Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming: Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres: Koningsstraat 76,BE-1000 Brussel
Contactpersoon: Hicham Ghouzali
Tel: +32 25638258
Fax: +32 25153281
E-mail: Hicham.Ghouzali@stib.brussels
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=316527
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst met betrekking tot de aankoop van spoorapparatuur voor trams Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_4105/VV/HG-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code: 34946200
II.1.3. Type opdracht: leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
Onderhavige opdracht betreft een raamovereenkomst voor de aankoop van spoorapparatuur voor trams.
De gedetailleerde beschrijving van de opdracht vindt u onder punt II.2.4 van deze aankondiging.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.2.4. Beschrijving
De opdracht betreft een raamovereenkomst die de MIVB in staat kan stellen om: 1-zich te bevoorraden van toebehoren en wisselstukken die nodig zijn voor het onderhoud van de spoorapparaten die momenteel in gebruik zijn op haar tramnet; 2-en tegelijk bijzondere aandacht te blijven besteden aan de veiligheid van haar reizigers en diverse compatibiliteiten in stand te houden die vereist zijn en op dit moment in gebruik zijn in termen van bediening, controle en signalisatie, nieuw toebehoren (inclusief wisselstukken) aan te kopen die nodig zijn voor de uitvoering van verschillende projecten; 3-tijdelijk, gedeeltelijk of helemaal aan de opdrachtnemer toe te vertrouwen: onderhoudsdiensten, onderzoek, opleidingen, logistieke diensten (zoals opslag en opslagbeheer bij de fabrikant, of ook het vervoer en de verhandeling van de goederen op een werf, .). Merk op dat de wissels zonder onderscheid uitgerust kunnen zijn met manuele bedieningsdozen of motoren die geleverd worden door de MIVB, met mogelijkheid om de stand van de wisseltong te controleren. De kandidatuur met ingediend worden door het overmaken van een dossier met alle nodige informatie, zoals beschreven in paragraaf III.1) «Voorwaarden voor deelname» van voorliggende aankondiging van een opdracht. In een tweede fase, na de beoordeling van de kandidaturen, zullen de geselecteerde kandidaten het bestek ontvangen, opdat ze hun offerte zouden kunnen indienen.
II.2.7. Looptijd
120 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) dat als bijlage bij deze aankondiging gevoegd is - verplicht op de website https://ec.europa.eu/tools/espd in te vullen en bij het kandidaatstellings-dossier te voegen.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) dat als bijlage bij deze aankondiging gevoegd is - verplicht op de website https://ec.europa.eu/tools/espd in te vullen en bij het kandidaatstellings-dossier te voegen.
Eventuele minimumeisen:
De analyse van de economische en financiële draagkracht van de kandidaatonderneming zal aantonen dat de gemiddelde waarde van haar laatste drie jaaromzetcijfers (omzet beschikbaar voor deze laatste drie boekjaren) in termen van grootteorde strikt boven de 50% uitkomt van de geraamde waarde die vermeld staat onder punt II.1.5 van deze aankondiging van een opdracht.
De MIVB zal ook de kandidaten verwijderen waarvan de financiële gegevens (beschikbare balansen en resultatenrekeningen voor deze laatste drie boekjaren) niet aantonen dat zij de draagkracht hebben om een opdracht zoals beschreven onder punt II.2.4 tot een goed einde te brengen. Ze zal elke kandidaat afwijzen met een negatief eigen vermogen. De bewijsstukken betreffende de economische en financiële draagkracht moeten bij de kandidaatstelling en het Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) gevoegd worden.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) dat als bijlage bij deze aankondiging gevoegd is - verplicht op de website https://ec.europa.eu/tools/espd in te vullen en bij het kandidaatstellings-dossier te voegen.
Eventuele minimumeisen:
De analyse van de technische en beroeps bekwaamheid zal aantonen dat de kandidaatonderneming in staat is om de opdracht zoals beschreven onder punt II.2.4 van deze aankondiging van een opdracht tot een goed einde te brengen door het volgende te leveren:
1-Een lijst van de leveringen van tramwissels die de onderneming heeft uitgevoerd in de laatste vijf jaar. Deze lijst zal aangevuld moeten worden met de volgende gegevens: een beschrijving van de opdracht, het bedrag, de data of periodes van indienststelling, de contactgegevens van de klanten waarvoor ze bestemd waren, de naam en gegevens van de contactpersonen in die ondernemingen, de plannen of foto's van de betrokken leveringen alsook de normen UIC, EN, DIN, . die in het kader van de opdrachten toegepast werden. Voor diezelfde periode en voor spoorapparaten van het type monoblokken met bovenstuk (van het apparaat) met hoge hardheid, moeten minstens drie tevredenheidsattesten van verschillende klanten bijgevoegd worden. De referenties zullen betrekking hebben op leveringen bestemd voor transportnetwerken van het type tram van Zwitserland, Noorwegen of één of meerdere lidstaten van de EU.
2-Een beschrijving van de bedrijfspolitiek inzake milieubeheer, sociaal beheer en kwaliteitszorg bij de kandidaat.
a. Voor het milieubeheer moet het ISO 14000-certificaat (audits), het Europees reglement EMAS (CE) n° 761/2001 (audit) of eender welke andere certificatie of beschrijving van een gelijkaardige aanpak bij het kandidaatstellingsdossier gevoegd worden.
b. Voor de sociale criteria moet het SA 8000-label of eender welke andere beschrijving van een gelijkaardige aanpak, of zelfs een verklaring op erewoord van naleving van alle overeenkomsten die als basis voor het SA 8000-label gediend hebben, bij het kandidaatstellingsdossier gevoegd worden.
c. Voor de kwaliteitszorg moet het ISO 9000-certificaat of eender welke andere certificatie of een beschrijving van het kwaliteitscontrolesysteem bij het kandidaatstellingsdossier gevoegd worden (met bijzondere aandacht voor de kwaliteitscontrole, vóór de levering, voor het klachtenbeheer en voor non-conformiteiten). De beschrijving van de kwaliteitscontrole zal vergezeld zijn van een kopie van een kwaliteitscontrolerapport (of -checklist) over spoorapparatuur van het type tram.
3-Een verklaring op erewoord dat de contacten met het MIVB-personeel doorheen de verschillende fasen van de raamovereenkomst, inclusief tijdens de fasen van keuring en indienststelling, in het Nederlands of in het Frans zullen verlopen.
4-Een formele verklaring dat de kandidaat zonder speciale formaliteiten het bezoek aanvaardt van een MIVB-afvaardiging in zijn inrichting, de installaties van eventuele onderaannemers en/of die van klanten voor het beoordelen van zijn technische vaardigheden.
5-Een attest op erewoord dat stelt dat de kandidaat in staat is om binnen de 24u - 7d/7 tussen te komen voor elk defect dat zich kan voordoen aan een uitrusting die op het tramnet van de MIVB geïnstalleerd is. Het betreffende attest zal vergezeld zijn van een beschrijving van de (menselijke en materiële) middelen die beschikbaar zijn en van een beschrijving van de organisatie die de kandidaatonderneming wil toepassen om die verbintenis gestand te doen.
III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht
III.2.2 Voorwaarden inzake de uitvoering van de opdracht:
Zullen in het bestek gespecificeerd worden.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
In het geval van raamovereenkomsten - motivering voor een looptijd van meer dan vier jaar:
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2018-12-10 17:30
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2019-03-28
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming: FR, NL
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De MIVB zal de kandidaten uitsluiten die hun technische of economische bekwaamheid om de opdracht tot een goed einde te brengen, niet via hun kandidaatstellingsdossier hebben aangetoond.Om operationele redenen zal het aantal geselecteerde kandidaten beperkt worden tot max. drie.De kandidatenselectie zal gebeuren op basis van de kwalitatieve selectiecriteria die in voorliggende aankondiging beschreven worden.De selectie zal gebeuren op basis van de beoordeling van het aantal gelijkaardige referenties die voor die laatste vijf jaar vermeld worden en van hun kwaliteit, vergezeld van de gedateerde en door de verschillende betrokken klanten ondertekende tevredenheidsattesten. Elke onderneming (juridische entiteit) zal maar één kandidatuur mogen indienen, hetzij in eigen naam, hetzij als tijdelijke onderneming. De tijdelijke ondernemingen moeten uiterlijk op het moment van de indiening van het dossier met het oog op de kandidatenselectie aangegeven worden.***** Om het UEA (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) in te vullen *****.1. Wanneer je deze aankondiging van een opdracht hebt gedownload van de website e-Notification (https://enot.publicprocurement.be), moet je er goed op letten dat je ook de bijgevoegde bestanden (bijlagen) gedownload hebt.2. Open het bestand « espd-request.zip » en bewaar (= exporteer) enerzijds het .PDF-document en anderzijds het .XML-bestand.3. Surf naar de website https://ec.europa.eu/tools/espd4. Kies je taal5. Selecteer « Ik ben een ondernemer »6. Selecteer « Een UEA importeren »7. Klik op "Choose file" (bestand kiezen) en selecteer het bestand "espd-request.xml" dat je onder 2 geëxporteerd hebt.8. Klik op "Volgende"9. Vul de vereiste velden in met behulp van de tekst van de publicatie om de kwaliteit en hoeveelheid gevraagde gegevens te bepalen.10. Klik op "Overzicht"11. Downloaden "in de twee formaten"12. Bewaar dat bestand "espd-request.zip" dat ook je UEA bevat.13. Voeg je UEA-bestand, "espd-request.zip" genaamd, bij je kandidaatstellingsdossier op het moment van de verzending ervan.Opgelet: de MIVB moet het .ZIP-bestand ontvangen, dat zowel de .PDF als de .XML bevat.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
In overeenstemming met artikel 23 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, informatie en rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten worden de verhaalprocedures, op straffe van niet-ontvankelijkheid, ingesteld binnen de in §2 tot §4 bedoelde termijnen vanaf de bekendmaking, de kennisgeving of de kennisneming van de rechtshandeling, naargelang het geval.De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van zestig dagen.De in artikel 15 bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van vijftien dagen. Ingeval toepassing van artikel 18 wordt gemaakt, bedraagt de termijn tien dagen.De in artikel 16 bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van vijf jaar.
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat 33, BE-1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-11-07