Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Controleorgaan op de politionele informatie
Postadres: Leuvenseweg 48,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Chris De Vuyst
Tel: +32 25499420
E-mail: Chris.devuyst@controleorgaan.be
Internetadres(sen): https://www.controleorgaan.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=409105
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
COC - Beheer en monitoring ICT-omgeving Referentienummer: COC-AIW21003-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 72000000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Momenteel wordt de ICT-omgeving van het controleorgaan op de politionele informatie (COC) beheerd door een externe firma. Daar het huidige contract met deze firma afloopt op 27 november 2021, gaat het COC de markt op om een partner te vinden voor het aanbieden van ICT-diensten aan het COC waaronder hoofdzakelijk het beheer van haar ICT-omgeving.
De onderhavige opdracht betreft drie percelen. De inschrijver moet op straffe van nietigheid inschrijven voor alle percelen en alle percelen zullen aan dezelfde dienstverlener worden gegund.
De sluiting van de opdracht heeft betrekking op de volledige opdracht, waarbij de aanbestedende overheid enkel gebonden is door het vast gedeelte (i.e. perceel 2) . De uitvoering van het voorwaardelijk gedeelte (i.e. perceel 1 en perceel 3) is afhankelijk van de beslissing van de aanbestedende overheid die aan de opdrachtnemer wordt meegedeeld naar aanleiding van de voorlopige oplevering van het vast gedeelte van de opdracht (wet van 17 juni 2016, art. 57).
Het COC hecht als autoriteit belang aan het procesmatig en geïntegreerd aanbieden van deze diensten, samen met een bijhorende governance.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Recurrente ict-diensten inzake beheer van de omgeving II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE100
Voornaamste plaats van uitvoering: ter plaatse bij het Controleorgaan op de politionele informatie en kantoren van de dienstverlener
II.2.4. Beschrijving
Perceel 1 - het voorwaardelijk gedeelte van de opdracht m.b.t. het beheer en de monitoring van de ICT-infrastructuur teneinde op permanente wijze te kunnen beschikken over een volledig operationele ICT-omgeving conform de SLA-eisen (deze zullen vermeld worden in het bestek): REQUIREMENTS : ICT-diensten m.b.t. specifieke TECHNOLOGISCHE DOMEINEN • Datacenterdiensten • Netwerkdiensten • Diensten m.b.t. security • Diensten m.b.t. identity- and accessmanagement- (IAM) • Diensten m.b.t. end user management en digitale werkplekken (hardware en software), inclusief 1ste lijns service desk • Diensten m.b.t. email, agenda en contactpersonen • Diensten m.b.t. communicatie, collaboratie en teamwork : instant messaging, audio en video calls, online meetings, mobile experiences, web conferences • File services • Print services • Diensten m.b.t. de hosting van kernapplicaties • Diensten m.b.t. managed end user devices • Diensten m.b.t. veilige toegang op afstand voor managed end user devices • Diensten m.b.t. veilige toegang op afstand voor applicatieleveranciers • Diensten m.b.t. read-only toegang op afstand op de servers • Diensten m.b.t. non-managed end-user devices / BYOD REQUIREMENTS : recurrente ICT-diensten die OVERKOEPELEND zijn • Beheer van de beschikbaarheid (availability management) / high availability • Beheer van incidenten (incident management) en serviceverzoeken (request fulfilment) • Life cycle management van de technologische componenten • Backup- en restorediensten • Disaster recovery diensten • Beheer m.b.t. technische kwetsbaarheden, patch management en distributie van software (release management) • Beheer van servercertificaten en DNS-domeinnamen • Diensten m.b.t. licenties en keys van softwareproducten • Beheer van documentatie • Beheer van de kosten/uitgaven • Monitoring en tools • Capacity management • Accountmanagement • Service delivery management (SDM) & Beheer van service levels • Bescherming persoonsgegevens (verwerkersovereenkomst) • Diensten m.b.t. exit
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj): 2021-11-25
Einde (dd/mm/jjjj): 2024-11-24
Verlenging mogelijk: JA
éénmalige verlenging van 24 maanden
Lot 2II.2.1. Benaming
Eenmalige diensten om de to be-situatie te realiseren : projecten II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE100
Voornaamste plaats van uitvoering: ter plaatse bij het Controleorgaan op de politionele informatie en kantoren van de dienstverlener
II.2.4. Beschrijving
Perceel 2 omvat de projecten en changes om tot de diensten beschreven in perceel 1 te komen ; in de eerste plaats gaat het over een “lift&shift”-project (indien de nieuwe dienstverlener verschillend is van de huidige dienstverlener), samen met kleine verbeteringsprojecten om het serviceniveau beschreven in perceel 1 te bereiken. Dit vast gedeelte van de opdracht m.b.t. de opzet- en migratiefase bestaat dus uit: • het operationeel ter beschikking stellen van het (hardware) ICT- platform – fysiek en/of virtueel en de storage waarop de servers worden geïnstalleerd welke in de gevraagde services zullen voorzien; • het aanleveren en parametreren van de software; • het leveren van de services vermeld in perceel 1; • het aanleveren van een redundante dataconnectie van het COC naar het datacenter; • het aanpassen/aanleveren van een intern kantoornetwerk van het COC (LAN + de digitale werkplekken); • het uitvoeren van de nodige upgrades, transitie en/of migratie om van de huidige ICT-omgeving naar de gewenste ICT-omgeving te evolueren; • de datamigratie van de huidige ICT-omgeving naar de nieuwe omgeving; • het testen van de correcte werking van de nieuwe ICT-omgeving; • het opmaken van de dienstencatalogus en de documentatie met betrekking tot de ICT- omgeving.
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj): 2021-08-16
Einde (dd/mm/jjjj): 2021-11-24
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 3II.2.1. Benaming
Prijslijst en mogelijke toekomstige projecten II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE100
Voornaamste plaats van uitvoering: ter plaatse bij het Controleorgaan op de politionele informatie en kantoren van de dienstverlener
II.2.4. Beschrijving
Perceel 3 - dit voorwaardelijk gedeelte van de opdracht heeft betrekking op ICT-profielen die in de loop van het project mogelijk kunnen ingeschakeld worden. Alsook komen vast omlijnde ICT-taken aan bod die in de loop van het project aan de orde kunnen zijn (i.e. service requests). Tot slot wordt in perceel 3 ingezoomd op mogelijke verbeterprojecten en toekomstige ICT-projecten die in de loop van de opdracht zullen kunnen geïmplementeerd worden.
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj): 2021-11-25
Einde (dd/mm/jjjj): 2024-11-24
Verlenging mogelijk: JA
éénmalige verlenging van 24 maanden
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
1. Identificatiegegevens en toegangsrechtIn het kader van de identificatiegegevens en het toegangsrecht, vult de inschrijver het Uniform Europees Aanbestedingsdocument zo volledig mogelijk in. Dit document is te vinden in bijlage van deze aankondiging. De inschrijver mag zich op geen enkel moment van de procedure (vanaf de aanvraag tot deelneming tot en met de gunning) in een van uitsluitingsgevallen van artikelen 67 en 68 van de wet van 17 juni 2016 bevinden. De aanbestedende overheid zal de juistheid van deze impliciete verklaring op erewoord onderzoeken in hoofde van de inschrijvers:• die op basis van de rangschikking van de aanvragen tot deelneming geselecteerd kunnen worden voor het indienen van een offerte• wiens offerte het beste gerangschikt is op het einde van de offertefase, alvorens over te gaan tot finale gunning. Deze uitsluitingsgevallen hebben betrekking op:• deelneming aan een criminele organisatie (art. 67);• omkoping (art. 67);• fraude (art. 67);• terroristische misdrijven of strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten dan wel uitlokking van, medeplichtigheid aan of poging tot het plegen van een dergelijk misdrijf of strafbaar feit (art. 67);• witwassen van geld of financiering van terrorisme (art. 67);• kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel (art. 67);• tewerkstelling van onderdanen van derde landen die illegaal in het land verblijven (art. 67);• Fiscale en sociale schulden (art. 68).De inlichtingen of documenten die de aanbestedende overheid kosteloos via elektronische middelen bij de gegevensbeheerder kan opvragen, zullen door de aanbestedende overheid zelf worden opgevraagd. Wat alle andere documenten en certificaten betreft, zoals een uittreksel uit het strafregister of, bij gebreke daarvan, een gelijkwaardig document dat is afgegeven door een bevoegde rechterlijke of administratieve instantie van het land van oorsprong of het land waar de ondernemer is gevestigd, waaruit blijkt dat aan de betrokken eisen is voldaan, moet de aanvraag tot deelneming van de inschrijver deze documenten of certificaten bevatten. Behoudens uitsluitingsgronden m.b.t. fiscale en sociale schulden kan de inschrijver, die zich in één van de verplichte of facultatieve uitsluitingsgronden bevindt, aantonen dat hij corrigerende maatregelen heeft genomen om zijn betrouwbaarheid aan te tonen, conform artikel 70 van de wet van 17 juni 2016. 2. VertrouwelijkheidsclausuleDe inschrijver zal bij zijn aanvraag tot deelneming een ondertekende vertrouwelijkheidsverklaring dienen te voegen. De vertrouwelijkheidsverklaring is terug te vinden in bijlage bij deze aankondiging.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Omzet De aanbestedende overheid wil voor de uitvoering van deze opdracht een dienstenleverancier vinden die voldoende omzet heeft zodat het aandeel van de totale waarde van de onderhavige opdracht ten aanzien van de omzet van de partner niet onevenredig groot is. Dit zal worden beoordeeld op basis van de omzet • betreffende de activiteiten die rechtstreeks verband houden met de diensten die in deze aankondiging worden beschreven (conform de beschrijvingen en CPV-codes).• binnen België• gerealiseerd in de laatste drie boekjarenHiertoe geeft de inschrijver in zijn aanvraag tot deelneming een verklaring mee inzake de omzet conform bovenstaande criteria. 2. LiquiditeitDe aanbestedende overheid wenst een langdurige verbintenis aan te gaan (3, potentieel 5 jaar). Gelet op de duur en de omvang van de opdracht acht de aanbestedende overheid het aangewezen om slechts een langdurige verbintenis aan te gaan met een partij die over een goede financiële toestand beschikt. Teneinde de financiële toestand van de kandidaat te beoordelen, zal de aanbestedende overheid nagaan of de kandidaat voldoende geld in kas of op de bankrekening heeft staan om aan alle kortlopende financiële verplichtingen te voldoen, zodanig dat het risico op faillissement beperkt is. De aanbestedende overheid zal oordelen op basis van de “acid test ratio”.De berekening van deze ratio is als volgt:(29/58 vlottende activa – 29 vorderingen op meer dan één jaar – 3 voorraden en bestellingen in uitvoering)/(42/48 Schulden op ten hoogste één jaar + 492/3 Overlopende rekeningen)3. OnderaannemingOvereenkomstig artikel 78 van de wet van 17 juni 2016 , kan een ondernemer zich eventueel en voor een welbepaalde opdracht beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten, met betrekking tot de in artikel 71 1e lid, 2° bedoelde criteria inzake economische en financiële draagkracht. Wanneer een ondernemer zich op de draagkracht van andere entiteiten wil beroepen, toont hij ten behoeve van de aanbestedende overheid aan dat hij zal kunnen beschikken over de nodige middelen, met name door overlegging van een verbintenis daartoe van deze andere entiteiten.De aanbestedende overheid gaat na of de entiteiten op wier draagkracht een ondernemer zich wil beroepen, aan de selectiecriteria voldoen en of voor hen uitsluitingsgronden bestaan. De aanbestedende overheid zal eisen dat de ondernemer een entiteit waartegen gronden tot uitsluiting bestaan als bedoeld in de artikelen 67 en 68 van de wet van 17 juni 2016 of die niet voldoet aan een toe te passen selectiecriterium, vervangt. De aanbestedende overheid kan bovendien eisen dat de ondernemer een entiteit waarbij er niet-verplichte uitsluitingsgronden als bedoeld in artikel 69 van de wet van 17 juni 2016 aanwezig zijn, vervangt. Het niet ingaan op een verzoek tot vervanging geeft aanleiding tot een beslissing tot niet-selectie.Onder dezelfde voorwaarden kan een combinatie van ondernemers zich beroepen op de draagkracht van de deelnemers aan de combinatie of van andere entiteiten.
Eventuele minimumeisen:
1. Omzet
De kandidaat moet tijdens elk van de laatste drie boekjaren een omzet hebben gerealiseerd die ten minste twee maal hoger is dan de geschatte waarde van deze opdracht (zijnde de som van geschatte waardes van de drie percelen gecombineerd, namelijk € 882.000,00. Hij voegt bij zijn aanvraag tot deelneming een verklaring inzake deze omzet.
2. Liquiditeit
De voorwaarde voor selectie is een acid test ratio van 1 of hoger.
De kandidaat voegt bij zijn kandidatuur zijn acid test ratio en berekeningswijze, op basis van de jaarrekening van het laatste jaar. Deze jaarrekening wordt tevens aan de kandidatuur bijgevoegd.
De aanbestedende overheid is er zich van bewust dat de berekening van de liquiditeit volgens de “acid test ratio” een momentopname is. De kandidaat die een acid test ratio lager dan één heeft, dient een bankverklaring conform bijlage 11 bij het koninklijk besluit van 18 april 2017 voor te leggen, teneinde aan te kunnen tonen dat de acid test ratio geen risico op faillissement inhoudt. Een model van bankverklaring is terug te vinden in bijlage bij deze aankondiging.
3. Onderaanneming
Indien gebruikt gemaakt wordt van onderaanneming voegt men ten minste toe:
• Een verbintenis die aantoont dat de inschrijver zal kunnen beschikken over de nodige middelen
• Alle documentatie die de aanbestedende overheid toelaat om na te gaan of de entiteiten op wier draagkracht een ondernemer zich wil beroepen, aan de selectiecriteria voldoen en of voor hen uitsluitingsgronden bestaan (op basis van een Uniform Europees Aanbestedingsdocument).
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Personeelsbezetting Rekening houdende met de specifieke opzet van de infrastructuur en de lange duurtijd van de opdracht, wordt een continuïteit in de personeelsbezetting als essentieel beschouwd. De partner dient aldus te kunnen verzekeren dat gedurende de volledige opdracht afdoende zal worden geïnvesteerd in haar personeelsbezetting binnen het kader van deze opdracht. Dit zal worden beoordeeld op basis van de totale personeelsbezetting dat zich in directe zin toelegt op de activiteiten die rechtstreeks verband houden met de diensten die in deze aankondiging worden beschreven (conform de beschrijvingen en CPV-codes). 2. InformatieveiligheidsbeleidInformatieveiligheid is voor elke organisatie, en in het bijzonder voor het Controleorgaan, een essentieel onderdeel van de ICT-infrastructuur. Dit uit zich concreet in verschillende domeinen:2. a) Verklaring informatiebeveiligingsbeleidHiervoor geeft de kandidaat een verklaring dat hij over een informatiebeveiligingsbeleid beschikt waarin in voldoende mate aandacht besteed wordt aan informatiebeveiliging, bedrijfscontinuïteit, disaster recovery en risicomanagement inzake operationeel beheer en informatiebeveiliging, inclusief de vermelding op welke standaard dit beleid gebaseerd is (indien van toepassing) en een kopie van dat beleid.2. b) Verklaring inzake kwaliteitsbeheerHiervoor geeft de kandidaat een verklaring dat hij over een beleid inzake kwaliteitsbeheer beschikt, inclusief de vermelding op welke standaard dit beleid gebaseerd is (indien van toepassing) en een kopie van dat beleid.2. c) DatacentersVoor de datacenters beschrijft de kandidaat:• de geografische ligging van het (de) tijdens de uitvoering te gebruiken datacenter(s) (i.e. naam van de stad en het land waar het (de) datacenter(s) zich bevinden)• de classificatie van het (de) tijdens de uitvoering te gebruiken datacenter(s) volgens de Tier-standaarden, hiertoe worden eveneens de nodige bewijsstukken toegevoegd. 3) GegevensbeschermingRekening houdende met de wettelijke verplichtingen inzake gegevensbescherming en de context waarin de aanbestedende overheid werkt, is aandacht voor gegevensbescherming van zeer groot belang. De aanbestedende overheid verwacht daarom van de dienstverlener dat hij de verplichtingen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) naleeft. Dit betekent onder meer dat de dienstverlener over een register van verwerkingsactiviteiten beschikt (AVG, artikel 30.2) en afhankelijk van de context maatregelen neemt om de beginselen gegevensbescherming door ontwerp en door standaardinstellingen (AVG, artikel 25) te implementeren. De nadere afspraken met betrekking tot de naleving van de AVG tijdens de uitvoering van dit contract zullen in een verwerkersovereenkomst (conform AVG, artikel 28) tussen de aanbestedende overheid en de dienstenleverancier vastgelegd worden. Een kandidaat dienstverlener kan slechts deelnemen aan de tweede fase van deze procedure op voorwaarde dat hij akkoord gaat met het ondertekenen van een verwerkersovereenkomst. Deze overeenkomst zal meegestuurd worden met het bestek, bepaalde aspecten zullen voor overleg vatbaar zijn.Teneinde dit na te kunnen gaan voegt de inschrijver aan zijn kandidaatstelling een beschrijving toe van hoe het register van verwerkingsactiviteiten binnen zijn organisatie wordt opgesteld en hoe het up-to-date wordt gehouden. De inschrijver geeft een beschrijving van op welke manier ervoor wordt gezorgd dat aan de beginselen zoals gegevensbescherming door ontwerp en door standaardinstellingen wordt tegemoet gekomen (bijvoorbeeld aan de hand van voorbeelden, verwijzing naar het informatieveiligheidsbeleid, …). De inschrijver voegt verder een verklaring bij zijn kandidatuur waarin hij zich akkoord verklaart met het ondertekenen van een verwerkersovereenkomst met de aanbestedende overheid. Deze overeenkomst dient getekend te worden na de gunning en na overleg, het niet-ondertekenen is een opschortende voorwaarde om de opdracht te kunnen starten.4) ReferentiesDe inschrijver beschrijft in zijn aanvraag tot deelneming enkele referenties van gelijkaardige projecten die in de laatste drie jaar werden uitgevoerd. Zo moet uit de referenties blijken dat: • De kandidaat ervaring heeft met het uitvoeren van een migratie/transitieproject met betrekking tot de services vermeld in deze aankondiging (conform de beschrijvingen en CPV-codes)• De kandidaat ervaring heeft met een langdurig beheer en monitoring van de omgeving, volgend op de hierboven beschreven migratie• De referenties betrekking hebben op organisaties met een vergelijkbare structuur en grootte als het COC5) Taal gedurende de uitvoering van de opdrachtDe uiteindelijke dienstverlener zal zich gedurende de uitvoering in alle communicatie naar het opdrachtgevend bestuur moeten uitdrukken in het Nederlands en het Frans, en dit zowel wat betreft mondelinge als schriftelijke communicatie.6) OnderaannemingOvereenkomstig artikel 78 van de wet van 17 juni 2016 , kan een ondernemer zich eventueel en voor een welbepaalde opdracht beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten, met betrekking tot de in artikel 71, 1° lid, 3° bedoelde criteria inzake technische bekwaamheid en beroepsbekwaamheid. Wanneer een ondernemer zich op de draagkracht van andere entiteiten wil beroepen, toont hij ten behoeve van de aanbestedende overheid aan dat hij zal kunnen beschikken over de nodige middelen, met name door overlegging van een verbintenis daartoe van deze andere entiteiten.De aanbestedende overheid gaat na of de entiteiten op wier draagkracht een ondernemer zich wil beroepen, aan de selectiecriteria voldoen en of voor hen uitsluitingsgronden bestaan. De aanbestedende overheid zal eisen dat de ondernemer een entiteit waartegen gronden tot uitsluiting bestaan als bedoeld in de artikelen 67 en 68 van de wet van 17 juni 2016 of die niet voldoet aan een toe te passen selectiecriterium, vervangt. De aanbestedende overheid kan bovendien eisen dat de ondernemer een entiteit waarbij er niet-verplichte uitsluitingsgronden als bedoeld in artikel 69 van de wet van 17 juni 2016 aanwezig zijn, vervangt. Het niet ingaan op een verzoek tot vervanging geeft aanleiding tot een beslissing tot niet-selectie.Onder dezelfde voorwaarden kan een combinatie van ondernemers zich beroepen op de draagkracht van de deelnemers aan de combinatie of van andere entiteiten.
Eventuele minimumeisen:
1. Personeelsbezetting
De personeelsbezetting zoals beschreven onder de selectiecriteria mag:
• Gedurende de totaliteit van de laatste drie boekjaren niet gedaald zijn met meer dan 25%
• Bij geen van de opeenvolgende boekjaren gedaald zijn met meer dan 35%
De inschrijver voegt bij zijn aanvraag tot deelneming een duidelijk overzicht mee van het aantal personeelsleden dat zich in directe zin toelegt op de activiteiten die rechtstreeks verband houden met de diensten die in deze aankondiging worden beschreven, opgesplitst per jaar.
2. Informatieveiligheid
2. a) De inschrijver moet minimaal
• 1 security officer in dienst hebben of beschikken over een dienstencontract van langlopende duur
• Een verklaring toevoegen dat hij beschikt over een informatiebeveiligingsbeleid dat rekening houdt met de eerder beschreven punten
• Een kopie van het informatieveiligheidsbeleid toevoegen aan de aanvraag tot deelneming
2. b) De inschrijver moet minimaal
• Een verklaring toevoegen dat hij beschikt over een interne richtlijn (of equivalent) omtrent kwaliteitsbeheer
• Een kopie van deze interne richtlijn (of equivalent) toevoegen aan de aanvraag tot deelneming
2. c) de datacenters, die voor de uitvoering van onderhavige opdracht zullen worden gebruikt, dienen allen minimaal te voldoen aan
• Tier 3 of gelijkwaardig
• ISO 27001 of ISAE 3402, op niveau van de datacenters
• Geografische ligging binnen het grondgebied van de Europese Unie (EU)
3) Gegevensbescherming
De aanbestedende overheid stelt als selectievoorwaarde dat de inschrijver de verplichtingen van de AVG naleeft.
De inschrijver dient aan de onderstaande minimumvereisten te voldoen:
• Op basis van de aangeleverde documentatie is de aanbestedende overheid van oordeel dat de inschrijver op voldoende wijze de verplichtingen van de AVG naleeft.
• De inschrijver heeft aan zijn kandidatuur een verklaring waarin hij zich akkoord verklaart met het ondertekenen van een verwerkersovereenkomst met de aanbestedende overheid, toegevoegd.
4) Referenties
Om een voldoende garantie te krijgen dat de inschrijver ervaring heeft met een organisatie die vergelijkbaar is met het COC, dienen drie referenties te worden ingediend.
Deze referenties dienen minstens (deels) te zijn uitgevoerd in de laatste drie jaar en dienen te voldoen aan de onderstaande minimumvereisten, zodat de referentie voldoende relevant is (niet elke referentie dient deze aspecten te bevatten, zo lang er voor elk aspect minstens één referentie is):
• uitgevoerd bij een organisatie in de non-profit- dan wel overheidssector
• betrekking op dienstverlening uitgevoerd in het Nederlands en/of het Frans
• omvat een migratie- dan wel transitietraject, gevolgd door een langdurig beheer van de omgeving
• heeft betrekking op een hybride cloudinfrastructuur (waarbij een gedeelte van de ICT-diensten vanuit een eigen datacenter worden aangeboden, en waarbij een gedeelte van de ICT-diensten vanuit publieke clouddiensten wordt betrokken).
Per referentie wordt in maximaal één A4-pagina minstens beschreven:
• de naam van de referentie, de datum en de plaats van uitvoering met opgave van het adres en vermelding van naam en contactgegevens (adres, telefoon en e-mail) van de contactpersoon van deze referenties
• de waarde van de opdracht
• een korte omschrijving van het project met een beschrijving van de projectscope
• de doorlooptijd van het project
5) Taal gedurende de uitvoering van de opdracht
De inschrijver voegt bij zijn aanvraag tot deelneming een verklaring dat hij over voldoende mogelijkheden beschikt om de opdracht in het Nederlands en het Frans uit te voeren.
6) Onderaanneming
Indien gebruikt gemaakt wordt van onderaanneming voegt men ten minste toe:
• Een verbintenis die aantoont dat de inschrijver zal kunnen beschikken over de nodige middelen
• Alle documentatie die de aanbestedende overheid toelaat om na te gaan of de entiteiten op wier draagkracht een ondernemer zich wil beroepen, aan de selectiecriteria voldoen en of voor hen uitsluitingsgronden bestaan (op basis van een Uniform Europees Aanbestedingsdocument).
Wanneer een doorselectie zich opdringt omwille van meer dan 5 kandidaten die voldoen aan alle minimumselectievoorwaarden, zullen de kandidaten geselecteerd worden als volgt:
- Eerst zal een score gegeven worden door de aanbestedende overheid op basis van de selectiecriteria in verband met de technische en beroepsbekwaamheid en de aangevoerde referenties. De score zal naast de minimumvereisten, ook onder meer rekening houden met de mate waarin de referenties aansluiten bij het profiel van het COC via:
o Het aantal eindgebruikers (end users) dat bij de opdrachtgever werd/wordt bediend (het COC beschikt over een elftal werknemers)
o Het aantal werknemers dat bij de opdrachtgever instaat voor lokale IT-ondersteuning (het COC beschikt niet over een eigen IT-support dienst, er is enkel 1 adviseur als IT aanspreekpunt)
o Of een attest van goede uitvoering kan worden voorgelegd
o De taal waarin de opdracht werd uitgevoerd (het COC werkt in het Nederlands of het Frans)
o De opdrachtwaarde van de referentie (cfr. Budget van het COC voor deze opdracht)
o In voorkomend geval het aantal onderaannemers waarop wordt beroep gedaan door de kandidaten.
- Is er hierna nog een gelijke stand, dan geeft de financiële en economische draagkracht van de kandidaten de doorslag. De kandidaat met de grootste totale omzet zal in dit geval geselecteerd worden.
III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht
III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Niet-openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
In het geval van raamovereenkomsten – motivering voor een looptijd van meer dan vier jaar:
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-06-07 12:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2021-06-11
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 3 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
wetenschapsstraat 33 , BE-1040 brussel
Internetadres(sen): www.raadvanstate.be
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
raad van state
wetenschapsstraat 33, BE-1040 brussel
Internetadres(sen): www.raadvanstate.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-05-05