Stad Dendermonde

Parkeergebouw Dendermonde - Design & Build


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Dendermonde
Fr. Courtensstraat 11, BE-9200 Dendermonde
Contact: De heer Kristiaan De Cock
Tel: +32 492156926 Fax: +32 52251124 E-mail: kristiaan.decock@dendermonde.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Parkeergebouw Dendermonde - Design & Build
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Perceel gelegen te 9200 Dendermonde, 1° afdeling , sectie D, 813 W (toegankelijk langs Leopold II-laan)
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Deze opdracht omvat het ontwerp en de realisatie van een parkeergebouw (met inbegrip van de omgevingsinfrastructuur) in Dendermonde en wordt beschouwd als een opdracht van werken, meer specifiek een werkenwedstrijd.
De opdracht omvat:
* het aanleveren van een ontwerp, de bouw (incl. afwerking, technieken, ingewerkte of constructieve voorzieningen, omgevingsinfrastructuur en veiligheidscoördinatie) en het gebruiksklaar maken van een parkeergebouw met een minimum capaciteit van 100 personenvoertuigen (initieel in twee bouwlagen, met de mogelijkheid tot uitbreiding met een derde bouwlaag na de ingebruikname van het parkeergebouw)
* het voorafgaandelijk opmaken van een dossier voor de aanvraag van de nodige vergunningen voor dit gebouw, conform de van toepassing zijnde regelgeving, evenals de eventueel bijkomende verordeningen en bepalingen zoals opgelegd door de gemeente, het gewest of andere betrokken instanties (inclusief bijvoorbeeld het opmaken van een archeologische nota, advies van de brandweer, .). Het inwinnen van de nodige inlichtingen behoort tot de opdracht. De aannemer levert het bouwaanvraagdossier in het door de vergunningverlenende overheid vereiste aantal exemplaren af. Twee extra exemplaren worden bijkomend voorzien voor de opdrachtgever. Dit dossier dient opgemaakt te zijn door een ingeschreven architect. De kosten van de opmaak en de erelonen zijn ten laste van de aannemer.
* het opmaken van een volledig uitvoeringsdossier voor het gebouw, inclusief alle noodzakelijke studies m.b.t. architectuur, stabiliteit, technieken, veiligheidscoördinator (ontwerp en realisatie), uitrusting, .
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren. Door de aanbestedende overheid wordt het bestaan van sociale en fiscale schulden gecontroleerd. Zij zijn een reden voor uitsluiting van de offerte.
De inschrijver voegt een uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document toe waaruit blijkt dat de inschrijver (de rechtspersoon in het geval van een vennootschap):
* niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen;
* niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
* geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisaties aanhangig is tegen hem;
* niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Zie bestek.
* Overeenkomstig artikel 67 van het KB van 15 juli 2011 dient de financiële en economische draagkracht van de opdrachtnemer te worden aangetoond.
* Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
De inschrijver dient het bewijs te leveren dat de totale omzet van zijn onderneming in elk van de afgelopen drie boekjaren minstens het dubbele was van het offertebedrag.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* De studie- of beroepskwalificaties van de aannemer of het kaderpersoneel van de onderneming en in het bijzonder van degenen die met de leiding van de werken worden belast.
* Een lijst van werken die de afgelopen vijf jaar werden verricht, die vergezeld gaat van attesten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend, zo niet wordt een eenvoudige verklaring van de aannemer aanvaard. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de aanbestedende overheid toegezonden.
* Het bewijs van de inschrijving van de kandidaat of inschrijver (meer bepaald van de architect) in het beroeps- of handelsregister overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar deze gevestigd is. Het bewijs wordt geleverd door een attest, of, bij ontstentenis, door een verklaring onder eed.
De inschrijver dient het bewijs te leveren van de uitvoering van minimum 2 werken met betrekking tot parkeergebouwen (nieuwbouw) met een totaal investeringsbedrag van minstens twee miljoen euro exclusief btw.
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 7
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 13/6/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 14/6/2017 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 14/6/2017 - 10:00
Plaats: Administratief centrum - vergaderzaal 1 - stadsbestuur Dendermonde
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
De kandidaat-inschrijver wordt uitgenodigd om aanwezig te zijn op woensdag 24 mei 2017 om 10.00 uur of op donderdag 01 juni om 10.00 uur voor het brengen van een begeleid plaatsbezoek onder leiding van Dhr. Kristiaan De Cock, departementshoofd Gebouwen en Facility op volgend adres: Administratief Centrum, Franz Courtensstraat 11 te 9200 Dendermonde.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 25/4/2017

Vergelijkbare advertenties van BDA