Gemeente Vorst

Totstandbrenging van het project 'Kinderdagverblijf Ververij' - Bouw van een kinderopvangstructuur met 56 plaatsen.



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Gemeente Vorst
Postadres: Pastoorstraat 2,BE-1190 Vorst
Contactpersoon: Mevrouw Svenja Classen
Tel: +32 23702681
Fax: +32 23702213
E-mail: sclassen@forest.brussels
Internetadres(sen): www.forest.irisnet.be 

I.3. Communicatie

Officiële benaming: Gemeente Vorst
Postadres: Pastoorstraat 2,BE-1190 Vorst
Contactpersoon: Mevrouw Svenja Classen
Tel: +32 23702681
Fax: +32 23702213
E-mail: sclassen@forest.brussels
Internetadres(sen): www.forest.irisnet.be 

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Totstandbrenging van het project 'Kinderdagverblijf Ververij' - Bouw van een kinderopvangstructuur met 56 plaatsen. 
Referentienummer: Ververij-2019-T-1
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 45000000
II.1.3. Type opdracht: werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Ververijstraat nr. 23 t.e.m. 27 te 1190 Vorst
II.2.4. Beschrijving
BESCHRIJVING VAN HET PROJECT Het project van kinderdagverblijf 'Ververij' voorziet de bouw van een nieuw gebouw en de inrichting van de omgeving daarvan teneinde 56 kinderen van 3 à 36 maanden op te vangen. Het bouwwerk komt op kadasterperceel D n° 248 F3 - 4e afdeling. De mooie perceelbreedte maakt het mogelijk de secties twee aan twee te koppelen. De volumetrie van het kinderdagverblijf (R+1 en R+2) stemt overeen met de mal van de gebouwen in de onmiddellijke omgeving. De gevel bestaat uit baksteen en een vliesgevel met drievoudig glas en raamwerken van hout/aluminium. Het gebouw van het kinderdagverblijf heeft een oppervlakte van ongeveer 925 bruto m². Als opvangplaats stemt het project overeen met de normen op het vlak van toegankelijkheid voor personen met beperkte mobiliteit. De inrichting van de onmiddellijke omgeving van het kinderdagverblijf heeft betrekking op de tuin en het voetpad / parkeerzone. (zie opdrachtdocumenten voor gedetailleerdere beschrijving) 
II.2.7. Looptijd
600 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
Door deel te nemen aan de gunningsprocedure voor de opdracht verklaart de inschrijver dat hij zich niet in een van de uitsluitingsgevallen bevindt zoals bedoeld in de artikelen 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten. De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor op enig moment tijdens de procedure de verantwoordingsattesten te vragen, behoudens indien zij zelf langs elektronische weg kosteloos toegang heeft tot de vereiste gegevens of documenten.Voor te leggen documenten :a) Attest: nakomen van de betalingsverplichtingen voor de bijdragen voor de sociale zekerheidArt. 62 (KB 18/04/2017) §1 Indien de inschrijver personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de maatschappelijke zekerheid der arbeiders gaat de aanbestedende overheid na of de inschrijver voldoet aan zijn betalingsverplichtingen voor de bijdragen voor de sociale zekerheid door gebruik te maken van de Telemarc-toepassing. Indien de inschrijver personeel tewerkstelt uit een andere lidstaat van de EU en dat niet bedoeld wordt in §1, voegt hij bij zijn offerte een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening vastgesteld ten laatste op de uiterste datum voor ontvangst van de offertes, voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.b) Attest: nakomen van de fiscale verplichtingenArt. 63 (KB 18/04/2017) De inschrijver moet in orde zijn met de betaling van zijn directe belastingen en van de btw. Indien de inschrijver Belg is, controleert de aanbestedende overheid via de Telemarc-toepassing de naleving van de fiscale verplichtingen van de inschrijver ten aanzien van de FOD Financiën op basis van het attest afgeleverd door deze laatste. Indien de inschrijver geen Belg is, voegt hij aan zijn offerte een attest toe waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.c) Uittreksel uit het strafregisterDe inschrijver voegt bij zijn offerte een uittreksel van het strafregister (van minder dan 3 maanden geleden vanaf de datum van de ontvangst van de offerten in het kader van deze overheidsopdracht).

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Eventuele minimumeisen:
Vereiste erkenning: D (Algemene aannemingen van bouwwerken), klasse: De klasse zal worden bepaald op het ogenblik van de gunning van de opdracht op basis van het voorgestelde bedrag van de winnende offerte.

III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
GEKENDE MOEILIJKHEDEN: Het project 'Ververij' ligt in een stedelijke omgeving; aanwezigheid van talrijke nutsleidingen in de openbare ruimte. Gezien de vroegere bestemming van de site (industrieloodsen) hebben de bodem en de ondergrond diverse vervuilingen ondergaan en werd er in 2013 een "risicobeheerontwerp" opgesteld en hebben er saneringswerken plaatsgevonden. De site bevindt zich net op de grens van de opstuwingszone en is bijgevolg zeer vatbaar voor overstromingsproblemen. Op 16/10/2017 heeft de vennootschap MSA een bodemproevencampagne uitgevoerd. Het verslag bevindt zich in bijlage bij dit bestek voor werken. (zie opdrachtdocumenten voor gedetailleerdere beschrijving)



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-04-30 14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2019-10-27
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2019-04-30
Plaatselijke tijd: 14:00
Adres:  Tijdelijke Collegezaal - Sint-Denijsstraat nr. 14 te 1190 VorstInlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
Er is een publieke opening van de offertes voorzien


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33 , BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2019-02-20

Vergelijkbare advertenties van BDA