AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit
Vooruitgangstraat 80/1, BE-1035 Brussel
Contact: Directie Beheer en Onderhoud van de Wegen
ir Vincianne Lerate, Directeur f.f.
Tel: +32 22041967 Fax: +32 22041503 E-mail: vlerate@sprb.brussels
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=275749
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
BMB/DGE-DBO/2016.0967 Levering, plaatsing en indienststelling van uitrustingen voor NOx-CO metingen in de tunnels van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
Belangrijkste plaats van levering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Deze opdracht is erop gericht om 5 tunnels van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest uit te rusten met twee analysesystemen voor NOx en CO. Deze systemen moeten het essentieel mogelijk maken om te verifiëren of de gehalten aan NOx en CO in de tunnels de grenswaarden voorgeschreven in het besluit van 22 december 1994 , niet overschrijden. In geval van overschrijding dienen er voorzorgsmaatregelen te worden genomen in het kader van de waarschuwingsprocedures. De 5 tunnels betreffen de tunnel Leopold II, de tunnel Belliard, de tunnel Hallepoort, de Reyers-Centrum en de Montgomery tunnel.
In het besluit van 22 december 1994 van de Brusselse Hoofdstedelijke Regering betreffende de luchtkwaliteit in de wegtunnels worden de grenswaarden vastgelegd van de concentraties aan luchtverontreinigende stoffen in de tunnels voor blootstellingstijden tussen twintig minuten en een uur. In de omzendbrief van 9 januari 1997 inzake de toepassing van dit besluit worden de betreffende tunnels aangeduid.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Onderhavige opdracht is het voorwerp van meerdere bestellingen die door de aanbestedende overheid worden afgeleverd naargelang de behoeften en volgens de bepalingen van dit bestek. Elke bestelbrief bepaalt de leveringen aan te leveren volgens de voorschriften van het bestek.
Door de goedkeuring van de offerte verbindt de aanbestedende overheid zich ertoe, gedurende de geldigheidstermijn van de opdracht, bestellingen te plaatsen waarvan het totale bedrag, minstens gelijk is aan 819.000,00 ? incl. BTW en niet meer bedraagt dan 2.400.000,00 ?, incl. BTW, herzieningen niet inbegrepen, averijen inbegrepen.
De geldigheidsduur van deze opdracht is vastgesteld op 4 jaar.
Vanaf de 13de kalendermaand van de geldigheid van de opdracht heeft de aanbestedende overheid eveneens het recht, mits een vooropzeg van ten minste 15 kalenderdagen, de op dracht op ieder ogenblik te beëindigen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
1. De aanbestedende overheid zal zelf, via elektronische raadpleging van de federale databanken die beschouwd worden als authentieke bronnen (federale informaticatoepassing «DIGIFLOW»), de volgende inlichtingen of documenten verzamelen:
Voor de inschrijvers die personeel tewerkstellen dat onderworpen is aan de Belgische sociale zekerheid: de inlichtingen of documenten m.b.t. het attest van betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
Voor de Belgische inschrijvers:
- het attest van niet-faillissement,
- het attest waaruit blijkt dat de inschrijver in orde is met de betaling van zijn belastingen.
2. De inschrijver dient de gevraagde inlichtingen en documenten voor te leggen, zelfs indien hij dit reeds gedaan heeft voor een andere procedure, uitgeschreven door dezelfde aanbestedende overheid.
Art. 61 tot 66 - Toegangsrecht
Impliciete verklaring op erewoord
Louter door het indienen van zijn offerte, verklaart de inschrijver dat hij zich niet in een van de uitsluitingsgevallen bevindt bedoeld in artikel 61, §§ 1 en 2 van het K.B. van 15 juli 2011.
Teneinde te voldoen aan de toegangsvoorwaarde bedoeld in artikel 61, §2, 5° van het K.B. van 15 juli 2011, dient de inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de Europese Unie dan België tewerkstelt en dat niet beoogd is door artikel 62, § 1 van het K.B. van 15 juli 2011 een attest in te dienen afgeleverd door de bevoegde buitenlandse overheid waaruit blijkt dat hij aan zijn sociale verplichtingen heeft voldaan in de zin van artikel 62, § 2 van het K.B. van 15 juli 2011.
Teneinde te voldoen aan de toegangsvoorwaarde bedoeld in artikel 61, §2, 6° van het K.B. van 15 juli 2011, dient de niet-Belgische inschrijver een attest in te dienen afgeleverd door de bevoegde buitenlandse overheid waaruit blijkt dat hij in orde is met de betaling van zijn belastingen overeenkomstig de fiscale bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
De aanbestedende overheid onderzoekt de juistheid van de impliciete verklaring op erewoord in hoofde van de inschrijver wiens offerte als beste gerangschikt is. Daartoe, en in het geval dat de aanbestedende overheid de nuttige inlichtingen niet kan verkrijgen via elektronische weg (federale informaticatoepassing «DIGIFLOW»), vraagt zij de betrokken inschrijver om haar zo snel mogelijk en binnen de vooropgestelde termijn, de inlichtingen of documenten te leveren die toelaten zijn persoonlijke toestand na te gaan.
Indien de aanbestedende overheid na verificatie vaststelt dat de impliciete verklaring op erewoord, niet of niet meer overeenstemt met de persoonlijke toestand van de inschrijver, dan wordt de inschrijver uitgesloten.
In dit geval maakt de aanbestedende overheid een nieuwe rangschikking op met inachtneming van de offerte die onmiddellijk na deze van de uitgesloten inschrijver is gerangschikt en onderzoekt ze de persoonlijke toestand van de inschrijver die aldus de nieuwe eerst gerangschikte is, en gaat ze zo verder indien nodig.
Voor de offertes ingediend door combinaties zonder rechtspersoonlijkheid moet elke deelnemer individueel bewijzen dat hij niet in een toestand van uitsluiting bevindt zoals bedoeld in artikel 61, §§ 1 en 2 van het K.B. van 15 juli 2011. De uitsluiting van één van de deelnemers maakt de offerte van de combinatie zonder rechtspersoonlijkheid nietig.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Om zijn financiële en economische draagkracht aan te tonen, zal de inschrijver de volgende documenten overmaken :
het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's
de balansen en jaarrekeningen van het laatste jaar
een verklaring betreffende de totale omzet tijdens de drie jongste jaren
een verklaring met vermelding van de omzet betreffende de prestaties waarover de opdracht gaat, over de laatste drie boekjaren
De totale omzet tijdens de drie jongste jaren moet op zijn minst gelijk zijn aan ? 800.000.
Indien de inschrijver om redenen die hij moet verantwoorden, niet in staat is de gevraagde referenties voor te leggen, kan hij zijn economische en financiële draagkracht aantonen met andere documenten die de aanbestedende overheid geschikt acht.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Om zijn technische en beroepsbekwaamheid aan te tonen, zal de inschrijver de volgende documenten overmaken :
Een lijst van de voornaamste prestaties die tijdens de voorbije drie jaar werden uitgevoerd, met vermelding van het bedrag, de datum en de bestemmeling (overheid of privé). De prestaties worden aangetoond door certificaten die door de bevoegde overheid zijn opgesteld of geviseerd, of als de bestemmeling een privékoper was door een attest van de koper of, bij ontstentenis, gewoon door een verklaring van de prestatietverlener.
Een opsomming van de studie- en beroepskwalificaties van de dienstverlener of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijken die belast kunnen worden met de uitvoering van de prestaties.
De inschrijver moet een contract vervuld hebben voor het onderhoud van de betrokken meetsystemen ter bepaling van de luchtkwaliteit, en dit gedurende minstens twee jaar. Dit contract, geattesteerd door een bewijs van goede uitvoering, dient overeen te stemmen met het doel en de omvang van deze opdracht
De inschrijver moet leidinggevend personeel in dienst hebben dat:
- hetzij een leidinggevende rol vervult, of in een recent verleden vervuld heeft, bij een onderhoudscontract voor apparaten voor het meten van de kwaliteit van de omgevingslucht
- hetzij een leidinggevende rol vervult, of in een recent verleden vervuld heeft, bij andere onderhoudscontracten van telemetrische detectiesystemen en die een opleiding gevolgd heeft van ingenieur of equivalent.
De inschrijver moet technisch personeel in dienst hebben dat:
- hetzij gespecialiseerd is in metrologie;
- hetzij minstens vijf jaar ervaring heeft met het onderhoud van apparaten voor het meten van de kwaliteit van de omgevingslucht;
- hetzij een leidinggevende rol vervult, of in een recent verleden vervuld heeft, bij een onderhoudscontract van systemen voor het verwerven en beheren van gegevens in een net voor het meten van de luchtkwaliteit;
- hetzij een leidinggevende rol vervult, of in een recent verleden vervuld heeft, bij andere onderhoudscontracten van systemen voor het verwerven en beheren van gegevens in andere telemetrische detectiesystemen en die een opleiding gevolgd heeft van ingenieur of equivalent;
-De inschrijver moet over de diensten van informatici beschikken met een actieve kennis van: Linux, MS-Windows Seven of de meest recente versie en de Oracle databanken.
De inschrijver die niet op voldoeninggevende wijze aan deze criteria voldoet zal niet geselecteerd worden.
Klasse: N/A, Categorie: N/A
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 07/09/2017 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
14/09/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
14/09/2017 - 11:00
Plaats: 5de verdieping, zaal 5.351 ten overstaan van de heer ir. R. VAN OPHEM, Directeur, te 1035 Brussel, CCN-gebouw, Vooruitgangstraat 80, Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit, Directie Administratieve Ondersteuning.
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Openbare opening
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
VERPLICHT BEZOEK
De aandacht van de inschrijvers wordt ook gevestigd op het feit dat ze ertoe gehouden zijn om voorafgaand aan de opstelling van hun offerte, een bezoek af te leggen aan de installaties waaraan de prestaties moeten worden uitgevoerd, namelijk de tunnels die worden beheerd door het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en langer zijn dan 300 meter zoals gespecificeerd in het besluit van 22/12/1994 betreffende de luchtkwaliteit in de wegtunnels, alsook de lokalen van Mobiris van Brussel Mobiliteit en van het BIM. Daarvoor dient er een afspraak te worden gemaakt met dhr. Alain MUGISHA, Attaché, van de Gewestelijke Overheidsdienst Brussel, Brussel Mobiliteit, Directie Beheer en Onderhoud van de wegen - tel.: 02.204.19.69 - e-mail: amugisha@sprb.brussels.
Tijdens dit bezoek zal een attest van deelname overhandigd worden die de inschrijvers bij hun offerte moeten voegen. Dit attest moet verplicht bij de offerte gevoegd worden op straffe van nietigheid er van (substantiële onregelmatigheid).
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 28/06/2017