Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Elena Schifano
Tel: +32 25152412
E-mail: elena.schifano@mivb.brussels
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=401382
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Levering en/of huur van voorlopige bus- en/of tramhaltes en hulpstukken Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL4745/BB/ES-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 98392000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
De MIVB wil tijdelijke bus- en/of tramhaltes plaatsen om de toegang tot de tijdelijk verplaatste haltes te vergemakkelijken. Het voorwerp van deze aankondiging van opdracht is het leveren en/of huren van tijdelijke bus- en/of tramhaltes plus hulpstukken alsook het plaatsen (monteren en demonteren) ervan.
De opdracht wordt opgedeeld in 4 percelen: de MIVB behoudt zich daarnaast het recht voor om enkel bepaalde percelen van deze raamovereenkomst toe te kennen, of geen enkel, of eventueel nog om te beslissen dat de overige percelen het voorwerp zullen uitmaken van één nieuwe opdracht of van verschillende nieuwe opdrachten.
Geïnteresseerde firma's kunnen een deelnemingsaanvraag indienen voor één perceel, verschillende percelen of alle percelen. De kandidaat moet verplicht in zijn deelnemingsaanvraag vermelden voor welke percelen hij een kandidatuur indient.
Het geraamde volume van de opdracht bedraagt 80 tijdelijke haltes per jaar, met 50% gehuurde installaties en 50% gekochte goederen.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Levering van de tijdelijke haltes II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
Perceel 1 - Levering van de tijdelijke haltes met volgende kenmerken: o In alle weersomstandigheden slipvrij. o Niet verplaatsbaar, vast. o Moduleerbaar. Dit vergemakkelijkt het onderhoud in geval van een botsing of beschadiging. o Vlak. De modules moeten tegen elkaar aan opgesteld worden. Vermijd hoogteverschillen, zelfs als de grond onder de haltes niet vlak is. o Het oppervlak moet zo doorlopend effen mogelijk zijn. « Roosters » moeten vermeden worden voor het comfort van assistentie- en geleidehonden, maar ook om eventuele incidenten met hoge hielen, krukken enz. uit te sluiten. o Weers- en stormbestendig want ze zullen buiten geplaatst en gebruikt worden. o De refertehoogte bedraagt 18cm. Idealiter is die hoogte verstelbaar. De kandidaat moet in staat zijn om opties aan te bieden zoals stapgevoelige tegels, toegangshellingen voor PBM, vuilnisbakken, schuilhuisjes, verlichtings- en reflecteervoorzieningen om de aanwezigheid van de halte goed zichtbaar te maken, enz.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 2II.2.1. Benaming
Monteer- en demonteerdienst voor de tijdelijke halte en haar uitrustingen II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
Perceel 2 - Monteer- en demonteerdienst voor de tijdelijke halte en haar uitrustingen. Deze dienst omvat ook het vervoeren, opslaan en onderhouden van de uitrustingen. Er wordt van de opdrachtnemer een zekere flexibiliteit gevraagd: o Het kan zijn dat zowel het monteren als het demonteren overdag, 's avonds en/of 's nachts moet gebeuren, naar gelang van de behoeften van een werf. o Door onzekere factoren op de werf kan het zijn dat de monteer- of demonteerdatum gewijzigd wordt in vergelijking met de aanvankelijk door beide partijen voorziene planning.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 3II.2.1. Benaming
Huur tijdelijke haltes, met monteer-demonteerdienst van de tijdelijke halte en haar uitrustingen II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
Perceel 3 - Huur tijdelijke haltes, met monteer-demonteerdienst van de tijdelijke halte en haar uitrustingen. Deze dienst omvat ook het vervoeren, opslaan en onderhouden van de uitrustingen. De tijdelijke haltes hebben de volgende kenmerken: o In alle weersomstandigheden slipvrij. o Niet verplaatsbaar, vast. o Moduleerbaar. Dit vergemakkelijkt het onderhoud in geval van een botsing of beschadiging. o Vlak. De modules moeten tegen elkaar aan opgesteld worden. Vermijd hoogteverschillen, zelfs als de grond onder de haltes niet vlak is. o Het oppervlak moet zo doorlopend effen mogelijk zijn. « Roosters » moeten vermeden worden voor het comfort van assistentie- en geleidehonden, maar ook om eventuele incidenten met hoge hielen, krukken enz. uit te sluiten. o Weers- en stormbestendig want ze zullen buiten geplaatst en gebruikt worden. o De refertehoogte bedraagt 18cm. Idealiter is die hoogte verstelbaar. De kandidaat moet in staat zijn om opties aan te bieden zoals stapgevoelige tegels, toegangshellingen voor PBM, vuilnisbakken, schuilhuisjes, verlichtings- en reflecteervoorzieningen om de aanwezigheid van de halte goed zichtbaar te maken, enz. Er wordt van de opdrachtnemer een zekere flexibiliteit gevraagd: o Het kan zijn dat zowel het monteren als het demonteren overdag, 's avonds en/of 's nachts moet gebeuren, naar gelang van de behoeften van een werf. o Door onzekere factoren op de werf kan het zijn dat de monteer- of demonteerdatum gewijzigd wordt in vergelijking met de aanvankelijk door beide partijen voorziene planning.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 4II.2.1. Benaming
Aanvragen van de toelatingen II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
Perceel 4 - Aanvragen van de toelatingen (via Osiris): er zullen een aantal toelatingen gevraagd moeten worden aan het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en aan de gemeente en politiezone die bij de plaatsing van de halte betrokken zijn. De gepaste netheidsdienst zal ook op de hoogte gebracht moeten worden van de aanwezigheid van een (publieke) vuilnisbak, zodat ze die op geregelde tijdstippen kunnen komen leegmaken.
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
De kandidaat mag zich niet in een van de situaties bevinden zoals beschreven in art. 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016 :Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage bij de aankondiging van opdracht: verplicht te vullen en te importeren op de website https://ec.europa.eu/tools/espd.De MIVB heeft op elk moment in de gunningprocedure van de opdracht het recht om de gegevens in het UEA (verklaring op eer) te controleren.Om het UEA in te vullen:1. Nadat u onderhavige aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), vergewist u zich ervan of u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.2. Nu moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het .PDF-document en anderzijds het XML-bestand opslaan (= eruit halen).3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies uw taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op "Choose file" (bestand kiezen) en selecteer het bestand "espc-request.xml" dat u onder punt 2 uit de .ZIP hebt gehaald8. Klik op "Volgende"9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit van en de hoeveelheid gevraagde informatie te bepalen10. Klik op "Overzicht"11. Downloaden in " beide formaten"12. Dit bestand "espc-request.zip" met daarin uw UEA opslaan13. Voeg dit UEA-bestand, "espc-request.zip" genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan. Opgelet: de MIVB moet het .ZIP-bestand ontvangen dat zowel de .PDF als de .XML bevat !Het UEA moet ondertekend zijn.In principe volstaat één enkel ingevuld UEA.Evenwel is één of verschillende Uniforme Europese Aanbestedingsdocumenten, ingevuld door de betrokken ondernemingen zelf, in te dienen als u uw kandidatuur voor deze opdracht gezamenlijk met een andere persoon wilt neerleggen in het kader van een vereniging, als u een beroep doet op de draagkracht van andere entiteiten en als er aangeduide onderaannemers zijn. Als u een beroep doet op de draagkracht van andere entiteiten en als er aangeduide onderaannemers zijn, volstaat het dat u de volgende delen invult:o deel II afdeling A (« Gegevens over de aannemer »)o deel II afdeling B (« Informatie over de vertegenwoordigers van de aannemer »)o deel III (« Uitsluitingsgronden »)Aarzel niet om contact op te nemen met de persoon die onder I.1) opgegeven staat als u een probleem ondervindt bij het openen van de bijlagen bij deze aankondiging of als u vragen hebt over de inhoud van de documenten.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De economische en financiële draagkracht zal nagegaan worden op basis van de financiële gegevens (omzet, balansen en resultatenrekeningen). De stavende documenten aangaande de economische en financiële draagkracht moeten bij uw kandidatuur en het UEA gevoegd worden (de verklaring op eer in het UEA volstaat niet).De kandidaat zal aan de MIVB zijn balansen en resultatenrekeningen overmaken die hij voor de laatste drie boekjaren heeft ingediend (modellen neergelegd bij de NBB) of de link meedelen naar de website waar deze documenten gratis gedownload kunnen worden. Voor de Belgische bedrijven is dit niet verplicht aangezien de MIVB de jaarrekeningen afkomstig van de balansencentrale van de Nationale Bank van België kan opvragen, voor zover ze gepubliceerd werden.De specifieke jaaromzet = de jaaromzet die gerealiseerd werd op het gedeelte waarop de aankondiging van opdracht betrekking heeft. De kandidaat zal zijn omzet voor de gevraagde prestaties overmaken, en dit voor de laatste 3 beschikbare boekjaren (in te vullen in het UEA Deel IV: Selectiecriteria, punt B).OPGELET : de bewijsstukken moeten door de kandidaat bij de deelnemingsaanvraag gevoegd worden.
Eventuele minimumeisen:
Het gemiddeld jaarlijks omzetcijfer voor de gevraagde diensten/leveringen, berekend voor de laatste 3 beschikbare boekjaren, moet gelijk zijn aan of hoger zijn dan
voor perceel 1: 250.000 EUR;
voor perceel 2: 250.000 EUR;
voor perceel 3: 250.000 EUR;
voor perceel 4: 100.000 EUR.
De MIVB zal de kandidaten verwijderen van wie de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet aantonen dat zij de draagkracht hebben om een opdracht, zoals beschreven onder II.1.4, tot een goed einde te brengen. Ze zal elke kandidaat verwerpen van wie het eigen vermogen negatief is.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
OPGELET : de bewijsstukken moeten door de kandidaat bij de deelnemingsaanvraag gevoegd worden (de verklaring op eer in het UEA volstaat niet).
Eventuele minimumeisen:
Voor perceel 1 :
De kandidaat moet minstens 2 opdrachten rond het leveren van verplaatsbare uitrusting of stadsmeubilair of gelijkaardige aanwendingen in de laatste 3 jaren en voor een minimumbedrag van 50.000 EUR uitgevoerd hebben. Om dat aan te tonen, maakt de kandidaat een attest van goede uitvoering per uitgevoerde opdracht over, met daarop vermeld (op het attest zelf of in een bijlage bij het attest): de naam van de klant, de verschillende verkochte uitrustingen, het bedrag voor elke uitrusting, het totaal bedrag voor de opdracht en de foto's van de verkochte uitrustingen. De kandidaat geeft aan waar de aanbesteder gratis over de stavende documenten kan beschikken. Kan dat niet, dan levert de kandidaat deze documenten mee af in zijn deelnemingsaanvraag.
Voor perceel 2:
De kandidaat moet minstens 2 opdrachten rond het monteren en demonteren van uitrustingen op de openbare weg of gelijkaardige activiteiten in de laatste 3 jaren en voor een minimumbedrag van 20.000 EUR uitgevoerd hebben. Om dat aan te tonen, maakt de kandidaat een attest van goede uitvoering per uitgevoerde opdracht af, met daarop vermeld (op het attest zelf of in een bijlage bij het attest): de naam van de klant, de verschillende monteer- en demonteerfasen van de uitrustingen alsook hun prijs, het totaal bedrag voor de opdracht en de foto's van de verschillende geplaatste uitrustingen. De kandidaat geeft aan waar de aanbesteder gratis over de stavende documenten kan beschikken. Kan dat niet, dan levert de kandidaat deze documenten mee af in zijn deelnemingsaanvraag.
De kandidaat levert een verklaring op eer af die bevestigt dat hij in staat is om een monteer- en demonteerdienst overdag en/of 's avonds en/of 's nachts aan te bieden. De kandidaat levert die verklaring mee af in zijn deelnemingsaanvraag.
Voor perceel 3:
De kandidaat moet minstens 2 opdrachten rond het huren van verplaatsbare uitrusting of stadsmeubilair of gelijkaardige activiteiten in de laatste 3 jaren en voor een minimumbedrag van 50.000 EUR uitgevoerd hebben. Om dat aan te tonen, maakt de kandidaat een attest van goede uitvoering per uitgevoerde opdracht over, met daarop vermeld (op het attest zelf of in een bijlage bij het attest): de naam van de klant, de huurprijs van de uitrustingen, de prijs van de monteer- en demonteerdienst van de uitrustingen, de prijs van het vervoer, het totaal bedrag voor de opdracht en de foto's van de verschillende gehuurde en geplaatste uitrustingen. De kandidaat geeft aan waar de aanbesteder gratis over de stavende documenten kan beschikken. Kan dat niet, dan levert de kandidaat deze documenten mee af in zijn deelnemingsaanvraag.
De kandidaat levert een verklaring op eer af die bevestigt dat hij in staat is om een monteer- en demonteerdienst overdag en/of 's avonds en/of 's nachts aan te bieden. De kandidaat levert die verklaring mee af in zijn deelnemingsaanvraag.
Voor perceel 4:
De kandidaat moet minstens 2 opdrachten uitgevoerd hebben rond het aanvragen van toelatingen bij het Brussels Hoofdstedelijk Gewest alsook bij een van de 19 gemeenten voor het innemen van de publieke weg, en dit in de laatste 3 jaren en voor een minimumbedrag van 3.000 EUR. Om dat aan te tonen, maakt de kandidaat een attest van goede uitvoering per uitgevoerd opdracht over, met daarop vermeld (op het attest zelf of in een bijlage bij het attest): de naam van de klant, de prijs van de toelatingsaanvraag, de soort gevraagde toelating (bijv. in OSIRIS : aanvraag van toelating van type A), de soort inname van de openbare weg (voorbeelden: containers, werven enz.), de omvang van het ingenomen terrein, de duur van de inname, het totaal bedrag van de opdracht en de eventuele foto's van de elementen die de openbare weg hebben mogen innemen dankzij de uitgevoerde toelatingsaanvragen. De kandidaat geeft aan waar de aanbesteder gratis over de stavende documenten kan beschikken. Kan dat niet, dan levert de kandidaat deze documenten mee af in zijn deelnemingsaanvraag.
De kandidaat levert een verklaring op eer af die bevestigt dat hij over de capaciteiten beschikt om met het Osiris-systeem te werken. De kandidaat levert deze verklaring mee af in zijn deelnemingsaanvraag.
III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht
III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
Zullen gespecificeerd worden in het bestek.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen
Beoogd maximum aantal deelnemers aan de raamovereenkomst:
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-03-15 14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
1. Indieningswijze - e-procurementDe indiening en ontvangst van de offertes en/of deelnemingsaanvragen gebeurt volledig en uitsluitend via elektronische weg en via https://eten.publicprocurement.be/etendering/Met elektronische indiening wordt het indienen via de e-tenderingapplicatie en niet per e-mail bedoeld !De offertes en/of deelnemingsaanvragen moeten digitaal ondertekend zijn, conform met het e-tenderingsysteem.Voor de buitenlandse kandidaten: gelieve rekening te houden met e modaliteiten en termijnen die nodig zijn voor het verkrijgen van het certificaat met het oog op de elektronische ondertekening van uw dossier. Er is ook de mogelijkheid om aan iemand anders volmacht te geven om elektronisch te ondertekenen. In dat geval moet het bewijs van de volmacht in uw offerte/ deelnemingsaanvraag bijgevoegd worden.Voor meer informatie: surf naar http://www.publicprocurement.be.Als u dit dossier aan uw favorieten toevoegt, zult u per e-mail van alle veranderingen op de hoogte gebracht worden.2. Door hun kandidatuur in te dienen, aanvaarden de kandidaten zonder voorbehoud de inhoud van de aankondiging van opdracht en de begeleidende documenten, en aanvaarden ze dat zij zelf door de beschikkingen daarin gebonden zijn. Indien de kandidaat in dat verband een bezwaar zou hebben, moet hij dat schriftelijk en met beschrijving van de reden aan de aanbesteder melden (via de contactpersoon die onder I.1 van deze aankondiging van opdracht opgegeven staat) en dit, uiterlijk binnen de 10 kalenderdagen die aan de uiterste datum voor ontvangst van de deelnemingsaanvragen voorafgaan.3. De gevraagde gegevens moeten in het UEA staan. Enkel de bewijzen die in het UEA of in de aankondiging van opdracht gevraagd worden, mogen en moeten in bijlage bij de deelnemingsaanvraag gevoegd worden. Niet-gevraagde gegevens zullen niet beoordeeld worden.4. Voor wat de criteria aangaande de economische, financiële, technische en beroepsbekwaamheid betreft, mag een kandidaat in voorkomend geval een beroep doen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht wat de aard van zijn banden met die entiteiten is. In dat geval moet hij aantonen dat hij over de nodige middelen voor de uitvoering van deze opdracht zal beschikken, door het voorleggen van de verbintenis van die entiteiten om de opdrachtnemer die middelen voor deze specifieke opdracht ter beschikking te stellen. Deze entiteit moet zich in een apart Uniform Europees Aanbestedingsdocument borg stellen voor alle verbintenissen die de kandidaat aangegaan is en zich ertoe verbinden om zijn volledige medewerking te verlenen en om de MIVB alle middelen ter beschikking te stellen die nodig zijn in het kader van deze opdracht. Onder dezelfde voorwaarden mag een vereniging van kandidaten een beroep doen op de draagkracht van deelnemers aan de vereniging en op die van andere entiteiten.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
In overeenstemming met artikel 23 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, informatie en rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten worden de verhaalprocedures, op straffe van niet-ontvankelijkheid, ingesteld binnen de in §2 tot §4 bedoelde termijnen vanaf de bekendmaking, de kennisgeving of de kennisneming van de rechtshandeling, naargelang het geval.De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van zestig dagen.De in artikel 15 bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van vijftien dagen. Ingeval toepassing van artikel 18 wordt gemaakt, bedraagt de termijn tien dagen.De in artikel 16 bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van vijf jaar.
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2021-02-12