Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: NATIONALE BANK VAN BELGIE
Postadres: de Berlaimontlaan, 14,BE Brussel
Contactpersoon: DIENST AANKOPEN
Tel: +32 22215090
E-mail: caa@nbb.be
Internetadres(sen): https://www.nbb.be/ https://www.nbb.be/
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst voor elektriciteits- en HVACS-werken Referentienummer: 2019-1565
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45300000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
Raamovereenkomst voor elektriciteits en HVACS-werken met een cascade-systeem op basis van de rangschikking van de raamovereenkomst (prijs).
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 01II.2.1. Benaming
Elektriciteitswerken II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE100
II.2.4. Beschrijving
Elektriciteitswerken
II.2.7. Looptijd
96 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 02II.2.1. Benaming
HVACS-werken II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE100
II.2.4. Beschrijving
HVACS-werken
II.2.7. Looptijd
96 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
1) Een verklaring dat de kandidaat niet onder de uitsluitingsgronden valt van artikelen 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten zoals verder uitgevoerd door de artikelen 61 tot en met 64 van het KB van 18 april 2017. 2) Het bewijs van inschrijving bij de Kruispuntbank van Ondernemingen of het handelsregister of een equivalent register voor de buitenlandse firma's.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De jaarrekeningen
Eventuele minimumeisen:
De jaarrekening (balans en resultatenrekening) en andere hierbij neer te leggen documenten betreffende de drie laatste afgesloten boekjaren, uitgezonderd voor de ondernemingen die deze jaarlijks neerleggen bij de Nationale Bank van België. Volgende ratio's zullen onderzocht worden en dienen minstens de waarde tussen haakjes te bereiken: Criterium 1: solvabiliteit (> 20%), Criterium 2: liquiditeit in ruime zin (> 1), Criterium 3: eigen vermogen (positief), Criterium 4: bedrijfskapitaal netto (positief), Criterium 5: vervallen schulden t.o.v. belasting (onbestaande), Criterium 6: vervallen schulden t.o.v. RSZ (onbestaande), Criterium 7: overgedragen verlies (lager dan 50 % van Kapitaal + Reserves). De firma's waarvan niet elk van de drie laatste jaarrekeningen aan minstens 4 van deze ratio's voldoet, zullen van ambtswege niet geselecteerd worden.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1) Referentielijst van soortgelijke werken. 2) VCA** certificaat van de firma. 3) Perceel 1: erkenning in P1 klasse 6. 4) Perceel 2: erkenning in D 16 of 17 of 18 klasse 6.
Eventuele minimumeisen:
1) Een referentielijst van soortgelijke werken (minimaal - EURO 50.000 exclusief btw voor de betreffende techniek) uitgevoerd tijdens de voorbije vijf jaar, met vermelding van de opdrachtgever, datum, duur van de opdracht, beschrijving van de opdracht, telefoon of e-mail van een contactpersoon en het bedrag. Drempel: Minimum 3 geldige referenties per perceel. Alleen de eerste 5 referenties worden in aanmerking genomen. 2) Drempel: bewijs van het certificaat. 3) Perceel 01: bewijs van de erkenning. 4) Perceel 2: bewijs van de erkenning.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met meerdere ondernemingen
Beoogd maximum aantal deelnemers aan de raamovereenkomst:
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2020-04-14 17:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2020-04-30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL, FR
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 3 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
1) In deel IV van het UEA m.b.t. de selectiecriteria moeten precieze inlichtingen worden opgegeven door middel van het invullen van de afdelingen A tot C. 2) De aanbesteder laat toe om substantiële onregelmatigheden te regulariseren vóór de aanvang van de onderhandelingen. 3) Motivering meer dan 4 jaar: - Gezien de complexiteit van het BNB2-complex (verschillende gebouwen gecombineerd tot één met zeer variabele en complexe elektrische en HVACS-technieken); - de HR-strategie van de Bank met betrekking tot de entiteit Facility Management, die erin bestaat haar personeel sterk te verminderen, met als gevolg een verlies van technische kennis bij haar eigen personeel; - de moeilijkheid om kennis van onze gebouwen over te dragen van de ene dienstverlener naar de andere met beperkte technische kennis onder het personeel van de Bank; - de vastgoedstrategie van de Bank voor het BNB2-gebouw, dat erin bestaat het opnieuw gedurende 8 jaar te exploiteren en vervolgens te vervreemden; De Bank wenst dit contract voor een periode van 8 jaar te sluiten.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
RAAD VAN STATE
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 BRUSSEL
Tel: +32 22349470
Fax: +32 22349842
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2020-03-11