepalen om hiermee om te gaan (renovatie met blijvende bewoning, verhuisbeweging, …)  
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj):   2023-01-02
Einde (dd/mm/jjjj):   2025-01-06
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.Artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 betreffende de overheidsopdrachten is van toepassing. Voor de in artikel 67 van de wet bedoelde uitsluitingsgronden deelt de gegadigde of inschrijver op eigen initiatief mee of hij bij het begin van de procedure de in artikel 70, lid 1, bedoelde corrigerende maatregelen heeft genomen.Zie selectieleidraad voor de uitsluitingsgronden

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.2. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
1. De betrokken partijen voegen het bewijs van verzekering tegen beroepsrisico’s voor. In geval van een specifieke beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor deze opdracht, voegen zij een bindende bevestigingsbrief toe van de makelaar en/of de verzekeraar waarin wordt bevestigd dat de verzekering zal worden afgesloten indien de opdracht aan de kandidaat wordt toegewezen. Deze verklaringen moeten in het Nederlands zijn opgesteld, geldig zijn én moeten gedagtekend zijn in hetzelfde kalenderjaar als de aanvraag tot deelneming wordt ingediend. Indien de verklaring in een andere taal is opgesteld, wordt een beëdigde vertaling toegevoegd.
2. De jaarlijkse minimumomzet van de inschrijver bedraagt minimaal de geraamde waarde van de opdracht.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. De inschrijver bewijst zijn technische en beroepsbekwaamheid aan de hand van een lijst van 3 referentiewerken die de afgelopen 5 jaar werden verricht van soortgelijke opdrachten. 2. De inschrijver voeg een visienota toe. 3. De inschrijver voegt een organigram toe waaruit de samenstelling van het bouwteam blijkt.4. de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu.

Eventuele minimumeisen:
1. De lijst van werken bevat 3 referenties van soortgelijke opdrachten. Met soortgelijke opdrachten wordt bedoeld: een opdracht voor renovatiewerken aan woningroepen, waarbij de inschrijver ook instond voor een (deel) van de studieopdracht.
Voor elke referentie van een soortgelijke opdracht worden minstens de volgende gegevens vermeld:
• Het bedrag van de uitgevoerde werken
• De datum van de oplevering
• De publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor ze bestemd waren.
• De bouwteamsamenstelling
• Een omschrijving van de opdracht met welk resultaat
• Een omschrijving van het gedeelte van de studieopdracht van de inschrijver bij het project.
• Een attest van goede uitvoering ondertekend door een bevoegde autoriteit waaruit blijkt dat de werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat.
Deze referentielijst mag maximaal 2 bladzijde A4 per referentie in beslag nemen (normaal lettertype, grootte en regelafstand).
2. De inschrijver dient een duidelijke visie te kunnen formuleren waarin hij zijn specifieke ervaringen en kwaliteiten aanhaalt en verduidelijkt waarom deze een meerwaarde bieden in dit project (energetische renovatie, design & build, overheidsopdracht, sociale wooneenheden, …).
Deze visienota mag maximaal 2 bladzijde A4 in beslag nemen (normaal lettertype, grootte en regelafstand).
3. De inschrijver is in staat binnen zijn organisatie een bouwteam samen te stellen dat bekwaam is om de design & build opdracht tot een goed einde te brengen.
Hij bewijst dit aan de hand van een organigram waarmee hij de structuur binnen zijn organisatie verduidelijkt. Op het organigram worden kernleden aangeduid die sleutelfiguren zullen vormen binnen dit project. Per kernlid wordt een omschrijving van diens taken en diens beroepskwalificaties opgegeven.
Het organigram mag maximaal 1 bladzijde A3 in beslag nemen (normaal lettertype, grootte en regelafstand).
4. VCA-certificaat of gelijkwaardig document
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 7


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-09-23  10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden:   6   (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Ondernemingsrechtbank Leuven
Ferdinand Smoldersplein, 5,  BE- 3000   Leuven
Tel:   +32 16214648
E-mail:   orb.leuven.rpr@just.fgov.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-08-22

Vergelijkbare advertenties van BDA