Stad Leuven

Globale Stabiliteitswerken Sint-Jacobskerk



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Stad Leuven
Postadres :  Professor Van Overstraetenplein 1 , BE - 3000   Leuven
Contactpersoon:   Mevrouw Karolien Neyns
Tel:   +32 16272517
Fax:   +32 16272955
E-mail:   karolien.neyns@leuven.be
Internetadres(sen):   www.leuven.be  

I.3. Communicatie

Officiële benaming :  Triconsult nv
Postadres :  Lindekensveld 5 bus 3.2 ,BE -3560   Lummen
Contactpersoon:   De heer Gert Heirman
Tel:   +32 13523661
Fax:   +32 13523664
E-mail:   gert.heirman@triconsult.be
Internetadres(sen):   www.triconsult.be  

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Globale Stabiliteitswerken Sint-Jacobskerk  
Referentienummer:   dossier 12.004
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45000000
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE

II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE242
Voornaamste plaats van uitvoering:   Sint-Jacobsplein z.n.
II.2.4. Beschrijving
Het betreft de uitvoering van globale stabiliteitswerken aan de Sint-Jacobskerk te Leuven.   De opdracht omvat verschillende complementaire stabiliteitswerken, nodig om de aanwezige steunstructuur uit de jaren 1960-1970 te kunnen verwijderen en aldus de globale stabiliteit van de structuur te kunnen garanderen. De werken moeten in een aaneensluitend werk uitgevoerd worden.  
II.2.7. Looptijd
420   dag(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
- In toepassing van artikel 62 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 dient de Belgische inschrijver geen rsz-attest bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.- In navolging van art. 63 §2 van het KB van 18 april 2017 dient de Belgische inschrijver geen attest toe te voegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.* Een verklaring op erewoord dat de inschrijver:- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude, terroristische misdrijven, witwassen van geld, kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel, tewerkstellen van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen;- voldoet aan zijn verplichtingen tot betaling van belastingen en sociale zekerkeidsbijdragen;- voldoet aan zijn verplichtingen op het vlak van het milieu-, sociaal- en arbeidsrecht;- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt, een gerechtelijke organisatie ondergaat of geen aangifte van zijn faillissement heeft gedaan of voor hem een procedure van vereffening of gerechtelijke organisatie aanhangig is, of een soortgelijke procedure in andere nationale reglementeringen;- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan, waardoor zijn integriteit in twijfel kan worden getrokken;- geen handelingen heeft gesteld, geen overeenkomsten heeft gesloten, geen afspraken heeft gemaakt die gericht zijn op vervalsing van de mededinging;- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen;

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
- Louter door het indienen van een offerte verklaart de inschrijver de nodige financiële draagkracht te bezitten voor het kunnen uitvoeren van deze overheidsopdracht. Er wordt gevraagd een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017 toe te voegen.- Er wordt gevraagd om het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's toe te voegen.
Eventuele minimumeisen:
- bewijs verzekering tegen beroepsrisico's

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De inschrijver beantwoordt aan de eisen gesteld in art. 25 van het BVR van 14/12/2001, houdende vaststelling van het premiestelsel voor restauratiewerkzaamheden aan beschermde monumenten.Teneinde de algemene en restauratie-specifieke bekwaamheid van de gegadigde aannemer na te gaan, moeten bij de inschrijving, volgende documenten worden gevoegd:1. Minstens drie referenties van restauratiewerken waarbij de inschrijver als hoofdaannemer optrad en er micropalen werden toegepast in historische gebouwen van minstens 100 jaar oud, uitgevoerd tijdens de laatste zeven jaar. De lijst vermeldt minstens het opdrachtgevend bestuur, een korte omschrijving van de aard van de werken, plaats van uitvoering, de totale aannemingssom, datum van oplevering en een bewijs van oplevering. De aannemer voegt desgevallend andere documentatie (vorderingsstaat, foto's, .) toe zodat het opdrachtgevend bestuur in staat is te verifiëren dat er daadwerkelijk micropalen op deze werf zijn toegepast.2. Indien de inschrijver de werken onder 1. niet zelf heeft uitgevoerd, maar met een onderaannemer, voegt de inschrijver de gegevens van zijn onderaannemer micropalen voor de in onderhavig bestek van de Sint-Jacobskerk vermelde werken toe aan zijn offerte. Tevens voegt hij eveneens volgende bewijsstukken toe:- minstens drie referenties van door diezelfde onderaannemer uitgevoerde belangrijke restauratiewerken met behulp van micropalen, voltooid tijdens de laatste zeven jaar in historische gebouwen van minstens 100 jaar oud. De lijst vermeldt minstens de opdracht-gever, een korte omschrijving van de aard van de werken, plaats van uitvoering, de totale aannemingssom, datum van oplevering en een bewijs van oplevering. De aannemer voegt desgevallend andere documentatie (vorderingsstaat, foto's, .) toe zodat het opdracht-gevend bestuur in staat is te verifiëren dat er daadwerkelijk micropalen op deze werf zijn toegepast.- een door onderaannemer en hoofdaannemer ondertekende verklaring waarin gegarandeerd wordt dat dit werk door deze onderaannemer, in geval van gunning van de opdracht, zal uitgevoerd worden.3. De aannemer stelt een ervaren werfleider aan (in overeenstemming met de moeilijkheidsgraad en aard van de werf) die dagelijks aanwezig is en de coördinatie en leiding van de werf organiseert en die steeds onmiddellijk kan optreden als zich moeilijkheden voordoen.De inschrijver voegt een bewijs toe aan zijn offerte dat de werfleider minimum vijf jaar als werfleider ervaring heeft in de sector.4. De naam van een erkend restaurateur die de verplaatsing van de kunstvoorwerpen zal begeleiden. Het diploma van een erkende restauratieopleiding en een cv dat minimaal vijf jaar ervaring met restauratie en conservatie van kunstvoorwerpen aantoont, zal bijgevoegd worden.5. De naam van de archeoloog-projectleider, die voldoet aan de kwalificaties zoals bepaald in art. 12 van het archeologiebesluit. Hij/zij heeft minstens zes maanden aantoonbare ervaring met archeologisch onderzoek in kerkelijke contexten en heeft een ruime ervaring met het opgraven van menselijke skeletten. Deze persoon is verantwoordelijk voor het archeologisch onderzoek, vraagt de vergunning voor de archeologische opgraving aan en is verantwoordelijk voor de opmaak van het eindrapport. Hij/zij houdt het dagboek bij van de werkzaamheden.6. De naam van de archeoloog-assistent die voldoet aan de kwalificaties zoals bepaald in art. 12 van het archeologiebesluit. Hij/zij heeft minstens zes maanden aantoonbare ervaring met archeologisch onderzoek in kerkelijke contexten en heeft een ruime ervaring met het opgraven van menselijke skeletten.7. De namen van twee archeoloog-assistenten die houder zijn van een diploma zoals omschreven in art. 12, 1° van het archeologiebesluit. Zij beschikken over minstens drie maanden opgravingservaring, aangetoond via cv, en hebben ervaring met het opgraven van inhumatie-graven.(zie opdrachtdocumenten)

Eventuele minimumeisen:
minstens 3 referenties - zie lastenboekVereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 6



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2017-12-12   11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj):   2018-08-09
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2017-12-12
Plaatselijke tijd:   11:00
Adres:   Stadskantoor, Professor Van Overstraetenplein 1, 3000 Leuven Inlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
Er is een publieke opening van de offertes voorzien


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: Het bewijs van verplicht plaatsbezoek (op afspraak) dient te worden bijgevoegd. Er is een verplicht plaatsbezoek van de specifiek bestaande toestand voorzien op afspraak, om te kunnen oordelen:- De aard en omvang van de werken.- De aard en toestand van de ruïne.- De middelen welke aangewend dienen te worden voor het uitvoeren van de werken volgens de regels van de kunst.- De omgeving, toegangsmogelijkheden en omstandigheden waarin gewerkt zal worden.De inschrijver neemt contact op met het ingenieurs- en studiebureau Triconsult nv (013/52.36.61) en/of het architectenbureau Studio Roma cvba (016/49.80.50) om tijdens volgende twee halve dagen een afspraak te maken:- Halve dag 1: 23/11/2017;- Halve dag 2: 24/11/2017.De inschrijver erkent door het plaatsbezoek de toestand ter plaatse, de aard van de opdracht, de gebouwen en de bouwgrond te kennen en zijn prijzen met volle kennis van zaken en op grond van de uitslag van zijn eigen verwerkingen, berekeningen en ramingen te hebben vastgesteld. Een verkeerde of onvolledige inschatting van de uit te voeren werken valt volledig onder de verantwoordelijkheid van de aannemer.De aannemer zal in zijn prijsaanbieding rekening houden met alle eventuele moeilijkheden die hij uit een bezoek ter plaatse en uit de ontwerpplannen had kunnen afleiden. Achteraf kan geen meerprijs bedongen worden voor moeilijkheden, welke hij had kunnen voorzien door een grondige studie van het dossier en van de bestaande toestand.Na de opening van de offertes is hij niet meer gerechtigd zich op fouten en of leemten te beroepen die in de opmetingsstaat, door de opdrachtgever ter beschikking gesteld, voorkomen.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33 ,  BE - 1040   Brussel (Etterbeek)

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2017-10-30

Vergelijkbare advertenties van BDA