Parkeersagentschap

Overheidsopdracht voor diensten en leveringen betreffende de levering, de installatie, de instandhouding en het onderhoud van fietsparkeervoorzieningen en materiaal voor de inrichting van fietsenparkings.



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Parkeersagentschap
Postadres: Gasthuisstraat 31,BE-1000 Brussel
Tel: +32 25633971
E-mail: pverraes@parking.brussels
Internetadres(sen): http://parking.brussels https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=376290


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Overheidsopdracht voor diensten en leveringen betreffende de levering, de installatie, de instandhouding en het onderhoud van fietsparkeervoorzieningen en materiaal voor de inrichting van fietsenparkings. 
Referentienummer: ASR-PB.A20/794-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 34000000
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
Om de eigen opdrachten tot een goed einde te kunnen brengen, lanceert parking.brussels een opdracht voor diensten en leveringen betreffende de levering, de installatie, de instandhouding en het onderhoud van fietsparkeervoorzieningen en materiaal voor de inrichting van fietsenparkings.
Deze overeenkomst is een Aankoopcentrale waar een aanbestedende overheid (het Parkeerbureau van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) gecentraliseerde aankoopactiviteiten verricht overeenkomstig artikel 2, 6°, van de Wet inzake overheidsopdrachten, waar een aankoopcentrale gedefinieerd wordt. Volgens art. 47, § 1, van voornoemde Wet kunnen de begunstigden van de aankoopcentrale de leveringen en/of diensten van deze raamovereenkomst verwerven. De begunstigden zijn voornamelijk de Gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest die bij overeenkomst ingetekend zullen hebben op deze aankoopcentrale. De gewestelijke administraties en de instellingen van openbaar belang in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest kunnen zich eveneens per overeenkomst bij deze aankoopcentrale aansluiten.
Deze raamovereenkomst bestaat uit de volgende 5 percelen:
- PERCEEL 1: Niet-beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen en open beschermingsvoorzieningen
- PERCEEL 2: Beveiligde binnenparkeervoorzieningen voor fietsen
- PERCEEL 3: Beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen
- PERCEEL 4: Fietsparkeervoorzieningen ter gelegenheid van evenementen
- PERCEEL 5: Inrichtingswerken en -materieel voor fietsparkings
In het kader van het cascadeprincipe zullen drie opdrachtnemers worden aangesteld als deelnemers aan de raamovereenkomst op basis van hun rangschikking. De opdrachtnemer die bovenaan de rangschikking staat, wordt belast met de uitvoering van de opdracht; indien de opdrachtnemer bovenaan de rangschikking niet in staat is de dienst te verlenen, kan de aanbestedende overheid de opdracht gunnen aan de tweede en de derde opdrachtnemer op de ranglijst; indien de opdracht wordt beëindigd als gevolg van tekortkomingen als bedoeld in artikel 3.6 en 3.13 van dit bestek, kan de aanbestedende dienst de opdracht gunnen aan de tweede respectievelijk de derde opdrachtnemer van de rangschikking.
Deze overeenkomst omvat geen aankoopverplichting vanwege de aanbestedende overheid. De opdracht houdt geen exclusiviteit in voor de opdrachtnemer. De aanbestedende overheid houdt zich derhalve het recht voor om voor gelijke/gelijkaardige voorwerpen een andere overheidsopdracht uit te schrijven.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA


II.2. Beschrijving

Lot 1

II.2.1. Benaming
Niet-beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen en open beschermingsvoorzieningen 
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE, BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
De Ordonnantie van 22 januari 2009 bepaalt in hoofdstuk 6, deel 5 de verschillende opdrachten die parking.brussels moet vervullen. Punt 10 bepaalt dat het Agentschap wordt belast met "de ontwikkeling van een aanbod aan beveiligde, publieke en overdekte bromfiets-, motorfietsen fietsstallingen die zijn aangepast aan de daarbij behorende behoeften". De doelstelling is het gebruik van de fiets stimuleren door stallingsmogelijkheden en -beveiliging aan te bieden. Het GPBP maakt op dit vlak een onderscheid tussen twee soorten fietsparkeervoorzieningen: "Het kortparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in U-vormige fietsenrekken of in overdekte stallingen die vrij toegankelijk en gratis voor de gebruiker zijn."; "Het langparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in voorzieningen van het type "afgesloten box" of in een garage. De toegang tot die voorzieningen is betalend." Het GPBP specificeert de rol van parking.brussels als ondersteuning van de gemeenten bij de ontwikkeling van het aanbod aan beveiligde stallingen. "De aanvrager mag zich wenden tot de gemeente of het Parkeeragentschap." Aan de andere kant specificeert het GPBP de rol van parking.brussels met betrekking tot het creëren van het aanbod aan fietsenstallingen buiten de openbare weg. "Het Parkeeragentschap begeleidt indien nodig de installatie van deze voorzieningen en houdt zich er in voorkomend geval zelf mee bezig."; "De publieke parkings bevatten minstens 1 fietsparkeerplaats per 10 autoparkeerplaatsen."; "Binnen het dienstenaanbod dat een transitparking verleent, moet de intermodaliteit met de fiets mogelijk zijn en aangemoedigd worden. Transitparkings omvatten dan ook een beveiligde en gemakkelijk toegankelijke ruimte voor fietsen."  Overwegende deze voorschriften positioneert parking.brussels zich op de eerste plaats als facilitator van de ontwikkeling van het aanbod van beveiligde fietsenstallingen op de openbare weg ten dienste van de gemeenten en burgers; op de tweede plaats als actor voor de ontwikkeling van een oplossing voor beveiligde fietsenstallingen buiten de openbare weg.  Om de eigen opdrachten tot een goed einde te kunnen brengen, lanceert parking.brussels een opdracht voor diensten en leveringen betreffende de levering, de installatie, de instandhouding en het onderhoud van fietsparkeervoorzieningen en materiaal voor de inrichting van fietsenparkings.  Deze overeenkomst is een Aankoopcentrale waar een aanbestedende overheid (het Parkeerbureau van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) gecentraliseerde aankoopactiviteiten verricht overeenkomstig artikel 2, 6°, van de Wet inzake overheidsopdrachten, waar een aankoopcentrale gedefinieerd wordt. Volgens art. 47, § 1, van voornoemde Wet kunnen de begunstigden van de aankoopcentrale de leveringen en/of diensten van deze raamovereenkomst verwerven. De begunstigden zijn voornamelijk de Gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest die bij overeenkomst ingetekend zullen hebben op deze aankoopcentrale. De gewestelijke administraties en de instellingen van openbaar belang in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest kunnen zich eveneens per overeenkomst bij deze aankoopcentrale aansluiten. Deze raamovereenkomst bestaat uit de volgende 5 percelen: - PERCEEL 1: Niet-beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen en open beschermingsvoorzieningen - PERCEEL 2: Beveiligde binnenparkeervoorzieningen voor fietsen - PERCEEL 3: Beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen - PERCEEL 4: Fietsparkeervoorzieningen ter gelegenheid van evenementen  - PERCEEL 5: Inrichtingswerken en -materieel voor fietsparkings In het kader van het cascadeprincipe zullen drie opdrachtnemers worden aangesteld als deelnemers aan de raamovereenkomst op basis van hun rangschikking. De opdrachtnemer die bovenaan de rangschikking staat, wordt belast met de uitvoering van de opdracht; indien de opdrachtnemer bovenaan de rangschikking niet in staat is de dienst te verlenen, kan de aanbestedende overheid de opdracht gunnen aan de tweede en de derde opdrachtnemer op de ranglijst; indien de opdracht wordt beëindigd als gevolg van tekortkomingen als bedoeld in artikel 3.6 en 3.13 van dit bestek, kan de aanbestedende dienst de opdracht gunnen aan de tweede respectievelijk de derde opdrachtnemer van de rangschikking. Deze overeenkomst omvat geen aankoopverplichting vanwege de aanbestedende overheid. De opdracht houdt geen exclusiviteit in voor de opdrachtnemer. De aanbestedende overheid houdt zich derhalve het recht voor om voor gelijke/gelijkaardige voorwerpen een andere overheidsopdracht uit te schrijven. 
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE

Lot 2

II.2.1. Benaming
Beveiligde binnenparkeervoorzieningen voor fietsen 
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE, BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
De Ordonnantie van 22 januari 2009 bepaalt in hoofdstuk 6, deel 5 de verschillende opdrachten die parking.brussels moet vervullen. Punt 10 bepaalt dat het Agentschap wordt belast met "de ontwikkeling van een aanbod aan beveiligde, publieke en overdekte bromfiets-, motorfietsen fietsstallingen die zijn aangepast aan de daarbij behorende behoeften". De doelstelling is het gebruik van de fiets stimuleren door stallingsmogelijkheden en -beveiliging aan te bieden. Het GPBP maakt op dit vlak een onderscheid tussen twee soorten fietsparkeervoorzieningen: "Het kortparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in U-vormige fietsenrekken of in overdekte stallingen die vrij toegankelijk en gratis voor de gebruiker zijn."; "Het langparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in voorzieningen van het type "afgesloten box" of in een garage. De toegang tot die voorzieningen is betalend." Het GPBP specificeert de rol van parking.brussels als ondersteuning van de gemeenten bij de ontwikkeling van het aanbod aan beveiligde stallingen. "De aanvrager mag zich wenden tot de gemeente of het Parkeeragentschap." Aan de andere kant specificeert het GPBP de rol van parking.brussels met betrekking tot het creëren van het aanbod aan fietsenstallingen buiten de openbare weg. "Het Parkeeragentschap begeleidt indien nodig de installatie van deze voorzieningen en houdt zich er in voorkomend geval zelf mee bezig."; "De publieke parkings bevatten minstens 1 fietsparkeerplaats per 10 autoparkeerplaatsen."; "Binnen het dienstenaanbod dat een transitparking verleent, moet de intermodaliteit met de fiets mogelijk zijn en aangemoedigd worden. Transitparkings omvatten dan ook een beveiligde en gemakkelijk toegankelijke ruimte voor fietsen."  Overwegende deze voorschriften positioneert parking.brussels zich op de eerste plaats als facilitator van de ontwikkeling van het aanbod van beveiligde fietsenstallingen op de openbare weg ten dienste van de gemeenten en burgers; op de tweede plaats als actor voor de ontwikkeling van een oplossing voor beveiligde fietsenstallingen buiten de openbare weg.  Om de eigen opdrachten tot een goed einde te kunnen brengen, lanceert parking.brussels een opdracht voor diensten en leveringen betreffende de levering, de installatie, de instandhouding en het onderhoud van fietsparkeervoorzieningen en materiaal voor de inrichting van fietsenparkings.  Deze overeenkomst is een Aankoopcentrale waar een aanbestedende overheid (het Parkeerbureau van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) gecentraliseerde aankoopactiviteiten verricht overeenkomstig artikel 2, 6°, van de Wet inzake overheidsopdrachten, waar een aankoopcentrale gedefinieerd wordt. Volgens art. 47, § 1, van voornoemde Wet kunnen de begunstigden van de aankoopcentrale de leveringen en/of diensten van deze raamovereenkomst verwerven. De begunstigden zijn voornamelijk de Gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest die bij overeenkomst ingetekend zullen hebben op deze aankoopcentrale. De gewestelijke administraties en de instellingen van openbaar belang in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest kunnen zich eveneens per overeenkomst bij deze aankoopcentrale aansluiten. Deze raamovereenkomst bestaat uit de volgende 5 percelen: - PERCEEL 1: Niet-beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen en open beschermingsvoorzieningen - PERCEEL 2: Beveiligde binnenparkeervoorzieningen voor fietsen - PERCEEL 3: Beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen - PERCEEL 4: Fietsparkeervoorzieningen ter gelegenheid van evenementen  - PERCEEL 5: Inrichtingswerken en -materieel voor fietsparkings In het kader van het cascadeprincipe zullen drie opdrachtnemers worden aangesteld als deelnemers aan de raamovereenkomst op basis van hun rangschikking. De opdrachtnemer die bovenaan de rangschikking staat, wordt belast met de uitvoering van de opdracht; indien de opdrachtnemer bovenaan de rangschikking niet in staat is de dienst te verlenen, kan de aanbestedende overheid de opdracht gunnen aan de tweede en de derde opdrachtnemer op de ranglijst; indien de opdracht wordt beëindigd als gevolg van tekortkomingen als bedoeld in artikel 3.6 en 3.13 van dit bestek, kan de aanbestedende dienst de opdracht gunnen aan de tweede respectievelijk de derde opdrachtnemer van de rangschikking. Deze overeenkomst omvat geen aankoopverplichting vanwege de aanbestedende overheid. De opdracht houdt geen exclusiviteit in voor de opdrachtnemer. De aanbestedende overheid houdt zich derhalve het recht voor om voor gelijke/gelijkaardige voorwerpen een andere overheidsopdracht uit te schrijven. 
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE

Lot 3

II.2.1. Benaming
Beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen 
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE, BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
De Ordonnantie van 22 januari 2009 bepaalt in hoofdstuk 6, deel 5 de verschillende opdrachten die parking.brussels moet vervullen. Punt 10 bepaalt dat het Agentschap wordt belast met "de ontwikkeling van een aanbod aan beveiligde, publieke en overdekte bromfiets-, motorfietsen fietsstallingen die zijn aangepast aan de daarbij behorende behoeften". De doelstelling is het gebruik van de fiets stimuleren door stallingsmogelijkheden en -beveiliging aan te bieden. Het GPBP maakt op dit vlak een onderscheid tussen twee soorten fietsparkeervoorzieningen: "Het kortparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in U-vormige fietsenrekken of in overdekte stallingen die vrij toegankelijk en gratis voor de gebruiker zijn."; "Het langparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in voorzieningen van het type "afgesloten box" of in een garage. De toegang tot die voorzieningen is betalend." Het GPBP specificeert de rol van parking.brussels als ondersteuning van de gemeenten bij de ontwikkeling van het aanbod aan beveiligde stallingen. "De aanvrager mag zich wenden tot de gemeente of het Parkeeragentschap." Aan de andere kant specificeert het GPBP de rol van parking.brussels met betrekking tot het creëren van het aanbod aan fietsenstallingen buiten de openbare weg. "Het Parkeeragentschap begeleidt indien nodig de installatie van deze voorzieningen en houdt zich er in voorkomend geval zelf mee bezig."; "De publieke parkings bevatten minstens 1 fietsparkeerplaats per 10 autoparkeerplaatsen."; "Binnen het dienstenaanbod dat een transitparking verleent, moet de intermodaliteit met de fiets mogelijk zijn en aangemoedigd worden. Transitparkings omvatten dan ook een beveiligde en gemakkelijk toegankelijke ruimte voor fietsen."  Overwegende deze voorschriften positioneert parking.brussels zich op de eerste plaats als facilitator van de ontwikkeling van het aanbod van beveiligde fietsenstallingen op de openbare weg ten dienste van de gemeenten en burgers; op de tweede plaats als actor voor de ontwikkeling van een oplossing voor beveiligde fietsenstallingen buiten de openbare weg.  Om de eigen opdrachten tot een goed einde te kunnen brengen, lanceert parking.brussels een opdracht voor diensten en leveringen betreffende de levering, de installatie, de instandhouding en het onderhoud van fietsparkeervoorzieningen en materiaal voor de inrichting van fietsenparkings.  Deze overeenkomst is een Aankoopcentrale waar een aanbestedende overheid (het Parkeerbureau van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) gecentraliseerde aankoopactiviteiten verricht overeenkomstig artikel 2, 6°, van de Wet inzake overheidsopdrachten, waar een aankoopcentrale gedefinieerd wordt. Volgens art. 47, § 1, van voornoemde Wet kunnen de begunstigden van de aankoopcentrale de leveringen en/of diensten van deze raamovereenkomst verwerven. De begunstigden zijn voornamelijk de Gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest die bij overeenkomst ingetekend zullen hebben op deze aankoopcentrale. De gewestelijke administraties en de instellingen van openbaar belang in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest kunnen zich eveneens per overeenkomst bij deze aankoopcentrale aansluiten. Deze raamovereenkomst bestaat uit de volgende 5 percelen: - PERCEEL 1: Niet-beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen en open beschermingsvoorzieningen - PERCEEL 2: Beveiligde binnenparkeervoorzieningen voor fietsen - PERCEEL 3: Beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen - PERCEEL 4: Fietsparkeervoorzieningen ter gelegenheid van evenementen  - PERCEEL 5: Inrichtingswerken en -materieel voor fietsparkings In het kader van het cascadeprincipe zullen drie opdrachtnemers worden aangesteld als deelnemers aan de raamovereenkomst op basis van hun rangschikking. De opdrachtnemer die bovenaan de rangschikking staat, wordt belast met de uitvoering van de opdracht; indien de opdrachtnemer bovenaan de rangschikking niet in staat is de dienst te verlenen, kan de aanbestedende overheid de opdracht gunnen aan de tweede en de derde opdrachtnemer op de ranglijst; indien de opdracht wordt beëindigd als gevolg van tekortkomingen als bedoeld in artikel 3.6 en 3.13 van dit bestek, kan de aanbestedende dienst de opdracht gunnen aan de tweede respectievelijk de derde opdrachtnemer van de rangschikking. Deze overeenkomst omvat geen aankoopverplichting vanwege de aanbestedende overheid. De opdracht houdt geen exclusiviteit in voor de opdrachtnemer. De aanbestedende overheid houdt zich derhalve het recht voor om voor gelijke/gelijkaardige voorwerpen een andere overheidsopdracht uit te schrijven. 
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE

Lot 4

II.2.1. Benaming
Fietsparkeervoorzieningen ter gelegenheid van evenementen  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE, BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
De Ordonnantie van 22 januari 2009 bepaalt in hoofdstuk 6, deel 5 de verschillende opdrachten die parking.brussels moet vervullen. Punt 10 bepaalt dat het Agentschap wordt belast met "de ontwikkeling van een aanbod aan beveiligde, publieke en overdekte bromfiets-, motorfietsen fietsstallingen die zijn aangepast aan de daarbij behorende behoeften". De doelstelling is het gebruik van de fiets stimuleren door stallingsmogelijkheden en -beveiliging aan te bieden. Het GPBP maakt op dit vlak een onderscheid tussen twee soorten fietsparkeervoorzieningen: "Het kortparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in U-vormige fietsenrekken of in overdekte stallingen die vrij toegankelijk en gratis voor de gebruiker zijn."; "Het langparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in voorzieningen van het type "afgesloten box" of in een garage. De toegang tot die voorzieningen is betalend." Het GPBP specificeert de rol van parking.brussels als ondersteuning van de gemeenten bij de ontwikkeling van het aanbod aan beveiligde stallingen. "De aanvrager mag zich wenden tot de gemeente of het Parkeeragentschap." Aan de andere kant specificeert het GPBP de rol van parking.brussels met betrekking tot het creëren van het aanbod aan fietsenstallingen buiten de openbare weg. "Het Parkeeragentschap begeleidt indien nodig de installatie van deze voorzieningen en houdt zich er in voorkomend geval zelf mee bezig."; "De publieke parkings bevatten minstens 1 fietsparkeerplaats per 10 autoparkeerplaatsen."; "Binnen het dienstenaanbod dat een transitparking verleent, moet de intermodaliteit met de fiets mogelijk zijn en aangemoedigd worden. Transitparkings omvatten dan ook een beveiligde en gemakkelijk toegankelijke ruimte voor fietsen."  Overwegende deze voorschriften positioneert parking.brussels zich op de eerste plaats als facilitator van de ontwikkeling van het aanbod van beveiligde fietsenstallingen op de openbare weg ten dienste van de gemeenten en burgers; op de tweede plaats als actor voor de ontwikkeling van een oplossing voor beveiligde fietsenstallingen buiten de openbare weg.  Om de eigen opdrachten tot een goed einde te kunnen brengen, lanceert parking.brussels een opdracht voor diensten en leveringen betreffende de levering, de installatie, de instandhouding en het onderhoud van fietsparkeervoorzieningen en materiaal voor de inrichting van fietsenparkings.  Deze overeenkomst is een Aankoopcentrale waar een aanbestedende overheid (het Parkeerbureau van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) gecentraliseerde aankoopactiviteiten verricht overeenkomstig artikel 2, 6°, van de Wet inzake overheidsopdrachten, waar een aankoopcentrale gedefinieerd wordt. Volgens art. 47, § 1, van voornoemde Wet kunnen de begunstigden van de aankoopcentrale de leveringen en/of diensten van deze raamovereenkomst verwerven. De begunstigden zijn voornamelijk de Gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest die bij overeenkomst ingetekend zullen hebben op deze aankoopcentrale. De gewestelijke administraties en de instellingen van openbaar belang in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest kunnen zich eveneens per overeenkomst bij deze aankoopcentrale aansluiten. Deze raamovereenkomst bestaat uit de volgende 5 percelen: - PERCEEL 1: Niet-beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen en open beschermingsvoorzieningen - PERCEEL 2: Beveiligde binnenparkeervoorzieningen voor fietsen - PERCEEL 3: Beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen - PERCEEL 4: Fietsparkeervoorzieningen ter gelegenheid van evenementen  - PERCEEL 5: Inrichtingswerken en -materieel voor fietsparkings In het kader van het cascadeprincipe zullen drie opdrachtnemers worden aangesteld als deelnemers aan de raamovereenkomst op basis van hun rangschikking. De opdrachtnemer die bovenaan de rangschikking staat, wordt belast met de uitvoering van de opdracht; indien de opdrachtnemer bovenaan de rangschikking niet in staat is de dienst te verlenen, kan de aanbestedende overheid de opdracht gunnen aan de tweede en de derde opdrachtnemer op de ranglijst; indien de opdracht wordt beëindigd als gevolg van tekortkomingen als bedoeld in artikel 3.6 en 3.13 van dit bestek, kan de aanbestedende dienst de opdracht gunnen aan de tweede respectievelijk de derde opdrachtnemer van de rangschikking. Deze overeenkomst omvat geen aankoopverplichting vanwege de aanbestedende overheid. De opdracht houdt geen exclusiviteit in voor de opdrachtnemer. De aanbestedende overheid houdt zich derhalve het recht voor om voor gelijke/gelijkaardige voorwerpen een andere overheidsopdracht uit te schrijven. 
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE

Lot 5

II.2.1. Benaming
Inrichtingswerken en -materieel voor fietsparkings 
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE, BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
De Ordonnantie van 22 januari 2009 bepaalt in hoofdstuk 6, deel 5 de verschillende opdrachten die parking.brussels moet vervullen. Punt 10 bepaalt dat het Agentschap wordt belast met "de ontwikkeling van een aanbod aan beveiligde, publieke en overdekte bromfiets-, motorfietsen fietsstallingen die zijn aangepast aan de daarbij behorende behoeften". De doelstelling is het gebruik van de fiets stimuleren door stallingsmogelijkheden en -beveiliging aan te bieden. Het GPBP maakt op dit vlak een onderscheid tussen twee soorten fietsparkeervoorzieningen: "Het kortparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in U-vormige fietsenrekken of in overdekte stallingen die vrij toegankelijk en gratis voor de gebruiker zijn."; "Het langparkeren van fietsen heeft betrekking op het parkeren in voorzieningen van het type "afgesloten box" of in een garage. De toegang tot die voorzieningen is betalend." Het GPBP specificeert de rol van parking.brussels als ondersteuning van de gemeenten bij de ontwikkeling van het aanbod aan beveiligde stallingen. "De aanvrager mag zich wenden tot de gemeente of het Parkeeragentschap." Aan de andere kant specificeert het GPBP de rol van parking.brussels met betrekking tot het creëren van het aanbod aan fietsenstallingen buiten de openbare weg. "Het Parkeeragentschap begeleidt indien nodig de installatie van deze voorzieningen en houdt zich er in voorkomend geval zelf mee bezig."; "De publieke parkings bevatten minstens 1 fietsparkeerplaats per 10 autoparkeerplaatsen."; "Binnen het dienstenaanbod dat een transitparking verleent, moet de intermodaliteit met de fiets mogelijk zijn en aangemoedigd worden. Transitparkings omvatten dan ook een beveiligde en gemakkelijk toegankelijke ruimte voor fietsen."  Overwegende deze voorschriften positioneert parking.brussels zich op de eerste plaats als facilitator van de ontwikkeling van het aanbod van beveiligde fietsenstallingen op de openbare weg ten dienste van de gemeenten en burgers; op de tweede plaats als actor voor de ontwikkeling van een oplossing voor beveiligde fietsenstallingen buiten de openbare weg.  Om de eigen opdrachten tot een goed einde te kunnen brengen, lanceert parking.brussels een opdracht voor diensten en leveringen betreffende de levering, de installatie, de instandhouding en het onderhoud van fietsparkeervoorzieningen en materiaal voor de inrichting van fietsenparkings.  Deze overeenkomst is een Aankoopcentrale waar een aanbestedende overheid (het Parkeerbureau van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest) gecentraliseerde aankoopactiviteiten verricht overeenkomstig artikel 2, 6°, van de Wet inzake overheidsopdrachten, waar een aankoopcentrale gedefinieerd wordt. Volgens art. 47, § 1, van voornoemde Wet kunnen de begunstigden van de aankoopcentrale de leveringen en/of diensten van deze raamovereenkomst verwerven. De begunstigden zijn voornamelijk de Gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest die bij overeenkomst ingetekend zullen hebben op deze aankoopcentrale. De gewestelijke administraties en de instellingen van openbaar belang in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest kunnen zich eveneens per overeenkomst bij deze aankoopcentrale aansluiten. Deze raamovereenkomst bestaat uit de volgende 5 percelen: - PERCEEL 1: Niet-beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen en open beschermingsvoorzieningen - PERCEEL 2: Beveiligde binnenparkeervoorzieningen voor fietsen - PERCEEL 3: Beveiligde buitenparkeervoorzieningen voor fietsen - PERCEEL 4: Fietsparkeervoorzieningen ter gelegenheid van evenementen  - PERCEEL 5: Inrichtingswerken en -materieel voor fietsparkings In het kader van het cascadeprincipe zullen drie opdrachtnemers worden aangesteld als deelnemers aan de raamovereenkomst op basis van hun rangschikking. De opdrachtnemer die bovenaan de rangschikking staat, wordt belast met de uitvoering van de opdracht; indien de opdrachtnemer bovenaan de rangschikking niet in staat is de dienst te verlenen, kan de aanbestedende overheid de opdracht gunnen aan de tweede en de derde opdrachtnemer op de ranglijst; indien de opdracht wordt beëindigd als gevolg van tekortkomingen als bedoeld in artikel 3.6 en 3.13 van dit bestek, kan de aanbestedende dienst de opdracht gunnen aan de tweede respectievelijk de derde opdrachtnemer van de rangschikking. Deze overeenkomst omvat geen aankoopverplichting vanwege de aanbestedende overheid. De opdracht houdt geen exclusiviteit in voor de opdrachtnemer. De aanbestedende overheid houdt zich derhalve het recht voor om voor gelijke/gelijkaardige voorwerpen een andere overheidsopdracht uit te schrijven. 
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming


III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Eventuele minimumeisen:
Klasse: N/A, Categorie: N/A


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-07-01 12:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2020-07-01
Plaatselijke tijd: 12:00

AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapstraat, 33, BE-1040 Brussel

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-05-22

Vergelijkbare advertenties van BDA