AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Maatschappij voor Stedelijke Inrichting - N.V. van publiek recht
Koloniënstraat 11, BE-1000 Brussel
Contact: De heer André Verstraeten
Tel: +32 25176068 Fax: +32 25176500 E-mail: a.verstraeten@sau.brussels
Internet adres(sen): www.sau.brussels
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Uitnodiging tot indienen offerte - Conception, aménagement et équipement d'un plateau de bureaux pour la SAU-MSI - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Brussels Hoofdstedelijk Gewest, 1000 Brussel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De huidige overheidsopdracht is erop gericht om een projectschrijver en een gespecialiseerde algemene aannemer de opdracht te geven om een landschapskantoor dat zich in ruwstaat bevindt te ontwerpen, verwezenlijken en uitrusten om er de toekomstige activiteiten van de SAU-MSI te installeren.
Voor informatie over de aard van de SAU-MSI en haar activiteiten, zie de site: www.SAU.brussels of www.MSI.brussels.
De in te richten kantooroppervlakte is 850 m² groot en bevindt zich op de 1ste verdieping van een kantoorgebouw met 6 verdiepingen waar recent een volledige renovatie uitgevoerd werd.
Het gaat om een "sleutel-op-de-deur"-overheidsopdracht; voor een gedetailleerde beschrijving van de opdracht verwijzen we naar hoofdstuk III "beschrijving van de technische bepalingen"
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* In toepassing van artikel 62 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 dient de Belgische inschrijver geen rsz-attest bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
* De Belgische inschrijver dient geen attest van niet-faillissement of soortgelijke toestanden bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
* In elk stadium van de gunningsprocedure, behalve om dwingende redenen van algemeen belang, wordt uitgesloten de kandidaat of inschrijver van wie is vastgesteld dat hij als werkgever illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11 februari 2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
Daarnaast zal de aanbestedende overheid zich ervan verzekeren dat de inschrijver:
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- zich niet in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen opvorderbaar in het kader van de kwalitatieve selectie.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Het bewijs van een verzekering tot dekking van de beroepsrisico's.
* Een verklaring betreffende de globale omzet en de omzet in het activiteitsdomein dat het voorwerp is van huidige opdracht tijdens de laatste drie beschikbare boekjaren in functie van de oprichtingsdatum of de aanvangsdatum van de activiteiten van de kandidaat, in de mate waarin de informatie over die omzetcijfers beschikbaar is.
Verzekering: het bewijs voorleggen van geldige verzekering tot dekking van beroepsrisico's op de datum van de kandidaatstelling.
Omzet: het bewijs voorleggen van een omzet voor "werken" van minimum 1.000.000,00 EUR tijdens minimum drie voorgaande jaren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
A. Vereiste vaardigheden
De kandidaten stellen hun team voor evenals, voor elk teamlid, een curriculum vitae dat de aandacht vestigt op de specifieke bekwaamheden die nodig zijn om de opdracht uit te voeren, met behulp van enkele vroegere referenties (max. 3), de studietitels en de beroepskwalificaties;
B. analyse van de vroegere ervaring van de inschrijver
1. De inschrijvers moeten volgende inlichtingen verstrekken:
Een lijst van 3 studieopdrachten die de inschrijver heeft gemaakt, die betrekking hebben tot restauratiewerken enwaarvan minimaal één uit de drie betrekking moet hebben tot restauratiewerken naar het identieke van een gebouw of kunstwerk waarvan de omvang overeenstemt met huidig project (verklarende nota verplicht bij te voegen.
Deze referenties zijn voldoende relevant ten aanzien van het kader van deze opdracht, zoals beschreven in huidig bestek en werden uitgevoerd (zie verschillende stadia) in de loop van de laatste 5 jaren (2011-2016). De inschrijver zal het stadium aanduiden waarin de opdracht zich bevindt( bv. voorontwerp, stedenbouwkundige vergunning, voorlopige oplevering, definitieve oplevering).
(Opmerking: indien meer dan 3 referenties worden opgegeven dan worden enkel de eerste 3 in aanmerking genomen)
(a) Beschrijving van de opdracht met aanduiding van minimum:
- Naam van de referentie
- De inhoud van de opdracht(= programma en de doelstellingen van de bouwheer , het opzet en concept van de dienstverlener)
- Het voorwerp van de referentie (= welke deel van de opdracht heeft de inschrijver zelf uitgevoerd met betrekking tot de referentie)
- Een beperkte nota (maximum 1 pagina A4) waarin de verschillende aspecten van het project uitgelegd worden welke relevant zijn in het kader van huidige opdracht
- Relevante details van het project en /of de uitvoering op een leesbare schaal waarin het project zich bevindt ( stedenbouwkundige vergunning of uitvoering)
- Relevante plannen van het project en /of de uitvoering op een leesbare schaal waarin het project zich bevindt ( stedenbouwkundige vergunning of uitvoering);
- Bedrag der werken en van de ontwerpopdracht (BTW ex) van de referentie;
- De inschrijver moet aanduiden in welk stadium de referentie zich bevindt op het ogenblik van de indiening van zijn offerte
- Juiste aanduiding van de plaats der werken van de referentie in kwestie.
- Bouwheer van de werken van de ontwerperopdracht, met aanduiding van de contact persoon (personen) en hun gegevens.
(b) Een visuele voorstelling van de referentie (op papier, maximum 4 pagina's A4);
(c) Bewijs van de referentie
- in geval de bouwheer een openbare instelling betreft, wordt het bewijs geleverd door het attest van goede uitvoering getekend door de opdrachtgever
- in geval het een referenties voor een privé persoon betreft, worden de prestaties aangetoond door de opdrachtgever of bij gebrek door een verklaring op eer van de inschrijver
- minstens een architect of een binnenhuisarchitect (intern of als onderaannemer). De kandidaat moet, op straffe van nietigheid van de offerte, de dienstverlener identificeren die effectief zal belast zijn met dit deel van de opdracht en verplicht zich ertoe om effectief met hem samen te werken in geval van gunning van de opdracht.
- minstens een projectbeheerder;
- minstens een werkleider;
(Voor de toegang tot de werken: zie lijst van vereiste erkenningen).
Referenties:
- dienen inrichtingswerken te betreffen van een aan huidige opdracht vergelijkbare grootte en aard;
- dienen aan te tonen dat de kandidaat in staat is om te werken op de "design and build"-manier, waarbij hij de aanwijzingen van de klant opvolgt.
Vereiste erkenning: D11 (Pleister- en raapwerk), klasse 1
D13 (Verfwerk), klasse 1
D14 (Glazenmakerswerk), klasse 1
D20 (Metalen schrijnwerk), klasse 1
D25 (Muur- en vloerbekledingen met uitzondering van marmer-, parket- en tegelwerk), klasse 1
D4 (Geluids- en warmte-isolatie, lichte scheidingswanden, valse plafonds en blinde vloeren, al dan niet geprefabriceerd), klasse 1
D5 (Timmerwerk, houten spanten en trappen), klasse 1
P1 (Elektrische installaties in gebouwen, inbegrepen het installeren van stroomaggregaten, alarm-toestellen tegen brand- en diefstal, telecommunicatie in en om gebouwen en voorzieningen voor gemengde t), klasse 1
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Concept et méthodologie, Weging: 40
Criterium 2: Beheer van de uitvoeringstermijn, Weging: 20
Criterium 3: Prijsbeheer, Weging: 40
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 25/4/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek
Downloaden
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
26/4/2017 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 3/4/2017