Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Gemeente Sint-Agatha-Berchem
Postadres: Koning Albertlaan 33,BE-1082 Sint-Agatha-Berchem
Contactpersoon: Mevrouw Mariana Toaza
Tel: +32 24640417
Fax: +32 24640495
E-mail: mtoaza@berchem.brussels
Internetadres(sen): www.berchem.brussels
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Het ontwerp en de uitvoering van een gebouw voor de huisvesting van de Nederlandstalige muziekacademie Referentienummer: DAT 2021/006
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Docteur Charles Leemansstraat 8
II.2.4. Beschrijving
Het betreft een overheidsopdracht voor werken voor het ontwerp en de uitvoering van een sleutelklaar gebouw voor de huisvesting van een Nederlandstalige muziekacademie op de gemeentegrond aan de Docteur Charles Leemansstraat 8.
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj): 2022-07-18
Einde (dd/mm/jjjj): 2023-08-01
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
De bepalingen hieronder zijn eveneens individueel van toepassing op alle deelnemers die, als in een combinatie van ondernemers, gezamenlijk een offerte indienen en op de entiteiten waarop de inschrijver een beroep doet (bijvoorbeeld: een onderaannemer of een filiaal) als de capaciteit van deze entiteiten bepalend is voor zijn selectie.Door deel te nemen aan de plaatsingsprocedure voor de opdracht, verklaart de inschrijver dat noch hij, noch de eventuele boven vernoemde entiteiten, zich in een geval van uitsluiting bevinden waarnaar wordt verwezen in artikels 67 tot 69 van de wet van 17 juin 2016.1. Sociale en fiscale schuldenIn toepassing van artikel 68 van de wet van 17 juni 2016 en van artikels 62 ,§ 2 en 63, §2 van het Koninklijk Besluit van 18 april 2017, zal de aanbestedende overheid de sociale en fiscale schulden van de inschrijver natrekken, voor Belgische inschrijvers gebeurt dit op basis van de getuigschriften die beschikbaar zijn via de toepassing Telemarc, en voor buitenlandse inschrijvers via andere evenwaardige, gratis beschikbare elektronische toepassingen in andere lidstaten. Deze laatsten vermelden in hun offerte de naam van de toepassing in kwestie en de manier om er toegang toe te krijgen. Indien de vermelde attesten niet in elektronische versie gedownload kunnen worden, zal de buitenlandse inschrijver: - een recent attest bijvoegen van de bevoegde instantie waaruit blijkt dat hij in regel is met zijn verplichtingen voor de betaling van sociale zekerheidsbijdragen volgens de wettelijke voorschriften van het land waar hij gevestigd is. Dit getuigschrift heeft betrekking op het laatst afgelopen kalenderkwartaal voor de uiterste indieningsdatum van de offertes.- een recent getuigschrift bijvoegen van de bevoegde instantie waaruit blijkt dat hij in regel is met zijn fiscale verplichtingen volgens de wettelijke voorschriften van het land waar hij gevestigd is. Dit getuigschrift heeft betrekking op de laatst afgelopen fiscale periode voor de uiterste indieningsdatum van de offertes.Elke inschrijver met een sociale en/of fiscale bijdrageschuld hoger dan 3000 euro, zal in regel zijn indien hij kan aantonen: - dat hij, voorafgaand aan de beslissing tot gunning van de opdracht en aan het eind van deze genoemde periode, een of meer schuldvorderingen bezit op een aanbestedende overheid (krachtens artikel 2, 1° van de wet) of op een overheidsbedrijf (krachtens 2, 2° van de wet), die zeker, opeisbaar en vrij zijn van elke verbintenis tegenover derden en die ten minste gelijk zijn, ten bedrage van om en bij de 3.000 euro, aan de achterstallige afbetaling. - dat hij voor de bijdrageschuld een betalingstermijn heeft verkregen die hij strikt nakomt, en dit voor de uiterste indieningsdatum van de offertes. Hiervoor wordt aan de inschrijver zijn uitgenodigd om bijzijn offerte rechtstreeks een bewijs te voegen van het bestaan van dergelijke schuldvorderingen, of het bewijs dat een afbetalingsplan is toegekend. 2. Verplichte uitsluitingsgronden:De inschrijver voegt bij zijn offerte een uittreksel van het strafregister toe, uitgereikt op een datum die niet ouder mag zijn dan 12 maanden voor de datum van indienen van de offertes, of een gelijkwaardig document afgeleverd door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst, waaruit blijkt dat de betrokken inschrijver, niet veroordeeld is geweest, bij een rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan, voor deelname aan een criminele organisatieomkoping, fraude, witwassen van geld of financiering van terrorisme, terroristische misdrijven, strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten, dan wel uitlokking van, medeplichtigheid aan of poging tot het plegen van een dergelijk misdrijf of strafbaar feit, kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel of het tewerkstellen van illegaal verblijvende onderdanen van de.(zie opdrachtdocumenten)
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Criterium nr. 1: Kwalificaties van het team dat belast is met het ontwerp van en het toezicht op de uitvoering2. Criterium nr. 2: Goedkeuring van de met de uitvoering belaste aannemer3. Criterium nr. 3: Referenties van de inschrijver met betrekking tot de uitvoering
Eventuele minimumeisen:
1. Criterium: De technische bekwaamheid van de inschrijver zal worden aangetoond aan de hand van de beroepskwalificaties van de dienstverleners in het team "ontwerp en controle van de uitvoering" voor deze opdracht.
Vereist niveau: De inschrijver moet aan de hand van academische kwalificaties aantonen dat hij ten minste de volgende vaardigheden in zijn team heeft: een architect, een stabiliteitsingenieur, een EPB-adviseur, een akoestisch ingenieur, een ingenieur speciale technieken en een veiligheids- en gezondheidscoördinator. De architect moet ingeschreven zijn bij de Orde van Architecten.
In te dienen documenten :
Een nota over de samenstelling van het team, de namen, voornamen en academische kwalificaties van de personen die belast zijn met het ontwerp van en het toezicht op de uitvoering van de contractwerkzaamheden. In deze nota licht de inschrijver de werking van het voorgestelde team en de rol van elk lid met betrekking tot de opdracht toe (verband tussen de titel van de studies en de rol ervan). Maximaal 2 pagina's A4 recto.
Voor de architect, de stabiliteitsingenieur en de veiligheids- en gezondheidscoördinator zal een onafhankelijkheidsattest bij de offerte worden gevoegd om hun onafhankelijk optreden ten opzichte van de gekozen inschrijver te garanderen.
Deze verklaring van onafhankelijkheid bevat ten minste de volgende informatie:
- contactgegevens van de inschrijver ;
- de context van de overeenkomst: "de verbintenis, het voorwerp van de overeenkomst, de verwijzing naar de contactgegevens van deze overeenkomst, de verklaring kennis te hebben genomen van de voorwaarden en clausules van dit bestek ;
- de naam, de titel en de handtekening van de personen die de betrokken vennootschappen kunnen verbinden.
2. Criterium & vereist niveau: Onverminderd de bepalingen met betrekking tot de erkenning, moet de inschrijver beschikken over de erkenning D (Algemene Aannemers), klasse 5.
3. Criterium:
De technische bekwaamheid van de inschrijver zal worden aangetoond door het voorleggen van de lijst van werken die in de afgelopen vijf jaar zijn ontworpen en/of uitgevoerd. Deze lijst zal worden gestaafd met certificaten van goed vakmanschap voor de twee referenties die op het onderstaande eisenniveau zijn vermeld.
Vereist niveau :
De inschrijver moet beschikken over ten minste twee referenties die zijn ontworpen en/of uitgevoerd en die zich ten minste in het stadium van voorlopige oplevering bevinden en betrekking hebben op tertiaire gebouwen met een laag energieverbruik of passieve gebouwen met een minimale waarde van 750.000 EUR ;
In te dienen documenten:
- De lijst van projecten die de afgelopen 5 jaar zijn uitgevoerd.
Deze lijst vermeldt het soort project, het bedrag, de datum van uitvoering/stadium van voltooiing, de plaats van uitvoering en de openbare of particuliere geadresseerden. Maximaal 1 A4 pagina.
Twee certificaten van goede uitvoering voor de twee referenties die op bovenstaand eisenniveau zijn vermeld.
Voor elk van de 2 referenties van de inschrijver vermeldt het certificaat ten minste :
Het doel van het project, het soort interventie (studies, renovatie, bouw, enz.) en het gebruik ervan;
- De identiteit van de projecteigenaar;
- De oppervlakte;
- De locatie;
- De datum van voltooiing en/of de stand van uitvoering van het project;
- De precieze rol van de inschrijver, in het bijzonder indien het voorgelegde voorbeeld in associatie werd uitgevoerd.
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), klasse 5
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-05-31 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-11-27
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-05-31
Plaatselijke tijd: 10:00
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapstraat, 33, BE-1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-04-02