Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Procurement & Logistics Department

HERSTELLEN VAN HET OMGRENZINGSPROFIEL EN ONDERHOUD VAN DE TRANSPORTKOKER & DE MECHANISCHE ONKRUIDBESTRIJDING OP DE SPOORSITES VAN DE MIVB



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Elena Schifano
Tel: +32 25152412
E-mail: elena.schifano@mivb.brussels
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=409265


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
HERSTELLEN VAN HET OMGRENZINGSPROFIEL EN ONDERHOUD VAN DE TRANSPORTKOKER & DE MECHANISCHE ONKRUIDBESTRIJDING OP DE SPOORSITES VAN DE MIVB 
Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_4821/AS/ES-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 77312100
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Deze opdracht beoogt het herstellen van het omgrenzingsprofiel en het onderhouden van de transportkoker evenals de mechanische onkruidbestrijding op de sporen van het MIVB-spoornet. Er wordt eveneens een luik voorzien voor de beplanting met sedum. Deze onderneming wordt uitgewerkt op het spoornetwerk van de MIVB en de spoorbermen. In het kader van deze diensten wordt de realisatie van twee campagnes per jaar voorzien.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
De prestaties omvatten onder meer: - de sporen en spoorbermen onkruidvrij maken; - de heggen snoeien; - bomen snoeien en vellen; - Wachtdienst 
II.2.7. Looptijd
96 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
De raamovereenkomst zal worden afgesloten voor een periode van 4 jaar, die eenmaal verlengd kan worden voor dezelfde duur mits een positieve evaluatie en een eventueel heronderzoeken van de markt. 


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
De kandidaat mag zich niet bevinden in één van de situaties van art. 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016:Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage bij de aankondiging van de opdracht: verplicht te importeren en in te vullen op de website https://ec.europa.eu/tools/espd.De MIVB heeft het recht om, op elk ogenblik in de procedure voor de gunning van de opdracht, de informatie in de UEA (verklaringen op eer) te controleren.Om het UEA in te vullen:1. Nadat u onderhavige aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), vergewist u zich ervan of u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.2. Nu moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het PDF-document en anderzijds het XML-bestand opslaan (= eruit halen).3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies uw taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op “Choose file” (bestand kiezen) en selecteer het bestand “espd-request.xml” dat u onder punt 2 uit de ZIP hebt gehaald8. Klik op “Volgende”9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit van en de hoeveelheid gevraagde informatie te bepalen10. Klik op "Overzicht"11. Downloaden in “ beide formaten”12. Dit bestand “espd-request.zip” met daarin uw UEA opslaan13. Voeg dit UEA-bestand, “espd-request.zip” genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan. Opgelet: de MIVB moet het ZIP-bestand ontvangen dat zowel de PDF als de .XML bevat.In principe volstaat één enkel ingevuld UEA.Eén of meerdere Uniforme Europese Aanbestedingsdocumenten, door de betrokken ondernemingen zelf ingevuld, moeten evenwel ingediend worden als u uw kandidatuur voor deze Opdracht samen met een andere persoon in het kader van een vereniging wil indienen, als u op de draagkracht van andere entiteiten een beroep doet en in geval van aangestelde Onderaannemers. Als u op de draagkracht van andere entiteiten een beroep doet en in geval van aangestelde Onderaannemers volstaat het om de volgende delen in te vullen:o deel II sectie A ("Gegevens over de ondernemer")o deel II sectie B ("Informatie over de vertegenwoordigers van de ondernemer")o deel III ("Uitsluitingsgronden")Neem gerust contact op met de onder punt I.1) vermelde persoon als u problemen ondervindt bij het openen van de bijlagen bij deze aankondiging of als u vragen hebt over de inhoud van de documenten.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
• De economische en financiële draagkracht van de kandidaten zal gecontroleerd worden op basis van de financiële gegevens (omzet, balansen en resultatenrekeningen). De bewijsstukken i.v.m. de economische en financiële draagkracht moeten bij uw kandidaatstelling en UEA gevoegd worden (de verklaring op eer in het UEA volstaat niet).• De kandidaat zal aan de MIVB zijn balansen en resultatenrekeningen overmaken die hij voor de laatste drie boekjaren heeft ingediend (modellen neergelegd bij de NBB) of de link meedelen naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen afkomstig van de balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover deze gepubliceerd werden.• De specifieke jaaromzet: de jaaromzet die werd gerealiseerd met het gedeelte waarop de aankondiging van een opdracht betrekking heeft. De kandidaat zal zijn omzetcijfer voor de gevraagde prestaties overmaken, en dit voor de laatste 3 beschikbare boekjaren (in te vullen in het UEA Deel IV: Selectiecriteria, punt B).• Een verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid (BA) – Uitbating die de beroepsrisico’s dekt (minstens 1.000.000 euro verzekerde bedragen). De kandidaat geeft aan waar de aanbesteder gratis over de documenten kan beschikken die de omvang en het bedrag van deze verzekering rechtvaardigen. Bestaat die mogelijkheid niet, dan levert de kandidaat deze documenten mee af in zijn aanvraag voor deelneming. Als de kandidaat deze verzekering niet heeft, levert hij een verbintenis om ze aan te gaan af.OPGELET : de kandidaat moet de bewijsstukken bij zijn aanvraag voor deelneming voegen.
Eventuele minimumeisen:
De gemiddelde jaaromzet voor de gevraagde diensten, berekend voor de 3 laatste beschikbare boekjaren, moet meer dan 250.000 EUR zBTW bedragen.
De MIVB zal de kandidaten uitsluiten van wie de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet aantonen dat zij over de draagkracht beschikken om een opdracht zoals beschreven onder II.1.4, tot een goed einde te brengen. Zij zal alle kandidaten uitsluiten van wie het eigen vermogen negatief is.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
OPGEPAST: de kandidaat dient de bewijsstukken bij de aanvraag voor deelneming te voegen (de verklaring op eer in het UEA volstaat niet).• Gewoon al door een aanvraag voor deelneming in te dienen, verbindt de kandidaat zich ertoe dat hij met de MIVB kan communiceren in het Nederlands en/of het Frans.• De kandidaat moet 3 referenties (niet meer, niet minder) afleveren van gelijkaardige opdrachten die uitgevoerd werden in de loop van de voorbije 4 jaar, voor een bedrag van 100.000 € zBTW per opdracht. Om voldoende mededingingsniveau te waarborgen en gelet op de omstandigheden tijdens het afgelopen jaar, werd ervoor geopteerd om een versoepeling toe te voegen voor wat betreft de termijn van de gevraagde referenties volgens art. 70 van het KB van 18/06/2017, gecombineerd met art. 68 van het KB van 18/04/2017.Met ‘gelijkaardige opdracht’ wordt bedoeld dat de referenties betrekking moeten hebben op het onderhoud van groenzones:- Een van die referenties moet prestaties omvatten van onkruidverwijdering van de sporen en spoorbermen- Een van die referenties moet prestaties omvatten van heggen snoeien in het profiel van de sporen- Een van die referenties moet prestaties omvatten van bomen snoeien en vellen boven de sporen.Een referentie mag verschillende van die prestaties combineren, voor zover het bedrag van de referentieopdracht minstens 100.000 € zBTW bedraagt en het minimumaantal voor de vereiste referenties (= 3) gerespecteerd wordt.De kandidaat geeft aan waar de aanbesteder gratis kan beschikken over de stavende documenten, o.a. de attesten van goede uitvoering. Is dat niet mogelijk, dan levert de kandidaat die documenten mee af in zijn aanvraag voor deelneming.• De kandidaat levert mee af in zijn aanvraag voor deelneming : het brevet van European Tree Worker (ETW) voor zijn snoeiers.• De kandidaat levert mee af in zijn aanvraag voor deelneming : een verklaring op eer dat hij over een wachtdienst beschikt die 7d/7, 24u/24 bereikbaar is.• De kandidaat moet beschikken over een beleid voor milieubeheer dat minstens gelijkwaardig is aan een ISO14000- of EMAS-certificaat. De kandidaat geeft aan waar de aanbesteder gratis kan beschikken over de stavende documenten. Is die mogelijkheid er niet, dan levert de kandidaat deze documenten mee af in zijn aanvraag voor deelneming.

Eventuele minimumeisen:
Klasse: N/A, Categorie: N/A

III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
Zullen gespecificeerd worden in het bestek



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-05-28 12:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
1. Wijze van indienen – e-procurementHet indienen en ontvangen van de offertes en/of aanvragen voor deelneming verloopt volledig en uitsluitend via elektronische weg en via https://eten.publicprocurement.be/etendering/. Met elektronische indiening wordt indiening via de e-tenderingapplicatie en niet per e-mail bedoeld!De offertes en/of aanvragen voor deelneming moeten digitaal ondertekend zijn volgens het e-tenderingsysteem.Buitenlandse kandidaten worden verzocht rekening te houden met de modaliteiten en termijnen die nodig zijn voor het verkrijgen van een certificaat voor het elektronisch ondertekenen van uw dossier. Het is eveneens mogelijk om een andere persoon te machtigen om elektronisch te ondertekenen. In dit geval moet het bewijs van de volmacht aan de offerte/aanvraag voor deelneming worden toegevoegd.Voor meer informatie, surf naar: http://www.publicprocurement.be.Als u dit dossier aan uw favorieten toevoegt, wordt u per e-mail op de hoogte gehouden van alle wijzigingen.2. Door hun kandidatuur in te dienen, aanvaarden de kandidaten zonder voorbehoud de inhoud van de aankondiging van opdracht en van de bijbehorende documenten en aanvaarden zij door de bepalingen ervan gebonden te zijn. Indien een kandidaat in dat verband een bezwaar heeft, dient hij dat schriftelijk en met een beschrijving van de reden aan de aanbesteder (via de contactpersoon die in art. I.1 van onderhavige aankondiging van opdracht vermeld staat) kenbaar te maken, uiterlijk binnen de 10 kalenderdagen voor de uiterste datum voor ontvangst van de aanvragen voor deelneming.3. De gevraagde gegevens moeten in het UEA staan. Enkel de bewijzen waar in het UEA of de aankondiging om gevraagd wordt, mogen en moeten als bijlage bij de aanvraag voor deelneming worden gevoegd. Ongevraagd verstrekte informatie zal niet worden beoordeeld.4. Voor de criteria van economische, financiële, technische en beroepsbekwaamheid mag een kandidaat desgevallend de draagkracht van andere entiteiten inroepen, ongeacht de juridische aard van zijn banden met die entiteiten. In dat geval moet hij aantonen dat hij over de nodige middelen zal beschikken om de opdracht uit te voeren, door voorlegging van het engagement van die entiteiten om de opdrachtnemer voor deze specifieke opdracht die middelen ter beschikking te stellen. Deze entiteit dient zich in een afzonderlijk Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor alle door de kandidaat aangegane verbintenissen borg te stellen en zich ertoe te verbinden dat zij haar volledige medewerking zal verlenen en de MIVB in het kader van deze opdracht alle nodige middelen ter beschikking zal stellen. Onder diezelfde voorwaarden kan een vereniging van kandidaten de draagkracht van deelnemers aan de vereniging en van andere entiteiten inroepen.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be

VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
In overeenstemming met artikel 23 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, informatie en rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten worden de verhaalprocedures, ingesteld binnen de in §2 tot §4 bedoelde termijnen vanaf de bekendmaking, de kennisgeving of de kennisneming van de rechtshandeling, naargelang het geval, zo niet kunnen ze niet-ontvankelijk verklaard worden.De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van zestig dagen.De in artikel 15 bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van vijftien dagen. Ingeval toepassing van artikel 18 wordt gemaakt, bedraagt de termijn tien dagen.De in artikel 16 bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van vijf jaar.

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-04-29

Vergelijkbare advertenties van BDA