Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Postadres : Koningsstraat 76 , BE - 1000 Brussel
Contactpersoon: Francis Van Peborgh
Tel: +32 25155834
E-mail: francis.vanpeborgh@stib.brussels
Internetadres(sen): www.stib.be https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=287662
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
AL_3701 SESAME LOT 1 DEEL 2 Referentienummer: MIVB - STIB Procurement & Logistics-AL_3701_Metrogates-F05_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 42961100
II.1.3. Type opdracht : leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
In het kader van de modernisering van de stations en de aanleg van nieuwe lijnen is de MIVB op zoek naar ondernemingen die in staat zijn een geheel van toegangspoortjes met deuren (uitgezonderd draaideuren), toegangssassen en communicatietotems voor de metro- en premetrostations te bestuderen, te leveren, te installeren, in dienst te stellen en te onderhouden.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE10
II.2.4. Beschrijving
Zie Korte beschrijving van de opdracht punt II.1.4)
II.2.7. Looptijd
120 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Zie Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) in bijlage van de aankondiging van de opdracht : moet verplicht geimporteerd en ingevuld worden via website https://ec.europa.eu/tools/espd
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
- De economische en financiële draagkracht van de kandidaten zal gecontroleerd worden op basis van financiële gegevens (de omzet, balansen en resultatenrekeningen).- De kandidaat zal aan de MIVB de laatste 2 neergelegde balansen en resultatenrekeningen van de onderneming (modellen neergelegd bij de NBB) overmaken of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload communiceren. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen afkomstig van de balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover deze gepubliceerd werden.- De specifieke jaaromzet: de jaaromzet die werd behaald met het gedeelte waarop de aankondiging van een opdracht betrekking heeft. De kandidaat zal een verklaring overmaken betreffende zijn omzetcijfer voor de gevraagde leveringen, en dit voor de 3 meest recente beschikbare boekjaren. (In te vullen in het UEA Deel IV: Selectiecriteria IV punt B).
Eventuele minimumeisen:
- De gemiddelde jaaromzet voor de gevraagde leveringen, berekend voor de 3 meest recente beschikbare boekjaren, moet meer dan 500.000 EUR bedragen.- De MIVB zal de kandidaten uitsluiten, waarvan de financiële gegevens (balansen en resultatenrekeningen) niet bewijzen dat zij over de capaciteit beschikken om de opdracht zoals beschreven in de rubrieken II.1.4 tot een goed einde te brengen. Zij zal al de kandidaten uitsluiten waarvan de eigen fondsen negatief zijn.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1°- een lijst met referenties van leveringen uitgevoerd in de afgelopen 5 jaar binnen het Openbaar Vervoer sector of gelijkwaardige met vermelding van:- een beschrijving van de opdracht (met beschrijving van de gebruikte technologieën),- het bedrag,- duur van het contract, de datum,- de naam van de betreffende onderneming ( + de gegevens van een contactpersoon).(In te vullen in het UEA Deel IV: Selectiecriteria IV punt C).2°- getekende tevredenheidsattesten, opgemaakt door de klanten (bij het kandidaatstellingsdossier te voegen)
Eventuele minimumeisen:
- De kandidaat zal minstens 3 kwaliteitsreferenties opgeven.- De kandidaat zal minstens 3 getekende tevredenheidsattesten, opgemaakt door deze klanten opgeven, uit de referenties vermeld in punt 1°.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
In het geval van raamovereenkomsten - motivering voor een looptijd van meer dan vier jaar:
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2017-11-08 14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : FR, NL
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Om het UEA (Uniform Europees Aanbestedingsdocument) in te vullen :- Surf naar de website : https://ec.europa.eu/tools/espd- Kies uw taal- Selecteer « Ik ben een ondernemer »- Selecteer « Een UEA importeren »- Upload het document « espd-request.xml », dat beschikbaar is in het ZIP-bestand dat zich in de rubriek « Document » van de aankondiging van een opdracht op e-Notiffcation (https://enot.publicprocurement.be) bevindt- Selecteer uw land / Klik op "Volgende"- Vul de vereiste velden in- Klik op "Overzicht"- Downloaden in " beide formaten"- Save uw UEA- Voeg uw UEA bij uw kandidaatstellingsdossier bij de verzending ervan (elektronisch via het e-tendering platform).
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33 , BE - 1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.4.2 Orgaan verantwoordelijk voor de bemiddelingsprocedures
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33 , BE - 1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
In overeenstemming met artikel 23 van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, informatie en rechtsmiddelen inzake overheids-opdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten worden de verhaalprocedures, op straffe van niet-ontvankelijk heid, ingesteld binnen de in §2 tot §4 bedoelde termijnen vanaf de bekendmaking, de kennisgeving of de kennisneming van de rechtshandeling, naargelang het geval.De in artikel 14 bedoelde vordering tot vernietiging wordt ingesteld binnen een termijn van zestig dagen.De in artikel 15 bedoelde vordering tot schorsing wordt ingesteld binnen een termijn van vijftien dagen. Ingeval toepassing van artikel 18 wordt gemaakt, bedraagt de termijn tien dagen.De in artikel 16 bedoelde vordering tot schadevergoeding wordt ingesteld binnen een termijn van vijf jaar.
VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapsstraat, 33 , BE - 1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvst-consetat.be
Internetadres(sen): http://www.raadvst-consetat.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2017-10-13