Emmaus Vzw

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Concessie shop & vendingautomaten



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: EMMAUS VZW
Postadres: Edgard Tinellaan 1c,BE-2800 Mechelen
Contactpersoon: De heer Johan Vertommen
Tel: +32 15891291
Fax: +32 15446710
E-mail: johan.vertommen@emmaus.be
Internetadres(sen): http://www.emmaus.be/ 

I.3. Communicatie

Officiële benaming: VZW Emmaüs - AZ Sint-Maarten
Postadres: Liersesteenweg 435,BE-2800 Mechelen
Contactpersoon: De heer Johan Vertommen
Tel: +32 15891291
E-mail: johan.vertommen@emmaus.be
Internetadres(sen): www.emmaus.be 

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Concessie shop & vendingautomaten 
Referentienummer: 2021/051/AKAZSTM
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 55900000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE212
Voornaamste plaats van uitvoering: VZW Emmaüs - AZ Sint-Maarten, Liersesteenweg 435 te 2800 Mechelen
II.2.4. Beschrijving
De concessie heeft tot doel de uitbating van een winkel in de zorgboulevard en beheer van vending automaten in het AZ Sint-Maarten te verzekeren.  De automaten worden geplaatst thv de liften op verd +1 +2 +3 +4 in de daartoe voorziene nissen en op de spoedafdeling.  Per verdieping wordt een automaat geplaatst voor frisdranken, warme dranken en snacks. Dus minstens12 automaten in het totaal. Mogelijks wordt er in de verdere duurtijd van de overeenkomst in overleg met AZ Sint-Maarten en de uitbater van de shop/vendingbeheerder bijkomende automaten bij geplaatst. We wensen de mogelijkheid te voorzien dat bezoekers, patiënten en personeel via de winkel in de zorgboulevard diverse zaken kunnen aankopen zoals geschenkartikelen, wenskaarten, bloemen/planten, kranten en tijdschriften, kleine snacks en drankjes, … , maar ook een aantal essentiële artikelen bij een onvoorziene opname in het ziekenhuis zoals bv beperkt gamma van verzorgingsproducten, …. De duurtijd van de concessieperiode bedraagt 10 jaar. De hierbij verleende exploitatie wordt geregeld door een concessieovereenkomst en is geen handelshuurovereenkomst. De huidige en toekomstige bepalingen van de huurwetgeving, inzonderheid de handelshuur, zijn dus niet van toepassing.  De concessiehouder kan in geen geval een handelsfonds opbouwen.  Bij het einde van de concessieovereenkomst, kan geen vergoeding verschuldigd zijn voor drempel, cliënteel of andere. 
II.2.7. Looptijd
120 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij zich niet bevindt in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. 1. Om de financiële toestand van de inschrijvers te kunnen beoordelen, dienen 3 afgesloten jaarrekeningen toegevoegd te worden (2018-2019-2020) . Het opdrachtgevend bestuur zal volgende ratio's evalueren.- Liquiditeitsratio- Solvabiliteitsratio- Rentabiliteitsratio.2. De inschrijver moet aan zijn kandidatuurstelling een verklaring toevoegen betreffende enerzijds de ‘totale omzet’ en anderzijds ‘de specifieke omzet die vergelijkbaar is met het voorwerp van de opdracht’ over de drie beschikbare boekjaren (2018-2019-2020-, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn. ‘De specifieke omzet die vergelijkbaar is met het voorwerp van de opdracht’ betekent de omzet in vendingprojecten gerelateerd aan deze in een ziekenhuis.
Eventuele minimumeisen:
1. minimaal aanleveren van de 2 vermelde punten

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Het UEA, waarmee de ondernemer verklaart dat hij voldoet aan de onderstaande selectiecriteria:1. 1. De inschrijver heeft de nodige visie en ervaring . De inschrijver voegt bij zijn kandidatuur volgende informatie op maximum in totaal 5 bladzijden A4:a. Een algemene visie op aanpak van shop en vending via automaten.2. De inschrijver heeft de nodige ervaring met gelijkaardige projecten. De inschrijver geeft gedetailleerde informatie over minimum 2 referentieprojecten. Deze referentieprojecten hebben bij voorkeur 2 of meerdere van volgende kenmerken. De inschrijver voegt minimaal van elk opgegeven kenmerk hieronder 1 referentie toe.Kenmerken:a. Winkelverkoop In de zorgsectorb. Ervaring in voeding , kranten, tijdschriften, papierwaren, bloemenc. Ervaring in verkoop via automatenDe inschrijver geeft van elk van de opgegeven referenties minstens volgende informatie op:a. Korte beschrijving van de opdrachtb. Attest goede uitvoering + naam opdrachtgever en contactpersoon met coördinaten

Eventuele minimumeisen:
1. Minimaal antwoord op deze 2 punten.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
Versnelde procedure: JA
Motivering

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-08-03 10:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2021-08-20
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 4 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.Opmerkingen over de gunningscriteria: Worden vermeld in het bestek voor de geselecteerde kandidaten.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg van het gerechtelijk arrondissement Antwerpen afdeling Mechelen, BE nvt

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-07-15

Vergelijkbare advertenties van BDA