Afdeling Bovenschelde

Dender. Vernieuwing stuwsluiscomplex Aalst. Fase 3.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Afdeling Bovenschelde
Guldensporenpark 105, BE-9820 Merelbeke
Contact: ir. Jeroen Verbelen
E-mail: jeroen.verbelen@wenz.be
Internet adres(sen): www.wenz.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Dender. Vernieuwing stuwsluiscomplex Aalst. Fase 3.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Aalst
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Het voorwerp van de opdracht is de realisatie van fase 3 van de vernieuwing/verplaatsing van het stuwsluiscomplex op de Dender te Aalst.
In een eerste fase, die geen onderdeel uitmaakt van de opdracht waartoe voorliggend bestek betrekking heeft, worden de burgerlijke bouwkundige werken van een nieuwe dubbele stuw en een nieuwe scheepvaartsluis uitgevoerd.
In een tweede fase, die geen onderdeel uitmaakt van de opdracht waartoe voorliggend bestek betrekking heeft, worden nieuwe oeverconstructies op de rechteroever en een dienstgebouw gerealiseerd.
In de derde fase, waartoe voorliggend bestek betrekking heeft, worden nieuwe oeverconstructies op de linkeroever gerealiseerd.
De oeverconstructies worden tussen de locatie van de bestaande sluis en de locatie van de nieuwe sluis gebouwd. Het waterpeil en het bodempeil in dit pand zal verlaagd worden na ingebruikname van het nieuwe stuwsluiscomplex.
Het betreft met grondankers verankerde damwanden en autostabiele combiwanden, beiden met geprefabriceerde damwandschorten.
De totale lengte van de nieuwe oeverconstructies bedraagt ongeveer 1000 lopende meter.
Volgens de CPV-classificatie hebben deze werken betrekking op:
? 45240000-1 Waterbouwwerkzaamheden
? 45243600-8 Bouwen van kademuren
? 45246200-5 Oeverbeschermingswerken
De werken omvatten voornamelijk (niet noodzakelijk in deze volgorde van uitvoeren) :
? het opzetten van de werfinstallatie en de nodige afbakeningen (incl. ketenpark), veiligheidsmaatregelen en aanhorigheden;
? de werfinstallatie, aanleg, onderhoud en verlichting van de signalisatie zowel voor het weg- als het scheepvaartverkeer;
? verwijderen van alle plantengroei (struiken en hun wortelgestel, graszoden,..) in de zone der werken, bouwrijp maken van de benodigde terreinen, het volledig opruimen en proper maken van de ganse projectzone;
? het uitbreken van een gedeelte van de bestaande oeververdedigingen en aanhorigheden, wegenissen en allerlei andere hindernissen over de ganse uitgestrektheid van de werf, m.i.v. het rooien van bomen, struikgewassen en wortelgestellen (op aangeven van het bestuur);
? het uitvoeren van allerhande grondwerk, in uitgraving en in aanvulling, het definitief stapelen, het wegvoeren van alle overtollige grond buiten de bouwplaats, conform alle vigerende wet- en regelgeving;
? de studie, het leveren en plaatsen van een nieuw deel oeververdediging bestaande uit stalen damwanden en grondankers, autostabiele combiwanden, aansluiten van de nieuwe aan de bestaande toestand;
? plaatsen en aanspannen van een aantal definitieve voorspanankers, het voorzien van een betonnen kesp, het voorzien van geprefabriceerde damwandschorten, en het leveren en plaatsen van een aantal aanhorigheden (aanbrengen van uitrustingen zoals ladders, bolders, .);
? het nemen van alle tijdelijke of definitieve schikkingen en maatregelen nodig voor de goede uitvoering van de hierboven opgesomde elementen zoals daar zijn (niet-limitatief): uitvoerings- en hulpconstructies, voorlopige aanvullingen en uitgravingen, bemalingen, tijdelijke omleggingen van rioleringen of nutsleidingen, maatregelen ter vrijwaring van de stabiliteit of de bereikbaarheid van omliggende panden en installaties, enz.;
? het uitvoeren, waar nodig, van bijkomend terreinonderzoek, studies en plannen te leveren door de aannemer;
? het opstellen en voortdurend actualiseren van een volledig geïntegreerd en onderbouwde projectplanning : projectmanagement en -organisatie, uitvoeringsplanning en -fasering, enz., desgevallend (in functie van de noodwendigheid);
? voor een meer gedetailleerde omschrijving van de opdracht wordt verwezen naar de desbetreffende administratieve en technische bepalingen van onderhavig bestek.
? alle prestaties en leveringen welke tot het degelijk uitvoeren van de hierboven omschreven opdracht vereist zijn, doch niet expliciet in de opmetingsstaat zijn opgegeven worden verondersteld vervat te zijn in de onder verscheidene volgnummers vermelde rubrieken of dienen verplicht bijkomend te worden uitgevoerd. Zij kunnen geen aanleiding zijn voor prijsherziening, noch voor schadevergoeding.
De werken omvatten eveneens het onderhoud van de werken gedurende de waarborgperiode.
Deze opdracht betreft een opdracht in de volgende vaste en voorwaardelijke gedeelten:
? VAST GEDEELTE 1 : VAG 1 - Oeverconstructies type 1 en type 2
? VOORWAARDELIJK GEDEELTE 1 : VWG 1 - Oeverconstructies type 3
? VOORWAARDELIJK GEDEELTE 2 : VWG 2 - Oeverconstructies type 4 en type 5
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in art. 61.
Volgende documenten moeten aan de offerte toegevoegd worden:
- voor alle inschrijvers: een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke instantie of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat de betrokkene niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf bedoeld in artikel 61, §1 en §2 KB Plaatsing;
- voor de Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie: een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening die ten laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van de offerte opgemaakt is, op die datum voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is;
- en bijkomend voor de buitenlandse inschrijvers :
- Een origineel attest uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie van het land waar hij gevestigd is en waaruit blijkt dat hij heeft voldaan aan de voorschriften inzake bijdragen voor de sociale zekerheid overeenkomstig artikel 62, §2 KB Plaatsing;
- Een getuigschrift van niet-faillissement uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie van het betrokken land;
- Een attest uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie waaruit blijkt dat de betrokkene in orde is met de betaling van zijn belastingen (directe belastingen en btw).
De attesten zijn niet ouder dan drie maanden te rekenen vanaf de datum van de opening van de offertes.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De werken van de door onderhavige bestek geregelde opdracht zijn gerangschikt in de categorie B, en de aanbestedende overheid is van oordeel dat ze tot de klasse 8 behoren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Inschrijvers van vreemde nationaliteit dienen zelf de nodige bewijsstukken inzake erkenning bij hun offerte te voegen.
De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor ten aanzien van de opgegeven referentielijst van uitgevoerde opdrachten rekening te houden met haar eigen ervaring met de betrokken kandidaat/ inschrijver alsook onderzoek te verrichten betreffende de opdrachten, die de kandidaat/inschrijver bij andere entiteiten heeft verricht.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 05/12/2016 - 09:30
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 53.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Verkoop van de aanbestedingsdocumenten:
Op CD-rom na overschrijving van de som van 53,00 euro (incl. BTW), op rekeningnr. BE89 3751 1171 5585 van Waterwegen en Zeekanaal NV, Oostdijk 110, 2830 WILLEBROEK, met vermelding van besteknr. 16EGGE1626.
Digitaal te downloaden via de website http://e-loket.wenz.be/konakart/Welcome.do na betaling met kredietkaart (Visa, Mastercard) of bankkaart.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 05/12/2016 - 09:30
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 05/12/2016 - 09:30
Plaats: Merelbeke
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
- uitvoeringstermijn : zie bestek
- Vanaf 1 januari 2017 moeten alle facturen die in het kader van deze opdracht worden ingediend op een elektronische manier (e-facturen in XML formaat) worden verstuurd. Meer info over e-invoicing is terug te vinden via https://overheid.vlaanderen.be/e-invoicing.
- Bij toepassing van art. 26, §1, 2° b) van de wet heeft de aanbestedende overheid het recht deze opdracht te herhalen.
- De inventaris wordt via een Excel-bestand ter beschikking gesteld.
De inschrijver maakt gebruik van dit bestand voor het invullen van zijn inventaris.
AAN DIT BESTAND MOGEN GEEN WIJZIGINGEN WORDEN AANGEBRACHT MET UITZONDERING VAN HET INVULLEN VAN DE GRIJZE INVULVELDEN.
De inschrijver dient het ingevulde Excel-document te converteren naar een afdrukbaar pdf-bestand.
ZOWEL HET EXCEL- ALS HET PDF-BESTAND MOETEN WORDEN OPGELADEN EN INGEDIEND VIA
E-TENDERING.
Bij tegenstrijdigheid tussen beide bestanden, wordt het pdf- bestand geacht de werkelijke bedoeling van de inschrijver te zijn en is het pdf-bestand aldus het enige rechtsgeldige.
Een handleiding voor het omzetten van de inventaris van Excel naar pdf is beschikbaar op
http://mow.vlaanderen.be/qc en is ook bijgevoegd als bijlage bij dit bestek.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 13/10/2016

Vergelijkbare advertenties van BDA