Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Elsene
Postadres: Elsensesteenweg, 168,BE-1050 Brussel
Tel: +32 25156307
E-mail: alexandra.lombarte@ixelles.brussels
Internetadres(sen): www.ixelles.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=412738
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Betreffende de renovatie van het mortuarium en de aanleg van een drempelvrije toegang naar de urnenmuur van de begraafplaats van Elsene bestaande uit twee percelen: Perceel 1 “Renovatie van het mortuarium”, Perceel 2 “Aanleg van een drempelvrije toegang naar de urnenmuur”. Referentienummer: Gemeente Elsene-2021-010-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45400000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
Overheidsopdracht voor werken betreffende de begraafplaats van Elsene.
Ze heeft betrekking op de renovatie van het mortuariumgebouw (perceel 1) én op de aanleg van een drempelvrije toegang naar de urnenmuur (perceel 2).
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Renovatie van het mortuarium II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Begraafplaats van Elsene
II.2.4. Beschrijving
Renovatiewerken mortuarium Afbraakwerken Demontagewerken Bouwwerken in beton Bouwwerken in metaal Metselwerken Schrijnwerken Muurbekledingen Vloerbekledingen Verfwerken Werken voor waterdistributie en sanitaire voorzieningen Elektriciteitswerken Werken aan de koelkamer Onderhoudsbeurten en eventuele herstellingen aan de koelkamer
II.2.7. Looptijd
40 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 2II.2.1. Benaming
Aanleg van een drempelvrije toegang naar de urnenmuur II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Begraafplaats van Elsene
II.2.4. Beschrijving
Grondwerken Leggen van kantstenen Funderingen Plaveiwerken Opvullingen en aansluiting op de bestaande situatie
II.2.7. Looptijd
30 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
PERCEEL 1: ErkenningscriteriumOvereenkomstig artikel 70 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 plaatsing overheidsopdrachten in de klassieke sectoren en krachtens artikel 3, eerste lid, van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken, mogen de werken die het voorwerp uitmaken van dit perceel slechts worden uitgevoerd door ondernemers die ofwel hiertoe erkend zijn, ofwel aan de voorwaarden ertoe voldoen of nog het bewijs geleverd hebben van het feit dat ze voldoen aan de voorwaarden voor de erkenning bepaald door of krachtens de voormelde wet.Onverminderd die bepalingen moet de inschrijver van perceel 1 voldoen (of het bewijs leveren dat hij voldoet) aan de vereisten voor de erkenning in klasse 2 of hoger, onder categorie D “Algemene aannemingen van bouwwerken”.De offerte moet vermelden: - ofwel dat de inschrijver over de vereiste erkenning beschikt. De aanbestedende overheid zal dit zelf controleren bij de databank van erkende aannemers (FOD Economie) via elektronische middelen (TELEMARC). - ofwel dat de inschrijver de toepassing inroept van artikel 3, §1, 2° van de wet van 20 maart 1991. In dat geval voegt de inschrijver een dossier bij zijn offerte dat aantoont dat de inschrijver voldoet aan de vereisten van de gevraagde klasse en categorie. De aanbestedende overheid zal het dossier overmaken aan de Erkenningscommissie.- ofwel dat de inschrijver in het bezit is van een certificaat of ingeschreven is op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Unie. In dat geval voegt de inschrijver bij zijn offerte het door de bevoegde instantie afgeleverde certificaat of het door de bevoegde instantie van de lidstaat bevestigde bewijs van inschrijving en elk document dat de gelijkwaardigheid tussen deze certificering of inschrijving en de vereiste erkenning kan aantonen. Dit certificaat of deze inschrijving vermeldt de referenties die de certificering of de inschrijving op de lijst hebben mogelijk gemaakt.PERCEEL 2: Selectiecriterium: CriteriumDe technische bekwaamheid van de inschrijver wordt beoordeeld aan de hand van een lijst van de werken die ten laatste de afgelopen vijf jaar werden verricht, samen met de attesten van goede uitvoering en resultaten van de belangrijkste werken. In te dienen documentenDe inschrijver moet het volgende geven:o een lijst geven van de werken die ten laatste de afgelopen vijf jaar werden uitgevoerd (met opgave van de identiteit van de bestemmeling, de aard van de werken, het bedrag zonder btw, het jaar). Op die lijst moeten minstens drie referentie staan die elk betrekking hebben op graafwerken en aanleg van een drempelvrije toegang in betonstraatstenen van minstens 20m² met een minimale waarde van 8.000,00 EUR ZBTW. Hij moet ook de attesten van goede uitvoering en resultaten van de belangrijkste werken bijvoegen.De inschrijver moet voor de referentielijst het formulier gebruiken dat als bijlage bij het bijzonder bestek is gevoegd, of elk ander document dat conform verklaard is aan het geleverde model. Doet hij dit niet, dan draagt hij de volle verantwoordelijkheid voor de volledige overeenstemming van de door hem gebruikte documenten met het formulier.
Eventuele minimumeisen:
Perceel 1
klasse 2 of hoger, onder categorie D “Algemene aannemingen van bouwwerken”.
Perceel 2
Vereist minimumniveau: drie referentie die elk betrekking hebben op graafwerken en aanleg van een drempelvrije toegang in betonstraatstenen van minstens 20m² met een minimale waarde van 8.000,00 EUR ZBTW.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
Versnelde procedure: JA
Motivering
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-07-05 12:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van state
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van state
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Indienen van een beroep tot nietigverklaring, eventueel voorafgegaan door of vergezeld van een vordering tot schorsing, bij de afdeling Administratie van de Raad van State, Wetenschapsstraat 33 te 1040 Brussel, per aangetekende brief te versturen binnen een termijn van zestig dagen vanaf de dag volgend op de laatste verzending van de brief of mail/fax met de mededeling van de gemotiveerde beslissing.
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-06-02