Sibelga

Fotovoltaïsch project - Brussels Hoofdstedelijk Gewest : gemeenschappelijke opdracht voor de aankoop, de installatie en het onderhoud van fotovoltaïsche installaties


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Sibelga
Werkuizenkaai 16, BE-1000 Brussel
Contact: Lossignol Quentin
Lossignol Quentin
E-mail: public_procurement@sibelga.be
Internet adres(sen): www.sibelga.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Fotovoltaïsch project - Brussels Hoofdstedelijk Gewest : gemeenschappelijke opdracht voor de aankoop, de installatie en het onderhoud van fotovoltaïsche installaties
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Fotovoltaïsch project - Brussels Hoofdstedelijk Gewest : gemeenschappelijke opdracht voor de aankoop, de installatie en het onderhoud van fotovoltaïsche installaties.
Het voorwerp van de aanbestedingsprocedure is de studie, de levering van het materieel, de installatie en het onderhoud van fotovoltaïsche installaties op diverse overheidsgebouwen in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja.
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: 0 à = 50 kWp
Perceel 2: > 50 à < 250 kWp
Perceel 3: = 250 kWp
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Geraamde waarde zonder BTW: 16000000.00 EUR .
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
2.2.1 REGELMATIGHEIDSCRITERIA VAN DE KANDIDATUUR
Een Kandidatuur zal onregelmatig worden verklaard indien de vragenlijst niet is ondertekend door een bevoegd personeelslid van de Kandidaat.
Bovendien
 moeten de documenten tijdig worden teruggestuurd.
 moet de Kandidaat, in zijn antwoorden op de vragenlijst en in de correspondentie in het kader van de selectie, gebruikmaken van een van de opgelegde talen (Nederlands of Frans).
2.2.2 UITSLUITINGSCRITERIA
Alleen de kandidaten die rechtstreeks of via een onderaannemer voldoen aan de volgende voorwaarden, mogen deelnemen aan deze opdracht:
1. Erkend zijn volgens de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken (Belgisch Staatsblad van 06/04/1991) op de datum van gunning van deze opdracht inzake "elektrische installaties" in de subcategorieën
o P1 "Elektrische installaties in gebouwen, inbegrepen de installaties van stroomaggregaten, de uitrustingen voor brand- en diefstalmelding, telecommunicatie in gebouwen en hun omgeving en installaties of uitrustingen van gemengde telefonie"
of
o P2 "Elektrische en elektromechanische installaties van kunstwerken en nijverheidsinrichtingen en elektrische buiteninstallaties"
Voor de volgende klassen:
? Perceel 1: klasse 2
? Perceel 2: klasse 3
? Perceel 3: klasse 4
Het bewijs van deze erkenningen (attest), of bij gebrek daaraan de erkenningsaanvraag, moet bij dit dossier worden gevoegd (zie punt 3.2).

2. Erkend zijn volgens de wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken (Belgisch Staatsblad van 06/04/1991) op de datum van gunning van deze opdracht in klasse 1 voor de categorie D "Algemene aannemingen van bouwwerken" en de volgende subcategorieën:
o D1 "Alle ruwbouwwerken en onder kap brengen van gebouwen"
OF
o D8 "Dakbedekkingen in asfalt- of gelijkaardige producten, dichtingswerken"
En
o D12 "Niet-metalen en niet-asfaltbedekkingen"
En
o D22 "Metalen dakbedekking en zinkwerk"
Het bewijs van deze erkenningen (attest), of bij gebrek daaraan de erkenningsaanvraag, moet bij dit dossier worden gevoegd (zie punt 3.2).
Opmerking met betrekking tot de goedkeuring:
De Aanbestedende Overheid vestigt de aandacht van de Kandidaat op het feit dat de termijn voor het verkrijgen van de goedkeuring bij de bevoegde administratie betrekkelijk lang kan zijn. De Aanbestedende Overheid gelast de kandidaat dan ook dit attest aan te vragen zodra hij dit dossier heeft ontvangen.
3. Op de datum van gunning van deze opdracht houder zijn van een RESCERT-certificaat of gelijkwaardig, zoals gedefinieerd in de Europese richtlijn 2009/28/EG van het Europees Parlement en de Raad van 23 april 2009 ter bevordering van het gebruik van energie uit hernieuwbare bronnen en houdende wijziging en intrekking van Richtlijn 2001/77/EG en 2003/30/EG voor de realisatie van fotovoltaïsche installaties.
Het bewijs van deze certificering / kwalificatie, of bij gebrek daaraan het bewijs van de certificeringsaanvraag, moet bij dit dossier worden gevoegd.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
2.3.2 ECONOMISCHE EN FINANCIËLE DRAAGKRACHT
a. De Kandidaat voor de jaren 2012 tot 2016 niet over een gemiddeld jaarlijks omzetcijfer voor de bouw en het onderhoud van fotovoltaïsche installaties beschikt ten bedrage van minimaal:
o ? 300.000,- voor perceel 1;
o ? 750.000,- voor perceel 2;
o ? 2.000.000,- voor perceel 3.
b. De Kandidaat geen informatie verstrekt over het aantal en het vermogen van de bouwwerken die zijn gerealiseerd in de periode van 01/2012 tot 12/2016;
c. Hij zijn voorlopig ontwikkelingsplan voor de eerste 5 jaar van deze opdracht niet beschrijft, rekening houdend met het perceel of de percelen waarvoor hij zich kandidaat stelt. Hij dient de verschillende parameters en hypotheses toe te lichten waarmee hij rekening heeft gehouden bij de uitwerking hiervan.
2.3.3 ORGANISATIEVERMOGEN
a. De Kandidaat geeft geen beschrijving van de algemene organisatie van zijn onderneming (organisatiestructuur met inbegrip van de gebruikelijke onderaannemers, organigram op naam voor het omkaderend personeel, aantal personen met een arbeidscontract, .) en hij biedt geen beschrijving van de verschillende kernfuncties binnen zijn organisatie;
b. De Kandidaat geeft geen informatie over de samenstelling van een standaardploeg voor het bouwgedeelte (van de studie tot de indienststelling van de installatie) en van een standaardploeg voor het onderhoudsgedeelte, rekening houdend met de omvang van de installaties van het perceel waarvoor hij zich kandidaat stelt;
c. De Kandidaat geeft geen duidelijke en precieze beschrijving van het beheerproces van een project, van de ontvangst van de bestelling tot en met de indienststelling van de installatie, de beheermodaliteiten van de planning, het afval, de voorraad, het beheer van klachten van de klant, de beheerprocessen voor de technische documentatie van een project, .;
d. De Kandidaat geeft, op basis van zijn ervaring, geen informatie over de gemiddelde realisatieduur van een installatie van het formaat van dat van het perceel waarvoor hij zich kandidaat stelt, met detailinformatie over de termijn voor elk van de belangrijkste fasen (bv. studie, bestelling van het materiaal, werken, indienststelling, .);
e. De Kandidaat geeft geen informatie over het gemiddelde jaarlijkse aantal werven waarvan zijn huidige organisatiestructuur de realisatie mogelijk maakt;
f. De Kandidaat en de eventuele onderaannemende installateur die belast is met de bouw en het onderhoud van de installaties verschaft niet voor elk van de percelen waarvoor hij zich kandidaat stelt informatie over het gemiddelde jaarlijkse aantal installaties waarvan hij zich tot de realisatie verbindt in het kader van dit fotovoltaïsche project van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest gedurende 4 jaar;
g. De Kandidaat en de eventuele onderaannemende installateur die belast is met de bouw en het onderhoud van de installaties meldt niet wat de minimale interne personeelscapaciteit is die voor deze opdracht kan worden ingezet gedurende de volledige looptijd van de kaderovereenkomst;
h. De Kandidaat en de eventuele onderaannemende installateur die belast is met de bouw en het onderhoud van de installaties geeft geen duidelijke en gedetailleerde informatie over de logistieke middelen waarover hij beschikt (gereedschap, transportmaterieel, heftoestellen, .) en de gebruikte software in met name de studiefase;
i. De Kandidaat of de eventuele onderaannemende installateur die belast is met de bouw en het onderhoud van de installaties geeft geen duidelijke en gedetailleerde beschrijving van het opvolgingsproces voor de prestaties (productiviteit) en voor incidenten en defecten van de in dienst gestelde installaties en verstrekt geen lijst met specifieke tools (software) om dit te realiseren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Iedere Kandidaat die een regelmatige kandidatuur heeft ingediend, maar zich in een van de volgende situaties bevindt, kan uitgesloten worden indien:
2.3.1 TECHNISCHE BEKWAAMHEID
a. De Kandidaat geen burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering "Exploitatie" en "Na levering" heeft afgesloten die alle activiteiten van de kandidaat dekt, inclusief dakwerken, voor een minimale waarde van
1. ? 500.000,- voor perceel 1;
2. ? 750.000,- voor perceel 2;
3. ? 1.500.000,- voor perceel 3.
Deze verzekering moet expliciet het risico op schade aan het gebouw dekken als gevolg van begane fouten of tekortkomingen tijdens de plaatsing van fotovoltaïsche panelen, geconstateerd tijdens de werken of na oplevering van de installatie;
b. Voor de kandidaten van percelen 2 en 3, indien de Kandidaat zich er niet toe verbindt binnen 30 kalenderdagen na de gunning van de eerste opdracht een verzekering "Alle risico's bouwplaats" te onderschrijven;
c. De Kandidaat geen verzekering "Arbeidsongevallen" in overeenstemming met de Belgische wetgeving heeft afgesloten die de schadeloosstelling voor arbeidsongevallen en ongevallen op weg tussen de woning en het werk voor zijn personeelsleden dekt;
d. Voor kandidaten voor de percelen 2 en 3, indien De Kandidaat geen houder is van een ISO 9001-2008-certificering of een gelijkwaardige certificering, waarmee het bestaan van gedocumenteerde processen met betrekking tot het kwaliteitsbeheersysteem kan worden gewaarborgd of indien het bestaan van gedocumenteerde processen met betrekking tot het kwaliteitsbeheersysteem niet kan worden aangetoond.
Dit certificaat moet nog minstens 6 maanden geldig zijn vanaf de datum van indiening van het identificatiedossier;
e. De Aanbestedende Overheid is verantwoordelijk voor het beheer van een fotovoltaïsch park van bijna 170 installaties; indien de Kandidaat of de onderaannemende installateur die belast is met de bouw en het onderhoud van de installaties zich niet verbindt tot het ter plaatse sturen van een bekwaam technicus rekening houdend met de oorsprong van het probleem en zo het probleem te evalueren en de installatie te herstellen en dit binnen een werkdag volgend op de datum van melding van het defect. De technicus moet het Frans of het Nederlands op het niveau van een zelfstandig gebruiker beheersen.

f. De Kandidaat en de eventuele onderaannemende installateur die belast is met de bouw en het onderhoud van de installaties niet aantoont in staat te zijn omkaderingspersoneel (projectleider, werfleider, veiligheidscoördinator, .) met een vloeiende mondelinge en schriftelijke beheersing van het Nederlands en het Frans ter beschikking van het project te stellen;
g. De Kandidaat of de onderaannemende installateur die belast is met de bouw en het onderhoud van de installaties, niet aangesloten is bij PV Cycle of zich er niet toe verbindt zich binnen 30 kalenderdagen na de gunning van de opdracht aan te sluiten bij PV Cycle.
PV Cycle heeft tot doel de uitvoering van de aanvaardingsplicht voor zonnepanelen te organiseren namens al haar leden in het kader van de verplichtingen tot verzameling en behandeling opgelegd door de wetgeving inzake de fotovoltaïsche panelen die sinds 1 juli 2016 van kracht is.
h. De Kandidaat geen lijst met gewoonlijk gebruikt materiaal voor de fotovoltaïsche modules en de ondulators voorlegt, evenals de volledige gegevens van de fabrikanten van die materialen en indien de fabrikanten van de fotovoltaïsche modules en de ondulators niet beschikken over
o een ISO 9001-2008-certificering of een gelijkwaardige certificering die het bestaan van een kwaliteitsbeheersysteem garandeert
o een ISO 14001-certificering of een gelijkwaardige certificering die het bestaan van een milieubeheersysteem garandeert.
2.3.4 VEILIGHEID
a. De Kandidaat of de eventuele onderaannemende installateur die belast is met de bouw en het onderhoud van de installaties beschikt op de datum van gunning van deze opdracht niet over een van de volgende certificaten: BeSacc, CSC, VCA of gelijkwaardig; dit certificaat moet nog minstens 6 maanden geldig zijn vanaf de datum van indiening van de offerte.
Het bewijs van deze certificering (attest), of bij gebrek daaraan het bewijs van de certificeringsaanvraag, moet bij dit dossier worden gevoegd.
b. De Kandidaat of de eventuele onderaannemende installateur die belast is met de bouw en het onderhoud van de installaties heeft geen kopie van zijn Algemeen veiligheids- en gezondheidsplan (AVGP) ingediend.
c. De Kandidaat of de eventuele onderaannemende installateur die belast is met de bouw en het onderhoud van de installaties verschaft geen informatie over de gebruikelijke middelen tot bescherming van de bestaande infrastructuur;
d. Voor perceel 3 geeft de Kandidaat of de eventuele onderaannemende installateur die belast is met de bouw en het onderhoud van de installaties geen informatie over de frequentie- en de ernstgraad van de ongevallen voor de afgelopen drie jaar (2013 - 2014 - 2015).
Categorie: D1, D8, D12, D22, : Klasse 1
P1 & P2 :
? Perceel 1: klasse 2
? Perceel 2: klasse 3
? Perceel 3: klasse 4
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Beperkt.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 28/05/2017 - 10:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 29/05/2017 - 10:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
1. Om ontvankelijk te zijn, is het noodzakelijk dat de deelnemingsaanvragen UITSLUITEND ingevuld worden volgens het model van het identificatiedossier van de Aanbestedende Overheid. Dit identificatiedossier kan worden aangevraagd bij: Quentin Lossignol, of via e-mail: public_procurement@sibelga.be, of via fax op het nummer +32.2.274.32.68.
De referentie SIB16TW1201, van het betrokken dossier moet op elke deelnemingsaanvraag worden vermeld. Een deelnemingsaanvraag zal niet worden behandeld als het adres van de hoofdzetel en het postadres niet in de mail of de fax staan.
De Kandidaat moet zijn deelnemingsaanvraag voor deze opdracht formuleren aan de hand van een dossier dat voldoet aan de volgende vormvereisten:
 Het moet op papier worden ingediend, in twee niet-ingebonden exemplaren (een originele versie + een kopie) evenals een elektronische versie (USB-stick of cd-rom) en moet exclusief op basis van het voorliggende document zijn opgesteld. De Kandidaat kan bij dit dossier ook bijlagen voegen (organigram, attesten, .). In dat geval worden deze bijlagen in het dossier gevoegd op de plaats van de hiertoe voorziene pagina's;
 Het moet volledig zijn en alle documenten bevatten overeenkomstig de voorschriften van dit document;
 Het moet worden opgesteld in het Nederlands (NL) of het Frans (FR). Officiële documenten die niet in het NL of FR beschikbaar zijn, moeten vergezeld worden van een eensluidend verklaarde vertaling.
Het naar behoren ingevulde identificatiedossier moet worden opgestuurd per aangetekende brief (met ontvangstbewijs) of afgegeven tegen ontvangstbewijs op het volgende adres:
Sibelga
Dienst Aankoop en Opdrachten
Quentin LOSSIGNOL
Dossierbeheerder
Werkhuizenkaai 16
1000 Brussel
De uiterste ontvangstdatum voor kandidaturen door de Aanbestedende Overheid is vastgelegd op 29/05/2017 om 10u00.
Indien deze vormvereisten niet worden nageleefd, kan de kandidatuur worden verworpen.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 25/04/2017

Vergelijkbare advertenties van BDA