AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT - NUTSSECTOREN
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Maatschappij voor het Intercommunaal Vervoer te Brussel - Procurement & Logistics Department
Koningsstraat 76, BE-1000 Brussel
Contact: de Wolf Pascale Eliane
Tel: +32 25155874 Fax: +32 25153281 E-mail: pascale.dewolf@stib.brussels
Internet adres(sen): www.stib.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Beheer van drinkfonteinen, drankautomaten en snackdispensers binnen de MIVB-infrastructuren
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlenen van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of aankoop/aankopen:
De MIVB wil ruimtes aanbieden waar één of meerdere dienstverstrekkers diverse automaten ter beschikking kunnen stellen voor exclusief gebruik door MIVB-personeel (ongeveer 8.200 personen, verspreid over het Brussels Hoofdstedelijk Gewest).
De opdracht wordt opgesplitst in 3 percelen.
Perceel 1
- Drinkfonteinen die aangesloten zijn op het leidingnet (hetzij warm en koud water, hetzij lauw en koud water), volume: 128 fonteinen op 55 verschillende plaatsen
- Fonteinen met waterflessen. Volume: de MIVB heeft momenteel 11 gehuurde fonteinen en koopt ongeveer 1.000 waterflessen per jaar
Perceel 2
- Automaten voor warme dranken (koffie, chocolademelk, soep, .); volume: 63 automaten op 28 verschillende plaatsen
- Snoepautomaten; volume: 29 automaten op 27 verschillende plaatsen
- Automaten voor snacks en frisdranken: 23 automaten op 11 verschillende plaatsen
Perceel 3
- Frisdrankautomaten; volume: 63 automaten op 28 verschillende plaatsen
- Automaten met uitsluitend flessen met water van 1 liter. Volume: 63 automaten op 22 verschillende plaatsen
De MIVB levert de elektriciteit en het water.
De dienstverstrekker beheert de goed werkende staat van de automaten en waterfonteinen via full-service: onderhoud, schoonmaak, depannage, geregeld bijvullen van de automaten (waarbij hij op de vervaldatum van de producten let).
Deze aankondiging van opdracht betreft in een eerste fase een oproep tot kandidaatstelling.
De kandidatuur dient gesteld te worden door overmaking van een dossier met alle benodigde informatie, zoals beschreven in paragraaf III.2 "deelnemingsvoorwaarden" van onderhavige aankondiging van opdracht.
Om operationele redenen behoudt de MIBV zich het recht voor om kandidaat stellingen die deze vraag niet respecteren of waarbij het dossier onvolledig is, niet in overweging te nemen. Daarom verzoekt ze de kandidaat-inschrijver de huidige oproep aandachtig te lezen en zijn dossier te structureren zoals gevraagd
In een tweede fase, na de evaluatie van de kandidaatstellingen, zal aan de geselecteerde bedrijven het bestek worden overgemaakt, zodat zij hun offerte kunnen indienen.
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: 1
Korte beschrijving:
- Drinkfonteinen die aangesloten zijn op het leidingnet (hetzij warm en koud water, hetzij lauw en koud water), volume: 128 fonteinen op 55 verschillende plaatsen
- Fonteinen met waterflessen. Volume: de MIVB heeft momenteel 11 gehuurde fonteinen en koopt ongeveer 1.000 waterflessen per jaar
Perceel 2: 2
Korte beschrijving:
- Automaten voor warme dranken (koffie, chocolademelk, soep, .); volume: 63 automaten op 28 verschillende plaatsen
- Snoepautomaten; volume: 29 automaten op 27 verschillende plaatsen
- Automaten voor snacks en frisdranken: 23 automaten op 11 verschillende plaatsen
Perceel 3: 3
Korte beschrijving:
- Frisdrankautomaten; volume: 63 automaten op 28 verschillende plaatsen
- Automaten met uitsluitend flessen met water van 1 liter. Volume: 63 automaten op 22 verschillende plaatsen
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE,FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.2. VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING.
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
1) Een algemene voorstelling van de onderneming en van de groep waarin de onderneming haar activiteiten uitoefent. Deze voorstelling bevat o.a.:
a. de gegevens van de onderneming, waaronder de naam van de onderneming, het ondernemings- of btw-nummer (geldig gedurende de hele procedure), de rechtsvorm, het adres van de maatschappelijke zetel en van de exploitatie zetel (indien verschillend), een beschrijving van de voor naamste activiteiten van de onderneming.
2) De contactgegevens (naam, voornaam, functie, telefoon-nummer, GSM en e-mail) van de contactpersoon (SPOC = single point of contact) bij de onderneming in het kader van onderhavige opdracht. Gelieve telkens dezelfde informatie-structuur te gebruiken als er meerdere contactpersonen zijn.
3) Een formele verklaring dat de kandidaat onderneming in staat is het Nederlands en/of het Frans te gebruiken in al haar contacten met de MIVB (correspondentie, vergaderingen, bezoeken, etc.).
4) Een verklaring op erewoord waarmee de kandidaat onder-neming bevestigt dat zij zich niet in een toestand van uit-sluiting bevindt, zoals voorzien in artikels 66 tot 71 van het KB van 16/07/2012, en waarin de kandidaat bevestigt dat hij op het ogenblik van de kandidaatstelling voldoet aan de voor-waarden die volgende attesten bewijzen:
(Opgelet: de hieronder vermelde documenten dienen in dit stadium niet meegestuurd te worden.)
a. een recent attest van de griffie van de bevoegde recht-bank van koophandel waaruit blijkt dat de kandidaat zich niet in een toestand van faillissement of in een gelijk-aardige situatie bevindt;
b. een recent uittreksel uit het strafregister;
c. een recent attest van de administratie der Directe Belastingen waaruit blijkt dat de kandidaat voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van belastingen, conform artikel 68 van het KB van 16/07/2012;
d. een recent attest van de btw-administratie waaruit blijkt dat de kandidaat in orde is inzake belastingen;
e. een attest van de RSZ dat bevestigt dat de onderneming in orde is wat betreft de betaling van haar bijdragen aan de sociale zekerheid en de bestaanszekerheid, conform artikel 67 van het KB van 16/07/2012.
Voor buitenlandse kandidaat ondernemingen betreft het gelijkwaardige attesten, afgeleverd door de bevoegde over-heden conform de wettelijke bepalingen van het land waarin zij gevestigd zijn. Voor Belgische ondernemingen kan de MIVB de hierboven vermelde documenten via elektronische weg opvragen op basis van het ondernemingsnummer. Buiten landse ondernemingen moeten aangeven via welke elektro nische weg deze documenten gratis door de MIVB kunnen worden bekomen of ze op eenvoudige vraag aan de MIVB overmaken.
De MIVB kan op elk moment van de procedure tot gunning van de overheidsopdracht de juistheid van de verklaring op erewoord onderzoeken en zal in elk geval de verklaring van de inschrijver van de best gerangschikte offerte onderzoeken alvorens de opdracht te gunnen.
5) In het geval dat verschillende ondernemingen zich kandidaat stellen onder de vorm van een tijdelijke vereniging, moeten zij hun engagement bewijzen door middel van een officieel document en moeten alle leden van de tijdelijke vereniging samen beantwoorden aan de deelnemingsvoorwaarden en moeten zij:
a. Hun engagement bewijzen door middel van een officieel document
b. De SPOC (onderneming en contactpersoon) aanduiden.
6) Als de kandidaat als tussenpersoon voor een onderneming optreedt, moet hij bewijzen dat die firma hem voor deze opdracht een mandaat gegeven heeft.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
1) Een verklaring op erewoord betreffende het totale zaken-cijfer gerealiseerd door de onderneming gedurende de laatste 3 boekjaren, alsook het aandeel binnen dit zaken-cijfer van de goederen en/of diensten die het voorwerp uitmaken van deze opdracht.
2) De laatste 2 neergelegde balansen en resultatenrekeningen van de onderneming (modellen neergelegd bij de BNB of een andere officiële instantie, inclusief de bijlagen, het rapport met de goedkeuring van de rekeningen door de bevoegde organen van de onderneming en door een extern controle organisme zoals bedrijfsrevisor, extern auditor, enz.) of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload. Voor Belgische bedrijven is dit niet verplicht, aangezien de MIVB de jaarrekeningen kan op vragen afkomstig van de balanscentrale van de Nationale Bank van België, voor zover deze gepubliceerd werden
3) Indien de kandidaat deel uitmaakt van een groep, het laatste jaarverslag en financieel rapport van deze groep of de link naar de website waarop deze documenten gratis kunnen worden gedownload.
4) Een kandidaat kan zich, in voorkomend geval en voor een welbepaalde opdracht, beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten. In dat geval moet hij aan de aan-bestedende dienst aantonen dat hij zal beschikken over de voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke middelen door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om de leverancier dergelijke middelen ter beschikking te stellen. Deze entiteiten zullen zich garant moeten stellen voor alle verbintenissen die door de kandi daat aangegaan worden en zullen zich ertoe moeten verbinden hun volledige mede werking te verlenen en alle nodige middelen ter beschikking van de MIVB te stellen in het kader van onderhavige opdracht.
Onder dezelfde voorwaarden kan een combinatie van kandi daten zich beroepen op de draagkracht van de deelnemers aan de combinatie of op die van andere entiteiten.
Het zakencijfer, de balansen en de resultatenrekeningen moeten aantonen dat de kandidaat beschikt over voldoende financiële middelen om een project, zoals hierboven beschreven in de rubrieken II.1.4 en II.1.5, correct uit te voeren gedurende de looptijd van de opdracht. De MIVB zal de kandidaten weren waarvan de financiële gegevens niet bewijzen dat zij over de capaciteit beschikken om de opdracht tot een goed einde te brengen. Ze zal elke kandidaat uitsluiten waarvan het eigen vermogen negatief is.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Volgende documenten moeten verplicht de kandidaatstelling vergezellen:
1) Voor elk perceel afzonderlijk
a. Een beschrijving van de deskundigheid van de kandidaat op het betreffende gebied
b. Een lijst van de voornaamste gelijkaardige prestaties (zoals vermeld in de beschrijving van de opdracht) die de onderneming in de voorbije 3 jaar geleverd heeft op het betreffende gebied, aangevuld met een beschrijving van de opdracht (specificatie van de soort en het aantal automaten), de contactgegevens van de klanten voor wie die prestaties bestemd waren, de naam en gegevens van de contactpersonen in die ondernemingen.
2) Een beschrijving van de politiek van de kandidaat op vlak van sociaal en milieubeheer en van zijn kwaliteitszorg-systeem.
a. Voor milieubeheer mag het ISO 14000-certificaat (audits), het Europese EMAS-reglement (EG) nr. 761/2001 (audit) of eender welk ander certificaat of beschrijvend document van gelijkaardige orde aan het kandidaatstellingsdossier toegevoegd worden. Hij vermeldt of hij een strategie voor CO2-uitstootreductie hanteert.
b. Voor de sociale criteria mag het label SA 8000 of eender welk ander beschrijvend document van gelijkaardige orde of zelfs een verklaring op erewoord betreffende de inachtneming van alle conventies die aan de basis lagen van het label SA 8000, aan het dossier toegevoegd worden.
c. Voor de kwaliteitszorg mag het ISO 9000-certificaat of eender welk ander certificaat of een beschrijving van het kwaliteitszorgsysteem toegevoegd worden.
3) Een formele verklaring die bevestigt dat hij zonder speciale formaliteiten het bezoek van een MIVB-delegatie aan zijn vestiging en die van eventuele onderaannemers en klanten aanvaardt om zijn technische mogelijkheden te evalueren.
Het kandidaatstellingsdossier moet gestructureerd zijn en genummerd worden (III.2.1, III2.2, III.2.3) volgens de volgorde zoals hierboven vermeld. Om operationele redenen behoudt de MIBV zich het recht voor om kandidaturen die dit verzoek niet op volgen, niet in overweging te nemen.
Het papieren dossier moet vrij zijn van plastiek en metaal (met uitzondering van de eventuele kaft, de USB-stick) en moet beperkt blijven tot de gevraagde informatie.
Naast de papieren versie wordt de inschrijver verzocht ook een elektronisch dossier te bezorgen via een e-mail aan Pascale.deWolf@stib.brussels (max. 5MB per e-mail) of op USB-stick.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor het verkrijgen van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document:
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 05/02/2017-10:00
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van offertes of aanvragen tot deelneming:
16/02/2017-10:00
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 10/01/2017