Sibelga

Lichtmasten, uithouders en muursteunen OV


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Sibelga
Werkuizenkaai 16, BE-1000 Brussels
Contact: Christophe Dupuis
Christophe Dupuis
Tel: +32 22743979 E-mail: public_procurement@sibelga.be
Internet adres(sen): www.sibelga.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Lichtmasten, uithouders en muursteunen OV
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Levering van lichtmasten, uithouders en muursteunen voor openbare verlichting
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja.
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: Lichtmasten - Gegalvaniseerd recht - Rond conisch
Korte beschrijving:
Levering van lichtmasten - Gegalvaniseerd recht - Rond conisch
Perceel 2: Lichtmasten - Gegalvaniseerd recht - Met verjonging(en)
Korte beschrijving:
Levering van lichtmasten - Gegalvaniseerd recht - Met verjonging(en)
Perceel 3: Lichtmasten - Gegalvaniseerd recht - Andere vormen
Korte beschrijving:
Levering van lichtmasten - Gegalvaniseerd recht - Andere vormen
Perceel 4: Lichtmasten - Gegalvaniseerd krom
Korte beschrijving:
Levering van lichtmasten - Gegalvaniseerd krom
Perceel 5: Lichtmasten - Gegalvaniseerd met arm
Korte beschrijving:
Levering van lichtmasten - Gegalvaniseerd met arm
Perceel 6: Lichtmasten - Aluminium
Korte beschrijving:
Levering van lichtmasten - Aluminium
Perceel 7: Muursteunen - Gegalvaniseerd/Inox
Korte beschrijving:
Levering van muursteunen - Gegalvaniseerd/Inox
Perceel 8: Muursteunen - Aluminium
Korte beschrijving:
Levering van muursteunen - Aluminium
Perceel 9: Muursteunen - Gietijzer
Korte beschrijving:
Levering van muursteunen - Gietijzer
Perceel 10: Uithouders - Gegalvaniseerd/Inox
Korte beschrijving:
Levering van uithouders - Gegalvaniseerd/Inox
Perceel 11: Uithouders - Aluminium
Korte beschrijving:
Levering van uithouders - Aluminium
Perceel 12: Uithouders - Gietijzer
Korte beschrijving:
Levering van uithouders - Gietijzer
Perceel 13: Andere artikels
Korte beschrijving:
Levering van andere artikels
Perceel 14: Lichtmasten - Gietijzer
Korte beschrijving:
Levering van lichtmasten - Gietijzer
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Geraamde waarde zonder BTW: 8190000.00 EUR .
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Cfr VI
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Cfr VI
Cfr VI
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Cfr VI
Cfr VI
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Beperkt.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 16/01/2017 - 17:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 23/01/2017 - 12:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
1. Om ontvankelijk te zijn, is het noodzakelijk dat de deelnemingsaanvragen UITSLUITEND ingevuld worden
volgens het model van het identificatiedossier van de Aanbestedende Overheid. Dit identificatiedossier kan worden aangevraagd bij: Christophe Dupuis, of via e-mail: public_procurement@sibelga.be, of via fax op het nummer +32.2.274.32.68. De referentie SIB16EP0101, van het betrokken dossier moet op elke deelnemingsaanvraag worden vermeld. Een deelnemingsaanvraag zal niet worden behandeld als het adres van de hoofdzetel en het postadres niet in de mail of de fax staan.
Hoofdstuk 2: Bepalingen verbonden aan de kwalitatieve selectieprocedure
2.1 WIJZE VAN INDIENING VAN HET IDENTIFICATIEDOSSIER
De Kandidaat moet zijn deelnemingsaanvraag voor deze opdracht formuleren aan de hand van een dossier dat voldoet aan de volgende vormvereisten:
 Het moet worden ingediend op papier, exclusief opgemaakt met behulp van de documenten gedefinieerd in hoofdstukken 3 en volgende. De Kandidaat kan bij dit dossier ook bijlagen voegen (organogram, attesten, .). In dat geval worden deze bijlagen in het dossier gevoegd op de plaats van de hiertoe voorziene pagina's;
 Het moet volledig zijn en alle documenten bevatten overeenkomstig de voorschriften van dit document;
 Het moet worden opgesteld in het Nederlands (NL) of het Frans (FR). Officiële documenten die niet in het NL of FR beschikbaar zijn, moeten vergezeld zijn van een eensluidend verklaarde vertaling.
Het naar behoren ingevulde identificatiedossier moet worden opgestuurd per aangetekende brief (met ontvangstbewijs) of afgegeven tegen ontvangstbewijs op het volgende adres:
Sibelga
Aankoopdienst
Christophe DUPUIS
Werkhuizenkaai 16
1000 Brussel
De datum voor ontvangst van de kandidaturen door de Aanbestedende Overheid is vastgesteld op 23/01/2017 om 12.00u.
Het identificatiedossier per aangetekend schrijven verstuurd zal slechts aanvaardt worden voor zover deze ten laatste de 4 kalenderdag voor de hierboven vermelde datum werd verstuurd.
Indien deze vormvereisten niet worden nageleefd, kan de kandidatuur worden verworpen.
Belangrijke opmerkingen:
 Indieningsadres van het dossier:
De omslag met het identificatiedossier mag uitsluitend worden neergelegd bij het onthaal, Werkhuizenkaai 16 te 1000 Brussel, en niet op het bureau van het magazijn, waar het risico bestaat dat de omslag als een levering zou worden behandeld.
 Kosten verbonden aan de procedure:
De Aanbestedende Overheid vestigt de aandacht van de Kandidaat op het feit dat hij op eigen kosten aan deze procedure deelneemt. Dat betekent dat de Aanbestedende Overheid geen enkele vergoeding zal betalen voor de samenstelling van het identificatiedossier en de offerte.
 Verkrijgen van bepaalde attesten:
De Aanbestedende Overheid vestigt de aandacht van de Kandidaat op het feit dat de termijn voor het verkrijgen van bepaalde attesten bij de bevoegde administratie betrekkelijk lang kan zijn. De Aanbestedende Overheid raadt de Kandidaat dan ook aan om deze attesten aan te vragen zodra hij dit dossier heeft ontvangen. Het betreft met name de attesten (zie § 3.8) met betrekking tot:
o de toestand inzake de betaling van de socialezekerheidsbijdragen;
o de toestand inzake de betaling van taksen en belastingen;
o de verzekering burgerlijke aansprakelijkheid.
 Tijdelijke handelsvereniging:
Indien de Kandidaat niet de hoofduitvoerder is voor het voorwerp van de opdracht, of indien de Kandidaat een tijdelijke handelsvereniging is van verschillende ondernemingen, moet een gemachtigde worden aangesteld die verantwoordelijk is voor de hele opdracht.
De Aanbestedende Overheid vestigt de aandacht van de Kandidaten op de verplichting dat alle partijen die deel uitmaken van de Tijdelijke Vereniging alle informatie moeten verstrekken die verbonden is aan het toegangsrecht van voorliggende procedure (zie art. 71 van het Koninklijk Besluit van 16 juli 2012 plaatsing overheidsopdrachten speciale sectoren).
2.2 VOORWAARDEN VOOR DEELNAME AAN DEZE OPDRACHT
2.2.1 REGELMATIGHEIDSCRITERIA VAN DE KANDIDATUUR
Een kandidatuur kan onregelmatig worden verklaard als:
 de Kandidaat zich niet heeft gehouden aan het voorliggend document door de elementen van hoofdstuk 3 en volgende van dit document niet te gebruiken;
 de documenten niet tijdig zijn teruggestuurd;
 de vragenlijst niet is ondertekend door een bevoegd personeelslid van de Kandidaat;
 de Kandidaat in zijn antwoorden op de vragenlijst en in de correspondentie in het kader van de selectie geen gebruik maakt van een van de opgelegde talen (Nederlands of Frans).
2.3 UITSLUITINGSCRITERIA
Kan uitgesloten worden van deelneming aan de opdracht, iedere Kandidaat die een regelmatige kandidatuur heeft ingediend maar in welk stadium van de procedure ook:
2.3.1 WETTELIJKE ELEMENTEN
 hij niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen, overeenkomstig de wetgeving en reglementering van het land waar hij gevestigd is;
 hij geen verzekering « Burgerlijke aansprakelijkheid» afgesloten heeft voor een waarde van minstens 1.250.000,- ? ;
 hij niet in orde is met de betaling van zijn belastingen overeenkomstig de Belgische wetgeving of die van het land waar hij gevestigd is;
 hij zich in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen, opeisbaar bij toepassing van dit hoofdstuk, of die deze inlichtingen niet heeft verstrekt.
2.3.2 ADMINISTRATIEVE ELEMENTEN
 de documenten niet naar behoren zijn ingevuld
 de attesten, certificaten of andere documenten niet samen het Identificatiedossier worden verstrekt.
2.3.3 FINANCIELE ELEMENTEN
 hij in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt of een gerechtelijk akkoord heeft verkregen, of in een vergelijkbare toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure krachtens de nationale wet- en regelgeving of die van het land waarin hij is gevestigd;
 hij aangifte heeft gedaan van zijn faillissement of voor wie een procedure van vereffening of van gerechtelijk akkoord aanhangig is of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure krachtens de nationale wet- en regelgeving of die van het land waarin hij is gevestigd.
2.3.4 BEROEPSELEMENTEN
 hij, bij rechterlijke beslissing dat in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast;
 hij bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan, vastgesteld op welke wijze ook die de Aanbestedende Overheid kan rechtvaardigen.
2.4 KWALITATIEVE SELECTIECRITERIA
Kan uitgesloten worden van deelneming aan de opdracht, iedere Kandidaat die een regelmatige kandidatuur heeft ingediend maar in welk stadium van de procedure ook:
2.4.1 ADMINISTRATIEVE ELEMENTEN
 hij er niet mee instemt om de vertegenwoordigers van de Aanbestedende Overheid de documenten ter beschikking te stellen, die deze laatste noodzakelijk acht om de juistheid van de verstrekte antwoorden te toetsen;
 hij de vertegenwoordigers van de Aanbestedende Overheid de toegang tot zijn bedrijfsruimten ontzegt.
2.4.2 FINANCIELE ELEMENTEN
 hij de omzetcijfers van de 3 laatste jaren niet heeft ingediend.
2.4.3 KWALITATIEVE ELEMENTEN
 hij het voorwerp uitgemaakt heeft van een vaststelling van kwaliteitsgebrek en/of een negatieve evaluatie gemaakt door de Aanbestedende Overheid bij de controle van de aangewende middelen of op basis van een vroegere beoordeling, en tot op heden geen enkele corrigerende maatregel genomen is of de genomen maatregelen ontoereikend worden geacht om de goede uitvoering van de opdracht te verzekeren.
2.4.4 REFERENTIES
 hij, ten aanzien van klanttevredenheid, niet over ten minste 3 klantenreferenties voor relevante leveringen beschikt die niet-nietig zijn en die van dezelfde aard zijn als deze die het voorwerp uitmaken van deze opdracht;
 hij, ten aanzien van beschikbare resources, niet over ten minste 3 opdrachtreferenties beschikt die, via ervaring met een concept dat identiek is aan of dicht aanleunt bij dat van het voorwerp van de opdracht, aantonen dat hij over voldoende resources (kennis, human resources, methode, proces, organisatie, commerciële en industriële referenties, .) beschikt om een goede uitvoering van de opdracht te garanderen.
De volgende inlichtingen zijn noodzakelijk om de gelijkvormigheid aan te tonen van de kandidatuur ten opzichte
van de voornoemde criteria.
Wij herinneren de kandidaat-inschrijver eraan dat de gevraagde elementen UITSLUITEND via het
antwoordformulier van het identificatiedossier aan ons kunnen worden bezorgd. De opgegeven cijfers verwijzen
enerzijds naar het nummer van een § en anderzijds naar de pagina van dit formulier.
Hoofdstuk 3: ALGEMENE ELEMENTEN 9
3.1 Voorwerp van de kandidatuur 9
3.2 Identificatie van de kandidaat 9
3.2.1 CONTACTPERSOON 9
3.2.2 ONDERNEMING 9
3.2.3 GROEP OF EEN HANDELSVERENIGING 9
3.2.4 HOUDERS VAN HET KAPITAAL 10
3.2.5 ORGANISATIESCHEMA 10
3.2.6 SPECIALISATIE VAN DE ONDERNEMING 10
Hoofdstuk 4: WETTELIJKE ELEMENTEN 11
4.1 Attest van niet-faillissement 11
4.2 Attest van betaling van beroepsmatige belastingen en taksen 11
4.3 Attest van betaling van de socialezekerheidsbijdragen 11
4.4 ATTEST VAN ERKENNING VAN AANNEMER VAN WERKEN 11
4.5 VERZEKERINGSATTEST(EN) 11
Hoofdstuk 5: ADMINISTRATIEVE ELEMENTEN 12
5.1 Bevoegdheid tot ondertekening 12
5.2 Toegang tot de documenten 13
5.3 Toegang tot het bedrijf 14
5.4 Vertrouwelijkheid 15
Hoofdstuk 6: FINANCIELE ELEMENTEN 16
6.1 Omzet 16
6.2 REFERENTIES 17
6.3 Prijsonderzoek 18
Hoofdstuk 7: KWALITEIT ELEMENTEN 19
7.1 Identificatie van het kwaliteitszorgsysteem 19
7.2 Identificatie van het veiligheidsmanagementsysteem 19
7.3 Identificatie van het milieubeheersysteem 19
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 21/12/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA