AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Team van Meer! architecten & co cvba
Sint-truidersteenweg 38, BE-3500 Hasselt
Contact: Stijn Thomas
E-mail: stijn@teamvanmeer.be
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=254165
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Spoorwegbrug Mijnsite Beringen Fase 1 - Bouwkundige restauratie
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Beringen
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Het werk omvat de bouwkundige restauratie van de voormalige Spoorwegbrug van de Mijnsite van Beringen over de Koolmijnlaan.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Uitsluitingsgronden (art 20 § 1 wet overheidsopdrachten en art. 61 KB 15-07-2011)
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van de aannemers van werken, wordt uitgesloten van deelneming aan deze opdracht de aannemer:
1° die in staat van faillissement of van vereffening verkeert, die zijn werkzaamheden heeft gestaakt of die een gerechtelijk akkoord heeft bekomen, of die in een overeenstemmende toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en reglementeringen
2° die aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van vereffening of van gerechtelijk akkoord aanhangig is of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in de nationale wetgevingen en reglementeringen
3° die, bij rechtelijke beslissing in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast
6° die niet in orde is met de betaling van zijn belastingen overeenkomstig de Belgische wetgeving of die van het land waar hij gevestigd is
Voor 1°, 2°, 3° en 6° voegt de aannemer bij zijn offerte de nodige attesten en een verklaring op eer dat aan de gestelde eisen voldaan is.
5° die niet in orde is met zijn bijdragen aan de sociale zekerheid, overeenkomstig de bepalingen van artikel 62 van dit besluit
Voor 5° levert de aannemer het bewijs door voorlegging van een attest zoals bepaald in artikel 61 van het KB van 15.07.2011
Verder worden van deze opdracht uitgesloten, de aannemer:
4° die bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan, vastgesteld op elke grond die de aanbestedende overheid aannemelijk kan maken
7° die zich in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen, opvorderbaar bij toepassing van dit hoofdstuk
Wanneer een van de gevraagde documenten of getuigschriften niet wordt uitgereikt in het betrokken land, kan het vervangen worden door een verklaring onder eed of een plechtige verklaring van de betrokkene voor een gerech- telijke of overheidsinstantie, een notaris of een bevoegde beroepsorganisatie van het land van oorsprong of herkomst.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van aannemers van werken, zal voor deze opdracht de financiële en economische draagkracht van de aannemer aangetoond worden door passende bankverklaringen
In dat verband voegt de aannemer bij zijn offerte een document vanwege zijn financiële instelling(en) dat als volgt opgesteld wordt:
Indien de aannemer om gegronde redenen niet in staat is deze referenties over te leggen kan hij zijn economische en financiële draagkracht aantonen met andere documenten die de aanbestedende overheid geschikt acht.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van aannemers van werken, wordt de aannemer verzocht om zijn technische bekwaamheid aan te tonen door volgende referenties:
1° Opgave van welke werken door de hoofdaannemer en welke werken door welke onderaannemer uitgevoerd zullen worden
met opgave voor elke onderaannemer van:
- juiste benaming en adres, BTW-nummer
- gegevens inzake erkenning
- opgave, desgevallend, van het ISO-certificaat of het VCA-attest van de onderaannemer
De aanstelling van andere onderaannemers dan deze die bij de offerte opgegeven worden, is onderhevig aan de schriftelijke en expliciete goedkeuring door het opdrachtgevend bestuur. Die andere onderaannemer moeten minstens over dezelfde kwalificaties beschikken als de onderaannemer die bij de offerte vermeld werd.
2° Een verklaring van de aannemer met betrekking tot het procentueel aandeel van de opdracht dat hij met eigen personeel zal uitvoeren. Aannemers waarbij dit percentage minder bedraagt dan 50% worden van deelname aan de procedure uitgesloten.
3° Opgave van de studie- en beroepskwalificaties van de aannemer (minimaal: werfleider - projectleider en uitvoerend personeel) en alle onderaannemers.
4° Opgavevan:
voor de hoofdaannemer: vijf referenties van werken ten bedrage van minstens ? 350.000,00 en dit gedurende de laatste vijf jaar (de relevantie wordt door de aanbestedende overheid beoordeeldop basis van de inhoud en de omvang van de referenties)
De referenties dienen minimaal volgende gegevens te vermelden:
- omschrijving en relevantie van de ingediende referentie
- bewijs van voorlopige of definitieve oplevering
- gunnings- en aannemingsbedrag excl. BTW
- bewijs van goede uitvoering door opdrachtgever
voor alle onderaannemers: een referentielijst van werken uitgevoerd tijdens de laatste vijf jaar
5° De aannemer dient minstens 3 onderaannemers per discipline voor te stellen bij de aanbesteding en het engagement dat er met één van deze drie zal gewerkt worden. Deze onderaannemers worden aan dezelfde se- lectiecriteria onderworpen als de hoofdaannemer.
De overeenkomst tussen uitvoerder en premienemer bepaald uitdrukkelijk dat;
- Een register wordt bijgehouden door de uitvoerder van de werkzaamheden van de onderaannemer(s), zoniet wordt de uitvoerder geacht af te zien van de betaling van één derde van de helft van de restaura- tiewerkzaamheden.
- De uitvoerder die in strijd met de bepalingen van de overeenkomst meer dan de helft van de restauratiewerkzaamheden, waarvoor de restauratiepremie is toegekend, door onderaannemers laat uitvoeren, afziet van de betaling van één derde van het bedrag dat deze overtreft.
- De aanstelling van andere onderaannemers dan deze die bij de offerte opgegeven worden, is onderhevig aan de schriftelijke en expliciete goedkeuring door de opdrachtgever. Die andere onderaannemer moeten minstens over dezelfde kwalificaties beschikken als de onderaannemer die bij de offerte vermeld werd.
6° Opgave van, desgevallend, het ISO-certificaat of het VCA-attest van de inschrijver
Uit deze documenten moet het opdrachtgevend bestuur kunnen vaststellen dat de aannemer in staat is om deze opdracht van restauratie- en geschiktmakingswerken te realiseren.
Binnen de grenzen van de artikelen 68 tot 70, kan de aanbestedende overheid verlangen dat de aannemers de overgelegde getuigschriften en documenten aanvullen of toelichten.
Klasse: Klasse 3 : tot 500.000 EUR, Categorie: D24
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: prijs, Weging: 70
Criterium 2: technische waarde, Weging: 20
Criterium 3: uitvoeringstermijn, Weging: 10
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 09/12/2016 - 10:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 131.08 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Betalingen via overschrijving op BE 47 1325 3457 0980 met vermelding 'Aankoop dossier Spoorwegbrug Mijnsite Beringen Fase 1'
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
19/12/2016 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
19/12/2016 - 10:00
Plaats: LRM, Kempische steenweg 311 bus 4.01 (Corde 1), 3500 Hasselt
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 10/11/2016