Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Gemeentebestuur van Sint-Jans-Molenbeek
Postadres: Graaf van Vlaanderenstraat, 20,BE-1080 Brussel
Contactpersoon: Dienst Gemeentelijke Eigendommen
Tel: +32 26004934
Fax: +32 24123688
E-mail: mcmujawamariya@molenbeek.irisnet.be
Internetadres(sen): http://www.molenbeek.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=389937
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Onderhoud en herstelling van de gemeentelijke liften en goederenliften. Referentienummer: Molenbeek-Saint-Jean (3p)-54_ENTRETIEN DEPANNAGE ASCENSEURS_2020-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 50750000
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Onderhoud en herstelling van de gemeentelijke liften en goederenliften.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Gemeente Sint-Jans-Molenbeek
II.2.4. Beschrijving
Onderhoud en herstelling van de gemeentelijke liften en goederenliften.
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Termijn in maanden: 12 maanden Er kunnen 3 stilzwijgende verlengingen zijn. Na de laatste verlenging zal in ieder geval geen enkele nieuwe bestelling kunnen gebeuren in uitvoering van de opdracht. De aanbestedende overheid heeft de mogelijkheid om de opdracht op te zeggen mits inachtname van een opzegtermijn van minstens 90 kalenderdagen voor het einde van de basisopdracht of van een latere verlenging. Een opzegging dient steeds via aangetekend schrijven te gebeuren. Indien de opdracht niet wordt verlengd kan de dienstverlener hiervoor geen schadevergoeding eisen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
In overeenstemming met artikel 39 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 vormt het loutere feit van deelname aan de plaatsingsprocedure van deze opdracht, en dus van indiening van de offerte, de impliciete verklaring op erewoord van de inschrijver dat hij zich niet bevindt in één van de uitsluitingsgevallen bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende Overheidsopdrachten (impliciete verklaring op erewoord). De toepassing van de in het eerste lid bedoelde impliciete verklaring geldt enkel in zoverre de documenten of certificaten betreffende de uitsluitingsgevallen voor de aanbestedende overheid kosteloos toegankelijk zijn via de in artikel 73, § 4, van de wet 17 juni 2016, van de wet bedoelde databanken. Via Telemarc heeft de gemeente Sint-JansMolenbeek toegang tot de gegevens van of met betrekking tot: -Nationale Bank, -BTW en Belastingen, -RSZ, -KBO, -de databank van de erkenning der aannemers van werken.a. Uitsluitingsgevallen betreffende strafrechtelijke veroordelingen (cf. Art. 67, 1° tot 7° van de Wet van 17 juni 2016 en art. 61 van het KB van 18 april 2017) Op vraag van de aanbestedende overheid maakt de inschrijver een uittreksel uit het strafregister over dat niet later afgeleverd is dan 3 maanden voor de datum van de indiening van de offertes of een evenwaardig document afgeleverd door een gerechtelijk of administratief orgaan van het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat de bewuste inschrijver niet het voorwerp is geweest van een in kracht van gewijsde gegane veroordeling voor: - deelneming aan een criminele organisatie - omkoping - fraude - terroristische misdrijven, strafbare feiten in verband met terroristische activiteiten dan wel uitlokking van, medeplichtigheid aan of poging tot het plegen van een dergelijk misdrijf - witwassen van geld of financiering van terrorisme - kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel - tewerkstelling van onderdanen van derde landen die illegaal in het land verblijven. b. Uitsluitingsgeval betreffende niet-betaling belatingen en heffingen of socialezekerheidsbijdragen (cf. Art. 68 van de Wet van 17 juni 2016 en art. 62 en 63 van het KB van 18 april 2017) Voor de Belgische inschrijvers en voor elk lid van het team controleert de aanbestedende overheid via de applicatie 'Telemarc' de situatie van de inschrijver in verband met sociale zekerheid en fiscale schulden (artikelen 62, §§2 en 3 van het KB van 18 april 2017). De inschrijver moet in orde zijn met: -wat betreft zijn verplichtingen in verband met de betaling van socialezekerheidsbijdragen, tot en met het laatste vervallen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de offertes; - zijn fiscale beroepsverplichtingen voor wat betreft het laatste afgelopen belastingtijdvak vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de offertes. De inschrijvers, of teamleden, afkomstig uit een andere EU-lidstaat voegen op vraag van de aanbestedende overheid attesten van bevoegde overheden bij ten bewijze van het in regel zijn met de verplichtingen aangaande socialezekerheidsbijdragen en fiscale beroepsverplichtingen volgens de wettelijke bepalingen van het land alwaar de documenten uitgegeven zijn (art. 62, §3, al. 3 en 63, §3, al. 2 van het KB van 18 april 2017).
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1) Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de laatste 3 jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.2) Een beschrijving van de technische uitrusting van de ondernemer, van de maatregelen die hij treft om de kwaliteit te waarborgen en van de mogelijkheden van zijn onderneming ten aanzien van studie en onderzoek.3) Een geldig ISO 9001 (versie 2015) certificaat.
Eventuele minimumeisen:
1) De inschrijvers dienen twee referenties van diensten neer te leggen, gepresteerd in de loop van de laatste 3 jaar, met onderhoud en hersteling van de gemeentelijke liften en goederenliften, die elk een minimum van 50.000,00 EUR excl. BTW moeten bedragen. Elk van deze 2 referenties moeten ondersteund worden door minstens: een attest van goede uitvoering uitgegeven en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend, zo niet wordt een simpele verklaring van de aannemer aanvaard. De volgende inlichtingen dienen in dit attest voor te komen: het bedrag van de gunning van de opdracht en het eindbedrag van de verwezenlijkte prestaties, de periode en de plaats van de prestatie van diensten, de verduidelijking of ze uitgevoerd werden volgens de regels van de kunst en regelmatig tot een goed einde gebracht zijn.
2) Presentatie en informatie over het bedrijf met een beschrijving van het onderhoud en het oplossen van problemen in liften en goederenliften
3) Overlegging van certificaten die door onafhankelijke instanties afgegeven zijn en waaruit blijkt dat de inschrijver voldoet aan bepaalde kwaliteitsbewakingnormen.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
Versnelde procedure: JA
Motivering
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-12-28 17:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 6 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapstraat, 33, BE-1040 Brussel
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): www.raadvst-consetat.be
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapstraat, 33, BE-1040 Brussel
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-11-30