Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Directie Infrastructuur van het Openbaar Vervoer
Postadres: Vooruitgangsstraat, 80,BE-1030 Brussel
Contactpersoon: Michel Chabier
Tel: +322 2042255
E-mail: mchabier@sprb.brussels
Internetadres(sen): http://brussels.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=374438
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst voor de uitbreiding van de uitrustingen voor de communicatie ten behoeve van de kritieke toepassingen voor de exploitatie van het openbaar vervoer in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest Referentienummer: DITP-DIOV BM CSC-BB i3052-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 30200000
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
Het doel van dit onderhavig opdracht is om het bestaande MCN (Mission Critical Network) computernetwerk in metro- en premetrostations uit te breiden en te beveiligen. Het doel van
deze uitbreiding is om dit IT-netwerk in de stations te versterken en ook uit te breiden naar tunnels, depots (metro, bus en tram) en tunnels.
Zoals de naam al aangeeft, is dit IT-netwerk gewijd aan kritische toepassingen voor de beveiliging van sites en passagiers.
-
Videobescherming is een van de kritische toepassingen en vertegenwoordigt de grootste bandbreedte consument. Momenteel maken ongeveer 3.000 camera's (een voortdurend groeiend aantal) verspreid over de 80 stations van het ondergrondse netwerk gebruik van het MCN-netwerk.
Het huidige MCN-netwerk is in staat om de beelden van ongeveer 6.000 videobeschermingscamera's tegelijkertijd door te sturen.
-
Het doel van dit opdracht is om dit aantal camera's te verdubbelen en om beveiligingssoftware te installeren.
-
De succesvolle bieder is verantwoordelijk voor de netwerkarchitectuur, de levering van hardware, software en de implementatie.
-
In dit opdracht is ook een onderhoudscontract voorzien voor alle bijkomende programmatie en aanpassingen voor een periode van 3 jaar om een volledig functionele en veilige installatie te bekomen.
-
Door zijn verantwoordelijkheid voor de installatie, is het de verantwoordelijkheid van de succesvolle inschrijver van dit contract om de rol van integrator op zich te nemen jegens de leveranciers van de bestaande systemen van S.T.I.B
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE100
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussel Hoofdstad
II.2.4. Beschrijving
A. De leveringen van huidige aanneming zijn namelijk : - - De levering van extra schakelaars of industriële automaten om alle openbare vervoersinfrastructuren van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest te bestrijken, dat wil zeggen in de stations, depots, gebouwen, tunnels, testsporen, enz. ; - de aanpassing van de "fabric" in de 2 datacenters om 12.000 multicast-stream tot een minimum te kunnen beperken; - de levering van Network Access Control (NAC) software en Terminal Access Controller Access Control System (TACACS) software voor het beveiligen van het computernetwerk; - de levering van extra servers in het datacenter voor de implementatie van NAC- en TACACS-software; - de levering van andere software die de prestaties, routering, kwaliteit van de dienstverlening, monitoring, enz.; - alle patchcord koper of glasvezel en SFP-modules die nodig zijn om schakelaars, controllers en kernschakelaars aan te sluiten. - B. De werken levering van huidige aanneming zijn namelijk : - - De installatie en aansluiting van de kernschakelaars en servers van deze markt in de bestaande datacenter-racks en de verbindingskabels; - de installatie en aansluiting van industriële schakelaars en PLC's die deel uitmaken van dit contract in bestaande racks of dozen. - C. De diensten van huidige aanneming zijn namelijk : - - de indienststelling van alle uitrusting die in dit contract wordt verstrekt; - de configuratie van de bestaande installatie om een functionele en veilige installatie te verkrijgen; - de nodige configuraties voor het hosten van bestaande en toekomstige applicaties die tijdens de looptijd van het contract worden toegevoegd; - het onderhoud van de installatie tot 3 jaar na de garantieperiode.
II.2.7. Looptijd
36 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
De aanbesteder heeft het recht het contract in één of meerdere malen te verlengen zonder dat de verlenging of de som van de verlengingen 24 kalendermaanden mag overschrijven, indien het minimumbedrag vermeld in punt c) ("Omvang van de raamovereenkomst") niet werd bereikt tijdens de geldigheidstermijn van de raamovereenkomst of indien het vastgelegde bedrag niet werd opgebruikt. Elke verlenging wordt aan de opdrachtnemer betekend ten minste 15 (vijftien) kalenderdagen vóór het verstrijken van de geldigheidstermijn van het lopende raamovereenkomst.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Selectie criterias: artikelen 70 en 71 KB Plaatsing 18 juni 2017 (art. 65 tot 69 KB 18 april 2017)
III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht
III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
zien bestek
III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-09-10 10:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2021-02-08
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2020-09-10
Plaatselijke tijd: 10:00Inlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
De opening van de offertes gebeurt achter gesloten deuren en is niet openbaar
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Voor de modaliteiten om in beroep te gaan, gelieve de artikels 14 en 23 § 2 en artikels 15 en 23 § 3 van de wet van 17 juni 2013 inzake de overheidsopdrachten en sommige opdrachten voor aanneming van werken, leveringen en diensten te consulteren
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-07-10