Paleis Voor Schone Kunsten

BOZ-HERSTELLINGBRANDSCHADEHLB-2022



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Paleis voor Schone Kunsten
Postadres :  Ravensteinstraat 23, BE- 1000  Brussel
Contactpersoon:  Sam Deckmyn
E-mail:   sam.deckmyn@bozar.be
Internetadres(sen):   www.bozar.be  
Adres van het kopersprofiel:   https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=449474


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
BOZ-HERSTELLINGBRANDSCHADEHLB-2022  
Referentienummer:   BOZAR-HERSTELLINGBRANDSCHADEHLB-2022-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45454100
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
De herstelling en de restauratie van de brandschade in de concertzaal Henry Le Bœuf, de rondgangen van de concertzaal en de Foyers na de brand van 18 januari 2021,
inclusief elektrische installaties.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE100
Voornaamste plaats van uitvoering:   Paleis voor Schone Kunsten, Ravensteinstraat 23 te 1000 Brussel
II.2.4. Beschrijving
De herstelling en de restauratie van de brandschade in de concertzaal Henry Le Bœuf, de rondgangen van de concertzaal en de Foyers na de brand van 18 januari 2021, inclusief elektrische installaties.  
II.2.7. Looptijd
550   dag(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming


III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De inschrijver voegt bij zijn offerte een verklaring inzake de totale omzet gerealiseerd tijdens de laatste drie boekjaren, tenzij de totale omzet vermeld staat op de goedgekeurde jaarrekeningen die via het elektronisch loket kunnen worden geraadpleegd.
Eventuele minimumeisen:
De inschrijver moet tijdens één van de laatste drie boekjaren een totale omzet hebben gerealiseerd die ten minste € 2.000.000 bedroeg.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De inschrijver voegt bij zijn offerte een lijst van de voornaamste werken die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van de naam van het project, de datum en van de publiek- of privaatrechterlijke instanties waarvoor zij bestemd waren.

Eventuele minimumeisen:
Klasse: Klasse 6 : tot 3.225.000 EUR, Categorie: D24
De inschrijver beschikt over minstens 3 referenties van restauratiewerken in een geklasseerd monument die op cumulatieve wijze beantwoorden aan de hierna vermelde voorwaarden, met dien verstande dat aan alle voorwaarden moet worden voldaan voor elke referentie:
- het bedrag van de werken bedraagt minimaal € 1.500.000,00 exclusief BTW per referentie;
- de referentie moet afgewerkt zijn op het ogenblik van de indiening van de offerte en moet uitgevoerd zijn tijdens de laatste drie jaren;
Onder “afgewerkt” wordt verstaan, de werken die, op het ogenblik van de indiening van de offerte, het stadium van de voorlopige oplevering van de werken en/of van de definitieve oplevering van de werken heeft bereikt en dit tijdens de afgelopen drie jaar.
- de werken moeten uitgevoerd zijn door de inschrijver zelf, een lid van de combinatie in het geval van een tijdelijke vereniging of door een andere entiteit waarvan hij kan bewijzen dat hij over de nodige middelen zal beschikken door overlegging van de verbintenis van deze entiteit om dergelijke middelen ter beschikking te stellen, met verduidelijking van het deel van de werken die eventueel in onderaanneming werden gegeven of verwezenlijkt door een tijdelijke vereniging.
De inschrijver beschikt over minstens 2 referenties van verfijnde binnenschrijnwerken in hout die op cumulatieve wijze beantwoorden aan de hierna vermelde voorwaarden, met dien verstande dat aan alle voorwaarden moet worden voldaan voor elke referentie:
- het bedrag van de werken bedraagt minimaal € 100.000,00 exclusief BTW per referentie;
- de referentie moet afgewerkt zijn op het ogenblik van de indiening van de offerte en moet uitgevoerd zijn tijdens de laatste drie jaren.
Onder “afgewerkt” wordt verstaan, de werken die, op het ogenblik van de indiening van de offerte, het stadium van de voorlopige oplevering van de werken en/of van de definitieve oplevering van de werken heeft bereikt en dit tijdens de afgelopen drie jaar.
- De werken moeten uitgevoerd zijn door de inschrijver zelf, een lid van de combinatie in het geval van een tijdelijke vereniging of door een andere entiteit waarvan hij kan bewijzen dat hij over de nodige middelen zal beschikken door overlegging van de verbintenis van deze entiteit om dergelijke middelen ter beschikking te stellen, met verduidelijking van het deel van de werken die eventueel in onderaanneming werden gegeven of verwezenlijkt door een tijdelijke vereniging.
De referenties worden aangetoond door attesten die de bevoegde autoriteit heeft afgegeven of medeondertekend of in geval van werken voor een particuliere opdrachtgever door attesten van de particuliere opdrachtgever of bij ontstentenis eenvoudigweg door een verklaring van de aannemer.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2022-09-01  10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden:   6   (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2022-09-01
Plaatselijke tijd:   10:00
Adres:   Paleis voor Schone Kunsten, Ravensteinstraat 23, 1000 Brussel

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Een verplichte informatiesessie wordt georganiseerd op woensdag 29 juni 2022 om 9u00 en op donderdag 7 juli 2022 om 9u00. De aanwezigheid van de inschrijvers op één van deze sessies is verplicht.Verplichte reservatie: omwille van de COVID-19 veiligheidsmaatregelen worden de kandidaat-inschrijvers gevraagd hun aanwezigheid op één van beide plaatsbezoeken uiterlijk 3 dagen voor het bezoek te bevestigen. Hiertoe sturen de kandidaat-inschrijvers een bevestigingsmail naar het volgende adres: sam.deckmyn@bozar.be. Zonder voorafgaande bevestiging kan een kandidaat-inschrijver niet worden toegelaten.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Paleis voor Schone Kunsten
Ravensteinstraat 23,  BE- 1000  Brussel
E-mail:   Sam.Deckmyn@bozar.be

VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Paleis voor Schone Kunsten
Ravensteinstraat 23,  BE- 1000  Brussel
E-mail:   Sam.Deckmyn@bozar.be

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Paleis voor Schone Kunsten
Ravensteinstraat 23,  BE- 1000  Brussel
E-mail:   Sam.Deckmyn@bozar.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2022-06-16

Vergelijkbare advertenties van BDA