AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Genk
Stadsplein 1, BE-3600 Genk
Contact: De heer Luc Serroyen
Tel: +32 89654512 Fax: +32 89653489 E-mail: luc.serroyen@genk.be
Internet adres(sen): www.genk.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Herinrichting Centrumstraten fase 3 (Rootenstraat en Molenstraat)
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De werken omvatten hoofdzakelijk wat volgt:
- Opbraak van bestaande wegenis
- Rooien van bestaande bomen
- Aanleg van verharding in betonstraatstenen, betontegels, natuursteen, betonverharding
en toplaag in asfalt
- Bouwkundige werken aan ondergrondse parking (toeleggen bestaande openingen)
- Bouwkundige werken voor het realiseren van stijgpunt voor voetgangers vanuit de
ondergrondse parking
- leveren en plaasten van lijnafwateringsgoten
- leveren en plaatsen van fonteininstallatie incl. 2 jaar onderhoud
- rioolrenovatie
- keermuurconstructie met trappenpartij in zichtbeton
- groenaanleg incl. groenonderhoud
- allerhande werken (leveren en plaatsen van straatmeubilair, inzinkbare paaltjes, .)
De opdracht bestaat uit fasen met ieder een eigen uitvoeringstermijn:
Fase 1:
? Molenstraat (laad- en loskades & Rootenstraat)
? Vermoedelijke uitvoeringsperiode: na carnaval 2017 (25/02/2017) en vóór zomerkermis
2017 (eind april 2017)
? Duur: 50 kalenderdagen
Fase 2:
? Voetpad langs Europalaan
? Vermoedelijk uitvoeringsperiode: na éénmeikermis 2017 (begin mei 2017) en
vóór zomerkermis 2017 (begin juli 2017)
? Duur: 29 kalenderdagen
Fase 3:
? Rootenstraat (in- en uitrit Shopping 2 & Europalaan)
? Vermoedelijke uitvoeringsperiode: na bouwverlof 2017 (begin augustus 2017)
vóór winterkermis 2017 (begin november 2017)
? Duur: 85 kalenderdagen
Fase 4:
? Molenstraat (Stationsstraat & Rootenstraat)
? Vermoedleijke uitvoeringsperiode: na carnaval 2018 (10/02/2018) en vóór éénmeikermis
2018 (beging mei 2018)
? Duur: 22 kalenderdagen
Fase 5:
? Rootenstraat (thv in- en uitrit Shopping 2)
? Vermoedelijke uitvoeringsperiode: na éénmeikermis 2018 (begin mei 2018)
? Duur: 22 kalenderdagen
Fase 5b:
? Rootenstraat (in- en uitrit Shopping 2 & Molenstraat)
? Vermoedelijke uitvoeringsperiode: vóór zomerkermis 2018 (begin juli 2018)
? Duur: 29 kalenderdagen
Fase 6 (voorwaardelijk):
? Voorwaardelijk deel (dichtleggen van de noordelijke ingang van de parking onder
shopping 2)
? Vermoedelijke uitvoeringsperiode: na bouwverlof 2018 (begin augustus 2018)
? Duur: 40 kalenderdagen
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* 1. die in staat van faillissement of van vereffening verkeert, die zijn werkzaamheden heeft gestaakt of die een gerechtelijk akkoord heeft bekomen, of die in een overeenstemmende toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en reglementeringen;
2. die aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van vereffening of van gerechtelijk akkoord aanhangig is of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in de nationale wetgevingen en reglementeringen;
3. die, bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast;
4. die bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan, vastgesteld op elke grond die de aanbestedende overheden aannemelijk kunnen maken;
5. die niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen betreffende betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid, overeenkomstig de bepalingen van artikel 17 bis van het Koninklijk Besluit van 8 januari 1996;
6. die niet in orde is met de betaling van zijn belastingen overeenkomstig de Belgische wetgeving of die van het land waar hij gevestigd is;
7. die zich in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen betreffende de selectie.
De beoordeling betreffende de uitsluitingsgronden gebeurt in eerste instantie op grond van de hierboven vermelde gevallen 1°, 2°, 3°, 50 of 6° en van de voorgelegde bewijsstukken:
a) voor 1°, 2° of 3°: een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat aan de gestelde eisen is voldaan;
b) voor 5° of 6°: een getuigschrift uitgereikt door de bevoegde overheid van het betrokken land.
Indien voormelde documenten (voorlopig) niet beschikbaar zou zijn, kan dit voorlopig worden vervangen door een verklaring op eer volgens het model dat in bijlage bij deze Selectieleidraad is gevoegd.
De inschrijvers zullen gevraagd worden eventuele ontbrekende stukken in de offertefase toe te voegen aan hun dossier.
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 61 §§ 1 en 2 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
* Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen;
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
zie bestek
Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.
Vereiste erkenning: C (Wegenbouwkundige werken), Klasse 6
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 21/11/2016 - 16:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 422.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: bestek en bijlagen
BE 74 3751 0084 3707 op naam van Tractebel (Ilgatlaan 23, Hasselt)
bedrag is incl btw, incl. samenvattende opmetingsstaat in digitale vorm en verzendingskosten.
conctactpersoon : nathalie.boon@technum-tractebel.be
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
25/11/2016 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
25/11/2016 - 11:00
Plaats: stadhuis - vergaderzaal technische dienst (derde verdieping), Stadsplein 1 te 3600 Genk
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 18/10/2016