AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
NV De Scheepvaart
Havenstraat 44, BE-3500 Hasselt
Contact: Stevaert Bart Miel
Tel: +32 11298518 Fax: +32 11221277 E-mail: b.stevaert@descheepvaart.be
Internet adres(sen): www.descheepvaart.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Bestek nr. FAC-D-DUIK-16-80 - Uitvoeren van werken en inspecties onder water en dringende tussenkomsten van duikers in het ambtsgebied van nv De Scheepvaart
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Deze aanneming heeft tot doel om op verzoek van de aanbestedende overheid, binnen de drie uur (in geval van dringende opdrachten) of na afspraak (in geval niet-dringende opdrachten) een duikploeg ter plaatse te hebben voor de uitvoering van inspectiewerken en/of (bijhorende) duikwerkzaamheden op infrastructuren in de kanalen beheerd door nv De Scheepvaart gedurende een termijn van maximaal 4 jaar. De aannemer moet hiervoor 24u. op 24u., gedurende 365 dagen per jaar telefonisch bereikbaar zijn, via één centraal oproepnummer, en moet binnen het voorziene tijdschema de duikers ter plaatse zenden binnen het territorium van nv De Scheepvaart.
De werkzaamheden betreffen (niet limitatief) :
- inspectiewerken onder water
- opruimen van obstakels onder water
- uitvoeren van werken aan kunstwerken onder water
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Art. 60 Administratieve vereenvoudiging
§1 De aanbestedende overheid vraagt voor de Belgische inschrijvers zelf de volgende documenten op:
1. Attest inzake sociale zekerheid;
2. Attest niet-faillissement;
3. Fiscaal attest inzake directe belastingen en BTW.
§2 De inschrijver hoeft de gevraagde inlichtingen en documenten niet voor te leggen indien hij deze documenten de afgelopen drie maanden al heeft voorgelegd voor een andere procedure uitgeschreven door de aanbestedende overheid zoals bepaald in de opdrachtdocumenten. In dergelijk geval dient hij uitdrukkelijk het besteknummer, de benaming van de opdracht alsook de datum van de opening van de offertes van deze opdracht in zijn offerte aan te geven.
Art. 61 Uitsluitingsgronden
§2 De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure. Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan:
- het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijke kansen- en gelijke behandelingsbeleid;
- de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie;
- de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden;
- de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen;
- de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.
§4 Door in te schrijver op deze opdracht, verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden zoals bedoeld in art. 61, §1 en §2 K.B. Plaatsing.
De aanbestedende overheid houdt zich het recht voor om de attesten die de niet-
uitsluiting bewijzen op te vragen ongeacht het moment van de procedure voor de
sluiting van de opdracht.
Art. 64 Toegangsverbod
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand
van belangenvermenging zoals bedoeld in dit artikel te bevinden.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De inschrijvers tonen hun financiële en economische draagkracht aan door het
volgende document/de volgende documenten:
- Een passende bankverklaring (conform bijlage 3 van het K.B. Plaatsing);
- Een kopie van de polis van de verzekering voor beroepsaansprakelijkheid.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De inschrijvers tonen hun technische bekwaamheid aan door de volgende referentie(s):
1. Een lijst van de belangrijkste diensten uitgevoerd gedurende de drie jaar voorafgaand aan de aankondiging van deze opdracht, waaruit zijn ervaring in de bedoelde materie moet blijken en die worden gestaafd met getuigschriften van goede uitvoering. Deze getuigschriften vermelden:
- de inhoud van de opdracht;
- het bedrag van de opdracht;
- de uitvoeringsperiode van de opdracht;
- de naam en contactgegevens van een contactpersoon bij het bedrijf, de instelling of de organisatie waarvoor de opdracht werd verricht;
- of de diensten werden uitgevoerd volgens de regels van de kunst en of ze op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht.
In geval van diensten voor particulieren, kunnen de referenties worden gestaafd door
een verklaring op erewoord van de inschrijver zelf.
De inschrijver moet aantonen dat hij in de beschreven laatste drie jaar, minstens drie
werken / contracten uitgevoerd heeft met een totaalwaarden van minimum 50.000 euro (excl. BTW) per werk / contract.
2. Een verklaring, volgens bijgevoegd model, die de werktuigen, het materieel en technische uitrusting vermeldt waarover de inschrijver zal beschikken voor de uitvoering van de diensten en het bewijs dat de kandidaat inschrijver hierover effectief zal kunnen beschikken.
Waarbij de inschrijver over minimaal volgend materieel beschikt :
Klein (rollend) materieel :
- apparatuur voor het maken van wateropnames met vastlegging op DVD voorzien van commentaar
- apparatuur voor onderwaterlassen
- apparatuur voor afbranden onder water
- apparatuur voor boren van gaten in metaal, beton of hout onder water
- apparatuur voor slijpen van metaal onder water
- breekhamer
- lansgroep (pomp met afzuiging en lansen en kop) voor het wegspuiten van afval
- verplaatsbare compressor met een minimumcapaciteit van 6m³/h
- lichte vrachtwagen met hydraulische kraan van min. 10Tonm
Varend materiaal (met personeel) :
- ponton met kraan 10 ton met grijper
- sleepboot voor het verplaatsen van ponton
3. Een beschrijving van de organisatie die aantoont dat de inschrijver in staat is om de garantie te bieden om bij dringende tussenkomsten binnen de 3 uur ter plaatse te zijn (binnen het volledige ambtsgebied van nv De Scheepvaart).
Een inschrijver kan zich in voorkomend geval beroepen op de technische
bekwaamheid van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met
die entiteiten. In dat geval moet hij de aanbestedende overheid aantonen dat hij
gedurende de ganse duur van de opdracht zal beschikken over de voor de uitvoering
van de opdracht noodzakelijke middelen door overlegging van de verbintenis van deze
entiteiten om de aannemer dergelijke middelen ter beschikking te stellen.
Onder dezelfde voorwaarden kan een combinatie van inschrijvers zich beroepen op
de draagkracht van de deelnemers aan de combinatie of die van andere entiteiten.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 05/12/2016 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 13.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: De documenten zijn te bekomen:
op papier:
- tegen betaling aan kas (contant of via bancontact) of op zicht van een
duplicaat van het betalingsbewijs bij mevr. Liesbeth Lesuisse, nv De
Scheepvaart, Havenstraat 44 te 3500 Hasselt (tel. 011/29 84 54);
- per post, na overschrijving op rekening nr. BE70 3751 1171 9225 van nv
De Scheepvaart, Havenstraat 44 te 3500 Hasselt, met vermelding
"Bestek nr. FAC-D-DUIK-16-80 en uw BTW-nummer";
digitaal: via de website http://bestek.descheepvaart.be. (prijs digitaal: 6 euro)
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
05/12/2016 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
05/12/2016 - 11:00
Plaats: In de kantoren van nv De Scheepvaart, Havenstraat 44 te 3500 Hasselt
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: openbare zitting
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
De uitvoeringstermijn van de opdracht bedraagt 1 kalenderjaar.
De verschillende deelopdrachten hebben afzonderlijke termijnen die elkaar kunnen
overlappen. Aan de deelopdrachten worden door de aanbestedende overhead
uitvoeringstermijnen toegekend in functie van de uit te voeren diensten.
Voor de verschillende deelopdrachten wordt een apart aanvangsbevel gegeven.
De opdracht kan worden verlengd:
Stilzwijgende verlenging
De opdracht wordt stilzwijgend verlengd met een termijn van 1 kalenderjaar. De totale duur (incl. verlengingen) is beperkt tot 4 kalenderjaren.
De aanbestedende overheid heeft het recht de opdracht niet te verlengen zonder enige vorm van schadevergoeding. De niet verlenging wordt aan de opdrachtnemer genotificeerd tenminste 30 kalenderdagen voor het verstrijken van de lopende geldigheidstermijn.
De opdrachtnemer heeft gedurende de duur van de opdracht geen exclusiviteitsrechten.
De aanbestedende overheid heeft het recht om, tijdens de duur van de opdracht, een derde opdrachtnemer aan te stellen om prestaties vervat in deze opdracht uit te voeren.
De indiening van de offerte dient elektronisch via de e-tendering website te gebeuren
(https://eten.publicprocurement.be)
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 12/10/2016