Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Procurement & Logistics Department

Levering van ruiten bestemd voor de bussen, trams en metrovoertuigen van de MIVB en de eventuele plaatsing alsook de eventuele herstelling ervan.



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Procurement, Logistics & Facilities Department
Tel: +32 25638655
Fax: +32 25153281
E-mail: ronny.vandermolen@mivb.brussels
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=430948


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Levering van ruiten bestemd voor de bussen, trams en metrovoertuigen van de MIVB en de eventuele plaatsing alsook de eventuele herstelling ervan. 
Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_4968/RD/RV-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 39299200
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
Het voorwerp van onderhavige opdracht betreft het afsluiten van een raamovereenkomst voor de levering van ruiten bestemd voor de bussen, trams en metrovoertuigen van de MIVB en de eventuele herstelling alsook plaatsing ervan.
De opdracht kan later uitgebreid worden met eventueel andere ruiten, die initieel niet zijn opgenomen in de artikellijst bij het bestek. Aan de opdrachtnemers zal dan gevraagd worden om een offerte in te dienen voor de aanvullende artikels.
De geraamde waarde voor deze opdracht ligt tussen 5.700.000€ en 6.200.000€ over een periode van 84 maanden of 7 jaar.
Het beoogde aantal opdrachtnemers is bij voorkeur 3 (per perceel), waarbij in dalende volgorde, de tweede en derde best geplaatste inschrijvers als back-up fungeren.
De deelnemers dienen in hun kandidatuur expliciet aan te geven voor welke percelen ze wensen deel te nemen.
De aanbestedende dienst behoudt zich het recht om niet elk perceel te gunnen of opdrachten te gunnen waarbij groepen van percelen worden gecombineerd (dit zal toegelicht worden in het bestek).
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA


II.2. Beschrijving

Lot 1

II.2.1. Benaming
levering van busruiten met of zonder beschermfolie (=voor A330 Van Hool, Mercedes Citaro D1-D2, Mercedes Citaro D3; Blue Bus; Iveco; Solaris; Volvo, waarbij andere series nog toegevoegd kunnen worden) 
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Gewest
II.2.4. Beschrijving
Perceel 1 : levering van busruiten met of zonder beschermfolie (=voor A330 Van Hool, Mercedes Citaro D1-D2, Mercedes Citaro D3; Blue Bus; Iveco; Solaris; Volvo, waarbij andere series nog toegevoegd kunnen worden) welke op artikelniveau en/of groep van artikelen gegund kan worden. De methodiek zal toegelicht worden in het bestek. De aanbestedende dienst behoudt zich het recht om niet elk perceel te gunnen of opdrachten te gunnen waarbij groepen van percelen worden gecombineerd (dit zal toegelicht worden in het bestek). Raamovereenkomst voor de levering van ruiten bestemd voor de bussen, trams en metrovoertuigen van de MIVB en de eventuele herstelling alsook plaatsing ervan. 
II.2.7. Looptijd
84 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Basisperiode is 6 jaar, die verlengd kan worden met één jaar na een positieve evaluatie. 

Lot 2

II.2.1. Benaming
levering van tramruiten met of zonder beschermfolie (=voor PCC), welke op artikelniveau en/of groep van artikelen gegund kan worden. 
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Gewest
II.2.4. Beschrijving
Perceel 2 : levering van tramruiten met of zonder beschermfolie (=voor PCC), welke op artikelniveau en/of groep van artikelen gegund kan worden. De methodiek zal toegelicht worden in het bestek. De aanbestedende dienst behoudt zich het recht om niet elk perceel te gunnen of opdrachten te gunnen waarbij groepen van percelen worden gecombineerd (dit zal toegelicht worden in het bestek). Raamovereenkomst voor de levering van ruiten bestemd voor de bussen, trams en metrovoertuigen van de MIVB en de eventuele herstelling alsook plaatsing ervan. 
II.2.7. Looptijd
84 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Basisperiode is 6 jaar, die verlengd kan worden met één jaar na een positieve evaluatie. 

Lot 3

II.2.1. Benaming
levering van tramruiten met of zonder beschermfolie (=voor T2000, T3000/4000, waarbij andere series zoals bv. TNG nog toegevoegd kunnen worden  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Gewest
II.2.4. Beschrijving
Perceel 3 : levering van tramruiten met of zonder beschermfolie (=voor T2000, T3000/4000, waarbij andere series zoals bv. TNG nog toegevoegd kunnen worden) welke op artikelniveau en/of groep van artikelen gegund kan worden. De methodiek zal toegelicht worden in het bestek. De aanbestedende dienst behoudt zich het recht om niet elk perceel te gunnen of opdrachten te gunnen waarbij groepen van percelen worden gecombineerd (dit zal toegelicht worden in het bestek). Raamovereenkomst voor de levering van ruiten bestemd voor de bussen, trams en metrovoertuigen van de MIVB en de eventuele herstelling alsook plaatsing ervan. 
II.2.7. Looptijd
84 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Basisperiode is 6 jaar, die verlengd kan worden met één jaar na een positieve evaluatie. 

Lot 4

II.2.1. Benaming
levering van metroruiten met of zonder beschermfolie (= voor Mx en M6, waarbij andere series zoals bv. M7 nog toegevoegd kunnen worden  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Gewest
II.2.4. Beschrijving
Perceel 4 : levering van metroruiten met of zonder beschermfolie (= voor Mx en M6, waarbij andere series zoals bv. M7 nog toegevoegd kunnen worden) welke op artikelniveau en/of groep van artikelen gegund kan worden. De methodiek zal toegelicht worden in het bestek. De aanbestedende dienst behoudt zich het recht om niet elk perceel te gunnen of opdrachten te gunnen waarbij groepen van percelen worden gecombineerd (dit zal toegelicht worden in het bestek). Raamovereenkomst voor de levering van ruiten bestemd voor de bussen, trams en metrovoertuigen van de MIVB en de eventuele herstelling alsook plaatsing ervan. 
II.2.7. Looptijd
84 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Basisperiode is 6 jaar, die verlengd kan worden met één jaar na een positieve evaluatie. 

Lot 5

II.2.1. Benaming
levering en plaatsing van tramruiten met of zonder beschermfolie (=hoofdzakelijk voor T2000,T3000, T4000 waarbij andere series zoals bv. TNG nog toegevoegd kunnen worden).  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Gewest
II.2.4. Beschrijving
Perceel 5 : levering en plaatsing van tramruiten met of zonder beschermfolie (=hoofdzakelijk voor T2000,T3000, T4000 waarbij andere series zoals bv. TNG nog toegevoegd kunnen worden). Daarnaast dient de opdrachtnemer een bufferstock voor de MIVB te voorzien; gunning op perceelniveau. De aanbestedende dienst behoudt zich het recht om niet elk perceel te gunnen of opdrachten te gunnen waarbij groepen van percelen worden gecombineerd (dit zal toegelicht worden in het bestek). Raamovereenkomst voor de levering van ruiten bestemd voor de bussen, trams en metrovoertuigen van de MIVB en de eventuele herstelling alsook plaatsing ervan. 
II.2.7. Looptijd
84 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Basisperiode is 6 jaar, die verlengd kan worden met één jaar na een positieve evaluatie. 

Lot 6

II.2.1. Benaming
plaatsing van busruiten; gunning op perceelniveau. 
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Gewest
II.2.4. Beschrijving
Perceel 6 : plaatsing van busruiten; gunning op perceelniveau. De aanbestedende dienst behoudt zich het recht om niet elk perceel te gunnen of opdrachten te gunnen waarbij groepen van percelen worden gecombineerd (dit zal toegelicht worden in het bestek). Raamovereenkomst voor de levering van ruiten bestemd voor de bussen, trams en metrovoertuigen van de MIVB en de eventuele herstelling alsook plaatsing ervan. 
II.2.7. Looptijd
84 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Basisperiode is 6 jaar, die verlengd kan worden met één jaar na een positieve evaluatie. 

Lot 7

II.2.1. Benaming
plaatsing van metroruiten; gunning op perceelniveau. 
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Gewest
II.2.4. Beschrijving
Perceel 7 : plaatsing van metroruiten; gunning op perceelniveau. De aanbestedende dienst behoudt zich het recht om niet elk perceel te gunnen of opdrachten te gunnen waarbij groepen van percelen worden gecombineerd (dit zal toegelicht worden in het bestek). Raamovereenkomst voor de levering van ruiten bestemd voor de bussen, trams en metrovoertuigen van de MIVB en de eventuele herstelling alsook plaatsing ervan. 
II.2.7. Looptijd
84 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Basisperiode is 6 jaar, die verlengd kan worden met één jaar na een positieve evaluatie. 

Lot 8

II.2.1. Benaming
plaatsing van tramruiten (=hoofdzakelijk voor T2000,T3000, T4000 waarbij andere series zoals bv. TNG nog toegevoegd kunnen worden).  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Gewest
II.2.4. Beschrijving
Perceel 8 : plaatsing van tramruiten (=hoofdzakelijk voor T2000,T3000, T4000 waarbij andere series zoals bv. TNG nog toegevoegd kunnen worden). Daarnaast dient er bij de opdrachtnemer een aparte stockruimte voorzien te worden, waarbij eventueel andere leveranciers hun ruiten kunnen leveren. De aanbestedende dienst behoudt zich het recht om niet elk perceel te gunnen of opdrachten te gunnen waarbij groepen van percelen worden gecombineerd (dit zal toegelicht worden in het bestek). Raamovereenkomst voor de levering van ruiten bestemd voor de bussen, trams en metrovoertuigen van de MIVB en de eventuele herstelling alsook plaatsing ervan. 
II.2.7. Looptijd
84 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Basisperiode is 6 jaar, die verlengd kan worden met één jaar na een positieve evaluatie. 

Lot 9

II.2.1. Benaming
herstellen van ruiten en/of aanbrengen van anti-graffiti beschermfolie; gunning op perceelniveau. 
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Gewest
II.2.4. Beschrijving
Perceel 9 : herstellen van ruiten en/of aanbrengen van anti-graffiti beschermfolie; gunning op perceelniveau. De aanbestedende dienst behoudt zich het recht om niet elk perceel te gunnen of opdrachten te gunnen waarbij groepen van percelen worden gecombineerd (dit zal toegelicht worden in het bestek). Raamovereenkomst voor de levering van ruiten bestemd voor de bussen, trams en metrovoertuigen van de MIVB en de eventuele herstelling alsook plaatsing ervan. 
II.2.7. Looptijd
84 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Basisperiode is 6 jaar, die verlengd kan worden met één jaar na een positieve evaluatie. 


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) dat verplicht geïmporteerd en ingevuld dient te worden via website https://ec.europa.eu/tools/espd- Om het UEA (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) in te vullen :1. Nadat u onderhavige aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), vergewist u zich ervan of u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.2. Nu moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het .PDF-document en anderzijds het .XML-bestand opslaan (= eruit halen).3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies uw taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op “Choose file” (bestand kiezen) en selecteer het bestand “espc-request.xml” dat u onder punt 2 uit de .ZIP hebt gehaald8. Klik op “Volgende”9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit van en de hoeveelheid gevraagde informatie te bepalen10. Klik op "Overzicht"11. Downloaden in “beide formaten”12. Dit bestand “espc-request.zip” met daarin uw UEA opslaan13. Voeg dit UEA-bestand, “espc-request.zip” genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan. - Opgelet: de MIVB moet het .ZIP-bestand ontvangen dat zowel de .PDF als de .XML bevat.In principe volstaat één enkel ingevuld UEA, behalve indien u zich voor deze opdracht kandidaat wilt stellen samen met één (of meerdere) andere onderneming(en) in het kader van een combinatie van ondernemers, en/of bij het inroepen van de draagkracht van andere entiteiten en/of in geval van reeds bekende onderaannemers. In dat geval:Indien u antwoordt als combinatie van ondernemers: In Deel II antwoordt u JA op de vraag « Neemt de ondernemer samen met anderen deel aan de aanbestedingsprocedure? » Voor ieder van de leden van de combinatie moet u een door de desbetreffende entiteit naar behoren ingevuld UEA indienen.Indien u zich beroept op de draagkracht van derden: U antwoordt JA op punt C. Deel II : « Doet de ondernemer een beroep op de draagkracht van andere entiteiten om te voldoen aan de selectiecriteria van deel IV en de (eventuele) criteria en regels van onderstaande afdeling V?»Voor iedere derde moet u een afzonderlijk, door de desbetreffende entiteit naar behoren ingevuld UEA indienen met de informatie gevraagd in de secties A en B van Deel II en Deel III. Voor zover het relevant is voor de specifieke draagkracht waarop u beroep doet, gelieve voor iedere desbetreffende entiteit de in Deel IV en V gevraagde informatie op te nemen.Indien u van plan bent een deel van de opdracht in onderaanneming te geven: U antwoordt JA op punt D. Deel II : « Is de ondernemer van plan een gedeelte van de opdracht in onderaanneming aan derden te geven?»Aarzel niet om contact op te nemen met de onder punt I.1) vermelde persoon als u problemen ondervindt bij het openen van de bijlagen bij deze aankondiging of als u vragen heeft over de inhoud van de documenten.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De economische en financiële draagkracht van de kandidaten zal gecontroleerd worden op basis van financiële gegevens (de omzet, balansen en resultatenrekeningen).- De kandidaat zal aan de MIVB de laatste 3 neergelegde balansen en resultatenrekeningen van de onderneming (modellen neergelegd bij de NBB) overmaken of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload communiceren. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen afkomstig van de balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover deze gepubliceerd werden.Indien de kandidaat niet de laatste 3 neergelegde balansen en resultatenrekeningen van de onderneming kan overleggen, kan hij ervoor kiezen een verklaring van de externe boekhouder te overleggen aangaande de jaaromzet moet voor de gevraagde leveringen en/of diensten over 2021.- Indien de kandidaat deel uitmaakt van een groep: het laatste jaarverslag en financieel rapport van deze groep of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload.
Eventuele minimumeisen:
- De jaaromzet moet voor de gevraagde leveringen en/of diensten meer dan 55.000 EUR bedragen, ofwel over 2021 ofwel als gemiddelde over de laatste 3 meest recente beschikbare boekjaren.
- De MIVB zal de kandidaten uitsluiten waarvan de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet bewijzen dat zij over de capaciteit beschikken om de opdracht zoals beschreven in de rubriek II.1.4 tot een goed einde te brengen. Zij zal al de kandidaten uitsluiten waarvan het eigen vermogen negatief is.
De bewijsstukken i.v.m. de economische en financiële capaciteit moeten bij uw kandidaatstelling gevoegd worden.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Volgende documenten moeten verplicht de kandidaatstelling vergezellen:Voor alle percelen:A) Een beschrijving van de bedrijfspolitiek van de kandidaat op vlak van milieubeheer, sociaal beleid en kwaliteitszorgsysteem.- Voor het milieubeheer mag het ISO 14000-certificaat (audits), het Europese reglement EMAS (CE) n° 761/2001 (audit) of eender welk ander certificaat of een beschrijving van een gelijkaardige benaderingswijze aan het kandidaatstellingsdossier toegevoegd worden.- Voor de sociale criteria mag de kandidaat het SA 8000-label toevoegen of eender welke andere beschrijving van een gelijkaardige benaderingswijze, of zelfs een verklaring op eer dat alle conventies die aan de basis lagen van het SA 8000-label nageleefd worden.- Voor de kwaliteitszorg mag het ISO 9000-certificaat of eender welk ander gelijkaardig aan ISO 9000 certificaat of een beschrijving van het kwaliteitszorgsysteem van de kandidaat toegevoegd worden.B) Een formele verklaring dat de kandidaat zonder speciale formaliteiten het bezoek van een MIVB-delegatie in zijn vestiging en die van eventuele onderaannemers en klanten aanvaardt om zijn technische mogelijkheden te kunnen beoordelen. Bijkomend voor de percelen 1 t/m 5:1. Een verklaring op erewoord dat alle geleverde stukken en/of gemonteerde stukken OEM (Original Equipment Manufacturer) en/of OE (Original Equipment) zullen zijn en er in geen enkel geval, zonder voorafgaand schriftelijk akkoord van de MIVB, onderdelen zullen geleverd worden afkomstig van alternatieve bronnen. De aandacht van de kandidaat inschrijvers wordt ook gevestigd op het feit dat de ruiten aan de actuele normen (m.b.t. veiligheid) moeten voldoen. De inschrijvers dienen met dit aspect rekening te houden. Bijkomend voor perceel 1 t/ m perceel 4. (= levering van ruiten)1. De ervaring van de onderneming moet op overtuigende wijze aangetoond worden door het aanbrengen van referenties:a. Een overzicht van de voornaamste soortgelijke leveringen die de onderneming gedurende de afgelopen 3 jaar heeft verricht, vervolledigd met beschrijving van de opdracht.b. Minstens 1 tevredenheidsverklaring(en), opgemaakt door de klanten die u in punt A vermeld hebt en dit voor een gezamenlijk opdrachtbedrag van minimaal 60.000 EUR. De verklaring(en) dient/dienen het opdrachtbedrag duidelijk te vermelden.2. Een formele verklaring dat de kandidaat in staat is hoofdzakelijk het Nederlands en/of het Frans te gebruiken in al zijn contacten met de MIVB. Met wederzijdse toestemming wordt in bepaalde uitzonderlijke gevallen voor buitenlandse firma’s het Engels toegelaten. Bijkomend voor perceel 5 (= levering en plaatsing van tramruiten)1. De ervaring van de onderneming moet op overtuigende wijze aangetoond worden door het aanbrengen van referenties:a. Een overzicht van de voornaamste soortgelijke leveringen en/of de soortgelijke plaatsingen die de onderneming gedurende de afgelopen 3 jaar heeft verricht, vervolledigd met beschrijving van de opdracht.b. Minstens 1 tevredenheidsverklaring(en), opgemaakt door de klanten die u in punt A vermeld hebt en dit voor een gezamenlijk opdrachtbedrag van minimaal 70.000 EUR. De verklaring(en) dient/dienen het opdrachtbedrag duidelijk te vermelden.2. Een beschrijving van de expertise van de kandidaat in het betreffende domein en van zijn voornaamste technische uitrustingen en zijn mogelijkheden inzake operationele werknemers (het aantal).3. Een verklaring op eer dat de operationele arbeiders en bedienden, alsook de hele hiërarchische lijn die het personeel op het terrein omkadert het Nederlands en het Frans begrijpen en er zich in kunnen uitdrukken. Bijkomend voor perceel 6 t/ m perceel 9. (= plaatsing/herstellen van ruiten)1. De ervaring van de onderneming moet op overtuigende wijze aangetoond worden door het aanbrengen van referenties:a. Een overzicht van de voornaamste soortgelijke plaatsingen/herstellingen die de onderneming gedurende de afgelopen 3 jaar heeft verricht, vervolledigd met beschrijving van de opdracht.b. Minstens 1 tevredenheidsverklaring(en), opgemaakt door de klanten die u in punt A vermeld hebt en dit voor een gezamenlijk opdrachtbedrag van minimaal 50.000 EUR. De verklaring(en) dient/dienen het opdrachtbedrag duidelijk te vermelden.2. Een beschrijving van de expertise van de kandidaat in het betreffende domein en van zijn voornaamste technische uitrustingen en zijn mogelijkheden inzake operationele werknemers (het aantal).3. Een verklaring op erewoord dat de operationele arbeiders en bedienden, alsook de hele hiërarchische lijn die het personeel op het terrein omkadert het Nederlands en het Frans begrijpen en er zich in kunnen uitdrukken.

Eventuele minimumeisen:
Het kandidaatstellingsdossier moet gestructureerd zijn en genummerd worden (III.1.1, III.1.2, III.1.3) volgens de volgorde zoals hierboven vermeld. Om operationele redenen behoudt de MIVB zich het recht voor kandidaturen die deze vraag niet eerbiedigen, niet in overweging te nemen.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2022-01-10 16:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Door het indienen van een kandidatuur aanvaarden de kandidaten onvoorwaardelijk de inhoud van de aankondiging van opdracht, van de bijbehorende documenten en van de gunningsprocedure zoals daarin beschreven en aanvaarden zij zelf door de bepalingen ervan gebonden te zijn. Indien een kandidaat in dat verband een bezwaar heeft, dient hij dat schriftelijk en per aangetekende post, ten laatste 15 kalenderdagen voor de uiterste datum voor ontvangst van de aanvragen voor deelneming, bekend te maken aan de aanbesteder (via de contactpersoon die vermeld is in artikel I.1 van deze aankondiging van opdracht) met omschrijving van de reden.* Wijze van indienen – e-procurementHet indienen en ontvangen van offertes en/of aanvragen voor deelneming verloopt volledig en uitsluitend via elektronische weg.Met elektronische indiening wordt indiening bedoeld via de e-tendering applicatie en niet per e-mail!De offertes en/of aanvragen voor deelneming dienen digitaal ondertekend te zijn volgens het e-tenderingsysteem.Gelieve voor buitenlandse kandidaten rekening te houden met de modaliteiten en termijnen die nodig zijn voor het verkrijgen van een certificaat met het oog op het elektronisch ondertekenen van uw dossier. Het is eveneens mogelijk om een andere persoon te machtigen om elektronisch te ondertekenen. In dat geval moet het bewijs van de volmacht in de offerte en/of aanvraag voor deelneming worden toegevoegd. De elektronische indiening van offertes en/of aanvragen voor deelneming gebeurt via:https://eten.publicprocurement.beVoor meer informatie wordt verwezen naar: http://www.publicprocurement.be.- De gevraagde gegevens dienen in het UEA ingevuld te zijn. Enkel bewijsstukken waar in het UEA of de aankondiging om is verzocht, mogen en moeten als bijlage bij de aanvraag voor deelneming worden gevoegd. Ongevraagd verstrekte informatie zal niet worden beoordeeld.- Voor de criteria inzake economische en financiële draagkracht, technische en beroepsbekwaamheid, mag een kandidaat desgevallend, onder de voorwaarden van artikel 72 van het koninklijk besluit van 18 juni 2017 betreffende het plaatsen van overheidsopdrachten in de nutssectoren, een beroep doen op de capaciteit van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn banden met die entiteiten. In dat geval moet hij bewijzen dat hij over de nodige middelen zal beschikken voor de uitvoering van de opdracht, en dit door voorlegging van de verbintenis van die entiteiten om voor deze specifieke opdracht deze middelen aan hem ter beschikking te stellen. Onder diezelfde voorwaarden kan een combinatie van ondernemers een beroep doen op de capaciteit van de deelnemers aan de combinatie of op die van andere entiteiten. Onverminderd de wettelijke bepalingen inzake hoofdelijke aansprakelijkheid zijn, indien een kandidaat zich beroept op de draagkracht van andere entiteiten met betrekking tot de criteria inzake economische en financiële draagkracht, deze entiteiten hoofdelijk aansprakelijk voor de uitvoering van de opdracht. Deze hoofdelijke aansprakelijkheid moet schriftelijk worden aanvaard door de entiteit waarvan de draagkracht wordt ingeroepen. En deze schriftelijke aanvaarding moet worden meegeleverd bij de aanvraag voor deelneming van de kandidaat.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be

VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
In overeenstemming met artikel 23 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, informatie en rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten worden de verhaalprocedures, op straffe van niet-ontvankelijkheid, ingesteld binnen de in §2 tot §4 bedoelde termijnen vanaf de bekendmaking, de kennisgeving of de kennisneming van de rechtshandeling, naargelang het geval.De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van zestig dagen.De in artikel 15 bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van vijftien dagen. Ingeval toepassing van artikel 18 wordt gemaakt, bedraagt de termijn tien dagen.De in artikel 16 bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van vijf jaar.

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-12-06

Vergelijkbare advertenties van BDA