Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Leefmilieu Brussel
Postadres: Havenlaan 86C/3000,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: De heer Franck Bricier
Tel: +32 25634396
E-mail: fbricier@environnement.brussels
Internetadres(sen): www.leefmilieu.brussels
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Uitnodiging tot indienen offerte - DEFINITIEVE TOEGANGEN VANAF DE JUBILEUM- EN CLESSEBRUG NAAR HET T&T-PARK- Sint-Jans- Molenbeek - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking Referentienummer: 2020G0214
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45112700
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Sint-Jans-Molenbeek
II.2.4. Beschrijving
DEFINITIEVE TOEGANGEN VANAF DE JUBILEUM- EN CLESSEBRUG NAAR HET T&T-PARK- Sint-Jans- Molenbeek
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.* * Een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat de inschrijver voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid, tot en met diegene die slaan op het laatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming of voor de ontvangst van de offertes, overeenkomstig de Belgische wetgeving of die van het land waar de werknemers gevestigd zijn.* In toepassing van artikel 62 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 dient de Belgische inschrijver geen rsz-attest bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.* Indien van toepassing, een attest waaruit blijkt dat de kandidaat of inschrijver voldaan heeft aan de betaling van zijn bijdragen inzake sociale zekerheid van de zelfstandigen.* In navolging van art. 63 van het KB van 18 april 2017 moet de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte een attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Voor een Belgische kandidaat of inschrijver betreft dit de naleving van de fiscale verplichtingen ten opzichte van de FOD Financiën.* In navolging van art. 63 §2 van het KB van 18 april 2017 dient de Belgische inschrijver geen attest toe te voegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.* Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem.* De Belgische inschrijver dient geen attest van niet-faillissement of soortgelijke toestanden bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de ondernemer met zijn bedrijvigheid is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.2. Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's ou, le cas échéant, een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.
Eventuele minimumeisen:
1. 280.000 EUR
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een lijst van de werken die gedurende de laatste vijf jaar werden verricht en vergezeld gaat van certificaten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd, zowel met betrekking tot de wijze van uitvoering als met betrekking tot het resultaat.2. Een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de aannemer en de omvang van het kaderpersoneel gedurende de laatste drie jaar.3. Een verklaring welke de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de aannemer voor het verlenen van de opdracht beschikt.4. Een omschrijving van het gedeelte van de opdracht dat de ondernemer eventueel in onderaanneming wil geven.
Eventuele minimumeisen:
1. 1) Minstens drie referenties die de verwezenlijking van gelijkaardige landschapsinrichtingen aantonen (grondwerken, bodemsaneringen, openbare verlichting, verharding, diverse metselwerken en werken in gehouwen steen, publieke trappen in metaal, meubilair, grasperken & aanplantingen .) voor een minimumbedrag van 280.000 EUR incl. btw + korte beschrijving van elke referentie (max. 10 lijnen) met uitleg en staving. De inschrijver voegt foto's toe van het uitgevoerde project.
2. De lijst bezorgen van het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de werkzaamheden, met verduidelijking van hun kwalificatieniveau, hun ervaring en hun functie binnen de onderneming. Er zal minstens vereist zijn dat de opzichter en de werfleider die verantwoordelijk zijn voor de werkzaamheden gespecialiseerd zijn in de aanleg van groene ruimten.
3. Aan te vullen
4. In het geval van uitbesteding moet de onderneming minstens drie referenties bezorgen die de bekwaamheid van het onderaannemingsbedrijf om de gevraagde werkzaamheden te kunnen uitvoeren bewijzen. Elke referentie moet een korte beschrijving (max. 10 lijnen) bevatten die toelaat de uitvoering uit te leggen en te verantwoorden, alsook het bedrag incl. btw en enkele foto's van de inrichting.
Maximale deel van de opdracht dat kan worden uitbesteed?
Vereiste erkenning: Geraamde klasse door de aanbestedende overheid
G3 (Beplantingen), klasse 2. Classe estimée par le pouvoir adjudicataire
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
Versnelde procedure: JA
Motivering
IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2021-01-21 14:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-11-17
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: Aangezien er vrije toegang is tot de site is een bezoek in aanbestedende overheid en de architecten-projectontwerpers niet verplicht in het kader van deze procedure. Indien ze dit wensen, zullen de ondernemingen die deze offerteaanvraag beantwoorden, evenwel een bezoek aan de site in aanwezigheid van de architecten-projectontwerpers kunnen aanvragen. Deze aanvraag moet worden ingediend door elke onderneming die dit wenst, uiterlijk 15 kalenderdagen vóór de datum van de indiening van de offertes. De bezoeken zullen uiterlijk 7 kalenderdagen vóór de datum van de indienen van de offertes plaatsvinden.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-12-07