Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Nationale Bank van België
Postadres: de Berlaimontlaan 14,BE-1000 Brussel
E-mail: caa@nbb.be
Internetadres(sen): www.nbb.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=373817
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Huur van een kantoorgebouw in Brussel Referentienummer: NBB-2020-1600-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
De opdracht heeft als voorwerp de inrichting en huur van kantoorruimte, met inbegrip van alle diensten, werken en leveringen die er integraal deel van moeten uitmaken.
Om een deel van haar personeel gedurende de renovatie van de hoofdzetel tijdelijk onder te brengen, wenst de Bank één kantoorruimte te huren met een totaalcapaciteit van minimaal 360 en maximaal 560 werkplekken.
De Bank voorziet vandaag gemiddeld 20 m² bruto kantooroppervlakte per werkplek.
De aangeboden kantoorruimte dient zich te bevinden op maximum 500 m wandelafstand (afstand tussen de ingang aan de Berlaimontlaan 14 of Warmoesberg 61 tot aan de deur van de NBB-personeelsingang van het gebouw gemeten via Google Maps, optie 'voetganger' + de gemiddelde afstand in het gebouw af te leggen tot aan de werkplekken), zodat het personeel tijdens de huurperiode verder gebruik kan maken van de in de hoofdzetel aanwezige faciliteiten (o.m. parking, bedrijfsrestaurant, medische dienst, auditorium) en de nabijheid met de rest van het personeel verzekerd is.
De kantoorruimte en de bijhorende voorzieningen (vergaderzalen, 'coffee corners') dienen conform de wensen van de Bank door de inschrijver te worden ingericht en tussen 1 oktober 2023 en 1 oktober 2024 in gebruik te kunnen worden genomen.
De huurovereenkomst zal lopen gedurende 4 jaar en verlengbaar zijn met maximum 2 jaar.
De Bank is bereid een pand te delen met andere gebruikers, voor zover de aan de Bank verhuurde ruimte afgescheiden is.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE100
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussel
II.2.4. Beschrijving
Huur van een kantoorgebouw in Brussel
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Maximaal 2 jaar verlengbaar en voorafgegaan door maximaal 1 jaar leegstand
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
1) Een verklaring dat de kandidaat niet onder de uitsluitingsgronden valt van artikelen 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten zoals verder uitgevoerd door de artikelen 61 tot en met 64 van het KB van 18 april 2017. 2) Het bewijs van inschrijving bij de Kruispuntbank van Ondernemingen of het handelsregister of een equivalent register voor de buitenlandse firma's. 3) Bewijs van erkenning van de kandidaat (of van de entiteit waarop voor de werken een beroep wordt gedaan in overeenstemming met artikel 73 van het KB Plaatsing) in categorie D minimum klasse 6 (een hogere erkenning zal nodig zijn indien de waarde van de werken concreet boven de drempel van klasse 6 zou liggen).
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De jaarrekening (balans en resultatenrekening) en andere hierbij neer te leggen documenten betreffende de drie laatste afgesloten boekjaren, uitgezonderd voor de ondernemingen die deze jaarlijks neerleggen bij de Nationale Bank van België.
Eventuele minimumeisen:
Volgende ratio's zullen onderzocht worden en dienen minstens de waarde tussen haakjes te bereiken: Criterium 1: solvabiliteit (> 20%), Criterium 2: liquiditeit in ruime zin (> 1), Criterium 3: eigen vermogen (positief), Criterium 4: bedrijfskapitaal netto (positief), Criterium 5: vervallen schulden t.o.v. belasting (onbestaande), Criterium 6: vervallen schulden t.o.v. RSZ (onbestaande), Criterium 7: overgedragen verlies (lager dan 50 % van Kapitaal + Reserves). De firma's waarvan niet elk van de drie laatste jaarrekeningen aan minstens 4 van deze ratio's voldoet, zullen van ambtswege niet geselecteerd worden.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Beschikken over de nodige rechten om één gebouw met minimum 360 werkplekken (de Bank voorziet vandaag gemiddeld 20 m² bruto kantooroppervlakte per werkplek) te kunnen verhuren in Brussel, op maximum 500 m wandelafstand (de afstand tussen de ingang aan de Berlaimontlaan 14 of Warmoesberg 61 tot aan de deur van de NBB-personeelsingang van het gebouw gemeten via Google Maps, optie 'voetganger' + de gemiddelde afstand in het gebouw af te leggen tot aan de werkplekken), instapklaar tussen 01/10/2023 en 01/10/2024.
Eventuele minimumeisen:
Bewijs van de rechten en een plan om een duidelijk zicht te krijgen op de gemiddelde afstand in het gebouw af te leggen tot aan de werkplekken
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-06-16 17:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
1) In deel IV van het UEA m.b.t. de selectiecriteria moeten precieze inlichtingen worden opgegeven door middel van het invullen van de afdelingen A tot C. 2) De aanbesteder laat toe om substantiële onregelmatigheden te regulariseren vóór de aanvang van de onderhandelingen. 3) Kandidaten uit derde landen buiten de EER kunnen slechts een aanvraag tot deelneming indienen indien zij een beroep kunnen doen op een internationaal verdrag zoals de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA) die werd gesloten in het kader van de WHO. In die gevallen dienen zij een verklaring toe te voegen met een verduidelijking van de wettelijke basis op grond waarvan zij aan de opdracht deelnemen.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349470
Fax: +32 22349842
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-05-13