Maatschappij Voor Het Intercommunaal Vervoer Te Brussel (mivb)

Raamovereenkomst: Renovatiewerken HVAC op alle sites van de MIVB


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel (MIVB)
Koningsstraat 76, BE-1000 Brussel
Contact: Christian HECQ
Christian HECQ
Tel: +32 25637109 E-mail: Christian.Hecq@stib.brussels
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=269900
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Raamovereenkomst: Renovatiewerken HVAC op alle sites van de MIVB
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
De raamovereenkomst voor de aanneming van werken bestaat in het renoveren, moderniseren en herstellen voor het verbeteren van de HVAC- uitrustingen (ventilatie, airconditioning, verwarming, .) in alle gebouwen die zich in de verschillende sites van de MIVB alsook in de metro en premetro bevinden, teneinde aan onze eisen te voldoen.
Deze raamovereenkomst is opgesplitst in 2 delen.
Ziehier de 2 delen:
 Deel 1: werken aan de HVAC-uitrustingen van zone 1 (geografische opdeling van Brussel, zone West)
Tram-, metro-, busstelplaatsen, alsook verschillende werkplaatsen en kantoorgebouwen en metrostations. (Een lijst van alle gebouwen en uitrustingen zal bij dit bestek worden bezorgd.)
 Deel 2: werken aan de HVAC-uitrustingen van zone 2 (geografische opdeling van Brussel, zone Oost)
Tram-, metro-, busstelplaatsen, alsook verschillende werkplaatsen en kantoorgebouwen en metrostations. (Een lijst van alle gebouwen en uitrustingen zal bij dit bestek worden bezorgd.)
De raamovereenkomst wordt met 1 operator per deel afgesloten.
De raamovereenkomst wordt afgesloten voor een totale duur van 4 jaar. Elk deel van de raamovereenkomst kan, na negen maanden, het voorwerp vormen van een verbreking op ieder ogenblik, voorbehouden aan de opdrachtnemer en aan de MIVB, mits opzegging via aangetekend schrijven, negen maanden vóór de vervaldatum.
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: Werken aan de HVAC-uitrustingen van zone 1
Korte beschrijving:
De raamovereenkomst voor de aanneming van werken bestaat in het renoveren, moderniseren en herstellen voor het verbeteren van de HVAC- uitrustingen (ventilatie, airconditioning, verwarming, .) in alle gebouwen die zich in de verschillende sites van de MIVB alsook in de metro en premetro bevinden, teneinde aan onze eisen te voldoen.
 Deel 1: werken aan de HVAC-uitrustingen van zone 1 (geografische opdeling van Brussel, zone West)
Tram-, metro-, busstelplaatsen, alsook verschillende werkplaatsen en kantoorgebouwen en metrostations. (Een lijst van alle gebouwen en uitrustingen zal bij dit bestek worden bezorgd.)
De raamovereenkomst wordt met 1 operator per deel afgesloten.
De raamovereenkomst wordt afgesloten voor een totale duur van 4 jaar. Elk deel van de raamovereenkomst kan, na negen maanden, het voorwerp vormen van een verbreking op ieder ogenblik, voorbehouden aan de opdrachtnemer en aan de MIVB, mits opzegging via aangetekend schrijven, negen maanden vóór de vervaldatum.
Perceel 2: Werken aan de HVAC-uitrustingen van zone 2
Korte beschrijving:
De raamovereenkomst voor de aanneming van werken bestaat in het renoveren, moderniseren en herstellen voor het verbeteren van de HVAC- uitrustingen (ventilatie, airconditioning, verwarming, .) in alle gebouwen die zich in de verschillende sites van de MIVB alsook in de metro en premetro bevinden, teneinde aan onze eisen te voldoen.
 Deel 2: werken aan de HVAC-uitrustingen van zone 2 (geografische opdeling van Brussel, zone Oost)
Tram-, metro-, busstelplaatsen, alsook verschillende werkplaatsen en kantoorgebouwen en metrostations. (Een lijst van alle gebouwen en uitrustingen zal bij dit bestek worden bezorgd.)
De raamovereenkomst wordt met 1 operator per deel afgesloten.
De raamovereenkomst wordt afgesloten voor een totale duur van 4 jaar. Elk deel van de raamovereenkomst kan, na negen maanden, het voorwerp vormen van een verbreking op ieder ogenblik, voorbehouden aan de opdrachtnemer en aan de MIVB, mits opzegging via aangetekend schrijven, negen maanden vóór de vervaldatum.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
De kandidaten moeten beantwoorden aan de minimale deelnemingsvoorwaarden en daartoe moeten zij de volgende documenten, genummerd en in volgorde, aan hun kandidatuur toevoegen:
1. Een verklaring op erewoord waarin de kandidaat-onderneming bevestigt dat zij zich niet in een toestand van uitsluiting bevindt, zoals voorzien in artikel 66 § 4 van het KB van 16 juli 2012;
2. Een verklaring op erewoord dat de kandidaat-onderneming in staat is zowel het Nederlands als het Frans te gebruiken in al haar contacten met de MIVB (correspondentie, bezoeken, vergaderingen, permanent werkafgevaardigde, etc.);
3. Voor de opdrachten die gegund worden op basis van deze raamovereenkomst is over het algemeen een klasse 4, (sub)categorie D17 en D18 vereist. Om die reden is de kandidaat verplicht het bewijs van deze erkenning in klasse 4, (sub)categorieën D17 en D18 te overhandigen.
Wat de vereisten 1 en 2 betreft, elke kandidaat of, in geval van een combinatie, elke deelnemer aan de combinatie, moet deze vereisten naleven.
Wat de vereiste 3 betreft, een kandidaat kan zich desgevallend beroepen op de capaciteiten van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval toont hij de aanbestedende overheid aan dat hij zal beschikken over de voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke middelen, door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om de leverancier dergelijke middelen ter beschikking te stellen. Deze entiteiten moeten zich garant stellen voor alle verbintenissen aangegaan door de kandidaat en zich verbinden tot volledige medewerking en tot de terbeschikkingstelling van de MIVB van alle vereiste middelen in het kader van deze opdracht.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Om de kandidaten te kunnen selecteren, wordt hen verzocht de volgende documenten te voegen bij hun kandidatuur, verplicht in te dienen in de volgorde:
1. Het bewijs van een verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid (BA) - Exploitatie die de beroepsrisico's dekt, met vermelding van het type verzekering en de omvang ervan, afgesloten door de kandidaat-onderneming of de kandidaat (verzekerde bedragen: minimum 1.250.000,00 EUR) of de verbintenis m.b.t. het afsluiten van dergelijke verzekering, evenals de ongevallenstatistieken.
2. De volledige balansen (incl. resultatenrekeningen) van de laatste 2 jaar zoals deze ingediend werden bij de griffie van de rechtbank van koophandel of bij een bevoegde instelling van de betrokken lidstaat. Uit het omzetcijfer, de balansen, de resultatenrekeningen moet blijken dat de kandidaat over voldoende financiële draagkracht beschikt om een project zoals hiervoor beschreven onder II.1.4 en II.1.5 tot een goed einde te brengen, tijdens de duur van de opdracht. De MIVB zal de kandidaten afwijzen waarvan de financiële gegevens aantonen dat ze niet over het vermogen beschikken om een dergelijke opdracht tot een goed einde te brengen.
Een kandidaat kan zich, in voorkomend geval, beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval moet hij aan de aanbestedende dienst aantonen dat hij zal beschikken over de voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke middelen door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om de leverancier dergelijke middelen ter beschikking te stellen. Deze entiteit zal zich moeten garant stellen voor alle verbintenissen die door de kandidaat gemaakt worden en zal zich ertoe verbinden zijn volledige medewerking te verlenen en alle nodige middelen ter beschikking van de MIVB te stellen in het kader van onderhavige opdracht.
Onder dezelfde voorwaarden kan een combinatie van kandidaten zich beroepen op de draagkracht van de deelnemers aan de combinatie of op die van andere entiteiten.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Om de kandidaten te kunnen selecteren, wordt hen verzocht de volgende documenten te voegen bij hun kandidatuur, verplicht in te dienen in de volgorde:
1. De referenties van 3 (niet meer, niet minder) gelijkaardige opdrachten, uitgevoerd tijdens de laatste 3 jaar. Deze lijst moet gestaafd worden met attesten van goede uitvoering. Deze certificaten vermelden het bedrag, de periode, de prestatieplaats. Ze vermelden eveneens de verantwoordelijke contactpersonen, waarvoor de prestaties uitgevoerd werden, met bijhorend adres en telefoonnummer. Deze certificaten zullen ondertekend worden door deze verantwoordelijke persoon/personen.
Met gelijkaardige opdrachten wordt bedoeld bestaande referenties die betrekking hebben op de werken aan HVAC (verwarming, ventilatie, airconditioning, .).
Indien de voorgestelde referenties een deel werken buiten HVAC en onderhoud zouden bevatten, zal het bedrag vermeld in het certificaat zowel het totaalbedrag als het bedrag bestemd voor het gedeelte werken HVAC omvatten. De bedragen van de referenties zijn gebaseerd op een jaarlijkse periode. Het model voor het attest van goede uitvoering, dat ingevuld moet worden, is bij de aankondiging van opdracht gevoegd.
2. Het organigram van de kandidaat-onderneming
Een kandidaat kan zich, in voorkomend geval, beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval moet hij aan de aanbestedende dienst aantonen dat hij zal beschikken over de voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke middelen door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om de leverancier dergelijke middelen ter beschikking te stellen. Deze entiteit zal zich moeten garant stellen voor alle verbintenissen die door de kandidaat gemaakt worden en zal zich ertoe verbinden zijn volledige medewerking te verlenen en alle nodige middelen ter beschikking van de MIVB te stellen in het kader van onderhavige opdracht.
Onder dezelfde voorwaarden kan een combinatie van kandidaten zich beroepen op de draagkracht van de deelnemers aan de combinatie of op die van andere entiteiten.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 04/06/2017
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming: 05/06/2017
De aanvragen tot deelname, vergezeld van het selectiedossier, moeten per aangetekende zending of per bode opgestuurd worden naar het adres vermeld onder punt I.1, tegen de datum vermeld onder punt IV.3.4, zowel op papier als onder elektronische vorm.
De MIVB zal maximum 5 firma's selecteren. Indien er meer firma's geselecteerd kunnen worden, zullen de 5 firma's met de meeste punten op basis van het criteria van gelijkaardige opdrachten geselecteerd worden. De bedragen van de referenties zijn gebaseerd op een jaarlijkse periode.
De gevraagde referenties aan de kandidaten worden beoordeeld volgens het puntentoekenningssysteem hieronder.
De puntentoekenning wordt berekend op basis van de volgende formule: M1 + M2 + M3 op een totaal van 30 punten, waarbij M de toegekende punten voor het bedrag van de overwogen referte vertegenwoordigt.
M vertegenwoordigt de evaluatie op 10 punten van het beoogde bedrag voor uitsluitend de werken aan de HVAC zoals hieronder opgesplitst:
 van 0 ? tot 135.000 ? inbegrepen = 2 punten
 hoger dan 135.000 ? tot 275.000 ? inbegrepen = 4 punten
 hoger dan 275.000 ? tot 500.000 ? inbegrepen = 6 punten
 hoger dan 500.000 ? tot 900.000 ? inbegrepen = 9 punten
 hoger dan 900.000 ? = 10 punten
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 27/04/2017

Vergelijkbare advertenties van BDA