Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel - Infrastructuur

Werkzaamheden aan wegen en nutsvoorzieningen voor een voorlopige busstelplaats


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Infrastructuur
Koningsstraat 76, BE-1000 Brussel
Contact: Nicolas Maas en Stéphane Huart
Tel: +32 25637776 E-mail: nicolas.maas@stib.brussels, stephane.huart@stib.brussels
Internet adres(sen): www.mivb.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Werkzaamheden aan wegen en nutsvoorzieningen voor een voorlopige busstelplaats
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
De werken bestaan uit de uitvoering van werkzaamheden aan wegen voor zwaar vervoer alsook de realisatie van het energie- en telecomnetwerk en waternetwerk om een voorlopige busstelplaats in te richten.
Dit omvat onder andere:
- algemene grondwerken;
- de aanleg van technische uitsparingen (kabelgoten of kabeltunnels) voor het energie- en telecomnetwerk;
- de installatie van het energie- en telecomnetwerk en waternetwerk (met inbegrip van aangrenzende aansluitingen);
- werken aan de wegen voor zwaar vervoer (inclusief parking) op een oppervlakte van ongeveer 12.000 m²;
- de installatie van een afsluiting, poortjes, verlichting en alle nodige onderdelen om de beveiliging ervan te verzekeren;
- de markering van de parkeerplaatsen, oversteekplaatsen voor voetgangers en alle andere onderdelen voor de signalisatie;
- de voorbereidingswerken voor de installatie van ongeveer 1100 m² tijdelijke geprefabriceerde bureaus;
- de realisatie van een overdekte ruimte voor het tanken/ledigen voor de brandstofverdeelpompen (inclusief uitrustingen);
- de realisatie van een overdekte wasruimte - bus wash (inclusief uitrustingen);
- buiteninrichtingswerken (groene ruimtes, .).
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
van 1500000 tot 2400000
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
De kandidaten moeten beantwoorden aan de minimale deelnemingsvoorwaarden en daartoe moeten zij de volgende documenten, genummerd en in volgorde, aan hun kandidatuur toevoegen:
1. een verklaring op erewoord waarin de kandidaat-onderneming bevestigt dat zij zich niet in een toestand van uitsluiting bevindt, zoals voorzien in artikel 66 § 4 van het KB van 16 juli 2012;
2. een verklaring op erewoord dat de kandidaat-onderneming in staat is ofwel het Nederlands ofwel het Frans te gebruiken in al haar contacten met de MIVB (correspondentie, bezoeken, vergaderingen, permanent werkafgevaardigde, etc.);
3. De kandidaat voegt bij zijn aanvraag tot deelneming:
a. ofwel het bewijs van zijn erkenning :
klasse 6, categorie C
klasse 5, (sub)categorie C5
klasse 3, categorie D
b. ofwel vermelden dat hij de toepassing inroept van artikel 3, § 1, 2 van de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken; in dat geval voegt hij bij zijn kandidatuurdossier een dossier waaruit blijkt dat hij voldoet aan de vereisten van de klasse en van de categorieën van de in aanmerking te nemen erkenning.
Wat de vereisten 1 en 2 betreft, elke kandidaat of, in geval van een combinatie, elke deelnemer aan de combinatie, moet deze vereisten naleven.
Wat de vereiste 3 betreft, een kandidaat kan zich desgevallend beroepen op de capaciteiten van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval toont hij de aanbestedende overheid aan dat hij zal beschikken over de voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke middelen, door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om de leverancier dergelijke middelen ter beschikking te stellen. Deze entiteiten moeten zich garant stellen voor alle verbintenissen aangegaan door de kandidaat en zich verbinden tot volledige medewerking en tot de terbeschikkingstelling van de MIVB van alle vereiste middelen in het kader van deze opdracht.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Om de kandidaten te kunnen selecteren, wordt hen verzocht de volgende documenten te voegen bij hun kandidatuur, verplicht in te dienen in de volgorde:
1. het bewijs van een verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid (BA) - Exploitatie die de beroepsrisico's dekt, met vermelding van de omvang van de verzekering, afgesloten door de kandidaat-onderneming of de kandidaat (verzekerde bedragen: ten minste 1.250.000 EUR), of de verbintenis m.b.t. het afsluiten van dergelijke verzekering, evenals de ongevallenstatistieken;
2. een verklaring op erewoord betreffende het totale omzetcijfer, gerealiseerd door de kandidaat gedurende de laatste 3 boekjaren, alsook het aandeel binnen dit omzetcijfer dat gerealiseerd werd voor het gedeelte van de opdracht waarop de aankondiging van opdracht betrekking heeft;
3. de laatste 2 neergelegde balansen en jaarrekeningen van de onderneming (modellen neergelegd bij de NBB of bij een andere officiële instantie, inclusief de bijlagen, de processen-verbaal met de goedkeuring van de rekeningen door het bevoegde orgaan van de onderneming en door een extern controleorganisme, een bedrijfsrevisor, een externe auditor enz.) of de link naar de website waarop deze documenten gratis gedownload kunnen worden. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan opvragen, afkomstig van de balanscentrale van de Nationale Bank van België, op voorwaarde dat de publicaties ervan werden uitgevoerd;
Indien de kandidaat deel uitmaakt van een groep, het laatste jaarverslag en financieel rapport van deze groep of de link naar de website waarop deze documenten gratis gedownload kunnen worden.
Een kandidaat kan zich desgevallend en voor welbepaalde opdrachten, beroepen op de capaciteiten van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval moet hij de aanbestedende overheid bewijzen dat hij, voor de uitvoering van de opdracht, over de noodzakelijke middelen zal beschikken, door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om dergelijke middelen te zijner beschikking te stellen. Deze entiteiten moeten zich garant stellen voor alle verbintenissen aangegaan door de kandidaat en moeten zich verbinden tot volledige medewerking en tot de terbeschikkingstelling van de MIVB van alle vereiste middelen in het kader van deze opdracht. Onder dezelfde voorwaarden kan een combinatie van kandidaten zich beroepen op de draagkracht van de deelnemers aan de combinatie of op deze van andere entiteiten.
Uit het omzetcijfer, de balansen en de resultatenrekeningen moet blijken dat de kandidaat over voldoende financiële draagkracht beschikt om een project zoals hiervoor beschreven onder II.1.5 en II.2.1 tot een goed einde te brengen, tijdens de duur van de opdracht. De MIVB zal de kandidaten weren waarvan de financiële gegevens niet aantonen dat ze beschikken over het vermogen om een dergelijke opdracht tot een goed einde te brengen.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Om de kandidaten te kunnen selecteren, wordt hen verzocht de volgende documenten te voegen bij hun kandidatuur, verplicht in te dienen in de volgorde:
1. De referenties van 3 (niet meer, niet minder) verschillende (gelijkaardige en van dezelfde omvang zijnde) opdrachten die tijdens de laatste 3 jaar werden uitgevoerd voor een minimumwaarde van 1.500.000 ? per referentie. Deze lijst moet gestaafd worden met attesten van goede uitvoering. Deze attesten vermelden het bedrag, de periode en de plaats van uitvoering. Ze vermelden eveneens de contacteerbare verantwoordelijke personen, waarvoor de prestaties uitgevoerd werden, met bijhorend adres en telefoonnummer. Deze certificaten zullen worden ondertekend door deze verantwoordelijke persoon/personen.
Onder soortgelijke opdrachten verstaan we dat de referenties betrekking moeten hebben op wegen en nutsvoorzieningen.
Indien de voorgestelde referenties een deel werken buiten wegen en nutsvoorzieningen en parkeerruimte zouden bevatten, zal het bedrag vermeld in het certificaat zowel het totaalbedrag als het bedrag bestemd voor het gedeelte wegen en nutsvoorzieningen omvatten. Dit laatste bedrag moet groter zijn dan het hierboven vermelde minimumbedrag. Indien de opdracht van de referentie langer dan 12 maanden geduurd heeft, moeten de bedragen van de referentie herberekend worden op basis van een periode van 1 jaar.
2. De referenties van 3 (niet meer, niet minder) realisaties omvattende de inplanting en de constructie van funderingen en aansluitingen van modulaire geprefabriceerde constructies (tijdelijk of definitiev) die werden uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar voor een minimumoppervlakte van 500 m² per referentie. Deze lijst moet gestaafd worden met attesten van goede uitvoering. Deze attesten vermelden het bedrag, de periode en de plaats van uitvoering. Ze vermelden eveneens de contacteerbare verantwoordelijke personen, waarvoor de prestaties uitgevoerd werden, met bijhorend adres en telefoonnummer. Deze certificaten zullen worden ondertekend door deze verantwoordelijke persoon/personen.
3. De referenties van één (niet meer, niet minder) realisatie omvattende de inplanting en de constructie van een brandstofverdeelzone. Die referentie moet gestaafd worden met een attest van goede uitvoering. Het attest vermeldt het bedrag, de periode en de plaats van uitvoering. Het vermeldt eveneens de te contacteren verantwoordelijke personen, waarvoor de prestatie uitgevoerd werd, met bijhorend adres en telefoonnummer. Het attest zal worden ondertekend door deze verantwoordelijke persoon/personen.
4. De referenties van één (niet meer, niet minder) realisatie omvattende de inplanting en de constructie van een waszone voor voertuigen. Die referentie moet gestaafd worden met een attest van goede uitvoering. Het attest vermeldt het bedrag, de periode en de plaats van uitvoering. Het vermeldt eveneens de te contacteren verantwoordelijke personen, waarvoor de prestatie uitgevoerd werd, met bijhorend adres en telefoonnummer. Het attest zal worden ondertekend door deze verantwoordelijke persoon/personen.
5. Het organigram van de kandidaat-onderneming
Een kandidaat kan zich zo nodig beroepen op de capaciteiten van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval moet hij de aanbestedende overheid bewijzen dat hij, voor de uitvoering van de opdracht, over de noodzakelijke middelen zal beschikken, door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om dergelijke middelen ter beschikking van de leverancier te stellen. Deze entiteiten moeten zich garant stellen voor alle verbintenissen aangegaan door de kandidaat en moeten zich verbinden tot volledige medewerking en tot de terbeschikkingstelling van de MIVB van alle vereiste middelen in het kader van deze opdracht.
Onder dezelfde voorwaarden kan een combinatie van kandidaten zich beroepen op de draagkracht van de deelnemers aan de combinatie of op deze van andere entiteiten.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 18/07/2017-16:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming: 19/07/2017-17:00
De aanvragen tot deelname, vergezeld van het selectiedossier, moeten per aangetekende zending of per bode opgestuurd worden naar het adres vermeld onder punt I.1, tegen de datum vermeld onder punt IV.3.4, zowel op papier als onder elektronische vorm (usb-stick).
De MIVB zal maximum 3 firma's selecteren. Indien er meer firma's geselecteerd kunnen worden, zullen de 3 ondernemingen die de meeste punten behaald hebben op basis van het criterium gelijkaardige opdrachten, vermeld in punt III.2.3.1 en III.2.3.2 geselecteerd worden.
De aan de kandidaten gevraagde referenties worden volgens het puntentoekenningssysteem hieronder beoordeeld.
De puntentoekenning wordt berekend op basis van een totaal van 20 punten volgens de formule R1 + R2 = TOTAAL AANTAL PUNTEN, en waar R1 en R2 de punten weergeven die toegekend worden voor de referentiecriteria III.2.3.1 en III.2.3.2.
R1 geeft de beoordeling op 10 punten weer van het nagestreefde bedrag in EUR voor strikt gezien de werken voor de installatie van wegen en nutsvoorzieningen in punt III.2.3.1 die als volgt uitgesplitst worden:
 Minder dan 1.500.000,00? ? De referentie neemt de minimumvereisten niet in acht, hierdoor wordt de kandidatuurstelling niet geselecteerd.
 van 1.500.000,00 ? tot 1.600.000,00 ? inbegrepen ? 1 punt
 meer dan 1.600.000,00 ? tot 1.700.000,00 ? inbegrepen ? 2 punten
 meer dan 1.700.000,00 ? tot 1.800.000,00 ? inbegrepen ? 3 punten
 meer dan 1.800.000,00 ? tot 1.900.000,00 ? inbegrepen ? 4 punten
 meer dan 1.900.000,00 ? tot 2.000.000,00 ? inbegrepen ? 5 punten
 meer dan 2.000.000,00 ? tot 2.100.000,00 ? inbegrepen ? 6 punten
 meer dan 2.100.000,00 ? tot 2.200.000,00 ? inbegrepen ? 7 punten
 meer dan 2.200.000,00 ? tot 2.300.000,00 ? inbegrepen ? 8 punten
 meer dan 2.300.000,00 ? tot 2.400.000,00 ? inbegrepen ? 9 punten
 meer dan 2.400.000,00 ? ?10 punten
R2 geeft de beoordeling op 10 punten weer van het aantal m² m.b.t. de modulaire installatie in punt III.2.3.2 die als volgt uitgesplitst worden:
 minder dan 500 m² ? De referentie neemt de minimumvereisten niet in acht, hierdoor wordt de kandidatuurstelling niet geselecteerd.
 van 500 m² tot 750 m² inbegrepen ? 2 punten
 meer dan 750 m² tot 1.000 m² inbegrepen ? 4 punten
 meer dan 1.250 m² tot 1.500 m² inbegrepen ? 6 punten
 meer dan 1.500 m² tot 1.750 m² inbegrepen ? 8 punten
 meer dan 1.750 m² ?10 punten
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 23/06/2017

Vergelijkbare advertenties van BDA