Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Schaerbeekse Haard
Postadres: Trootstraat 70,BE-1030 Brussel
Contactpersoon: Carine Laurent
Tel: +32 22408049
Fax: +32 22408060
E-mail: claurent@fsh.be
Internetadres(sen): www.foyerschaerbeekois.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=354331
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Volledige renovatie van 9 woongebouwen Referentienummer: FOYER SCHAERBEEKOIS-2580/2015/01/01-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
Volledige renovatie van 9 woongebouwen
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Helmetsesteenweg 321 à 325 ; Van Droogenbroeck Straat 53 à 61 ; Severin Straat 55-57 te 1030 BRUSSEL
II.2.4. Beschrijving
Volledige renovatie van 9 woongebouwen
II.2.7. Looptijd
790 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Onverminderd de toepassing van artikel 70 van de wet van 17 juni 2016 mogen de inschrijvers zich niet in een van de uitsluitingssituaties bevinden bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.De inschrijvers vullen het UEA (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) in door het bij deze aankondiging gevoegde .xml-bestand te uploaden en dit op het online platform te bevestigen via de volgende link: https://uea.publicprocurement.be/filter?lang=nl Door het UEA te ondertekenen, verklaart de inschrijver op erewoord dat hij in het bezit is van en verbindt hij zich ertoe om op eenvoudig verzoek van de opdrachtgever binnen een termijn van 10 dagen de onderstaande documenten te bezorgen (deze documenten zullen worden opgevraagd indien de inschrijver in aanmerking komt voor de gunning van de opdracht).Voor het bureau of elk lid van de combinatie van ondernemers:A/ Naleving van art. 68 van de wet van 17 juni 2016 en art. 62 van het koninklijk besluit van 18 april 2017:De inschrijver die geen personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 voegt bij zijn aanvraag tot deelneming een ondertekende verklaring op erewoord waaruit dat feit blijkt.De inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 voegt bij zijn aanvraag tot deelneming een attest van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid waaruit blijkt dat hij in orde is met de betaling van socialezekerheidsbijdragen.Voor de inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie tewerkstelt dat niet hierboven wordt bedoeld: een attest dat werd uitgereikt door de bevoegde buitenlandse overheid en dat bevestigt dat de inschrijver voldoet aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.Het certificaat heeft betrekking op het laatste kalenderkwartaal dat is verstreken vóór de deadline voor ontvangst van verzoeken tot deelname.B/ Naleving van art. 68 van de wet van 17 juni 2016 en Art. 63 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 :De inschrijver voegt bij zijn aanvraag tot deelname een attest waaruit blijkt dat aantoont dat hij in orde is met zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste ontvangstdatum van de deelnemingsaanvragen.Voor een Belgische onderaannemer moet het attest afkomstig zijn van de FOD Financiën.C/ De eventuele in art. 70 van de wet van 17 juni 2016 bedoelde corrigerende maatregelenD/ Bewijs van afwezigheid van faillissementDe inschrijver hecht aan zijn verzoek om deel te nemen een door de bevoegde instantie van het betreffende land afgeleverd bewijs dat aantoont dat de onderaannemer niet in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt, een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, er voor hem een procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is, of hij in een vergelijkbare toestand verkeert ingevolge een soortgelijke procedure die bestaat in andere nationale reglementeringenE/ StrafregisterDe inschrijver hecht aan zijn verzoek om deel te nemen uittreksel uit het strafregister of een gelijkwaardig document dat is afgeleverd door een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie van het betreffende land evenals elke natuurlijke persoon met een beslissingsbevoegdheid die door de statuten en vennootschapsakten werd aangesteld, moeten worden meegedeeldF/ Bewijs van afwezigheid van faillissementEen door de bevoegde instantie van het betreffende land afgeleverd bewijs dat aantoont dat de bieder niet in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt, een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, er voor hem een procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is, of hij in een vergelijkbare toestand verkeert ingevolge een soortgelijke procedure die bestaat in andere nationalereglementeringen.De statuten en vennootschapsakten waarin alle leden worden aangesteld met een beslissingsbevoegdheid binnen elke tot de groep behorende rechtspersoon zullen worden gecommuniceerd.Voor de in de punten A /, B / en D / genoemde documenten zal de aanbestedende dienst gebruik maken van Telemarc, en deze zullen alleen van inschrijvers worden gevraagd als ze op deze manier niet kunnen worden verkregen.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De offerte vermeldt:1° ofwel dat de inschrijver over de vereiste erkenning beschikt:2° ofwel dat de inschrijver in het bezit is van een certificaat of ingeschreven is op een officiëlelijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Unie. In dat geval kande kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of offerte het door de bevoegdecertificeringsinstelling afgeleverde certificaat of het door de bevoegde instantie van delidstaat bevestigde bewijs van inschrijving voegen, alsook elk document dat degelijkwaardigheid tussen deze certificering of inschrijving en de vereiste erkenning alsbedoeld in het eerste lid kan aantonen. Op dit certificaat worden de referenties vermeld opgrond waarvan de inschrijving van die ondernemers op de officiële lijst of certificeringmogelijk was, alsmede de classificatie op deze lijst;3° ofwel dat de inschrijver de toepassing inroept van artikel 3, eerste lid, 2°, van de wet van20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken.“De inschrijver vult deel II, A van het UEA in en vermeldt er de bovenstaande gegevens inverband met de erkenning. Als er referenties gevraagd worden, vult hij punt C 1 a) van deelIV van het UEA in.Door de ondertekening van het UEA verklaart de inschrijver op erewoord in het bezit te zijnvan de bovenstaande documenten of zich ertoe te verbinden ze op eenvoudig verzoek vande aanbesteder binnen een termijn van 10 dagen te bezorgen (deze documenten wordengevraagd ingeval de inschrijver in aanmerking komt voor de gunning van de opdracht).
Eventuele minimumeisen:
Klasse: Klasse 8 : meer dan 5.330.000 EUR, Categorie: D
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-11-30 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-11-30
Plaatselijke tijd: 10:00
Adres: Trooststraat 70, 1030 Brussel
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Er wordt op e-Procurement een forum bijgehouden. De inschrijvers worden verzocht hunvragen enkel op dat forum te stellen en er zal enkel via het forum op hun vragen wordengeantwoord.Op straffe van nietigheid van zijn offerte moet de inschrijver deelnemen aan het werfbezoek dat op afspraak plaatsvindt (Mvr Carine Laurent : 0473/94.07.76).
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van eerste aanleg van Brussel
Quatre brasstraat 13, BE-1000 Brussel
E-mail: info@just.fgov.be
Internetadres(sen): https://justice.belgium.be/fr
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-09-30