Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Brussels Instituut voor Milieubeheer
Postadres : Havenlaan 86C/3000 , BE - 1000 Brussel
Contactpersoon: De heer Patrick Engels
Tel: +32 27757608
E-mail: pengels@leefmilieu.brussels
Internetadres(sen): www.leefmilieu.brussels
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Opbouw en demontage van horecokiosken in diverse parken van het Brussels Hoofstedelijk Gewest Referentienummer: 2018D0053
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 51510000
II.1.3. Type opdracht : diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE1
Voornaamste plaats van uitvoering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest, Brussel
II.2.4. Beschrijving
1.Inleiding: Na het succes vorige zomer in het kader van Parckdesign2016, heeft Leefmilieu Brussel beslist dit experiment deze en de volgende zomers nog eens over te doen en 5 nieuwe kiosken te installeren in 5 parken van het Brussels Gewest. De bevolkingsdichtheid in de stad neemt voortdurend toe en de groene ruimten worden steeds meer gebruikt. Deze kiosken zijn ontmoetingsplaatsen, plaatsen om iets te eten en om gezellig samen te zijn, waar ook culturele en sportactiviteiten worden georganiseerd en plaatsvinden. De producten die mensen er kunnen proeven, beantwoorden aan de eisen van het Good Food-charter en de uitbaters serveren verantwoorde dranken en voeding om de gebruikers te sensibiliseren voor duurzame ontwikkeling op het vlak van voeding. deze opdracht, zoals hij in het technisch bestek wordt beschreven, is opgesplitst in drie bij elkaar horende en opeenvolgende fasen: - de opbouw van de kiosken in de parken, de aansluiting op de nutsvoorzieningen; - de demontage van de kiosken in diverse parken van het Brussels Gewest; - de opslag van de gedemonteerde kiosken op een veilige en droge plaats. De kiosken worden geïnstalleerd in diverse parken van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest die worden beheerd door Leefmilieu Brussel. De plaatsen waar de kiosken moeten worden heropgebouwd, kunnen echter van jaar tot jaar verschillen. Leefmilieu Brussel kan immers, op basis van een evaluatie geval per geval van de rentabiliteit van de kiosken en de eventuele hinder tijdens de uitbating deze zomer, beslissen de locaties te wijzigen. Leefmilieu Brussel zal erop toezien dat de bereikbaarheid en de kenmerken van de nieuwe sites vergelijkbaar zijn. De inschrijver mag geen extra vergoeding aanrekenen voor eventuele veranderingen van installatieplaats. De huidige installatieplaatsen van de kiosken: -Dudenpark in Vorst: op de esplanade tegenover de Lainésquare -Jubelpark in Brussel: op de vlakte van de Groene hond (Chien vert) -Park van de abdij van Terkameren in Elsene: tegenover het Rode-kruisplein -Georges Henripark Sint-Lambrechts-Woluwe: tussen de fontein en de muziekkiosk -Koning Boudewijnpark in Jette: naast de smederij, op het grindterrein
II.2.5. Gunningscriteria
Prijs
II.2.7. Looptijd
12 maand(en)
Verlenging mogelijk: JA
Niet gespecifieerd
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* * Een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat de inschrijver voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid, tot en met diegene die slaan op het laatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming of voor de ontvangst van de offertes, overeenkomstig de Belgische wetgeving of die van het land waar de werknemers gevestigd zijn.* In toepassing van artikel 62 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 dient de Belgische inschrijver geen rsz-attest bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.* Indien van toepassing, een attest waaruit blijkt dat de kandidaat of inschrijver voldaan heeft aan de betaling van zijn bijdragen inzake sociale zekerheid van de zelfstandigen.* In navolging van art. 63 van het KB van 18 april 2017 moet de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte een attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Voor een Belgische kandidaat of inschrijver betreft dit de naleving van de fiscale verplichtingen ten opzichte van de FOD Financiën.* In navolging van art. 63 §2 van het KB van 18 april 2017 dient de Belgische inschrijver geen attest toe te voegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.* Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem.* De Belgische inschrijver dient geen attest van niet-faillissement of soortgelijke toestanden bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Pas d'application
Eventuele minimumeisen:
Pas d'applicaiton
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de laatste drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.
Eventuele minimumeisen:
De inschrijver voegt bij zijn offerte ten minste één referentie voor de plaatsing van een tijdelijke structuur van ten minste 100 m², uitgevoerd tijdens de voorbije 3 jaar.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2018-04-03 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : FR, NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2018-07-02
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2018-04-03
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: Zaal n° .Havenlaan 86C/3000 Inlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
Er is een gesloten opening van de offertes voorzien
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33 , BE - 1040 Bruxelles (Etterbeek)
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-03-01