Schaarbeek

Gemeentegebouw gelegen Vifquinstraat 2 te Schaarbeek Zware renovatie



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Schaarbeek
Postadres :  Colignonplein, BE- 1030  Schaarbeek
Contactpersoon:  Maxence Furdos
Tel:   +32 22447683
E-mail:   mfurdos@schaerbeek.irisnet.be
Internetadres(sen):   http://www.schaarbeek.be/  
Adres van het kopersprofiel:   https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=443325


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Gemeentegebouw gelegen Vifquinstraat 2 te Schaarbeek Zware renovatie  
Referentienummer:   Schaerbeek-Scha/Infra/2022/015-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45000000
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
Ontwerp:
In 2019 verkocht de gemeente Schaarbeek het SAC-gebouw, gelegen op de nrs. 226-234 van de Haachtsesteenweg, aan CITYDEV.BRUSSELS, met de bedoeling dit kantoorgebouw om te vormen tot een appartementsgebouw.
De diensten die momenteel in het SAC gehuisvest zijn moeten bijgevolg naar andere gemeentegebouwen verhuizen.
Wat betreft de gebruikers van VIFQUIN, verhuist de directie Burgerleven naar het TCR, gelegen Rodenbachlaan 29, verhuizen de twee diensten van de directie SDO naar het gebouw Groenstraat 226, de dienst netheid en de twee PMS-centra blijven waar ze zijn.
De directie van het Gemeentelijk Onderwijs dat zich momenteel op het niveau +1 van het SAC bevindt zal volledig verhuizen naar het gebouw VIFQUIN, waar zich reeds de twee PMS-centra bevinden (niveaus +1 en +2) en samen zullen deze dan de pool Onderwijs van de gemeente Schaarbeek vormen. Om deze volledige directie te kunnen voorzien in VIFQUIN, is het nodig om de woning op het nr. 6 van de Vifquinstraat ook te renoveren tot een uitrusting van collectief belang of van openbare dienst (kantoren voor het gemeentebestuur).
Ten gevolge van de verkoop van het SAC aan CITYDEV.BRUSSELS, moet het gebouw VIFQUIN fysiek en technisch volledig van het SAC-gebouw worden afgekoppeld. Hiervoor zijn volgende werken nodig :
• Nieuwe elektrische aansluiting van het gebouw VIFQUIN vanaf de Vifquinstraat ;
• Nieuwe informatica-installatie voor VIFQUIN ; nieuw informaticalokaal, switches te plaatsen vlakgbij koker nr. 1 op elke verdieping, bekabeling en stopcontacten ;
• De deuropeningen die in communicatie staan met het SAC-gebouw dichtmetsen ;
• Verplaatsen van het sanitair van het gelijkvloers van VIFQUIN, dat zich momenteel in het SAC bevindt;
• Verplaatsen van brandleiding van de kelderverdieping van het SAC naar het plafond van de kelderverdieping Vifquin ;
• Verplaatsen van de afvoerleiding van het afvalwater van het SAC naar het plafond van de kelderverdieping van Vifquin ;
• Nieuwe aansluiting op de riool kant Vifquinstraat ;
• Wijzigen van de vluchtwegen in geval van brand.
Om de inplanting van de directie Gemeentelijk Onderwijs in de gebouwen op de nrs. 2 en 6 van de Vifquinstraat te optimaliseren, moeten volgende aanpassingen/ inrichtingen worden uitgevoerd :
• Gelijkvloers : Inrichting van een nieuwe toegang tot het gebouw ter hoogte van een buiten gebruik gestelde liftschacht, met bouw van een vloerplaat en creëren van een nieuwe opening in de gevel binnenin het huizenblok ;
• Gelijkvloers : Wijziging van het buitenschrijnwerk van de oude toegang tot VIFQUIN en verplaatsing van het onthaalloket ;
• Gelijkvloers : Creatie van een polyvalente ruimte die met een bestaande akoestische schuifwand in twee vergaderzalen kan worden opgedeeld ;
• Gelijkvloers : Verhoging van een vloerzone voor de vergroting van het kantoor R.03 ;
• Gelijkvloers : inrichting van een keuken achteraan het gelijkvloers van nr. 6 VIFQUINstraat ;
• Versteviging van de trapoverlopen en vloeren van het nr. 6 VIFQUINstraat ;
• Niveau +3 : Creëren van een binnenopening tussen de nrs. 2 en 6 VIFQUINstraat ;
• Niveau +3 : Wijziging van de tussenwanden tussen de lokalen 3.01 en 3.02 ;
• Nieuw dak voor het nr. 6 VIFQUINstraat met plaatsing van een ontrokingsluik en daklantaarn.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE1
II.2.4. Beschrijving
Ontwerp:   In 2019 verkocht de gemeente Schaarbeek het SAC-gebouw, gelegen op de nrs. 226-234 van de Haachtsesteenweg, aan CITYDEV.BRUSSELS, met de bedoeling dit kantoorgebouw om te vormen tot een appartementsgebouw.   De diensten die momenteel in het SAC gehuisvest zijn moeten bijgevolg naar andere gemeentegebouwen verhuizen.   Wat betreft de gebruikers van VIFQUIN, verhuist de directie Burgerleven naar het TCR, gelegen Rodenbachlaan 29, verhuizen de twee diensten van de directie SDO naar het gebouw Groenstraat 226, de dienst netheid en de twee PMS-centra blijven waar ze zijn.   De directie van het Gemeentelijk Onderwijs dat zich momenteel op het niveau +1 van het SAC bevindt zal volledig verhuizen naar het gebouw VIFQUIN, waar zich reeds de twee PMS-centra bevinden (niveaus +1 en +2) en samen zullen deze dan de pool Onderwijs van de gemeente Schaarbeek vormen. Om deze volledige directie te kunnen voorzien in VIFQUIN, is het nodig om de woning op het nr. 6 van de Vifquinstraat ook te renoveren tot een uitrusting van collectief belang of van openbare dienst (kantoren voor het gemeentebestuur).   Ten gevolge van de verkoop van het SAC aan CITYDEV.BRUSSELS, moet het gebouw VIFQUIN fysiek en technisch volledig van het SAC-gebouw worden afgekoppeld. Hiervoor zijn volgende werken nodig :   • Nieuwe elektrische aansluiting van het gebouw VIFQUIN vanaf de Vifquinstraat ;   • Nieuwe informatica-installatie voor VIFQUIN ; nieuw informaticalokaal, switches te plaatsen vlakgbij koker nr. 1 op elke verdieping, bekabeling en stopcontacten ;   • De deuropeningen die in communicatie staan met het SAC-gebouw dichtmetsen ;   • Verplaatsen van het sanitair van het gelijkvloers van VIFQUIN, dat zich momenteel in het SAC bevindt;   • Verplaatsen van brandleiding van de kelderverdieping van het SAC naar het plafond van de kelderverdieping Vifquin ;   • Verplaatsen van de afvoerleiding van het afvalwater van het SAC naar het plafond van de kelderverdieping van Vifquin ;   • Nieuwe aansluiting op de riool kant Vifquinstraat ;   • Wijzigen van de vluchtwegen in geval van brand.   Om de inplanting van de directie Gemeentelijk Onderwijs in de gebouwen op de nrs. 2 en 6 van de Vifquinstraat te optimaliseren, moeten volgende aanpassingen/ inrichtingen worden uitgevoerd :   • Gelijkvloers : Inrichting van een nieuwe toegang tot het gebouw ter hoogte van een buiten gebruik gestelde liftschacht, met bouw van een vloerplaat en creëren van een nieuwe opening in de gevel binnenin het huizenblok ;   • Gelijkvloers : Wijziging van het buitenschrijnwerk van de oude toegang tot VIFQUIN en verplaatsing van het onthaalloket ;   • Gelijkvloers : Creatie van een polyvalente ruimte die met een bestaande akoestische schuifwand in twee vergaderzalen kan worden opgedeeld ;   • Gelijkvloers : Verhoging van een vloerzone voor de vergroting van het kantoor R.03 ;   • Gelijkvloers : inrichting van een keuken achteraan het gelijkvloers van nr. 6 VIFQUINstraat ;   • Versteviging van de trapoverlopen en vloeren van het nr. 6 VIFQUINstraat ;   • Niveau +3 : Creëren van een binnenopening tussen de nrs. 2 en 6 VIFQUINstraat ;   • Niveau +3 : Wijziging van de tussenwanden tussen de lokalen 3.01 en 3.02 ;   • Nieuw dak voor het nr. 6 VIFQUINstraat met plaatsing van een ontrokingsluik en daklantaarn.  
II.2.7. Looptijd
140   dag(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
Louter door deel te nemen aan de plaatsingsprocedure voor deze opdracht verklaart de inschrijver dat hij niet het voorwerp uitmaakt van een van de uitsluitingsgevallen uit de artikelen 61, 62 en 63 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 over de plaatsing van overheidsopdrachten in de klassieke sectoren. Om dit aan te tonen, bezorgt hij in zijn offerte een uittreksel van het strafregister.Wanneer een inschrijver in het kader van de selectie een beroep doet op de capaciteiten van een derde voor wat de economische en financiële capaciteit betreft, dan is het vereist dat deze derde samen met de inschrijver solidair verantwoordelijk is voor de uitvoering van de opdracht. Om effectief te zijn, moet deze solidaire verantwoordelijkheid het voorwerp uitmaken van een schriftelijke aanvaarding door de derde en deze aanvaarding moet bij de offerte van de inschrijver gevoegd worden. Ontbreekt deze, dan kan deze laatste geen beroep doen op de capaciteit van de derde.In elk geval behoudt de aanbestedende overheid zich de mogelijkheid voor, zoals bepaald in artikel 66, § 2 van de wet van 17 juni 2016, om over te gaan tot een controle van de offertes na te zijn nagegaan dat er geen uitsluitingsgronden zijn en de selectiecriteria worden nageleefd. Uitgaande van deze hypothese moet hij minstens garanderen dat de inschrijver geen fiscale en sociale schulden heeft. Hij controleert ook de eventuele corrigerende maatregelen die genomen werden door de inschrijvers en die deze laatsten hem voorgelegd zouden hebben.De aanbestedende overheid kan de selectie van de inschrijving ook herzien in om het even welke fase van de plaatsingsprocedure, omdat hun situatie niet langer voldoet aan de selectievoorwaarden, zowel vanuit het standpunt van de uitsluitingsgronden als van de criteria voor kwalitatieve selectie.Verplichte uitsluitingsgrondenDe deelname aan deze opdracht is onderworpen aan de naleving van de volgende voorwaarden:Wordt uitgesloten van deelname aan de plaatsingsprocedure, in welk stadium van de procedure ook, de kandidaat of inschrijver die door een rechterlijke beslissing met kracht van gewijsde veroordeeld is voor de gevallen vermeld in artikel 61 van het KB van 18 april 2017 plaatsing overheidsopdrachten, met uitzondering van punt g dat geen in kracht van gewijsde gegane veroordeling vereist. Het gaat om de volgende misdrijven:a) deelname aan een criminele organisatie;b) omkoping;c) fraude;d) terroristische misdrijven of strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten dan wel uitlokking van, medeplichtigheid aan of poging tot het plegen van een dergelijk misdrijf of strafbaar feit;e) witwassen van geld of financiering van terrorisme;f) kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel;g) tewerkstelling van onderdanen van derde landen die illegaal in het land verblijven. Voor de opdrachten waarvan de geraamde waarde gelijk is aan of hoger is dan de drempel voor de Europese bekendmaking, is de bovenvermelde verplichting tot uitsluiting ook van toepassing uit hoofde van de leden van een bestuurs-, leidinggevend of toezichthoudend orgaan van de kandidaat of de inschrijver.Het bewijs dat de inschrijver zich niet in een van de bovenvermelde uitsluitingsgevallen bevindt, wordt geleverd door:Voor de Belgische inschrijver:Een uittreksel uit het strafregister op naam van de inschrijver, afgeleverd op een datum die niet vroeger mag zijn dan 12 maanden voor de datum van de indiening van de offertes, en dat kan worden verkregen bij de FOD Justitie (strafregister@just.fgov.be)Voor de niet-Belgische inschrijver:Een gelijkaardig document, afgegeven door een rechterlijke of administratieve instantie van het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat aan deze eisen is voldaan.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Uitsluitingsgronden in verband met fiscale en sociale schuldenWordt uitgesloten van deelname aan de plaatsingsprocedure, in welk stadium van de procedure ook, de kandidaat of inschrijver die niet voldoet aan zijn verplichtingen tot betaling van belastingen enerzijds of socialezekerheidsbijdragen anderzijds, zoals vermeld in de artikelen 62 en 63 van het KB plaatsing overheidsopdrachten van 18 april 2017. Mag niettemin deelnemen aan de procedure de kandidaat of de inschrijver die:► geen bijdrageschuld heeft van meer dan € 3.000 of voor die schuld uitstel van betaling heeft verkregen en de afbetalingen daarvan strikt in acht neemt;► kan aantonen dat hij op een aanbestedende overheid of op een publieke onderneming één of meerdere zekere, opeisbare schuldvorderingen bezit die vrij zijn van elke verbintenis tegenover derden. Deze vorderingen zijn minstens gelijk aan de achterstallige betaling van zijn fiscale of sociale schulden min € 3.000.Wanneer de fiscale en sociale schulden meer bedragen dan € 3.000, kan de onderneming zich in de loop van de plaatsingsprocedure in regel stellen en dit nadat de aanbestedende overheid een eerste keer heeft vastgesteld dat de kandidaat of inschrijver niet aan de eisen voldoet. Vanaf de kennisgeving van deze vaststelling beschikt hij over een termijn van vijf werkdagen om het bewijs van zijn regularisatie te leveren.Deze regularisatie is evenwel slechts één keer mogelijk.Het bewijs dat de inschrijver zich niet in een van de gevallen van uitsluiting bevindt vermeld in artikel 68 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten en de artikelen 62 en 63 van het KB plaatsing overheidsopdrachten van 18 april 2017 wordt geleverd:Voor de Belgische inschrijver:De aanbestedende overheid controleert de situatie van de inschrijvers wat sociale schulden betreft, en dit op basis van de getuigschriften die elektronisch beschikbaar zijn via de app Telemarc of via andere equivalente en gratis toegankelijke elektronische apps in de andere lidstaten.Wanneer de bovenvermelde verificatie niet toelaat om met zekerheid te weten of de kandidaat of inschrijver aan zijn fiscale en sociale verplichtingen voldoet, kan de aanbestedende overheid hem echter verzoeken een recent attest voor te leggen. Het attest betreffende de verplichtingen inzake de sociale bijdragen, afgeleverd door de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid, moet betrekking hebben op het laatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum van ontvangst.Voor de niet-Belgische inschrijver:De kandidaat of inschrijver vermeldt in zijn offerte de gelijkaardige elektronische toepassing als die bedoeld in de artikelen 62 en 63 van het KB van 18 april 2017, die gratis toegankelijk is, evenals de toegangsvoorwaarden voor deze toepassing waarin de aanbestedende overheid kan controleren of de kandidaat of inschrijver aan zijn sociale en fiscale verplichtingen voldoet.Als de kandidaat of inschrijver geen kennis heeft van een dergelijke toepassing of als deze toepassing niet bestaat in het land van herkomst, voegt de kandidaat of inschrijver bij zijn offerte de attesten afgeleverd door de bevoegde buitenlandse overheid die de aanbestedende overheid in staat stellen te controleren of hij aan zijn sociale en fiscale verplichtingen voldoet. Het attest betreffende de verplichtingen inzake de sociale bijdragen, afgeleverd door de bevoegde buitenlandse overheid, moet betrekking hebben op het laatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum van ontvangst.Facultatieve uitsluitingsgrondenElke inschrijver die zich in een van de situaties bevindt zoals bedoeld in artikel 69 van de wet van 17 juni 2016, kan in gelijk welke fase van de plaatsingsprocedure uitgesloten worden van de plaatsingsprocedure voor de opdracht.De uitsluitingen van de deelname aan de vermelde overheidsopdrachten zijn enkel van toepassing voor een periode van drie jaar vanaf de datum van de betrokken gebeurtenis of, wanneer het een voortdurende inbreuk betreft, vanaf de beëindiging van de inbreuk.
Eventuele minimumeisen:
De inschrijver verklaart te voldoen aan de fiscale regelgeving, de regelgeving betreffende de betaling van de socialezekerheidsbijdragen, dat hij een blanco strafregister heeft en niet in een toestand van faillissement verkeert.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Eventuele minimumeisen:
Klasse: Klasse 5 : tot 1.810.000 EUR, Categorie: D


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-08-30  15:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden:   9   (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2022-08-30
Plaatselijke tijd:   15:00

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33,  BE- 1040  Brussel

VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat 33,  BE- 1040  Brussel

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat 33,  BE- 1040  Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-06-16

Vergelijkbare advertenties van BDA