Stad Sint-truiden

Consolidatie en ontsluiting burcht Brustem



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Stad Sint-Truiden
Postadres: Stadskantoor - Kazernestraat 13,BE-3800 Sint-Truiden
Contactpersoon: De heer Bart Clerinx
Tel: +32 11701573
Fax: +32 11701450
E-mail: bart.clerinx@sint-truiden.be
Internetadres(sen): www.sint-truiden.be 

I.3. Communicatie

Officiële benaming: AE+ Architectuur B.V.B.A.
Postadres: Tiensesteenweg, 168H b 202,BE-3800 Sint-Truiden
Contactpersoon: De heer Rik Maurissen
Tel: +32 11695075
E-mail: rik@ae-plus.be
Internetadres(sen): www.esa-bvba.be 

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Consolidatie en ontsluiting burcht Brustem 
Referentienummer: 2021-3544
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45454100
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE224
Voornaamste plaats van uitvoering: Burggracht te 3800 Sint-Truiden (Brustem)
II.2.4. Beschrijving
De opdracht is opgedeeld in volgende loten: Lot 1 "Consolidatie" Lot 2 "Ontsluiting" 
II.2.7. Looptijd
180 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.* Overeenkomstig de Belgische overheidsopdrachtenreglementering heeft de aanbestedende overheid, in elke fase van de gunningsprocedure, de mogelijkheid om de kandidaat/inschrijver uit te sluiten die, bij wijze van een in kracht van gewijsde gegane strafrechtelijke uitspraak veroordeeld werd voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast.De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure.Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan:- het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijkekansen- en gelijkebehandelingsbeleid; de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie, de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden en de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen;- de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.2. Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
Eventuele minimumeisen:
1. Idem
2. Idem

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Conform het Onroerenderfgoedbesluit, art.11.5.2

Eventuele minimumeisen:
1. de relevante studie- en beroepskwalificaties;
- diploma's en studiecertificaten van het ondernemingskader en in het bijzonder van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de werken
- Tevens voor te leggen van dezelfde personen: de opgave van het aantal jaren relevante beroepservaring (minimum 3 jaar), eventueel aangevuld met getuigschriften
- Lijst van minimum drie restauratiewerken, uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar en gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering. Deze getuigschriften bevatten:
- De identificatie van de werken en de opdrachtgever;
- Het bedrag van de restauratiewerken, met een minimum van 250.000 euro exclusief btw;
- Datum van aanvang en oplevering;
- een duidelijke weergave of deze restauratiewerken volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht;
- de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemer(s);
- de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerken;
- de handtekening van de opdrachtgever of zijn vertegenwoordiger
Bewijs van de algemene deskundigheid met betrekking tot de specifieke projectopdracht:
een lijst van de technici of de technische diensten die, al dan niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor de uitvoering van de restauratiewerken.
een vermelding van het gedeelte van de opdracht dat de ontwerper of uitvoerder minstens in eigen beheer zal uitvoeren;
Tevens een verklaring van de uitvoerder dat deze minstens 50 % van de restauratiewerken, bepaald op basis van de kostprijs, met eigen personeel zal uitvoeren.
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 5


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-05-11 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-09-08
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2021-05-11
Plaatselijke tijd: 10:00

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: Voor het uitvoeren van een plaatsbezoek kan u contact opnemen met de heer Addy Ariën, wnd. coördinator dienst Stedelijke Ontwikkeling, Patrimonium (T 011 70 15 65 - addy.arien@sint-truiden.be)De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel (Etterbeek)

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-03-31

Vergelijkbare advertenties van BDA