AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Elsene
Elsensesteenweg, 168, BE-1050 Brussel
Contact: Erik Geeroms
Tel: +32 25156303 Fax: +32 25156302 E-mail: adm3dir@ixelles.be
Internet adres(sen): www.ixelles.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
De opdracht is een overheidsopdracht voor werken met als voorwerp de herinrichting van diverse wegen en ruimten van het private en openbare domein van de gemeente Elsene voor een duur van 2 jaar.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De opdracht is een overheidsopdracht voor werken met als voorwerp de herinrichting van diverse wegen en ruimten van het private en openbare domein van de gemeente Elsene voor een duur van 2 jaar.
Beschrijving van de werken
Onderhavige aanneming heeft als voorwerp de herinrichting van diverse wegen en ruimten van het openbare domein op het grondgebied van de gemeente Elsene.
De aanneming omvat:
het opbreken van bestaande wegbekledingen inclusief kantstenen, watergreppels, paaltjes, palen, funderingen, enz;
de nodige uitgravingen en ophogingen voor het aanleggen van aanlegsleuven en het uitvoeren van allerlei werken;
de levering en plaatsing van nieuwe of herbruikte kantstenen in arduin of in blauwe natuursteen uitgevoerd in beton;
het rechtzetten, lager of hoger brengen, naar voor of naar achter plaatsen van herbruikte kantstenen van alle afmetingen;
plaveiwerken met herbruikte platte trottoirstenen in gres ter plaatse gerecupereerd of geleverd en/of met herbruikte straatstenen van porfier;
de levering en plaatsing van tegels uit geperst beton 30x30x6 cm;
de levering en plaatsing van nieuwe betonnen straatstenen 22x11x8 cm of 20x20x8;
de levering en aanplanting van hoogstammige bomen;
de verwijdering van niet-gerecupereerde materialen afkomstig van de opbraak, afbraak, enz naar een stortplaats op kosten van de opdrachtnemer;
het opladen, vervoeren en afladen van de gerecupereerde materialen op het gemeentelijk depot of elke andere plaats in de gemeente;
de uitvoering van allerlei aanverwante werken;
het verhogen van riooldeksels, deksels van toezichtputten, schuifkamers, merkstenen en alle gelijkaardige deksels;
het opbreken, laden en wegvoeren van de bestaande wegverharding door en op kosten van de aannemer naar een door hem aangeschafte stortplaats en het aanleggen van koolwaterstofhoudende verhardingen in twee lagen:
1) een onderlaag koolwaterstofhoudend beton;
2) een slijtlaag uit asfaltbeton BB4C van minimum 2,5 cm dik;
De aanneming omvat tevens:
alle werken die in hoofdorde worden beschreven door de neergelegde plannen en die bijkomend beschreven worden door de technische voorwaarden en de beschrijvende details;
alle werken die niet speciaal werden gedetailleerd maar die, door hun aard, het gevolg zijn, afhangen van of verbonden zijn met deze bepaald door het bestek, de plannen, de technische voorwaarden en de beschrijvende details;
het onderhoud van de vermelde werken, tot de vervaldatum van de waarborgtermijn, inclusief alle leveringen en arbeid.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Louter door het indienen van zijn offerte, verklaart de inschrijver impliciet op erewoord dat hij zich niet in één van de uitsluitingsgevallen bedoeld in artikel 61, § 1 en § 2, van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 bevindt.
Socialezekerheidsbijdragen.
Kan in elk stadium van de gunningsprocedure uitgesloten worden van de toegang ertoe, de inschrijver die niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn socialezekerheidsbijdragen overeenkomstig artikel 62 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011.
Voor de inschrijver die personeel van een andere Lidstaat van de Europese Unie tewerkstelt, wordt bij de offerte een attest gevoegd, uitgereikt door de bevoegde overheid en waarin wordt bevestigd dat hij, volgens de rekening uiterlijk vastgesteld op de uiterste datum voor de ontvangst van de offertes, voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
Indien een dergelijk document niet uitgereikt wordt in het betrokken land, kan het vervangen worden door een verklaring onder eed of een plechtige verklaring van de betrokkene vóór een gerechtelijke of overheidsinstantie, een notaris of een bevoegde beroepsorganisatie van het land van herkomst.
Voor de inschrijver die Belgisch personeel en personeel van een andere Lidstaat van de Europese Unie tewerkstelt, zijn beide paragrafen van toepassing.
- Fiscale verplichtingen.
Kan in elk stadium van de gunningsprocedure worden uitgesloten van de toegang ertoe, de inschrijver die niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig artikel 63 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011.
Voor een Belgische kandidaat of inschrijver verifieert de aanbestedende overheid zelf, via elektronische middelen (Digiflow), de naleving van de fiscale verplichtingen van de inschrijver ten opzichte van de FOD Financiën.
Voor een inschrijver uit een andere lidstaat van de Europese Unie wordt bij de offerte een attest gevoegd, uitgereikt door de bevoegde overheid, waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening die ten laatste op de uiterste dag voor de ontvangst van de offertes opgemaakt is, op die datum voldeed aan de fiscale verplichtingen volgens de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is.
- Beroepsfouten.
Kan worden uitgesloten van de toegang tot de opdracht, de inschrijver die bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan, vastgesteld op elke grond die de gemeente Elsene aannemelijk kan maken.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning, moet de kandidaat of inschrijver voldoen (of het bewijs leveren dat hij voldoet) aan de vereisten voor de erkenning in klasse 7 of hoger, categorie C
De offerte moet vermelden:
- ofwel dat de inschrijver over de vereiste erkenning beschikt (klasse 7 of hoger, categorie C). De aanbestedende overheid zal het zelf controleren bij de databank van erkende aannemers (FOD Economie) via elektronische middelen (DIGIFLOW).
- ofwel dat de inschrijver de toepassing van artikel 3, §1, 2° van de wet van 20 maart 1991 inroept. In dat geval voegt de inschrijver een dossier bij zijn offerte dat aantoont dat de inschrijver voldoet aan de vereisten van de gevraagde klasse en categorie. De aanbestedende overheid zal het dossier overmaken aan de Erkenningscommissie.
- ofwel dat de inschrijver in het bezit is van een certificaat of ingeschreven is op een officiële lijst van erkende aannemers in een andere lidstaat van de Europese Unie. In dat geval voegt de inschrijver bij zijn offerte het door de bevoegde instantie afgeleverde certificaat of het door de bevoegde instantie van de lidstaat bevestigde bewijs van inschrijving en elk document dat de gelijkwaardigheid tussen deze certificering of inschrijving en de vereiste erkenning kan aantonen (klasse 7 of hoger, categorie C). Dit certificaat of deze inschrijving vermeldt de referenties die de certificering of de inschrijving op de lijst hebben mogelijk gemaakt.
Klasse: Klasse 7 : tot 5.330.000 EUR, Categorie: C
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 21/08/2017 - 10:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
21/08/2017 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
21/08/2017 - 10:00
Plaats: Raadzaal, Gemeentehuis van Elsene, 168 Chaussée d'Ixelles - Elsene
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Openbare zitting.
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 23/06/2017