Directie Infrastructuur Van Het Openbaar Vervoer

Raamovereenkomst voor het vernieuwen van de basisuitrustingen (kabelladders, verlichting, WOS, VT, enz.) en het vernieuwen van het primaire energienetwerk (11kV en UPS) in de transportkokers van de ondergrondse netten van het Brusselse metronet.



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Directie Infrastructuur van het Openbaar Vervoer
Postadres: Vooruitgangsstraat, 80,BE-1030 Brussel
Tel: +322 2042240
E-mail: fdekeyser@gob.brussels
Internetadres(sen): http://sprb.brussels https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=382479


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst voor het vernieuwen van de basisuitrustingen (kabelladders, verlichting, WOS, VT, enz.) en het vernieuwen van het primaire energienetwerk (11kV en UPS) in de transportkokers van de ondergrondse netten van het Brusselse metronet. 
Referentienummer: DITP-DIOV BM CSC-BB i3025-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45310000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
De onderhavige aanneming betreft in hoofdzaak het vernieuwen van de basisuitrustingen (kabelladders, verlichting, WOS, VT, enz.) en het vernieuwen van het primaire energienetwerk (11kV en UPS) in de transportkoker voor de oudste tunnelsecties gelegen in de ondergrondse netten van de metrolijn 2 uitgebaat door de MIVB.
Zien Administratieve Bestek
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE100
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussel Hoofdstad
II.2.4. Beschrijving
De onderhavige aanneming omvat in hoofdzaak: - a) de levering, de plaatsing en/of vernieuwing van de kabelwegen ;  b) de levering, de plaatsing en de aansluiting van verlichtingstoestellen, bebakeningkastjes, en signalen WERKLIEDEN OP DE SPOREN (WOS); c) de levering ter plaatse en de plaatsing van de vereiste kabels (zie opmetingsstaat); d) werken die in hoofdzaak overdag maar ook 's nachts moeten worden uitgevoerd (tussen 01.00 en 04 .00 uur of tussen 01.30 en 04.30 uur, naargelang de vakken); e) de levering, de plaatsing en de aansluiting van de overeenstemmende voedings- en bedieningsborden; f) het verwijderen en afvoeren van uitgebruikgenomen kabels; g) de aanpassing van de bestaande uitrustingen in de kunstwerken die er behouden blijven, waar alles dient aangepast te worden om aan de exploitant een installatie ter beschikking te stellen die beantwoordt aan dezelfde functionaliteitcriteria in het geheel van deze kunstwerken. h) alle prestaties die vereist zijn om gedurende de waarborgperiode aan de contractuele verplichtingen te voldoen - Huidige opdracht heeft tot voorwerp het leveren en installeren van: - - nieuwe kabelwegen en benodigde toebehoren voor het plaatsen van kabels; - de nodige kabels voor de basisuitrusting (WOS, VT, verlichting , .) in de nieuwe transportkokers - nieuwe basisuitrustingen zoals zijnde verlichting, WOS, VT, .; - de nodige kabels voor het primaire spanningsnetwerk (11kV en UPS) - van "luifels" bestemd voor het beschermen van de kabels en kabelwegen van enig welke waterlozing afkomst van de ruwbouw. - De levering van het materieel en de werken, dat het voorwerp van onderhavige opdracht uitmaken, worden gefractioneerd en gebeuren op verschillende plaatsen van het metro- en premetronet van Brussel. - De aanneming omvat, en dit in het algemeen, voor de onderhavige opdracht met name het volgende:  de vervaardiging, in de fabriek, van alle elektrische en andere uitrustingen, inclusief al hun toebehoren, die door de aannemer moeten worden geleverd en in het onderhavige Bijzonder Bestek gepreciseerd zijn (zie opmetingsstaat);  de conformiteittests (kosten ten laste van de aannemer, conform de voorschriften van de Algemene Aannemingsvoorwaarden) van deze leveringen conform de technische voorschriften van het onderhavige document, en dit zowel in de fabriek als op de plaats van indienststelling;   het vervoeren, het lossen en het opslaan van de door de aannemer te leveren uitrustingen in de montagelokalen, inclusief de kosten verbonden aan de verpakking (die eigendom van de aannemer blijft) en aan het uitpakken  het aanvoeren tot op de plaats van gebruik, van al het door de aannemer geleverde of te zijner beschikking gestelde materieel;  het monteren ter plaatse, het bevestigen (inclusief de levering van de juiste bevestigingstoebehoren) en de werkzaamheden vereist voor het vastzetten van al het op de plaats van gebruik aangevoerde materieel (cfr. d) hiervoor en de opmetingsstaat);  de levering en de plaatsing van alle buiswerk in de technische lokalen en de tunnels  de plaatsing, de mechanische bescherming, de aansluiting en de markering van de kabels die de diverse, door de aannemer in de werken gemonteerde uitrustingen verbinden;  het schoonmaken van de plaatsen;  de bescherming van het geleverde materieel tegen corrosie, hetzij door verzinking, hetzij door schildering, rekening houdend met de genormaliseerde kleuren en/of de kleuren die elders in het onderhavige Bijzonder Bestek zijn gespecificeerd;  de tests en de afstelling van al het door de aannemer geleverde materieel;  de vereiste doorboringen alsook het afdichten van de doorboringen rond de kabels om de brandwerende eigenschappen en de waterdichtheid van de wanden te herstellen:  de bevredigende indienststelling van het geheel van de uitrustingen van de technische lokalen en tunnels. Deze indienststelling omvat de algemene coördinatie van de tests en installaties, inclusief de prestaties die vereist zijn voor de keuring van de installaties (inclusief de eventuele keuring door een erkende onafhankelijke organisatie);  de levering van de werktuigen (inclusief alle toebehoren) voor het onderhoud, de montage en de herstelling van het door de aannemer geleverde materieel, enz. waarvan hij de details in zijn offerte moet opgeven (benaming, hoeveelheid, referenties, eenheidsprijs, enz.);  de levering van plannen, aanwijzingen (beschrijvingen, onderhoud, herstelling) en van gedetailleerde schema's (deze dienen opgesteld te zijn in het Nederlands en het Frans, conform de instructies die elders zijn opgenomen), buiten de documenten ter voorbereiding van het postinterventiedossier (zoals gedefinieerd in het veiligheids- en gezondheidsplan);  het informeren van het personeel van de MIVB;  het aanvoeren van containers in de tunnels van een depot gelegen in de Brusselse agglomeratie met het oog op het stockeren van de weggenomen versleten kabels, met inbegrip van het laden en afladen van deze containers. De behandeling van deze containers moet in coördinatie met de Dienst Sporen & Werken van de M.I.V.B. en de andere gelijktijdige aannemingen gebeuren;   het terugnemen van de volle containers en hun transport naar een plaats aangeduid door de leidend ambtenaar;   het bevestigen van speciale kabels, zoals de radiokabel, overal waar deze buiten de kabelladders hangen;  het leveren en bevestigen van alle stukken (ongevoelig voor roest, niet geleidend voor stroom, halogeenvrij, gemakkelijk demonteerbaar en niet binnendringend in het omtrekprofiel van de metro) bestemd om de kabels in verticaal of horizontaal traject te beschermen;   de doorboringen en de benodigde effenwerking voor de correcte voortgang van de kabelwegen en van de kabels;   tijdens het wegnemen van de kabels buiten gebruik, die voorafgaandelijk gemerkt en geïdentificeerd werden door de bevoegde diensten van de M.I.V.B. door de toepassing van een nauwkeurig protocol, het opnieuw aanbrengen van opspanbeugels teneinde het behoud en de bevestiging van alle kabels die moeten blijven toe te laten;   ter hoogte van de kabeldoorgangen vanaf de onder-perrons naar de kabelladders in de tunnel, de bevestiging van de kabels die behouden blijven op correcte wijze aan de verticale ladders. In geen geval mogen deze kabels aan elkaar bevestigd worden om een kabelbundel te vormen;   het aarden van de kabelwegen;   het leveren van het gereedschap en apparatuur nodig voor het behoud van de bestaande kabelwegen en kabels tijdens het vervangen van de defecte ladders. De aannemer is ertoe gehouden om in zijn offerte het detail te geven van het gereedschap en de apparatuur dat hij gebruikt en de kostprijs ervan. De testen en het op puntstellen ervan dient door de aannemer uitgevoerd te zijn vóór het begin der vervangingswerken van defecte kabelladders:   de aannemer is verantwoordelijk voor alle beschadigingen die aan de kabels en kabelladders gebeuren, enz. alsook voor diefstal, vandalisme, enz. en dit vanaf ten laste neming van de betreffende leveringen;   het gebruikelijk onderhoud van de uitrustingen tijdens de waarborgperiode;  het compleet reinigen van de plaatsen.  
II.2.7. Looptijd
36 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
De geldigheid van de raamovereenkomst is vastgelegd op 36 kalendermaanden - Bovendien heeft de aanbesteder het recht het contract in één of meerdere malen te verlengen zonder dat de verlenging of de som van de verlengingen 24 kalendermaanden mag overschrijven, indien het minimumbedrag vermeld in punt c) ("Omvang van de raamovereenkomst") niet werd bereikt tijdens de geldigheidstermijn van de raamovereenkomst of indien het vastgelegde bedrag niet werd opgebruikt. Elke verlenging wordt aan de aannemer betekend ten minste 15 (vijftien) kalenderdagen vóór het verstrijken van de geldigheidstermijn van de lopende raamovereenkomst. - De aanbesteder behoudt zich het recht voor om de raamovereenkomst op te zeggen wanneer het minimumbedrag waarvan sprake is in punt c) hiervoor is bereikt. - In beide gevallen hernomen in c) en d), kan de aannemer zich niet op deze toestanden beroepen om enige welke vergoeding te eisen. 


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
Selectie criterias: artikelen 70 en 71 KB Plaatsing 18 juni 2017 (art. 65 tot 69 KB 18 april 2017)

III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-09-04 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-02-01
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2020-09-04
Plaatselijke tijd: 10:00Inlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
De opening van de offertes gebeurt achter gesloten deuren en is niet openbaar


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De circuleire van de Regering van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest van 19 juli 2018 betreffende de invoeging van sociale clausules in de overheidsopdrachten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest istoepasbaar (zie bijzonder bestek).

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Voor de modaliteiten om in beroep te gaan, gelieve de artikels 14 en 23 § 2 en artikels 15 en 23 § 3 van de wet van 17 juni 2013 inzake de overheidsopdrachten en sommige opdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten te consulteren

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-07-27

Vergelijkbare advertenties van BDA