Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Stad Mechelen
Postadres: Grote Markt 21,BE-2800 Mechelen
Contactpersoon: Mevrouw Eveline De haes
Tel: +32 15297538
Fax: +32 15297510
E-mail: eveline.dehaes@mechelen.be
Internetadres(sen): www.mechelen.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Predikherenklooster fase D deel 1 - restauratiewerken exterieur en interieur Predikherenkerk Referentienummer: 2020-OO-MZ-664
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45454100
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE212
Voornaamste plaats van uitvoering: Mechelen, Goswin de Stassartstraat 88
II.2.4. Beschrijving
Predikherenklooster fase D deel 1 - restauratiewerken exterieur en interieur Predikherenkerk
II.2.7. Looptijd
600 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.2. Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
Eventuele minimumeisen:
1. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.
2. .Het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. De selectiecriteria worden verstrengd volgens artikel 25 in het Restauratiepremiebesluit van de Vlaamse Regering van 14 december 2001.Teneinde de algemene en specifieke (restauratie) bekwaamheid van de inschrijver en in het bijzonder van de verantwoordelijke voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden na te gaan moeten bij de offerte volgende documenten worden gevoegd:2. Studiekwalificaties: diploma's en studiecertificaten van de uitvoerders en of van het ondernemingskader en , in het bijzonder, van de verantwoordelijke voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden;3. Beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en of getuigschriften;4. De inschrijver voegt bij zijn offerte een lijst van minstens 3 gelijkaardige restauratiewerkzaamheden. De referenties moeten voor minstens 50% van de kostprijsuitgevoerd zijn door eigen personeel, voorlopig opgeleverd zijn tijdens de laatste 5 jaar(te rekenen vanaf datum aanbesteding van onderhavig dossier) en gestaafd zijn doorgetuigschriften van goede uitvoering afgeleverd en ondertekend door de opdrachtgever.Deze getuigschriften bevatten:- het bedrag van de restauratiewerkzaamheden;- het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van de uitvoering;- de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemers;- de in onderaanneming uitgevoerde restauratiewerkzaamheden;- de processen-verbaal van de voorlopige oplevering van de restauratiewerkzaamheden;- een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht;- het verslag van het verloop van de restauratiewerkzaamheden.Onder gelijkaardig project wordt verstaan: een renovatie en restauratie met eenvergelijkbaar concept en moeilijkheidsgraad.Een referentie wordt als gelijkaardig aanvaard indien aan volgende voorwaarden wordtvoldaan: - op deze opdracht is de wet op de overheidsopdrachten van toepassing;- de opdracht omvat: restauratie van een kerk mbt. restauratie buitenschil (oa. baksteen, natuursteen, leien) (MIN. 2 referenties)- de opdracht omvat: interieur restauratie (oa. restauratie en conservatie van historische bezetwerken, vloeren) (MIN. 1 referentie)- de opdracht is een totaalopdracht waarmee bedoeld wordt dat de inschrijver heeft ingestaan als coördinerend hoofdaannemer voor alle uit te voeren werkzaamheden binnen die opdracht;- de inschrijver heeft zelf ingestaan voor de uitvoeringscoördinatie van zijn onderaanneming. 5. Specifiek voor de conserverende behandeling van bezetwerk op de gewelven:Voor alle werken die aan de gewelven met historisch bezetwerk worden uitgevoerd (zie deel D1. Restauratiewerken), zal de aannemers eerst zijn ervaring ter zake aan de hand van uitgevoerde referentieprojecten voorleggen. De uitvoering moet in elk geval gebeuren door zeer ervaren vaklieden, vertrouwd met dergelijk werk.
Eventuele minimumeisen:
1. zie bestek
2. zie bestek
3. zie bestek
4. zie bestek
5. zie bestek
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 6
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-06-29 09:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2020-12-26
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2020-06-29
Plaatselijke tijd: 09:30
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: Om een correcte prijs te kunnen bepalen dienen de inschrijvers deel te nemen aan een verplicht plaatsbezoek.Gezien de Coronamaatregelen wordt een vaste dag vastgelegd waarop de plaatsbezoeken zullen doorgaan. Aan de inschrijvers wordt gevraagd om hiervoor vooraf en per e-mail bij de ontwerpers (gert.biebauw@b-b.be) een schriftelijke afspraak vast te leggen.Volgende beschermingsmiddelen dienen door de bezoeker zelf te worden meegenomen:- veiligheidsschoenen- veiligheidshelm.De inschrijver dient het attest van dit plaatsbezoek correct ingevuld en ondertekend toe te voegen aan zijn offerte.De inschrijver die zijn offerte indient, erkent ingevolge voormeld plaatsbezoek : alle nuttige informatie ontvangen te hebben om de omvang van de opdracht te begrijpen; zich rekenschap te hebben gegeven van alle bijzonderheden en moeilijkheidsgraad van de uitvoering van de opdracht; het bedrag van zijn offerte te hebben berekend, rekening houdend met deze kennis van de opdracht en met de middelen die ingezet dienen te worden voor de perfecte uitvoering ervan.De offerte dient opgemaakt te worden op grond van de bestaande toestand zoals die door de inschrijver ter plaatse is vastgesteld.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 37, BE-1000 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-05-18