Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Procurement & Logistics Department

Huur van een mobiel waterstoftankstation voor een bus



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Cindy Escada
Tel: +32 25637361
E-mail: cindy.escada@stib.brussels
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=388058


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Huur van een mobiel waterstoftankstation voor een bus 
Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_4727-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 24111000
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
Huur van een mobiel waterstoftankstation voor een bus
- Technische bijstand voor het waarborgen van de aspecten die verband houden met de beveiliging van de site en de veiligheid van gebruik.
- Ondersteuning voor het opmaken van het aanvraagdossier voor een milieuvergunning (technische gegevens aangaande het station)
- Inwerkingstelling van het mobiel tankstation
- Opleiding van het personeel dat het mobiel tankstation voor de bus zal moeten gebruiken
- Opleiding van het medisch hulppersoneel dat zal moeten tussenkomen als er zich een probleem voordoet
- Geregeld bijvullen van het waterstofstation met de nodige hoeveelheden
- Onderhoud van het mobiel tankstation gedurende de huurperiode
De volledige technische specificaties zullen overgemaakt worden op het moment dat het bestek wordt bezorgd.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
II.2.4. Beschrijving
Zie korte beschrijving punt II.1.4) 
II.2.7. Looptijd
18 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Optie van de verlenging voor 6 maanden 


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage bij deaankondiging van de opdracht : moet verplicht ingevuld worden via website https://ec.europa.eu/tools/espdDe inschrijver moet zijn kandidaatstellingsdossier via E-tendering overmaken of een elektronisch dossieraf te leveren per e-mail aan cindy.escada@stib.brussels (max. 5MB per mail), op USB-stick of op CD-Rom.Om het UEA (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) in te vullen :1. Nadat u onderhavige aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), vergewist u zich ervan of u ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.2. Nu moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het .PDF-document en anderzijds het .XML-bestand opslaan(= exporteren).3. Surf naar de website: https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies uw taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op "Choose file" (bestand kiezen) en selecteer het bestand "espc-request.xml" dat u onder punt 2 uit de .ZIP hebt gehaald8. Klik op "Volgende"9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit van en de hoeveelheid gevraagdeinformatie te bepalen10. Klik op "Overzicht"11. Downloaden in " beide formaten"12. Dit bestand "espc-request.zip" met daarin uw UEA opslaan13. Voeg dit UEA-bestand, "espc-request.zip" genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan. Opgelet: deMIVB moet het .ZIP-bestand ontvangen dat zowel de .PDF als de .XML bevat.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De economische en financiële draagkracht zal gecontroleerd worden op basisvan financiële gegevens (de omzet, balansen en resultatenrekeningen).De kandidaat zal aan de MIVB zijn omzetcijfer overmaken dat hij in de loop van de drie laatste boekjaren gerealiseerd heeft ophet gedeelte van de opdracht waar deze aankondiging van een opdracht betrekking op heeft (In te vullen in het UEA Deel IV:Selectiecriteria IV punt B).Een kandidaat kan zich, desgevallend en voor een specifieke opdracht, beroepen op de capaciteiten van andere entiteiten,ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval toont hij de aanbestedende overheid aan dat hij zalbeschikken over de voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke middelen, door overlegging van de verbintenis van dezeentiteiten om de leverancier dergelijke middelen ter beschikking te stellen. Deze entiteiten moeten zich garant stellen voor alleverbintenissen aangegaan door de kandidaat en zich verbinden tot volledige medewerking en tot de terbeschikkingstelling vanalle in het kader van deze opdracht vereiste middelen aan de MIVB
Eventuele minimumeisen:
De gemiddelde jaaromzet voor de gevraagde leveringen, berekend voor de 3 meest recente
beschikbare boekjaren, moet meer dan 100.000 EUR bedragen.
- De MIVB zal de kandidaten uitsluiten waarvan de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet bewijzen dat
zij over de capaciteit beschikken om de opdracht zoals beschreven in de rubriek II.1.4 tot een goed einde te brengen. Zij zal alle
kandidaten uitsluiten waarvan het eigen vermogen negatief is.
Bewijsstukken betreffende de economische en financiële draagkracht moeten aan uw aanvraag en het UEA worden toegevoegd.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De kandidaat moet verplicht voorleggen1°- een lijst met referenties van opdrachten rond de huur van een mobiel waterstoftankstation voor een bus die in de laatste 3 jaar uitgevoerd werdenDie lijst moet vermelden :- de beschrijving van de opdracht (inclusief de gebruikte technologieën),- het bedrag,- de duurtijd en data,- de naam van de betrokken onderneming (+ de gegevens van een contactpersoon). (In te vullen in het UEA Deel IV: Selectiecriteria IV punt C).

Eventuele minimumeisen:
De kandidaat zal minstens 1 referentie van gelijkaardige uitgevoerde prestatiesdoorsturen


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-11-02 15:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 3 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
1. Wijze van indienen - e-procurementHet indienen en ontvangen van offertes en/of aanvragen tot deelneming verloopt volledig en uitsluitend op elektronischewijze en gebeurt via https://eten.publicprocurement.beMet elektronische indiening wordt indiening bedoeld via de e-tenderingapplicatie en niet per e-mail!De offertes en/of aanvragen tot deelneming dienen digitaal ondertekend te zijn volgens het e-tenderingsysteem.Gelieve voor buitenlandse kandidaten rekening te houden met de procedures en termijnen die nodig zijn voor het verkrijgenvan een certificaat voor de elektronische handtekening van uw dossier. Het is eveneens mogelijk om een andere persoon temachtigen om elektronisch te ondertekenen. In dit geval moet het bewijs van de volmacht aan de offerte en/of aanvraag totdeelneming worden toegevoegd.Voor meer informatie, gelieve te raadplegen: http://www.publicprocurement.be.Indien u dit dossier toevoegt aan uw favorieten, wordt u via mail op de hoogte gesteld van alle wijzigingen.2. Door het indienen van een kandidatuur aanvaarden de kandidaten onvoorwaardelijk de inhoud van de aankondiging vanopdracht, van de bijhorende documenten en aanvaarden zij door de bepalingen ervan gebonden te zijn. Indien een kandidaatin dat verband een bezwaar heeft, dient hij dat schriftelijk en per aangetekende post ten laatste 15 kalenderdagen voor deuiterste termijn voor ontvangst van de deelnemingsaanvragen, bekend te maken aan de aanbesteder (via de contactpersoondie vermeld is in artikel I.1 van deze aankondiging van opdracht) met omschrijving van de reden.3. De gevraagde gegevens dienen in de UEA ingevuld te worden. Enkel bewijsstukken waar in de UEA of de aankondiging om isverzocht mogen en moeten als bijlage bij de aanvraag tot deelneming worden toegevoegd. Ongevraagd verstrekte informatiezal niet worden beoordeeld.4. Een kandidaat mag desgevallend een beroep doen op de capaciteit van andere entiteiten, ongeacht de juridische aardvan zijn banden met die entiteiten. In dat geval moet hij aan de aanbestedende overheid bewijzen dat hij over de nodigeresources zal beschikken om de opdracht uit te voeren, door voorlegging van het engagement van die entiteiten dat ze voordeze specifieke opdracht deze resources ter beschikking van de opdrachtnemer zullen stellen. Deze entiteit dient zich in eenafzonderlijk Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor alle door de kandidaat aangegane engagementen garant testellen en dient zich ertoe te verbinden om haar volledige medewerking te verlenen en om in het kader van deze opdrachtalle noodzakelijke resources ter beschikking van de MIVB te stellen. Onder diezelfde voorwaarden kan een vereniging vankandidaten een beroep doen op de capaciteit van deelnemers aan de vereniging en op die van andere entiteiten.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
In overeenstemming met artikel 23 van de wet van 17 juni 2013betreffende de motivering, de informatie en de rechts-middelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voorwerken, leveringen en diensten, worden de verhaal-procedures, op straffe van niet-ontvankelijkheid, ingesteld binnen de in de§§ 2 tot 4, 5 §1 en 6 bedoelde termijnen vanaf de bekendmaking, de kennisgeving of de kennisneming van de rechtshandeling, alnaargelang.De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van zestig dagen.De in artikel 15 bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van vijftien dagen. Ingeval toepassingwordt gemaakt van artikel 18 bedraagt de termijn tien dagen.De in artikel 16 bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van vijf jaarVI.4.4)

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-09-30

Vergelijkbare advertenties van BDA