Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: NATIONALE BANK VAN BELGIE
Postadres: de Berlaimontlaan 14,BE Brussel
Contactpersoon: DIENST AANKOPEN
Tel: +32 22215090
Fax: +32 22213106
E-mail: caa@nbb.be
Internetadres(sen): https://www.nbb.be/ https://www.nbb.be/
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Elektriciteit: onderhoud en werken Referentienummer: 2018-1418
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 71314100
II.1.3. Type opdracht: diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Elektriciteit: onderhoud en werken
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 01II.2.1. Benaming
Primaire distributie II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE100
II.2.4. Beschrijving
Primaire distributie
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Jaarlijks verlengbaar tot maximum 12 jaar
Lot 02II.2.1. Benaming
Secundaire distributie II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE100
II.2.4. Beschrijving
Secundaire distributie
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Jaarlijks verlengbaar tot maximum 12 jaar
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Een verklaring dat de kandidaat niet onder de uitsluitingsgronden valt van artikelen 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 inzake overheidsopdrachten zoals verder uitgevoerd door de artikelen 61 tot en met 64 van het KB van 18 april 2017. Het bewijs van inschrijving bij de Kruispuntbank van Ondernemingen of het handelsregister of een equivalent register voor de buitenlandse firma's.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De jaarrekening (balans en resultatenrekening) en andere hierbij neer te leggen documenten betreffende de drie laatste afgesloten boekjaren, uitgezonderd voor de ondernemingen die deze jaarlijks neerleggen bij de Nationale Bank van België.
Eventuele minimumeisen:
Volgende ratio's zullen onderzocht worden en dienen minstens de waarde tussen haakjes te bereiken: Criterium 1: solvabiliteit (> 20%), Criterium 2: liquiditeit in ruime zin (> 1), Criterium 3: eigen vermogen (positief), Criterium 4: bedrijfskapitaal (positief), Criterium 5: vervallen schulden t.o.v. belasting (onbestaande), Criterium 6: vervallen schulden t.o.v. RSZ (onbestaande), Criterium 7: overgedragen verlies (lager dan 50 % van Kapitaal + Reserves). De firma's waarvan niet elk van de drie laatste jaarrekeningen aan minstens 4 van deze ratio's voldoet, zullen van ambtswege niet geselecteerd worden.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1) VCA certificaat van de onderneming of gelijkwaardig document. 2) Voor perceel 01: Een referentielijst van soortgelijke diensten (een meerjarencontract van minimum 4 jaar voor onderhoud, met resultaatsverbintenis, voor de technieken die betrekking hebben op dit perceel en voor een bedrag van minimum 200.000 euro per jaar) uitgevoerd tijdens de voorbije drie jaar, met vermelding van de opdrachtgever, datum, duur van de opdracht, beschrijving van de opdracht, telefoon of e-mail van een contactpersoon en het bedrag. 3) Voor perceel 02: Een referentielijst van soortgelijke diensten (een meerjarencontract van minimum 4 jaar voor onderhoud, met resultaatsverbintenis, voor de technieken die betrekking hebben op dit perceel en voor een bedrag van minimum 400.000 euro per jaar) uitgevoerd tijdens de voorbije drie jaar, met vermelding van de opdrachtgever, datum, duur van de opdracht, beschrijving van de opdracht, telefoon of e-mail van een contactpersoon en het bedrag.
Eventuele minimumeisen:
1) een kopie van het VCA certificaat van de onderneming of van een gelijkwaardig document. 2) Voor perceel 01: Minimum 2 geldige referenties. De firma's moeten minimum 2 en maximum 4 referenties indienen. In het geval een firma een uitgebreidere referentielijst levert, behoudt de Bank zich het recht voor om enkel rekening te houden met de 4 eerste referenties aangeduid in de kandidatuur. 3) Voor perceel 02: Minimum 3 geldige referenties. De firma's moeten minimum 3 en maximum 5 referenties indienen. In het geval een firma een uitgebreidere referentielijst levert, behoudt de Bank zich het recht voor om enkel rekening te houden met de 5 eerste referenties aangeduid in de kandidatuur.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-01-18 17:00
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2019-04-01
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: NL, FR
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 3 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
1) In deel IV van het UEA m.b.t. de selectiecriteria moeten precieze inlichtingen worden opgegeven door middel van het invullen van de afdelingen A tot C. 2) De aanbesteder laat toe om substantiële onregelmatigheden te regulariseren vóór de aanvang van de onderhandelingen. 3) Kandidaten uit derde landen buiten de EER kunnen slechts een aanvraag tot deelneming indienen indien zij een beroep kunnen doen op een internationaal verdrag zoals de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA) die werd gesloten in het kader van de WHO. In die gevallen dienen zij een verklaring toe te voegen met een verduidelijking van de wettelijke basis op grond waarvan zij aan de opdracht deelnemen.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 BRUSSEL
Tel: +32 22349470
Fax: +32 22349842
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-12-19