Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Procurement & Logistics Department

Uitrustingen voor het detecteren van rollend spoormateriaal op het tramnet van de MIVB



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:  AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN 
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Hicham Ghouzali
Tel: +32 25638258
Fax: +32 25153281
E-mail: Hicham.Ghouzali@stib.brussels
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=322885


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Uitrustingen voor het detecteren van rollend spoormateriaal op het tramnet van de MIVB 
Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_3865/CH/HG-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 34632000
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
Onderhavige opdracht betreft een raamovereenkomst voor de levering van uitrustingen voor het detecteren van rollend spoormateriaal dat op het tramnet van de MIVB rijdt, hun installatie, instelling en indienststelling alsook van de testuitrustingen die aan het geleverde materiaal gelinkt zijn. Het beoogde rollend spoormateriaal betreft trams van alle generaties gemengd alsook depanneer- of interventievoertuigen van het rail/wegtype (die over spoorassen beschikken), zoals depannage-, strooi-, opzuig-, smeervoertuigen.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE


II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
II.2.4. Beschrijving
Zoals vermeld staat onder punt II.1.4 van voorliggende aankondiging, betreft deze opdracht een raamovereenkomst voor de levering van uitrustingen voor het detecteren van de aanwezigheid van rollend spoormateriaal dat op het tramnet van de MIVB rijdt, hun installatie, instelling en indienststelling alsook van de testuitrustingen die aan het geleverde materiaal gelinkt zijn. Het beoogde rollend spoormateriaal betreft trams van alle generaties gemengd alsook de depannage- of interventievoertuigen van het rail/wegtype (met spoorassen) zoals depanneer-, strooi-, stofzuig- en smeervoertuigen. Het detecteren zal minstens het dekken van lengtes tussen 5 en 50 m mogelijk maken. De betrokken uitrustingen onder deze opdracht zullen in staat moeten zijn om te werken in een spooromgeving van het stadstype, al dan niet in eigen bedding, bovengronds of in tunnels, en op alle types van sporen (geasfalteerd of gebetonneerd spoor, spoor met gazon, spoor in dwarsleggers al dan niet met ballast, spoor met straattegels, .), inclusief stelplaatsen en eindstations. De detecteeruitrustingen zullen het mogelijk maken om veiligheidsniveau SIL3 of hoger te bereiken voor controle-/bedienings-installaties voor elektrische wissels en signalisatie. De afstandsbedieningssystemen zullen dan weer kunnen voldoen aan het lagere niveau, d.i. minimum SIL2. In dat verband zijn de normen EN50126, EN50128 en EN50129 toepasbaar op de laatste index. Deze opdracht zal de MIVB ook in staat stellen om zich te bevoorraden met wisselstukken die nodig zijn voor het onderhoud van de uitrustingen, en om geheel of gedeeltelijk aan de opdrachtnemer toe te vertrouwen: onderhoudsdiensten, onderzoeksdiensten, opleidingen, logistieke diensten (zoals het opslaan en het beheer daarvan bij de fabrikant) en andere gelinkte diensten-na-verkoop. 
II.2.7. Looptijd
60 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden: 
Zie het Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage bij de aankondiging van de opdracht:verplicht in te vullen op de website https://ec.europa.eu/tools/espd.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Zie het Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage bij de aankondiging van de opdracht:verplicht in te vullen op de website https://ec.europa.eu/tools/espd.
Eventuele minimumeisen:
De analyse betreffende de economische en financiële draagkracht van de kandidaatonderneming zal aantonen dat de gemiddelde waarde van haar drie meest recente jaaromzetcijfers (omzetcijfers die beschikbaar zijn voor die drie meest recente boekjaren) in termen van grootteorde strikt hoger is dan het derde van de geraamde waarde die onder punt II.1.5 van onderhavige aankondiging van een opdracht vermeld staat. De MIVB zal ook de kandidaten verwijderen van wie de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen die beschikbaar zijn voor die drie meest recente boekjaren) niet laten zien dat zij de draagkracht hebben om een opdracht zoals beschreven onder punt II.2.4 tot een goed einde te brengen. Ze zal elke kandidaat verwerpen van wie het eigen vermogen negatief is.
De bewijsstukken met betrekking tot economische en financiële draagkracht moeten bij de kandidaat stelling en het Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) gevoegd worden.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Zie het Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage bij de aankondiging van de opdracht:verplicht in te vullen op de website https://ec.europa.eu/tools/espd.

Eventuele minimumeisen:
De analyse betreffende de technische en beroepsvaardigheid zal aantonen dat de kandidaatonderneming in staat is om de opdracht, zoals beschreven onder punt II.2.4 van voorliggende aankondiging van een opdracht, tot een goede einde te brengen, en dit door het afleveren van:
1-Een lijst met de leveringen en plaatsingen van detectiesystemen voor spoorvoertuigen die de onderneming heeft uitgevoerd in een stedelijk milieu tijdens de voorbije vijf jaar. Op deze lijst zullen de volgende gegevens ingevuld moeten worden: een beschrijving van de opdracht, het bedrag ervan, de data of periodes van indienststelling, de contactgegevens van de klanten waarvoor ze bestemd waren, de naam en gegevens van de contactpersoon in die ondernemingen, de technische plannen en fiches van de betrokken leveringen alsook de normen UIC, EN, DIN, SIL, . die toegepast werden in het kader van die opdrachten. Voor diezelfde periode: minstens twee tevredenheidsattesten van verschillende klanten die bij de opgenoemde referenties horen. De referenties zullen betrekking hebben op leveringen die bestemd zijn voor de spoornetwerken van stadsvervoer in één of meerdere lidstaten van de EU.
2-Een beschrijving van het beleid inzake milieubeheer, sociaal beheer en het kwaliteitszorg-systeem van de kandidaat.
a. Voor wat het milieubeheer betreft, moet het ISO 14000-certificaat (audits), het Europees reglement EMAS nr. 761/2001 (audit) of eender welke andere certificatie of beschrijving van een gelijkaardige aanpak bij het kandidaatstellingsdossier gevoegd worden.
b. Voor de sociale criteria moet het SA 8000-label of eender welke andere beschrijving van een gelijkaardige aanpak, of zelfs een verklaring op erewoord dat alle overeenkomsten in acht genomen worden die als basis voor het SA 8000-label gediend hebben, bij het kandidaatstellingsdossier gevoegd worden.
c. Voor de kwaliteitszorg moet het ISO 9000-certificaat of eender welke andere certificatie of een beschrijving van het kwaliteitszorgsysteem bij het kandidaatstellingsdossier gevoegd worden (met bijzondere aandacht voor de kwaliteitscontrole, vóór levering, en voor het beheer van klachten en van gebreken). De beschrijving van de kwaliteitscontrole zal vergezeld zijn van een kopie van een kwaliteitscontrolerapport (of een checklist) m.b.t. detecteersystemen.
3-Een verklaring op erewoord dat de contacten met het MIVB-personeel doorheen de verschillende fasen van de raamovereenkomst, inclusief tijdens de fasen van technische keuring en indienststelling, in het Nederlands en in het Frans zullen verlopen.
4-Een formele verklaring dat de kandidaat zonder speciale formaliteiten het bezoek van een MIVB-afvaardiging aan zijn inrichting of die van eventuele onderaannemers en klanten aanvaardt om zijn technische capaciteiten te beoordelen.
5-Een beschrijving van de beschikbare (menselijke en materiële) middelen en een beschrijving van de organisatie die de kandidaatonderneming van plan is door te voeren om een preventief en correctief onderhoud van de detecteeruitrustingen/-installaties te verzekeren/waarborgen.
6-Een kopie van de SIL2/SIL3-certificaten/attesten (en SIL4 indien beschikbaar) afgeleverd door een onafhankelijk controleorganisme.

III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
Zullen gepreciseerd worden in het bestek.

III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2019-01-07 15:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming:  FR, NL


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De MIVB zal de kandidaten uitsluiten die via hun kandidaatstellingsdossier niet aangetoond hebben dat ze de technische en economische draagkracht hebben om de opdracht tot een goed einde te brengen.Om operationele redenen zal het aantal geselecteerde kandidaten tot maximum vijf beperkt worden.De kandidatenselectie zal gebeuren op basis van de kwalitatieve selectiecriteria die in voorliggende aankondiging beschreven worden.De selectie zal gebeuren op basis van de evaluatie van de kwaliteit van en het aantal gelijkaardige refe-renties die voor deze vijf meest recente jaren opgegeven worden, vergezeld van de gedateerde en door de verschillende betrokken klanten ondertekende attesten. Elke onderneming (juridische entiteit) mag maar één kandidatuur indienen, hetzij in eigen naam, hetzij als tijdelijke vereniging. De tijdelijke verenigingen moeten uiterlijk op het moment van de indiening van het dossier met het oog op de kandidatenselectie aangegeven worden.***** Om het UEA (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) in te vullen *****.1. Wanneer u de onderhavige aankondiging van een opdracht van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be) gedownload hebt, moet u zich ervan vergewissen dat u ook de bijgevoegdebestanden (bijlagen) gedownload hebt.2. Vervolgens moet u het bestand « espd-request.zip » openen en enerzijds het PDF-document en anderzijdshet XML-bestand bewaren (= ophalen)3. Ga naar de website https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies uw taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op "Choose file" (bestand kiezen) en selecteer het bestand "espd-request.xml" dat u onder punt 2opgehaald hebt.8. Klik op "Volgende"9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit en de hoeveelheidgevraagde gegevens te bepalen10. Klik op "Overzicht"11. Download "in de 2 formaten"12. Sla dit bestand "espd-request.zip" met daarin uw UEA op13. Voeg dit UEA-bestand, "espd-request.zip" genaamd, bij uw kandidaatstellingsdossier op het ogenblik van deverzending ervan.Opgelet: de MIVB moet het .ZIP-bestand ontvangen dat zowel de .PDF als de .XML bevat !

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be

VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Conform artikel 23 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddeleninzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten worden derechtsmiddelen - op straffe van niet-ontvankelijkheid - ingezet binnen de termijnen bedoeld in §2 tot §4, terekenen vanaf de publicatie, de communicatie of de kennisneming van de akte, naargelang het geval. Hetverzoek tot vernietiging bedoeld in artikel 14 wordt ingediend binnen een termijn van zestig dagen. De aanvraagvan een schorsing bedoeld in artikel 15 wordt ingediend binnen de termijn van vijftien dagen. Ingeval artikel 18 toegepast wordt, bedraagt de termijn tien dagen. Het verzoek om schadevergoeding bedoeld in artikel 16 wordtingediend binnen een termijn van vijf jaar.

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-11-25

Vergelijkbare advertenties van BDA