AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Afdeling Bovenschelde
Guldensporenpark 105, BE-9820 Merelbeke
Contact: ir. Johny Van Acker
E-mail: johny.vanacker@wenz.be
Internet adres(sen): www.wenz.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Baggerwerken Kanaal Gent-Oostende: Handelskom, zwaaikom verbindingssluis, jachthavens Flandria en Coupure in Brugge en kaaimuren Aveve en Debaere in Aalter.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Vlaams Gewest
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Het voorwerp van de opdracht is het uitvoeren van baggerwerken op het Kanaal Gent-Oostende met het oog op het herstellen/in stand houden van de waterweg. Hierbij wordt gefocust op de kaaimuren Aveve en Debaere in Aalter, de Flandria jachthaven en de Coupure in Brugge en de Handelskom en de zwaaikom aan de verbindingssluis in Brugge. De baggerspecie dient door de opdrachtnemer via de waterweg afgevoerd te worden naar een door de opdrachtgever opgelegde behandelingssite.
Volgens de CPV-classificatie hebben deze werken betrekking op: 45252124 - Baggerwerken.
De werken omvatten:
- de voorbereidingswerken om het werk te starten, inclusief het aanbrengen van de wettelijke signalisatie, werfbord, .;
- het baggeren van de specie;
- het desgevallend uitvoeren van in- en uitpeilingen van gebaggerde zones;
- het transporteren van de specie naar een behandelingssite.
Alle prestaties en leveringen die nodig zijn voor het degelijk uitvoeren van de opdracht, doch niet expliciet in de opmetingsstaat zijn opgegeven, worden verondersteld vervat te zijn in de vermelde rubrieken en dienen verplicht bijkomend te worden uitgevoerd. Zij kunnen geen aanleiding geven tot prijsherziening, noch tot schadevergoeding.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
De inschrijver toont aan dat hij zich niet in één van de gevallen van uitsluiting volgens art. 61, §1 en §2 K.B. Plaatsing bevindt door het voorleggen van:
Voor alle inschrijvers:
Een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke- of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat de betrokkene niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf bedoeld in art. 61, §1 en §2 K.B. Plaatsing;
Bovendien voor de niet-Belgische inschrijvers:
Een origineel attest uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie van het land waar hij gevestigd is en waaruit blijkt dat hij heeft voldaan aan de voorschriften inzake bijdrage voor sociale zekerheid overeenkomstig art. 62, §2 K.B. Plaatsing;
Een getuigschrift van niet-faillissement uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie van het betrokken land;
Een attest uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie waaruit blijkt dat de betrokkene in orde is met de betaling van zijn belastingen (directe belastingen en btw).
De attesten zijn niet ouder dan drie maanden te rekenen vanaf de datum van de opening van de offertes.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De werken van de door onderhavige bestek geregelde opdracht zijn gerangschikt in de categorie A, en de aanbestedende overheid is van oordeel dat ze tot klasse 4 behoren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
erkenning vereist
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 05/12/2016 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 53.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Verkoop van de aanbestedingsdocumenten:
Op CD-rom na overschrijving van de som van 53,00 euro (incl. BTW), op rekeningnr. BE89 3751 1171 5585 van Waterwegen en Zeekanaal NV, Oostdijk 110, 2830 WILLEBROEK, met vermelding van besteknr. 16EGGE1630.
Digitaal te downloaden via de website http://e-loket.wenz.be/konakart/Welcome.do na betaling met kredietkaart (Visa, Mastercard) of bankkaart.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
05/12/2016 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
05/12/2016 - 11:00
Plaats: Merelbeke
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
- uitvoeringstermijn : 100 werkdagen
- Vanaf 1 januari 2017 moeten alle facturen die in het kader van deze opdracht worden ingediend op een elektronische manier (e-facturen in XML formaat) worden verstuurd. Meer info over e-invoicing is terug te vinden via https://overheid.vlaanderen.be/e-invoicing.
- Bij toepassing van art. 26, §1, 2° b) van de wet heeft de aanbestedende overheid het recht deze opdracht te herhalen.
- De inventaris wordt via een Excel-bestand ter beschikking gesteld.
De inschrijver maakt gebruik van dit bestand voor het invullen van zijn inventaris.
AAN DIT BESTAND MOGEN GEEN WIJZIGINGEN WORDEN AANGEBRACHT MET UITZONDERING VAN HET INVULLEN VAN DE GRIJZE INVULVELDEN.
De inschrijver dient het ingevulde Excel-document te converteren naar een afdrukbaar pdf-bestand.
ZOWEL HET EXCEL- ALS HET PDF-BESTAND MOETEN WORDEN OPGELADEN EN INGEDIEND VIA
E-TENDERING.
Bij tegenstrijdigheid tussen beide bestanden, wordt het pdf- bestand geacht de werkelijke bedoeling van de inschrijver te zijn en is het pdf-bestand aldus het enige rechtsgeldige.
Een handleiding voor het omzetten van de inventaris van Excel naar pdf is beschikbaar op
http://mow.vlaanderen.be/qc en is ook bijgevoegd als bijlage bij dit bestek.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 28/10/2016