Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Directie Infrastructuur van het Openbaar Vervoer
Postadres: Sint Lazarusplein, 2,BE-1035 Brussel
Tel: +322 499588119
E-mail: ybenmulud@sprb.brussels
Internetadres(sen): http://sprb.brussels https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=419556
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Realisatie van drie liftkokers voor personen met beperkte mobiliteit en renovatie van het metrostation PARK Referentienummer: DITP-DIOV BM CSC-BB i3111-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45313100
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
De opdracht, waarvan de begrenzing aangeduid zijn op de aanbestedingsplannen, heeft tot doel de realisatie van drie liftkokers voor personen met beperkte mobiliteit, de realisatie van een kunstwerk en de renovatie van het metrostation Park, op het grondgebied van de Stad Brussel.
-
De werken bestaan :
- enerzijds uit de realisatie van drie liftkokers met name :
- een lift dat zorgt voor de verbinding tussen het niveau -1 en niveau -1,5 genaamd « lift 2 » ;
- twee liften die voor de verbinding zorgen dus het niveau -1 en de perrons genaamd « lift 3 en lift 4 » en omvatten de volgende werken :
Het opbreken van bestaande betonnen elementen ;
Het uitvoeren van een uitgraving in beschoeide sleuf ;
De realisatie van wanden, tussenplaten, kolommen en balken in gewapend beton ;
De realisatie van een nieuwe trap ;
De realisatie van roltrapputten ;
De afwerking en voltooiing.
- en anderzijds uit de renovatie van de afwerking van het metrostation met inbegrip van de volgende werkzaamheden :
Het afbreken en het demonteren van de bestaande bekledingen ;
De realisatie van een kunstwerk (11 schilderijen en cartografie op de vloer) ;
De levering en plaatsing van nieuwe wand-en vloertegels ;
De levering en plaatsing van de bekleding op een deel van de muren van de perrons met GFRC-platen ;
Het schilderen van het plafond van de bestaande betonstructuur ;
De levering en plaatsing van nieuwe deuren ;
De plaatsing van voorzieningen voor slechtzienden ;
De afwerking en voltooiing.
-
Deze aanneming omvat eveneens :
De nodige topografische verrichtingen, alsook het opmaken van de gedetailleerde plannen van de uit te voeren constructies.
Het opmaken van een plaatsbeschrijving van alle aangrenzende eigendommen en dit voor het geheel van de bebouwde delen, boven- en ondergronds, waarvan het kadastraal perceel zich op minder dan 12 meter bevindt van de rand der grondwerken uit te voeren voor de hieronder beschreven werken. De zone van de plaatsbeschrijving wordt door de opdrachtnemer voorgesteld en ter goedkeuring voorgelegd aan de bouwheer en overeenkomstig het TB 2015.
De riolering en regenwaterafvoer gedurende de periode van de werken.
Het wegruimen van alle afval, puin, enz. buiten het openbare domein m.i.v. het afvoeren van materialen naar een recyclage-installatie, overeenkomstig het Besluit van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering van 16 maart 1995.
Alle bijkomende en samenhangende werken en leveringen voor de goede uitvoering van de werken.
Proeven voor nazicht en oplevering.
Alle nodige prestaties om te voldoen aan de contractuele verplichtingen tijdens de waarborgperiode.
Al wat vermeld is onder artikel 79 van het K.B. van 14 januari 2013 aangevuld door onderhavige administratieve bepalingen, behoudens afwijking elders.
Alle nodige maatregelen treffen om de verspreiding van stof, lawaai en trillingen
verbonden aan de bouwplaats te beperken (de omvang, intensiteit en duur van de hinder verbonden aan de bouwplaats beperken).
De toegankelijkheid van de omliggende bedrijven permanent waarborgen.
De buurtbewoners (bedrijven en particulieren) regelmatig informeren over de uitvoering van de bouwplaats, zodat ze kunnen anticiperen op de moeilijkheden in verband met bepaalde fases.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE100
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussel Hoofdstad
II.2.4. Beschrijving
Zien punt II.1.4)
II.2.7. Looptijd
450 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Selectie criterias: Art. 71 van de wet van 17 juni 2016 en Art. 70, 71, 72 en 73 van het KB van 18 juni 2017
III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht
III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
Zien Documenten van de Opdracht
III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-09-24 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2022-09-23
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-09-24
Plaatselijke tijd: 10:00
Adres: e-tenderingInlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
De opening van de offertes gebeurt achter gesloten deuren en is niet openbaar
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De circuleire van de Regering van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest van 26 novembre 2020 betreffende de invoeging van sociale clausules in de overheidsopdrachten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest is toepasbaar (zie bijzonder bestek).
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Voor de modaliteiten om in beroep te gaan, gelieve de artikels 14 en 23 § 2 en artikels 15 en 23 § 3 van de wet van 17 juni 2013 inzake de overheidsopdrachten en sommige opdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten te consulteren
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-08-09